شنبه , می 4 2024

شایعه: اسکوئر انیکس و مایکروسافت با یکدیگر به مشکل برخورده‌اند

اسکوئر انیکس جدیداً بخش قابل توجهی از بازی‌هایش را برای ایکس باکس منتشر نمی‌کند.

رابطۀ میان مایکروسافت و اسکوئر انیکس طی سالیان متمادی همیشه فراز و نشیب‌های خاص خودش را داشت؛ البته وقتی در دوران ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ اسکوئر انیکس تصمیم گرفت تا دیگر بازی‌های سری فاینال فانتزی را به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن منتشر نکند، امیدها بازگشتند و بسیاری فکر می‌کردند که مسیر پیش روی این دو تا ابد صاف و ساده خواهد بود. حالا اما به‌نظر می‌رسد که بسیاری اشتباه می‌کردند.

درحالی که تعداد انگشت‌شماری بازی‌ مثل NieR: Automata و Dragon Quest 11 برای پلتفرم‌های ایکس باکس نیز پورت شده‌اند، اما اسکوئر انیکس با دیگر بازی‌های تحت نظارتش چنین برخوردی نداشته است. به‌عنوان مثال Final Fantasy 7 Remake و Final Fantasy 16 هنوز در انحصار پلی استیشن قرار دارند. حتی تعداد زیادی از بازی‌های به‌مراتب کوچک‌تر هم‌چون LIVE A LIVE ،Octopath Traveler 2 ،Tactics Ogre Reborn ،Final Fantasy Pixel Remaster برای همۀ پلتفرم‌ها به‌جز ایکس باکس منتشر شدند.

به‌نظر می‌آید که این آمار موثق، انعکاسی باشند از آن‌چه میان اسکوئر انیکس و ایکس باکس در حال حاضر می‌گذرد. در یک گزارشی که به‌تازگی توسط نشریۀ Windows Central منتشر شده است، Jez Corden همین نظر را دارد و می‌گوید که شایعات روزافزون مبتنی بر این هستند که روابط میان اسکوئر انیکس و مایکروسافت به‌سوی تیرگی و تاری می‌روند. او در ادامه اشاره می‌کند که «هیچ نشانه‌ای مبنی بر بهتر شدن اوضاع نیست». البته بعدتر او در پست‌هایی در شبکۀ اجتماعی‌اش می‌گوید ممکن است که مایکروسافت در این زمینه بیش‌تر از اسکوئر انیکس مقصر باشد و به‌احتمال زیاد سونی هیچ نقشی در این مسئله ندارد.

آیا مایکروسافت با این شرایط دوباره از ناشران ژاپنی دور می‌شود؟ طبق معمول و به‌رسم همیشگی شایعات، باید دوباره صبر کنیم و ببینیم که گذشت زمان و روزگار چه برای گفتن دارند.

منبع: Gamingbolt


منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =