دوشنبه , می 20 2024

واکنش بازی‌سازان مطرح به تعطیلی Tango Gameworks و Arkane Austin

[ad_1]

پس از حواشی و انتشار خبر تعطیل شدن استودیوهای Tango Gameworks و Arkane Austin توسط مایکروسافت، موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود.

تبلیغات

مدتی پیش، مایکروسافت ۴ استودیوی Tango Gameworks، Arkane Austin، Alpha Dog و Roundhouse Games را تعطیل کرد. این اتفاق با واکنش‌های بازی‌سازان و فعالان صنعت بازی مواجه شد که در این مطلب، به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

آقای دینگا باکابا (Dinga Bakaba)، رئیس استودیوی Arkane Lyon، از اولین افرادی بود که به اخبار مذکور واکنش نشان داد. او در شبکه اجتماعی X، متنی خطاب به «مدیران در حال خواندن این متن»، از آن‌ها خواست که به وظیفه‌شان در قبال بازی‌سازان تعهد داشته باشند.

آقای شینجی میکامی (Shinji Mikami)، خالق سری Resident Evil و موسس استودیوی Tango Gameworks، تنها با گفتن ۳ کلمه به تعطیلی استودیویی که ۱۴ سال پیش تاسیس کرده بود، واکنش نشان داد.

تانگو بسته شد. [این اتفاق] ناراحت‌کننده است.

آقای جان جوهاناس (John Johanas)، کارگردان استودیوی Tango Gameworks و بازی Hi-Fi Rush، با ری‌توییت خبر تعطیلی استودیو، چنین گفت:

پس کار ما این گونه تمام می‌شود.

متاسفانه زبانم برای توصیف احوالاتم قاصر است.

از کسانی که ما را طی سال‌ها حمایت کردند، ممنونیم.

واکنش بازی‌سازان مطرح به تعطیلی Tango Gameworks و Arkane Austin - گیمفا

آقای کایل راولی (Kyle Rowley)، کارگردان استودیوی Remedy و بازی Alan Wake 2، به تعطیلی استودیوی Tango Gameworks این گونه واکنش نشان داد:

ما در ساخت Alan Wake 2، الهامات بسیاری از Evil Within و نسخه دوم آن گرفتیم. هر دو بازی، از بهترین آثار ژانر ترسناک هستند و پایان کار این سری و Tango Gameworks، من را بسیار ناراحت می‌کند. خطاب به کارمندان Tango Gameworks، ما موقعیت‌های شغلی متنوعی در استودیوی Remedy داریم، لطفا با ما در ارتباط باشید!

آقای توماس ماهلر (Thomas Mahler)، مدیر استودیوی Moon و کارگردان خلاق سری Ori، نظرش درباره تعطیلی Tango Gameworks و Arkane Austin را در چندین پست بیان کرد:

خطاب به کسانی که سال‌ها به من می‌گفتند چرا استودیوی Moon را به ناشران بزرگ نمی‌فروشید، دلیلش این اتفاقات است.

من سال‌های دهه ۹۰ میلادی را به خاطر دارم و عاقبت استودیوهایی که توسط EA خریداری شدند را به چشم دیده‌ام.

خطاب به کارمندان Tango Gameworks و Arkane Austin که شغل خود را از دست داده‌اند، لطفا رزومه خود را برای ما ارسال کنید. ما همیشه درخواست‌های بازی‌سازان مشتاق و فوق‌العاده را قبول می‌کنیم!

واکنش بازی‌سازان مطرح به تعطیلی Tango Gameworks و Arkane Austin - گیمفا

آقای پاول ساسکو (Pawel Sasko)، کارگردان ارشد CD Projekt Red و بازی‌های The Witcher 3 و Cyberpunk 2077، خطاب به کارمندان Tango Gameworks و Arkane Austin چنین گفت:

از این که باری دیگر اخراج بازی‌سازان خلاق را می‌بینم بسیار ناراحت هستم. ما جایگاه‌های شغلی متنوعی برای استودیوهای لهستان و آمریکای شمالی در دسترس داریم. خواهش می‌کنم این پیام را برای تمام کسانی که تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته‌اند ارسال کنید.

آقای یوهان پیلستد (Johan Pilestedt)، مدیر استودیوی Arrowhead و کارگردان Helldivers 2 نیز در این باره صحبت کرده است:

تعطیلی Tango Gameworks را متوجه نمی‌شوم، چرا استودیو را واگذار نکردید؟ مطمئن هستم که در این صورت استودیو و کارمندانش به راحتی می‌توانستند خانه‌ای جدید پیدا کنند.


مایکروسافت دو روز پیش چهار استودیوی Tango Gameworks، Arkane Austin، Alpha Dog و Roundhouse Games را تعطیل کرد. به گفته رسانه بلومبرگ، کار این شرکت با تعدیل‌ها هنوز تمام نشده و آن‌ها برنامه‌های بیشتری برای کاهش هزینه‌ها در نظر دارند.

[ad_2]
منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 4 =