یکشنبه , می 19 2024

ممنوعیت فروش Helldivers 2 در 69 کشور مختلف؛ واکنش استودیو سازنده

[ad_1]

استودیو Arrowhead دو روز پیش تصمیم گرفت تا دسترسی به بازی Helldivers 2‌ را مشروط به استفاده از حساب کاربری پلی‌استیشن کند. اگر فردی حساب کاربری PSN نداشته باشد، نمی‌تواند به بازی ادامه دهد. با توجه به اینکه سونی اجازه‌ی استفاده از سرویس‌های پلی‌استیشن را در کشورهای متعددی نمی‌دهد، موجی از اعتراض‌ها در استیم و شبکه‌های اجتماعی علیه تصمیم اخیر استودیو برپا شد. سازنده در نهایت مجبور به واکنش شد و تا حدی از موضع اولیه خود کوتاه آمد. در عین حال سونی امکان خرید هل دایورز 2 از استیم را در 69 کشور مختلف را ممنوع کرد.

استودیو Arrowhead اعلام کرده که به دنبال یافتن راه‌های جایگزین است. 69 کشور مختلف امکان ایجاد اکانت PSN را ندارند و تصمیم اخیر سونی به یک فاجعه برای این بازی تبدیل شد. مدیر روابط عمومی استودیو سازنده در واکنش به اعتراض‌ها نوشت که جلسه‌ای در این مورد برگزار شده است. استودیو به گیمرهایی که در کشورهای خارج از پوشش PSN قرار دارند، امکان استفاده از اکانت استیم را می‌دهد. هر چند PSN در کشورهای پشتیبانی‌شده همچنان اجباری خواهد بود و این شرط برداشته نمی‌شود.

مدیر روابط عمومی در ادامه نوشت که اعلامیه‌های جدید از سوی سونی در استیم منتشر می‌شود و آنها دخالتی در تصمیم‌گیری ندارند. او اعتراف کرد که نمی‌دانسته 69 کشور جهان، امکان ایجاد اکانت پلی‌استیشن را ندارند. این فرد عمیقاً از تصمیم گرفته‌شده اظهار پشیمانی کرد و گفت که آنها نمی‌خواسته‌اند که گیمرها را مجبور به استفاده از سرویس‌های سونی کنند و باید راه‌حل بهتری پیدا شود. او در نهایت گفت که از لطمه خوردن به محبوبیت Helldivers 2 ناراحت است و امیدوار است که مشکل به زودی حل شود.

خرید Helldivers 2‌ استیم PSNممنوعیت فروش Helldivers 2

استودیو سازنده اعتراف کرده که اجباری کردن ساخت اکانت PSN در سراسر جهان غیرمنطقی است. در صورتی که در 69 کشور گفته‌شده قرار دارید، نیازی به ساخت اکانت پلی استیشن نخواهید داشت و می‌توانید بازی را ادامه دهید. هر چند گیمرها در سراسر جهان درخواست حذف این شرط را دارند و به نظر می‌رسد که اوضاع برای Helldivers 2 و خصوصاً تیم تصمیم‌گیری سونی خوب نیست. صدها هزار نفر منفی در استیم باعث شد تا ریویوهای مثبت بازی یک‌شبه دود شوند.

استیم در اقدامی باورنکردنی، امکان ریفاند بازی Helldivers 2 در کشورهای خارج از محدوده PSN را فراهم کرد. حتی اگر صد ساعت هم بازی کرده باشید، می‌توانید پول خود را پس بگیرید. این اقدام استیم مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت و نشان داد که آنها طبق امیال و دستورات ناشران عمل نمی‌کنند. باید دید که آیا سونی در نهایت از موضع اولیه کوتاه می‌آید یا خیر، اما باید گفت که امکان خرید هل دایورز 2 در 69 کشور غیر ممکن شده است. به عبارت دیگر، سونی یک قدم هم از عقب‌نشینی نکرده و از فردا باید حتماً با اکانت PSN وارد سرورهای بازی شد.

منبع: DualShockers

[ad_2]
منبع par30games.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + سه =