جمعه , می 10 2024

همه چیز درباره فیلم Barbie

باربی عروسک دنیای معروف مُد است که تا سال‌ها میان کودکان معروف و محبوب بوده. حال استدیو‌های بزرگ هالیوود تصمیم گرفته‌اند تا درباره این عروسک جذاب فیلم بسازند. هنوز فیلم Barbie اکران نشده که بلیت‌های آن در سرتاسر جهان رزرو شده و خبر‌ها حاکی از این است که قرار است با یک فیلم پُرفروش طرف باشیم. ما امروز در پی اس ارنا قصد داریم تا نگاهی به تمامی جنبه‌های این فیلم بیندازیم.

Barbie 010323 bb98515881e24793ae33c7fd4f777f0b Copy

تاریخ اکران فیلم Barbie

طبق آخرین اطلاعاتی که از فیلم Barbie در اختیار داریم، تاریخ اکران این فیلم ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳۰ تیر) است. همچنین می‌دانیم که فیلم در سینماها اکران می‌شود و مشخص نیست چه زمانی برای پخش در سرویس‌های استریم، آماده خواهد شد. گفتنی است که فیلمبرداری Barbie در مارس ۲۰۲۲ آغاز شد و پس از حدود پنج ماه، در جولای همان سال به پایان رسید.

داستان این فیلم از چه قرار است؟

هنوز یک خلاصه داستان رسمی وجود ندارد، اما سایت IMDb در صفحه فیلم Barbie بیان کرده است که داستان فیلم درباره اخراج باربی از سرزمین عروسک‌ها یعنی Barbie Land  و ماجراجویی او در دنیای واقعی است. او پس از آنکه وارد دنیای واقعی می‌شود، یک زندگی تازه و بدون محدودیت را کشف می‌کند که اتفاقات هیجان‌انگیزی را به دنبال می‌آورد. اما آنچه باعث ناراحتی باربی شده، این است که او باید در این سفر با کن همراه شود. مشکل این‌جاست که باربی و کن اگرچه دوست یکدیگر هستند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها چیزی درباره برقراری روابط دوستانه نمی‌دانند.

نقش‌های جنسیتی عروسک‌ها یکی از نکات جالبی است که در پوسترهای فیلم Barbie به چشم می‌خورد. به این صورت که عروسک‌های باربی باهوش و مستقل‌اند و در مقابل، عروسک‌های کن چیزی بیشتر از اسباب بازی نیستند. به عنوان مثال، یکی از عروسک‌های باربی در دادگاه عالی قضاوت می‌کند و یکی دیگر دارای جایزه نوبل است. اما روی پوستر عروسک‌های کن نوشته شده: «او فقط یک کن است!»

با وجود این، هر کدام از شخصیت‌ها همچنان واجد مشخصات همیشگی خود هستند. برای نمونه، مارگو رابی با پاهای ظریف و لبخند دلبرانه‌اش کاملا یادآور عروسک باربی است. رایان گاسلینگ در نقش کن هم وضعیت مشابهی دارد. بنابراین کسانی که طرفدار یا علاقه‌مند به این عروسک‌ها هستند، نباید نگران چیزی باشند.

230703082222 01 barbie movie ban vietnam Copy

بازیگران فیلم Barbie چه کسانی هستند؟

گفتیم که بازیگران اصلی فیلم Barbie مارگو رابی و رایان گاسلینگ هستند. به همراه آن‌ها بازیگرانی مانند الکساندرا شیپ (Alexandra Shipp)، اما مکی (Emma Mackey)، شارون رونی (Sharon Rooney)، دوآ لیپا (Dua Lipa) و هاری نف (Hari Nef) هم در این فیلم بازی می‌کنند. همچنین ایسا رای (Issa Rae) سیمو لیو (Simu Lui) و کینگزلی بن آدیر (Kingsley Ben-Adir) سایر بازیگران فیلم هستند.

گاسلینگ در کنفرانس مطبوعاتی فیلم مرد خاکستری The Gray Man  از هیجانش برای بازی در نقش کن Ken  گفته بود. او در آن زمان مدعی شد: احساس می‌کردم که دارم خودم را می‌بینم. من فکر می‌کنم که زندگی کن حتی از زندگی مرد خاکستری هم سخت‌تر است.

2023 07 13 05 37 59 2023 07 13 05 35 50 .jpg Windows Photo Viewer

حضور ستاره پاپ یعنی دوا لیپا در باربی!

زمانی که شایعه حضور دوآ لیپا در فیلم «باربی» منتشر شده بود، این موضوع واقعا دور از انتظار و غیر واقعی به نظر می‌رسید. این خواننده مشهور و برجسته برنامه کاری شلوغی داشت و حضورش در فیلم «باربی» غیرممکن به نظر می‌رسید، اما خوشبختانه او در این اثر حضور پیدا کرده است. در فیلم «باربی»، دوآ لیپا نقش یک پری دریایی مو آبی و خیره‌کننده را ایفا می‌کند و به نظر می‌رسد که بهتر از پری دریایی کوچولو یعنی آریل است. مطمئنا اجرای یک آهنگ اوریجینال و مخصوص این فیلم توسط وی نیز می‌تواند فیلم Barbie را بسیار بهتر و درخشان‌تر کند.

Screenshot 1082

کارگردان فیلم باربی کیست؟

گرتا گرویگ، مغز متفکر فیلم های نامزد اسکار مانند لیدی برد و زنان کوچک، قرار است کارگردانی این فیلم را بر عهده بگیرد. او همچنین در کنار شریک زندگی اش نوآ بامباخ مشغول نوشتن فیلمنامه این فیلم است.

MV5BNzJjZDdiMTUtNDRhOS00MGIzLWE3ZjAtZTRjMTk2ZDBlYWU5XkEyXkFqcGdeQWFkcmllY2xh. V1 Copy

اولین واکنش منتقدان به فیلم Barbie

فیلم Barbie یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ میلادی به شمار می‌رود که زمان زیادی تا اکران آن روی پرده سینماها باقی نمانده. این اثر اقتباسی به نویسندگی و کارگردانی گرتا گرویگ است و به لطف تریلرهای منتشر شده برای آن، انتظار و هیجان برای آن بسیار زیاد است. با نزدیک شدن به زمان اکران سراسری فیلم «باربی» برخی از منتقدان فرصت آن را داشتند تا زودتر شاهد این اثر سینمایی باشند و حالا نیز نظرات و واکنش‌های ابتدایی خودشان را درباره این اثر با نقش‌آفرینی مارگو رابی و رایان گاسلینگ منتشر کرده‌اند.

کارلا رناتا:

به تازگی فیلم «باربی» را دیدم و باید بگویم که گرتا گرویگ توانسته اثری جذاب را خلق کند که طراحی تولید، طراحی لباس و گریم آن واقعا برجسته است. این اثر فیلمی بسیار سرگرم‌کننده با پیچشی فمینیستی است.

 

شلبی هالو:

فیلم «باربی» هر آن چیزی که می‌خواهید را درون خودش دارد. این اثر سرگرم‌کننده، صمیمانه و صورتی است. گرتا گرویگ توانسته فیلمی درخشان را ارائه بدهد.

 

کتسی استفان:

فیلم «باربی» واقعا بی‌نقص است. گرتا گرویگ توانسته تفسیر ظریفی از زن بودن را در هیاهوی عجیب و غریب، خنده‌دار و شگفت‌انگیز دنیای باربی ارائه بدهد. تمام بازیگران واقعا درخشان ظاهر شدند، به خصوص مارگو رابی و رایان گاسلینگ که در نقش‌های خودشان درخشیده‌اند.

 

شاروندا ویلیامز:

فیلم «باربی» کاملا شوخ طبع، سرگرم‌کننده و صمیمانه است. رایان گاسلینگ توانسته توجهات را به خودش جلب کند و نقش‌آفرینی کمدی خوبی داشته باشد. این در حالی است که مارگو رابی نقش‌آفرینی صمیمانه‌ای دارد که بیننده‌ها را مجذوب خودش می‌کند. با وجود اینکه این اثر بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است اما گاهی اوقات، فیلم‌نامه آن بیش از حد اشباع شده احساس می‌شود.

 

جوزف دکلمایر:

فیلم «باربی» بسیار سرگرم‌کننده و هوشمندانه است. گرتا گرویگ به عنوان نویسنده و کارگردان توانسته اثری موفق خلق کند. نقش‌آفرینی مارگو رابی عالی است و سیمو لیو و رایان گاسلینگ نیز بسیار سرگرم‌کننده هستند. در کل، همه بازیگران عالی ظاهر شدند.

 

پری نمیروف:

فیلم «باربی» را دیدم و باید بگویم که واقعا ساخته بسیار خوب و باورنکردنی است. طراحی تولید و لباس واقعا در سطح بسیار بالایی قرار دارند و این حس را به شما می‌دهند که فکر می‌کنید همه این‌ها واقعا باربی هستند. خانه‌ها و جهان باربی در این فیلم واقعا سرزنده و پر جنب و جوش احساس می‌شود.

ممنوعیت پخش در ویتنام!

فیلم Barbie که قرار بود ۲۱ جولای (۳۰ تیر) در ویتنام هم اکران شود، حالا اجازه اکران خود را از دست داده است. دلیل آن هم این است که در صحنه‌ای از فیلم نقشه‌ای با «۹ خطِ تیره» نشان داده می‌شود که ادعاهای ارضی چین در دریای چین جنوبی را تفکیک کرده، در حالی که ویتنام می‌گوید این ادعا به معنی نقض حاکمیت آن است و این مناطق به این کشور تعلق دارند.

وی کین تان، مدیر کل اداره سینمای ویتنام که زیر نظر وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری است، روز دوشنبه گفت که تصمیم این ممنوعیت را شورای ملی ارزیابی فیلم گرفته است.
بسیاری از همسایگان چین، از جمله ویتنام، ادعاهای ارضی مشابهی برای این منطقه دارند و به شدت ادعاهای چین را به چالش می‌کشند.

به خواندن ادامه دهید:


منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =