یکشنبه , می 5 2024

سرورهای آنلاین PS3‌ به زودی خاموش می‌شوند؛ روز مرگ پلی استیشن 3

شرکت سونی به‌زودی سرویس‌های آنلاین کنسول PS3 را از دسترس عموم خارج خواهد کرد. دسترسی به‌تمامی سرورهای آنلاین و سرویس‌هایی مانند فروشگاه و امکان دانلود بازی‌ها گرفته خواهد شد. پشتیبانی از کنسول بازی پلی استیشن 3 تا چند ماه دیگر ادامه خواهد یافت و این دستگاه گیمینگ خاطره‌انگیز نیز در کنار دیگر محصولات قدیمی سونی از رده خارج خواهد شد.

بررسی‌های سال گذشته نشان داد که حدود دو میلیون نفر همچنان از کنسول PS3 استفاده می‌کنند. دسترسی به بازی‌های کلاسیک سونی نیز با این دستگاه ساده‌تر است. خبر تعطیلی سرویس‌های آنلاین کنسول پلی استیشن 3 توسط وبلاگ رسمی پلی‌استیشن اعلام شده است. سونی تاریخ دقیق خاموش شدن سرورها را مشخص نکرده است، اما این اتفاق به‌زودی و در طی چند ماه آینده رخ خواهد داد.

سونی طبق گزارش جدید قرار است آخرین آپدیت کنسول را منتشر کند و سپس سرویس‌های آنلاین را از دسترس خارج کند. به‌زودی امکان دسترسی به فروشگاه پلی‌استیشن و همچنین اجرای بازی‌های آنلاین گرفته خواهد شد. این خبر بدی برای افرادی است که همچنان از این کنسول استفاده می‌کنند و نمی‌توانند از بازی‌های آنلاین آن دل بکنند. با خاموش شدن سرورها، دسترسی به بازی‌های زیادی هم گرفته خواهد شد. بازی‌کننده باید دیسک بازی را برای اجرای آفلاین آنها در اختیار داشته باشد.

سرویس آنلاین پلی استیشن 3 کنسول PS3روز مرگ پلی استیشن 3

مایکروسافت مدتی پیش اعلام کرد که فروشگاه Xbox 360 را تعطیل خواهد کرد. اما این شرکت اکثر بازی‌ها را از طریق فناوری Backward Compatibility زنده نگه داشته است. کاربران ایکس‌باکس وان و سری می‌توانند به راحتی بازی‌های قدیمی را اجرا کنند. سونی هنوز موفق به اجرای بازی‌های PS3 روی کنسول PS5 نشده است. تنها راه ممکن، استریم از طریق فضای ابری است. برای نمونه گیمرها پس از محبوبیت سریال فال اوت، تصمیم به تجربه بازی Fallout New Vegas‌ روی PS5 گرفتند و متوجه شدند که این بازی به طور آفلاین در دسترس نیست.

غیرفعال کردن سرورها و مرگ یک پلتفرم که همچنان میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند، بدون شک دردناک خواهد بود. گفتنی است سونی قرار بود سال 2021 به پشتیبانی از پلی استیشن 3 پایان دهد. اعتراض گیمرها باعث شد تا سونی از تصمیم اولیه پشیمان شود. این شرکت حال به این نتیجه رسیده که وقت مرگ کنسول PS3‌ فرا رسیده است. گیمرها در سوی دیگر معتقدند که ناشران و صاحبان پلتفرم در حال حذف تاریخ ویدیوگیم هستند و هیچ کمکی برای حفظ این آثار نمی‌کنند.

در صورتی که از کنسول پلی استیشن 3 برای تجربه بازی‌های آنلاین استفاده می‌کنید، به زودی باید با این سرویس‌ها خداحافظی کنید. بسیاری ترجیح می‌دهند تا کنسول را هک کنند یا از دیسک‌های رسمی استفاده کنند. نظر شما چیست؟

منبع: Tech4Gamers


منبع par30games.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 17 =