چهارشنبه , می 8 2024

ترتیب تماشای انیمیشن های سریالی بتمن چگونه است ؟

بتمن، ابرقهرمان محبوب دنیای دی‌سی، در کنار موفقیت‌هایش در سینما، سابقه‌ای درخشان در انیمیشن های سریالی نیز دارد. بسیاری از کودکان با تماشای نبردهای بتمن با دشمنانش در قسمت‌های 30دقیقه‌ای این انیمیشن، با یکی از بهترین شخصیت‌های کارتونی آشنا شده‌اند.

پخش مداوم انیمیشن‌های بتمن از دهه 1960 تا به امروز، لذت تماشای داستان‌های این ابرقهرمان را به نسل‌های مختلف هدیه داده است. نکته جالب در مورد انیمیشن‌های بتمن، تنوع آن‌هاست، از انیمیشن‌های کمپ و طنز تا انیمیشن‌های تاریک و غم‌انگیز، برای هر سلیقه‌ای یک انیمیشن بتمن جذاب وجود دارد.

با وجود محبوبیت و تعدد انیمیشن‌های این ابرقهرمان، ترتیب تماشای آن‌ها ممکن است گیج‌کننده باشد. در این مقاله، ترتیب مناسبی برای تماشای این انیمیشن‌ها ارائه خواهیم داد تا سفری لذت‌بخش و منسجم در دنیای شوالیه تاریکی را تجربه کنید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

  1. بتمن: شنل‌دار – Batman: Caped Crusader
  2. هارلی کوین – Harley Quinn
  3. اکشن لیگ عدالت – Justice League Action
  4. بتمن نامحدود – Batman Unlimited
  5. مراقب بتمن باشید – Beware The Batman
  6. عدالت‌جویان جوان – Young Justice
  7. انیمیشن بتمن: شجاع و جسور – Batman: The Brave And The Bold
  8. بتمن – The Batman
  9. لیگ عدالت نامحدود – Justice League Unlimited
  10. لیگ عدالت – Justice League
  11. فراتر از بتمن – Batman Beyond
  12. ماجراهای جدید بتمن – The New Batman Adventures
  13. بتمن: مجموعه انیمیشن – Batman: The Animated Series
  14. ماجراهای جدید بتمن – The New Adventures Of Batman
  15. سوپر دوستان – Super Friends
  16. ماجراهای بتمن – The Adventures Of Batman

16. ماجراهای بتمن – (1968-1969) The Adventures Of Batman

how to watch batman animated series in order 15

  • تعداد قسمت‌ها : 17 قسمت

اولین انیمیشن انفرادی بتمن با نام ماجراهای بتمن، درواقع محتوای بتمن را از انیمیشن ساعت بتمن/سوپرمن دوباره ارائه کرد. هر قسمت از این انیمیشن شامل دو داستان کوتاه بود که هرکدام فقط 6.5 دقیقه طول می‌کشید.

این مجموعه انیمیشن کوتاه که در 17قسمت پخش شد، اولان سوله را به‌عنوان صداپیشگی بتمن و کیسی کاسم را به‌عنوان صداپیشگی رابین معرفی کرد.

همانطور که از آن دوره انتظار می‌رود، انیمیشن ماجراهای بتمن یک برداشت ساده و سبک از دو شخصیت پویای بتمن و رابین است و تمام شخصیت‌های شرور کلاسیک شوالیه تاریکی را در خود جای داده است.

15. سوپر دوستان – (1973-1986) Super Friends

ترتیب تماشای انیمیشن های بتمن چگونه است سوپر دوستان - (1973-1986) Super Friends

  • تعداد قسمت‌ها : 17 قسمت

انیمیشن سوپر فرندز هانا-باربرا، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های کارتونی صبح شنبه شبکه ABC در دهه‌های 1970 و 1980 بود و نسخه انیمیشنی نمادین لیگ عدالت را برای یک نسل تعریف کرد.

این کارتون قدیمی در طول 13 سال پخش خود، چندین‌بار با عناوینی مانند بزرگ‌ترین سوپردوستان جهان و تیم قدرت‌های برتر: نگهبانان کهکشانی تغییر نام داد.

صرف‌نظر از نام، تمرکز این انیمیشن روی لیگ عدالت به‌عنوان یک گروه بود؛ اما بتمن یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های آن بود. این انیمیشن علاوه‌بر شخصیت‌های نمادین دی‌سی، ده‌ها قهرمان و افراد شرور دیگر را نیز به نمایش گذاشت.

14. ماجراهای جدید بتمن – (1977) The New Adventures Of Batman

how to watch batman animated series in order 14

  • تعداد قسمت‌ها : 16 قسمت

انیمیشن ماجراهای جدید بتمن، یک مجموعه انیمیشن کوتاه بود که فقط به‌مدت چهار ماه، بین فوریه و می 1977 از شبکه CBS پخش شد. آدام وست، بازیگر نمادین نقش بتمن، در این انیمیشن صداپیشگی بتمن را برعهده دارد و رابین و بت گرل به‌عنوان همراهان او در این مجموعه حضور دارند.

این انیمیشن با حضور شخصیت یک شخصیت عجیب‌وغریب به نام Bat-Mite که ادعا می‌کند بزرگ‌ترین طرفدار بتمن است، با پوشیدن لباس شوالیه تاریکی لخظات طنز و سرگرم‌کندده‌ای را رقم می‌زند.


اگر از طرفداران بتمن و شوالیه تاریکی هستید مطالعه مقاله ۱۰ گجت جالب بتمن که بروس وین در سه گانه شوالیه تاریکی هرگز از آنها استفاده نکرد را از دست ندهید.


13. بتمن: مجموعه انیمیشن – (1992-1995) Batman: The Animated Series

how to watch batman animated series in order 13

  • تعداد قسمت‌ها : 85 قسمت

حتی پس از گذشت بیش از دو دهه، هنوز هیچ برنامه تلویزیونی بتمنی مانند انیمیشن بتمن: مجموعه انیمیشن، ساخته نشده است. این انیمیشن که توسط بروس تیم و اریک رادومسکی خلق شد، سبک نوآر مدرن را با نوشتاری پیچیده و شخصیت‌های عمیق ترکیب می‌کند، چیزی که در انیمیشن‌های بتمن قبلی سابقه نداشت.

Batman: The Animated Series آغازگر دنیای انیمیشن دی‌سی است که شامل چندین برنامه تلویزیونی و فیلم دیگر می‌شود و نسخه‌های نمادینی از چندین شخصیت را معرفی کرد.

این زوج سال‌ها در فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و بازی‌های ویدیویی مختلف به ایفای نقش این شخصیت‌ها ادامه دادند و برای بسیاری، صدای آن‌ها به صدای اصلی این شخصیت‌ها تبدیل شده است.

علاوه‌براین، این انیمیشن داستان غم‌انگیز آقای فریز را دوباره تعریف کرد و شخصیت هارلی کوین را خلق کرد که به یکی از شخصیت‌های اصلی دنیای دی‌سی تبدیل شد.

12. ماجراهای جدید بتمن – (1997-1999) The New Batman Adventures

how to watch batman animated series in order 12

  • تعداد قسمت‌ها : 24 قسمت

انیمیشن ماجراهای جدید بتمن، دو سال پس از فصل دوم و آخرین فصل انیمیشن بتمن، به‌عنوان دنباله‌ای بر آن داستان منتشر شد. سبک روایت و نگارش این انیمیشن مشابه انیمیشن بتمن است؛ اما با یک سبک هنری به‌روز شده با انیمیشن سوپرمن که در همان زمان درحال پخش بود، مطابقت دارد.

درحالی‌که بتمن هنوز شخصیت اصلی است، انیمیشن ماجراهای جدید بتمن به‌دلیل تمرکز بیشتر بر دیگر اعضای خانواده او، قابل‌توجه است.

11. فراتر از بتمن – (1999-2001) Batman Beyond

how to watch batman animated series in order 11

  • تعداد قسمت‌ها : 52 قسمت

انیمیشن Batman Beyond با یک سوال جالب آغاز می‌شود: چه اتفاقی می‌افتد وقتی بروس وین پیر می‌شود و دیگر نمی‌تواند به‌عنوان شوالیه تاریکی ادامه دهد؟

درحالی‌که در دیگر رسانه‌های دی‌سی افراد دیگری به‌طور موقت ردای بتمن را به تن کرده‌اند، در Batman Beyond بروس مشعل را به‌طور کامل به تری مک‌گینیس جوان می‌سپارد.

این انیمیشن دنباله‌ای بر مجموعه‌های انیمیشن بتمن و ماجراجویی‌های جدید بتمن است و به‌دلیل نگاهی آینده‌نگرانه به شخصیت‌های شرور و تجهیزات کلاسیک بتمن، ارزش تماشا دارد.

10. لیگ عدالت – (2001-2004) Justice League

لیگ عدالت - (2001-2004) Justice League یکی از بهترین انیمیشن های بتمن برای تماشا

  • تعداد قسمت‌ها : 52 قسمت

انیمیشن لیگ عدالت یکی از بهترین انیمیشن های دنیا، باوجود تمرکز بر قهرمانان مشهور دی‌سی، بتمن را به‌عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی در طول دو فصل خود به تصویر می‌کشد. این انیمیشن که هفتمین سری در دنیای انیمیشن دی‌سی است، داستان را از انیمیشن‌های بتمن و سوپرمن: مجموعه انیمیشن ادامه می‌دهد؛ اما به‌عنوان یک تجربه مستقل برای مخاطبان جدید نیز قابل‌فهم است.

همانطور که انتظار می‌رود، این انیمیشن ترکیبی از شرورهای معروف و کمتر شناخته‌شده را به نمایش می‌گذارد و برای بسیاری از طرفداران، تفسیر قطعی از شخصیت‌های مشهور دی‌سی مانند بتمن، سوپرمن، واندر وومن و فلش محسوب می‌شود.

9. لیگ عدالت نامحدود – (2004-2006) Justice League Unlimited

لیگ عدالت نامحدود - (2004-2006) Justice League Unlimited

  • تعداد قسمت‌ها : 39 قسمت

انیمیشن لیگ عدالت نامحدود، دنباله‌ای بر انیمیشن لیگ عدالت است که چند سال پس از پایان آن اتفاق می‌افتد. این انیمیشن، آخرین قسمت از مجموعه‌ای است که بیش از یک دهه قبل با انیمیشن بتمن: مجموعه انیمیشن آغاز شده بود.

با وجود شباهت‌های انیمیشن لیگ عدالت نامحدود به نسخه قبلی، این انیمیشن بیشتر روی شخصیت‌های کمتر شناخته‌شده دی‌سی تمرکز می‌کند، درحالی‌که بتمن و ترینیتی همچنان قهرمانان اصلی داستان هستند.

انیمیشن لیگ عدالت نامحدود به داستان‌های انیمیشن‌های قبلی دی‌سی اشاره دارد و برای طرفداران قدیمی این مجموعه جذاب است؛ اما مخاطبان جدید نیز می‌توانند بدون اطلاعات قبلی از آن لذت ببرند.

8. بتمن – (2004–2008) The Batman

how to watch batman animated series in order 3

  • تعداد قسمت‌ها : 65 قسمت

انیمیشن بتمن پس از چندین انیمیشن دیگر در دنیای انیمیشن دی‌سی، داستان بتمن را به‌تصویر می‌کشد. این انیمیشن، هیچ ارتباطی با فیلم خارجی بتمن در دنیای دی‌سی ندارد؛ اما به چند اثر دیگر مانند فیلم بتمن علیه دراکولا و سریال کمیک The Batman Strikes! متصل است. همچنین این انیمیشن با تحسین منتقدان روبه‌رو شد و جوایز متعددی از جمله 12 جایزه امی را کسب کرد.

7. انیمیشن بتمن: شجاع و جسور – (2008-2011) Batman: The Brave And The Bold

how to watch batman animated series in order 4

  • تعداد قسمت‌ها : 65 قسمت

انیمیشن بتمن: شجاع و جسور، علاوه‌بر اینکه نامزد فیلم آینده بتمن در دنیای دی‌سی است، یک انیمیشن محبوب و مبتنی‌بر چندین سری کمیک نیز است.

این اثر نسبت‌به بسیاری از انیمیشن‌های قبلی بتمن لحنی شادتر و سبک‌تر دارد و برای مخاطبان جوان‌ مناسب‌تر است. نکته منحصربه‌فرد انیمیشن بتمن: شجاع و جسور، تمرکز بر همکاری‌های بتمن با دیگر قهرمانان دی‌سی است.

6. عدالت‌جویان جوان – (2010-2022) Young Justice

how to watch batman animated series in order 5

  • تعداد قسمت‌ها : 98 قسمت

انیمیشن Young Justice، برخلاف انیمیشن‌های دیگر، مستقیماً به بتمن نمی‌پردازد؛ اما او و خانواده‌اش نقشی حیاتی در آن دارند. در دنیای عدالت‌جویان، تیمی از قهرمانان جوان که هرکدام با یک قهرمان باتجربه لیگ عدالت ارتباط دارند، تشکیل می‌شود تا ماموریت‌هایی را انجام دهند که تیم اصلی نمی‌تواند یا نمی‌خواهد انجام دهد.

باوجود حضور چندباره بتمن، دیک گریسون در نقش رابین است که به‌عنوان متخصص فناوری تیم عمل می‌کند. او بعداً به نایت‌وینگ تبدیل می‌شود و برای مدتی رهبری تیم را برعهده می‌گیرد.

5. مراقب بتمن باشید – (2013-2014) Beware The Batman

how to watch batman animated series in order 6

  • تعداد قسمت‌ها : 26 قسمت

انیمیشن Beware the Batman، باوجود ایده‌های جذاب، با چالش‌هایی در پخش روبه‌رو بود. این انیمیشن ابتدا از شبکه کارتون پخش شد؛ اما پس از چند ماه به‌طور ناگهانی از برنامه حذف شد و هفت‌ماه بعد در بلوک شبانه تونامی به نمایش درآمد و به پایان رسید.

نکته قابل‌توجه این انیمیشن، به‌عنوان اولین سریال انیمیشنی بتمن این است که به‌طور کامل با کامپیوتر تولید شده است. Beware the Batman بر سال‌های ابتدایی بتمن تمرکز دارد، زمانی‌که بروس وین هنوز درحال ارتقای مهارت‌های رزمی و کارآگاهی خود است.

4. بتمن نامحدود – (2015-2016) Batman Unlimited

how to watch batman animated series in order 7

  • تعداد قسمت‌ها : 33 قسمت

انیمیشن Batman Unlimited درمیان تمام انیمیشن‌های بتمن، شاید منحصربه‌فردترین باشد. این انیمیشن که از 33 قسمت در 2 فصل تشکیل شد و به‌عنوان یک سریال وب ساخته شده است و درحال‌حاضر برای تماشای رایگان در کانال یوتیوب DC Kids در دسترس است.

علاوه‌براین، هر قسمت فقط دو تا سه دقیقه طول می‌کشد، بر یک نبرد متمرکز می‌شود و هیچ دیالوگی ندارد. باوجود اینکه این انیمیشن برای کسانی که به‌دنبال داستان هستند، جذاب نیست، مجموعه‌ای سرگرم‌کننده برای تماشای قسمت‌های جذاب و اکشن‌ بتمن است.

3. اکشن لیگ عدالت – (2016-2018) Justice League Action

how to watch batman animated series in order 8

  • تعداد قسمت‌ها : 52 قسمت

انیمیشن Justice League Action، برای کسانی که انیمیشن قبلی لیگ عدالت را تماشا کرده‌اند، احساس آشنایی دارد. همانند انیمیشن لیگ عدالت (2001) Justice League Action بر تیم اصلی لیگ عدالت با تمرکز ویژه بر سه شخصیت بتمن، سوپرمن و زن شگفت‌انگیز تمرکز می‌کند.

این انیمیشن تنها یک فصل داشت؛ اما صداپیشگان با استعدادی از جمله کوین کانروی (بتمن)، مارک همیل (جوکر)، شان آستین (شزم)، هانیبال بورس (مستر عالی)، لیسی چابرت (زاتانا) و بسیاری دیگر را به‌خود جذب کرد.

2. هارلی کوین – ( – 2019) Harley Quinn

how to watch batman animated series in order 9

  • تعداد قسمت‌ها : 47 قسمت ( در حال‌ پخش)

انیمیشن Harley Quinn در دهه‌های اخیر، پا را فراتر می‌گذارد و با درجه R، تاریکی و شوخی‌های بزرگسالانه را به دنیای دی‌سی می‌آورد.

این انیمیشن بر هارلی کویین تمرکز دارد که در قسمت اول از جوکر جدا می‌شود و با شخصیت‌هایی مثل پویزن آیوی، کلی‌فیس، کینگ شارک و فرانک گیاه، تیم خود را تشکیل می‌دهد. Harley نگاهی طنز و مسخره به ابرقهرمانان دی‌سی، از جمله بتمن، دارد.

1. بتمن: شنل‌دار (هنوز منتشر نشده) – Batman: Caped Crusader (TBA) how to watch batman animated series in order 10

  • تعداد قسمت‌ها : هنوز منتشر نشده است.

اطلاعات کمی درباره انیمیشن Batman: Caped Crusader منتشر شده است، جز اینکه به‌زودی، پس از تاخیر در تاریخ انتشار اولیه در سال 2023، در پرایم ویدیو پخش خواهد شد و انتظار می‌رود در لیست بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی 2024 قرار گیرد.

این انیمیشن سفر پرفرازونشیبی را برای انتشار پشت سر گذاشته است، ابتدا قرار بود Batman: Caped Crusader در HBO Max پخش شود؛ اما بیش از یک سال بعد، قبل از انتشار لغو شد. خوشبختانه، این پروژه که توسط جی‌جی آبرامز و مت ریوز تهیه‌کنندگی شده است، در پرایم ویدیو جان تازه‌ای گرفت و به‌زودی در این پلتفرم منتشر خواهد شد.

آشنایی با ترتیب بهتر تماشای سریال های انیمیشن بتمن

دنیای انیمیشن‌های بتمن بسیار متنوع و پر از عناوین مختلف است که هرکدام روایت و لحن خاص خود را دارند. انتخاب ترتیب تماشا به سلیقه و علاقه شما بستگی دارد. درنهایت، مهم‌ترین چیز لذت بردن از تماشای داتسان‌ها و سرگذشت بتمن در این مجموعه‌هاست. پس، بهترین ترتیب تماشا، ترتیبی است که شما از آن لذت بیشتری می‌برید.


منبع vido.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =