دوشنبه , می 6 2024

انیمه اونمیوجی ؛ حل کردن معماهای ماورایی توسط دو کارآگاه

در سال 2023 شاهد انیمه‌های فانتزی بی‌شماری بودیم که انیمه اونمیوجی یکی از آن‌ها است. انیمه Onmyoji با ترکیب معماها و رازهای شیطانی در کنار یک داستان درام دوست داشتنی، انیمه‌ای بسیار سرگرم‌کننده را به وجود آورده است. با ما همراه باشید تا این انیمه را مورد بررسی قرار دهیم.

انیمه اونمیوجی به طور کلی داستان دو دوست را روایت می‌کند که با حل پرونده‌ها و معماهایی مربوط به موجودات شیطانی پا به ماجرایی بسیار هولناک می‌گذارند. البته این که این دو چگونه با هم دوست می‌شوند و موجودات شیطانی چطور به وجود آمده‌اند، به خودی خود بخش جالب ماجرا است.

اگر به دنبال یک انیمه رازآلود می‌گردید که شما را بیشتر با فرهنگ قدیمی و باستانی ژاپن آشنا کند، بررسی انیمه Onmyoji را در ادامه از دست ندهید.

فهرست مطالب

داستان انیمه اونمیوجی

داستان انیمه اونمیوجی

انیمه اونمیوجی یک انیمه اپیزودیک است؛ به این معنی که هر قسمت داستان مجزایی را روایت می‌کند. هر قسمت یک معمای جدید قهرمانان ما را به چالش می‌کشد و آنان را مجبور می‌کند با تکیه بر قدرت دوستی، هوش و ذکاوت خود آن را حل کنند.

داستان در دنیایی اتفاق می‌افتد که شیاطین در کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند. اما این شیاطین همانند آن چیزی نیستند که شما تصور می‌کنید. آنان قبل‌ها انسان بودند و بخاطر کینه، غم، حسادت، عصبانیت، غرور و دیگر احساسات منفی بیش از حدی که در زمان زنده بودنشان داشتند بعد از مرگ به شیطان تبدیل شده‌اند. حال وظیفه اونمیوجی‌ها است که آنان را تطهیر کنند؛ یعنی همان کسانی که با استفاده از قدرت طلسم خود نیروی شر را خنثی می‌کنند.

ماجرای انیمه Onmyoji با مردی به نام میناماتو هیروماسا (Minamoto Hiromasa) آغاز می‌شود. او یک مامور دولتی است که از سوی امپراطور مامور می‌شود تا یک پرونده ماورایی را حل کند. اما او برای این کار به یک اونمیوجی نیاز دارد.

میناماتو به منظور پیدا کردن یک اونمیوجی به محل تحصیل آنان می‌رود. رئیس آن‌جا به او می‌گوید تنها کسی که می‌تواند این ماموریت را به بهترین شکل ممکن انجام دهد، مردی به نام آبه نو سیمی (Abe no Seimei) است. سیمی یک اونمیوجی است که به دلیل رنگ عجیب موها و چشم‌هایش به «روباه زاده» معروف است. همچنین، شایعه شده هر کسی که با او همراه شود نفرین می‌شود.

با این حال، میناماتو بدون توجه به این شایعات بی اساس به محل زندگی سیمی می‌رود. با وجود این که برخورد اول آن‌ها چندان خوشایند نبود، اما با هم همکار می‌شوند. بعد از حل پرونده شیطانی، میناماتو با خود عهد می‌بندد که دیگر سراغ سیمی نرود؛ چرا که او را خودخواه، خوپسند و غیرقابل تحمل می‌بیند. اما میناماتو هیروماسا نمی‌داند که دست سرنوشت باز هم او را بر سر راه سیمی قرار می‌دهد. رفته رفته میناماتو هیروماسا بیشتر سیمی را می‌شناسد و متوجه می‌شود او چندان هم آدم بدی نیست. بدین ترتیب، این دو به دوستانی جدانشدنی تبدیل می‌شوند.

شخصیت های انیمه اونمیوجی

بررسی انیمه Onmyoji

همانطور که می‌توانید از یک انیمه اپیزودیک انتظار داشته باشید، تنها چند شخصیت ثابت در این انیمه وجود دارد و سایر کاراکترها بعد از ایفای نقش خود حذف می‌شوند. کاراکترهای انیمه Onmyoji به شرح زیر هستند:

همچنین بخوانید :

آبه نو سیمی (Abe no Seimei)

زمان پخش انیمه اونمیوجی

سیمی یک اونمیوجی بوده که از کودکی تحت تعلیم است. او رنگ چشم‌ها و موهای عجیبی که دارد به همین دلیل مردم فکر می‌کنند او یک نیمه شیطان است. سیمی از کودکی مورد آزار و اذیت سایر انسان‌ها قرار می‌گرفت و از همان زمان سعی کرد از همه فاصله بگیرد. تا این که پای میناماتو به زندگی او باز می‌شود.

آبه نو سیمی یک مرد بسیار باهوش و جذاب است و علیرغم ظاهر سرد و خشکش، قلب مهربانی دارد. او به میناماتو اهمیت می‌دهد و او را تنها دوست خود می‌داند.

ویس اکتور خوش صدای این شخصیت دایسوکه نامیکاوا (Daisuke Namikawa) نام دارد. نامیکاوا در انیمه‌های بسیاری به ایفای نقش پرداخته که از بین آن‌ها می‌توان به انیمه گانتز به جای شخصیت کای کورونو (Kei Kurono) و انیمه هاجیمه نو ایپو به جای شخصیت ایتاگاکی مانابو (Itagaki Manabu) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

میناماتو هیروماسا (Minamoto Hiromasa)

داستان انیمه اونمیوجی

او یک مامور دولتی است که به امپراطور بسیار وفادار است. با وجود ظاهر سرسختی که دارد اما از نظر سیمی خیلی ساده‌لوح و مهربان است. او ابتدا نمی‌تواند با سیمی به خوبی ارتباط برقرار کند اما رفته رفته او را به عنوان بهترین دوست خود می‌بیند. میناماتو به دلیل اخلاق و رفتار ملایم و نرمش بین همه محبوب است.

شینتارو آسانوما (Shintarō Asanuma) صداپیشه و کارگردان ژاپنی، این شخصیت دوست داشتنی را دوبله می‌کند. شینتارو در انیمه های معروف همچون انیمه گیون به جای شخصیت یوگتسو موراتا (Ugetsu Murata)، انیمه تسورونه به جای شخصیت جذاب ماساکی تاکیگاوا (Masaki Takigawa) و انیمه توکیو غول به جای شخصیت نیشیکی نیشیو (Nishiki Nishio) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

کامو یاسونوری (Kamo Yasunori)

تعداد قسمت های انیمه اونمیوجی

کامو شاگرد ارشد مدرسه‌ای بود که سیمی در آن درس می‌خواند. درواقع، سیمی و کامو تحت تعلیم پدر کامو به دو اونمیوجی توانا تبدیل شدند. کامو در ظاهر به سیمی اهمیت می‌دهد، اما در اصل از او متنفر است. کامو تنها کسی است که سیمی را از کودکی می‌شناسد.

دایسوکه کیشیو (Daisuke Kishio) صداپیشه این شخصیت است. از بین آثاری که کیشیو در آن حضور داشته می‌توان به انیمه معروف هانتر x هانتر به جای شخصیت هانزو (Hanzo) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

آشیا دومان (Ashiya Dōman)

کاراکترهای انیمه Onmyoji

دومان یک زن شیطانی است که تنها برای تفریح انسان‌ها را گول زده و از روحشان تغذیه می‌کند. این که او یک شیطان است یا یک انمیوجی، سوالی است که با دیدن انیمه به پاسخش خواهید رسید. دومان برای سرگرمی بارها و بارها سیمی و میناماتو را به چالش‌های ترسناکی می‌کشاند. با این حال، دومان به هر دوی آن‌ها اهمیت می‌دهد و در قسمت‌های آتی انیمه خواهید دید که چگونه او به کمک سیمی می‌شتابد.

صداپیشه این شصیت رینا ساتو (Rina Satō) نام دارد. ساتو به دلیل صدای خاصش در بین ویس اکتورهای زن شناخته شده است؛ چرا که برخلاف سایر ویس اکتورهای زن که صدایی تیز و نازکی دارند، رینا ساتو صدای محکم و قوی دارد. او در انیمه درس‌های زندگی با اورامیچی اونی-سان به جای شخصیت ایکوکو هائمه (Ikuko Heame) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

تسویوکو (Tsuyuko)

شخصیت های انیمه اونمیوجی

تسویوکو یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی زن انیمه انمیوجی است، هر چند او را از قسمت اول نخواهید دید. او دختر یکی از نجیب‌زادگان دربار است با این حال اصلا مانند یک زن اشراف زاده رفتار نمی‌کند. در عوض، لباس مردانه می‌پوشد و به تحقیق درباره حشرات و گیاهان می‌پردازد. به همین دلیل، به او تسویوکو می‌گویند.

پدر تسویوکو که نگران است کسی حاضر به ازدواج با دخترش نشود، از دومان کمک می‌خواهد. اما دومان حشره‌ای شیطانی به او هدیه می‌کند. اینجا است که سیمی و میناماتو دست به کار می‌شوند.

یوی ایشیکاوا (Yui Ishikawa) صداپیشگی این شخصیت دوست داشتنی و بامزه را برعهده دارد. یوی بخاطر دوبله کردن شخصیت میکاسا آکرمن در انیمه اتک آن تایتان شناخته شده است.

نقد انیمه Onmyoji

ژانر انیمه Onmyoji

انیمه اونمیوجی به کارگردانی یاماموتو سوبی (Yamamoto Soubi) در استودیو Marvy Jack ساخته شده است. این انیمه را از وب ناولی با همین نام نوشته باکو یومه‌ماکورا (Baku Yumemakura) اقتباس کرده‌اند که برای اولین بار در سال 1986 منتشر شد. بعدها مانگاهای مختلفی نیز از فصل‌های آن نیز نوشته و منتشر شد که معروف‌ترینشان همین مانگای انیمه Onmyoji 2023  است.

تعداد قسمت های انیمه اونمیوجی به 13 اپیزود خلاصه می‌شود که رقم مناسبی است برای آن دسته از اوتاکوهایی است که وقت تماشای انیمه‌های طولانی را ندارند. درباره زمان پخش انیمه اونمیوجی نیز باید بگوییم که این انیمه در تاریخ 28 نوامبر 2023 (17 آبان 1402) منتشر شد.

همانطور که در خلاصه داستان به آن اشاره کردیم، ژانر انیمه Onmyoji ماوراطبیعی، رازآلود، درام و فانتزی است. ما انیمه‌های بسیاری را دیده‌ایم که شخصیت‌ها با حل معماهای ماوراطبیعی ماجراهای جالبی را می‌سازند، اما اگر خوب به این مساله نگاه کنیم، خواهیم دید که چنین داستان‌های پرپیچ و خم و معمایی هیچ‌گاه برای ما تکراری نمی‌شوند؛ چرا که همه ما دوست‌دار معما هستیم، به خصوص زمانی که مضامین فانتزی و ماورایی نیز به آن اضافه شود.

با این حال، انیمه اونمیوجی کلیشه‌های آزاردهنده ندارد و در عین سادگی، توانسته داستانی بسیار زیبا به وجود آورد. یکی دیگر از نقاط قوت این انیمه، شخصیت‌های زن قوی هستند که ما در دنیای انیمه کمتر می‌بینیم. شخصیتی همچون تسویوکو که بخاطر علاقه‌اش به دنیای پیرامون خود و داشتن ذهنی کنجکاو، انتخاب کرده خلاف جریان سنت‌های اطرافش حرکت کند و آن چیزی باشد که می‌خواهد. او تهمت‌ها، نیش و کنایه‌ها را می‌پذیرد، اما تسلیم خواسته کسی نمی‌شود. او به تنهایی می‌تواند الگویی عالی برای دختران نوجوان ما باشد.

الگو گرفتن انیمه Onmyoji از فرهنگ باستان ژاپن و افسانه‌های قدیمی آن‌ها نیز یکی دیگر از نکات جالب این انیمه است. در روند داستان می‌توانید شعرها، حیوانات، افسانه‌ها و حتی کتاب‌های باستانی ژاپن را بشناسید. نام شخصیت‌های اصلی آن نیز از روی اسطوره‌های ژاپن نام‌گذاری شده است. پس اگر طرفدار فرهنگ و تاریخ ژاپن هستید، این انیمه زیبا برایتان بسیار جذاب خواهد بود.

امتیازات انیمه اونمیوجی

بررسی انیمه Onmyoji در سایت‌های مختلفی صورت گرفته و کاربران امتیازات بسیاری را به آن داده‌اند. این انیمه در سایت MyAnimeList نمره 7 و در سایت IMDb نمره 6.5 را از آن خود کرده است.

کلام آخر

انیمه اونمیوجی با ترکیب معما و ماجراهای فانتزی و حفظ سادگی، داستانی بسیار جذاب پدید آورده است. با دیدن تک تک قسمت‌های این انیمه برای دوستداران معما جذاب خواهد بود. پس وقت را تلف نکنید و انیمه Onmyoji را دانلود و تماشا کنید.


منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 8 =