شنبه , آوریل 27 2024

فیلم هندی پاتان ؛ داستان، بازیگران و بررسی فیلم

فیلم هندی پاتان یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سینمای بالیوود بود که اخیرا اکران شد و بسیار خوش درخشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی فیلم Pathaan 2023 بپردازیم.

سینمای بالیوود از پرطرفدارترین‌ سینماهای جهان است که روند خاصی در تولید فیلم‌های خود دارد. آثار هندی اکثرا متکی به بازیگران و برانگیختن احساسات مخاطبان هستند. این فیلم‌ها بیشتر در ژانر اکشن و عاشقانه ساخته می‌شوند و از بازیگران مطرح بهره می‌برند. لازم به ذکر است که بگوییم، ماندگار شدن یک فیلم هندی اصلا کار آسانی نخواهد بود.

فیلم هندی پاتان یکی از جدیدترین فیلم‌های هندی به کارگردانی سیدهارت آناند (Siddharth Anand) که آدیتا چوپرا (Aditya Chopra) تهییه‌کنندگی آن را برعهده دارد. این اثر چهارمین فیلم دنیای YRF Spy محسوب می‌شود و شریدار راگهاوان (Shridhar Raghavan) به همراه عباس تایروالا (Abbas Tyrewala) نویسندگی آن را برعهده داشته‌اند. ستارگان درخشان بالیوود: شاهرخ خان (Shah Rukh Khan)، دیپیکا پادوکن (Deepika Padukone) و جان آبراهام (John Abraham) در پاتان حضور دارند. در ادامه این مقاله پلازا با معرفی این فیلم همراه شما هستیم.

فهرست مطالب

تاریخ انتشار فیلم هندی پاتان

ژانر فیلم هندی پاتان ۲۰۲۳ اکشن، درام و مهیج است. این اثر در 25 ژانویه 2023 (3 بهمن 1401) همزمان با روز جمهوری هند در سینماها منتشر شد. مدت زمان فیلم هندی پاتان ۲۰۲۳ حدودا 146 دقیقه است.

همچنین بخوانید :

داستان فیلم Pathaan 2023

داستان فیلم Pathaan 2023

در این قسمت به خلاصه ی فیلم هندی پاتان ۲۰۲۳ می‌پردازیم. پس از برداشته شدن قانون وضعیت اضطراری جامو و کشمیر، یک ژنرال پاکستانی با رئیس گروهی تروریستی قراردادی برای انتقام از هند می‌بندد. حال خانه‌هایی که روزی جایگاه ثروتمندان بودند، بزرگترین خلافکاران شهر را در خود جای داده‌اند. داستان بر روی فعالیت‌های یک پلیس مخفی، مجرمی سابقه‌دار و چند نفر دیگر تمرکز دارد که باید جلوی وضعیت پیش آمده را بگیرند.

بازیگران فیلم هندی پاتان

این اثر فیلمی پرستاره است. در صدر بازیگران نام شاهرخ خان می‌درخشد که پس از چهار سال عدم حضور در نقش اول یک فیلم، این بار در پاتان حضور یافته است. هنرمند جوان و معروف هندی دیپیکا پادوکن و جان آبراهام مشهور نیز در کنار او حضور دارند. در ادامه به بیوگرافی بازیگران اصلی و معرفی سایر هنرپیشه‌ها خواهیم پرداخت.

شاهرخ خان در نقش پاتان

شاهرخ خان در نقش پاتان / بازیگران فیلم هندی پاتان

  • سن: 57 سال
  • محل تولد: دهلی نو، هند

شاهرخ خان بازیگر و تهییه‌کنند اهل هند در 2 نوامبر 1965 (11 آبان 1344) متولد شد. او در هند به شاه بالیوود معروف و تاکنون در آثار زیادی ایفای نقش داشته است. این بازیگر فعالیت خود را از سال 1988 در چندین سریال هندی شروع کرد و سرانجام با فیلم دیوانه (Deewana) وارد سینما و با فیلم بازیگر (Baazigar) معروف شد. او تاکنون صاحب 14 جایزه فیلم فیر، پادما شری و نشان لژیون دونور شده است.

از جمله آثار شاخص شاهرخ خان باید به فیلم‌های داماد عاشق عروس را می‌برد (Dilwale Dulhania Le Jayenge)، معجزه احساس (Kuch Kuch Hota Hai)، گاهی خوشی گاهی غم (Kabhi Khushi Kabhie Gham…)، هرگز نگو خداحافظ (Kal Ho Naa Ho)، دوداس (Devdas) و بسیاری اثر ماندگار دیگر اشاره کنیم‌. این بازیگر در فیلم هندی پاتان ایفاگر نقش اصلی است.

دیپیکا پادوکن در نقش روبینا

دیپیکا پادوکن در نقش روبینا / هنرپیشه های فیلم Pathaan 2023

  • سن: 37 سال
  • محل تولد: کوپنهاگن، دانمارک

دیپیکا پادوکن بازیگر اهل هند در 5 ژانویه 1986 (15 دی 1364) متولد شد. او بازیگری را از سال 2006 با فیلم آیشواریا (Aishwarya) شروع کرد و در سال 2007 با فیلم ام شنتی ام (Om Shanti Om) مطرح شد. پادوکن یکی از گران‌ترین بازیگران بالیوود و صاحب سه جایزه فیلم فیر است. او جز افراد تاثیرگذار سال‌های 2018 و 2022 مجله تایم نیز بود. از جمله دیگر آثار این بازیگر باید به فیلم‌های قطار چنای (Chennai Express)، باجی‌رائو و مستانه (Bajirao Mastani) و  پیکو (Piku) اشاره کنیم. پادوکن نقشی کلیدی در فیلم Pathaan 2023 دارد.

همچنین بخوانید :

جان آبراهام در نقش جیم

جان آبراهام در نقش جیم / بازیگران فیلم هندی پاتان

  • سن: 50 سال
  • محل تولد: بمبئی، هند

جان آبراهام بازیگر و تهییه کننده هندی در 17 دسامبر 1972 (26 آذر 1351) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2003 و با فیلم جسم که برای آن نامزد جایزه فیلم فیر شد، شروع کرد. این بازیگر تاکنون بارها نامزد این جایزه شده و به بازیگری در فیلم‌های اکشن معروف است. از آثار معروف آبراهام باید به فیلم‌های انفجار (Dhoom)، تاکسی شماره 9211 (Taxi No. 9211)، نیویورک (New York) و خانه بتلا (Batla House) اشاره کنیم. او در فیلم هندی پاتان ایفاگر نقش منفی اصلی است.

سایر هنرپیشه های فیلم Pathaan 2023 عبارتند از:

  • دیمپل کاپادیا (Dimple Kapadia) در نقش ناندینی
  • آشوتوش رانا (Ashutosh Rana) در نقش کلنل سونیل لوترا
  • پراکاش بلاوادی (Prakash Belawadi) در نقش دکتر ساهانی
  • پرم جانگیانی (Prem Jhangiani) در نقش دکتر فروغی
  • و…

بررسی فیلم Pathaan 2023

بررسی فیلم Pathaan 2023

در این قسمت با نقد فیلم Pathaan 2023 همراه شما هستیم. پاتان با اکران خود در همین اول سال رکوردها را جابه‌جا کرد. این فیلم با بودجه 225 کروری خود تاکنون 694.88 کرور فروش داشته است. این اثر در روز اکران و هفته اول آن رکوردها را جابه‌جا کرد، تا بدین‌جا پنجمین فیلم پرفروش هندی زبان، هشتمین فیلم پرفروش تاریخ هند، پرفروش‌ترین فیلم شاهرخ خان و کمپانی یاش راج است. علاوه بر آن این اثر از جانب منتقدان نیز تحسین شد.

در جدول زیر می‌توانید نمرات فیلم Pathaan 2023 مشاهده کنید.

سایت امتیاز
آی‌ام‌دی‌بی (IMDb) 6.8/10
راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) 87/100
متاکریتیک (Metacritic) 44/100

تا اینجا 6 منتقد متاکریتیک به پاتان رای داده‌اند و از میان آنها 1 نفر به فیلم نظری مثبت، 4 نفر نظری متوسط و یک نفر نظری منفی داشتند. در ادامه مروری بر این نظرات می‌کنیم.

نامراتا جوشی (Namrata Joshi) / Screen Daily

این فیلم مانند یک رانندگی پر از بی‌نظمی، طولانی و وحشی است که مخاطب را در مکان‌های جهانی، در گذشته و حال می برد،. اما تعادل، تخیل و جسارت، اکشن دیدنی، فیلمنامه هوشمندانه و جذابیت ستارگان فیلم خصوصا شاهرخ خان پس از چهار سال، باعث دیدنی شدن پاتان می‌شود

کت کلارک (Cath Clarke) / The Guardian

فیلم کمی در پایان دچار افت کیفیت می‌شود و عواملی در آن دخیل هستند. از جمله سکانس اکشن غیرقابل باور، شخصیت‌هایی که از هلیکوپتر بیرون  پریده و در بالای خودروهای شاسی‌بلند با سرعت بالا می‌جنگند در نهایت نیز طراحی رقصی که اصول گرانش و فیزیک را زیر سوال می‌برد. با این حال شاهد اثری تحسین برانگیز بودیم.

تیمون سینگ (Timon Singh) / Empire

پاتان در صحنه‌هایی  بسیار غیرقابل باور می‌شود اما این مشکل با جذابیت محض بازیگر اصلی یعنی شاهرخ خان، که یک بار دیگر نشان می دهد که چرا او یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های سینما در جهان است، برطرف می‌شود.

نیکولاس راپولد (Nicolas Rapold) / The NewYork Times

پاتان از بعضی جهات یک فیلم ابرقهرمانی نجات جهان بدون کت و شلوار است. اگرچه فیلم ضعف‌هایی دارد اما صحنه‌هایی از آن واقعا دیدنی و لذت بخش هستند.

اون گلیبرمن (Owen Gleiberman) / Variety

پاتان دارای ریتم توقف و حرکت و ساختاری به هم چسبیده است که خسته کننده می‌شود.

همچنین بخوانید :

سیمون آبرامز (Simon Abrams) / The Wrap

فیلم دارای خلاقیت نیست و اجرای خوبی نیز ندارد. فقط سعی دارد با صحنه‌های اکشن، هلیکوپتر و جت جلب توجه کند.

کلام آخر

معرفی فیلم هندی پاتان ۲۰۲۳

در این مقاله با معرفی فیلم هندی پاتان ۲۰۲۳ همراه شما بودیم‌. از زمان پخش تریلر فیلم Pathaan 2023 تا اکران آن هواداران شاهرخ خان و فیلم‌های هندی کنجکاو بودند بدانند که این اثر چقدر موفق عمل خواهد کرد. پاتان تاکنون توانسته موفقیت زیادی کسب کند و احتمالا فروش بسیار بالاتری داشته باشد. شما نیز با دانلود فیلم هندی پاتان ۲۰۲۳ و تماشای آن نظرات خود را درباره فیلم با ما درمیان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

پاراگراف 30 آرون گروپس
منتخب کاربران

منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =