شنبه , می 18 2024

معرفی انیمه شبدر سیاه؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

[ad_1]

انیمه شبدر سیاه یکی از انیمه‌های شونن است که در سال 2017 منتشر شده است. با ما همراه باشید تا نگاهی به این انیمه داشته باشیم و بیشتر با جزئیات آن آشنا شویم.

ژانر انیمه شبدر سیاه اکشن، کمدی و فانتزی است. اگر به انیمه‌های این ژانر علاقه دارید این مقاله را تا پایان مطالعه کنید. این انیمه بر اساس یک مجموعه مانگا به همین نام از یوکی تاباتا (Yuki Tabata)  و به کارگردانی تاتسویا یوشیهارا (Tatsuya Yoshihara) ساخته شده است. زمان پخش انیمه شبدر سیاه اولین بار در تاریخ 3 اکتبر 2017 (11 مهر 1396) روی آنتن شبکه TV Tokyo بود و پخش آن پس از چهار فصل در تاریخ 30 مارس 2021 (10 فروردین 1400) به پایان رسید. خبری درباره این که فصل پنجم این انیمه چه وقت پخش خواهد شد در دست نیست اما طبق برخی اخبار یک انیمه سینمایی به اسم شبدر سیاه: شمشیر پادشاه جادوگر (Black Clover: Sword of the Wizard King) در تاریخ 16 ژوئن 2023 (26 خرداد 1402) پخش خواهد شد. تعداد قسمت های انیمه بلک کلاور پس از پایان فصل چهارم آن 170 اپیزود و مدت هر قسمت حدود بیست دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی انیمه شبدر سیاه می‌پردازیم و بیشتر درباره داستان و شخصیت‌های این انیمه صحبت می‌کنیم.

فهرست مطالب: 

داستان انیمه بلک کلاور

انیمه Black Clover

آستا (Asta) و یونو (Yuno) در هنگام نوزادی هر دو در یک روز در یک کلیسا رها شده بودند و کودکی آن‌ها در کنار یکدیگر گذشت. وقتی بزرگ شدند و عنوان پادشاه جادو (Wizard King) را شنیدند به یکدیگر قول دادند که برای رسیدن به این مقام به رقابت بپردازند. هر چه بزرگتر شدند تفاوت‌های آن‌ها بیشتر آشکار شد. یونو توانایی استفاده از جادو داشت اما آستا که نمی‌توانست از جادو استفاده کند می‌خواست این ضعف را با افزایش قدرت جسمی خود جبران کند. وقتی هر دو به پانزده سالگی رسیدند، فقط به یونو یک گریموار شبدر چهار برگ داده می‌شود. پس از مدتی شخصی برای به دست آوردن گریموار شبدر چهار برگ یونو به او حمله می‌کند و آستا برای دفاع از یونو با آن شخص مبارزه می‌کند و در نتیجه آن یک گریموار شبدر پنج برگ به دست می‌آورد. چند روز بعد یونو و آستا دوباره برای رسیدن به مقام پادشاه جادو به رقابت با یکدیگر ادامه می‌دهند. می‌توانید انیمه را برای ادامه داستان تماشا کنید.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه Black Clover و معرفی صداپیشگان

در این بخش قصد داریم به شخصیت های انیمه شبدر سیاه و توانایی‌های آنها بپردازیم و با صداپیشگان آن‌ها نیز آشنا شویم.

آستا (Asta)

انیمه بلک کلاور

آستا شخصیت اصلی انیمه شبدر سیاه است. او در هنگام نوزادی در یک کلیسا رها شده بود. آستا انگیزه زیادی که به پادشاه جادوگر (Wizard King) بعدی تبدیل شود در حالی که قدرت جادویی ندارد. با این وجود تمام تلاشش را انجام می‌دهد که بتواند با افزایش دادن قدرت جسمی خود بر این نقطه ضعف غلبه کند. به این ترتیب او توانست با به دست آوردن یک گریموار شبدر پنج برگ (Five-leaf clover grimoire) که شیطان ضدجادو، لیبه (Liebe)، در آن ساکن است به جوخه شوالیه جادویی (Magic Knight Squad) که گروه گاوهای سیاه (The Black Bulls) نیز نام دارد اضافه شود.

صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم گاکوتو کاجیوارا (Gakuto Kajiwara) است. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی دالاس رید (Dallas Reid) نام دارد.

همچنین بخوانید :

یونو گرینبریال (Yuno Grinberryall)

معرفی انیمه شبدر سیاه

یونو گرینبریال نیز مانند آستا در هنگام نوزادی در همان کلیسا رها شده بود. او فرزند خانواده گرینبریال از پادشاهی اسپید (Spade Kingdom) است. یونو رقیب آستا است و پس از به دست آوردن یک گریموار شبدر چهار برگ عضو گروه طلوع طلایی (Golden Dawn) شد. یونو از جادوی باد (Wind Magic) استفاده می‌کند.

صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم نوبوناگا شیمازاکی (Nobunaga Shimazaki) است. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی مایکا سولوسد (Micah Solusod) نام دارد.

همچنین بخوانید :

 نوئل سیلوا (Noelle Silva)

بررسی انیمه بلک کلاور

نوئل سیلوا یک عضو مو نقره‌ای از گروه گاوهای سیاه و همچنین فرزند چهارم خاندان سیلوا از پادشاهی شبدر (Clover Kingdom) است. نوئل به آستا علاقه دارد اما مایل نیست که این موضوع را به او بگوید. او قدرت جادوی آب دارد اما در ابتدا توانایی کنترل آن را نداشت و باعث خسارت‌هایی می‌شد. بنابراین برای راحت‌تر شدن در کنترل جادوی خود از یک عصا استفاده می‌کرد اما پس از مدتی با تمرین بیشتر و بازخوردهای مثبتی که از دوستان جدیدش در گروه گاوهای سیاه دریافت کرد بر این ضعف غلبه کرد. نوئل در هنگام حمله هیث (Heath) توانست با جادوی جدیدی که یاد گرفته بود در محافظت از مردم شهر کمک کند.

صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم کانا یوکی (Kana Yuki) است. صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی جیل هریس (Jill Harris) نام دارد.

همچنین بخوانید :

لیبه (Liebe)

زمان پخش انیمه شبدر سیاه

لیبه شیطان عامل ضد جادوی آستا است. او در گریموار پنج برگ لیکت (Licht) ساکن بود اما آستا توانست آن گریموار را به دست آورد. نداشتن جادو باعث شده بود لیبه در یکی از پایین‌ترین درجه‌های نوع خود قرار بگیرد و مورد آزار آن‌ها قرار بگیرد اما به همین دلیل توانست به جهان انسان‌ها وارد شود و مادر آستا او را به فرزندی پذیرفت و از او نگهداری کرد. پس از این که مادر آستا برای محافظت از لیبه در برابر لوسیفرو (Lucifero) جان خود را از دست داد، لیبه تصمیم گرفت انتقام او را از همه شیاطین بگیرد. در یکی از مبارزه‌ها لیبه این موضوع را به آستا می‌گوید و این دو با هم لوسیفرو را شکست می‌دهند و لیبه قول می‌دهد که در تبدیل شدن آستا به پادشاه جادو به او کمک کند.

کنیچیرو ماتسودا (Kenichiro Matsuda) و نوبوهیکو اوکاموتو (Nobuhiko Okamoto) صداپیشه‌های این شخصیت هستند. همچنین صداپیشه‌های این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی کریس جورج (Cris George) و برایس پپنبرگ (Bryce Papenberg) نام دارند. در ادامه به بررسی امتیازهای انیمه شبدر سیاه و نقدهای آن می‌پردازیم.

یامی سوکهیرو (Yami Sukehiro)

انیمه black clover

یامی را با نام مستعار ارباب نابودی می‌شناسند. او کاپیتان گروه بلک بولز (Black Bulls) است. گروه بلک بولز به دلیل داشتن اعضایی نامتعارف، ناپایدار و همچنین قوی هیکل و ترسناک یکی از بدترین جوخه‌های شوالیه‌های جادویی شناخته می‌شود. یامی از کشور دیگری به نام سرزمین خورشید به این کشور آمده است. او دارای یک خانواده قاتل بود و پس از به قتل رساندن خانواده‌اش گریخت و به پادشاهی شبدر سیاه پناه آورد.

ویس اکتور این شخصیت جونیچی سونابه (Junichi Suwabe) است. این ویس اکتور صدایی جذاب و عمیق دارد که آن را روی شخصیت ویکتور نیکیفوروف (Viktor Nikiforov) در انیمه ورزشی یوری روی یخ خواهید شنید.

ویلیام ونجنس (William Vangeance)

شخصیت های شبدر سیاه

ویلیام ونجنس رهبر گروه طلوع طلایی و وارث بر حق عنوان پادشاه جادوگر بعد از جولیوس است . او دارای مانای وسیع و قدرتمندی است که می‌تواند به واسطه آن از جادوی درخت جهانی استفاده کند. ویلیام فرزند نامشروع یکی از نجیب زادگان است. به همین خاطر، او هم قبل و هم بعد از پذیرفته شدنش به عنوان یک نجیب زاده رنج‌های بسیاری کشید. جولیوس که پادشاه جادوگر فعلی است، ویلیام را بسیار دوست دارد و مربی او نیز بوده است. ماسکی که ویلیام بر روی صورت خود می‌گذارد را نیز جولیوس برای او ساخته است.

دایسوکه اونو (Daisuke Ono) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. دایسوکه در انیمه‌های بسیاری حضور داشته که از بین آن‌ها می‌توان به انیمه حمله به تایتان ها و روی شخصیت اروین اسمیت (Ervin Smith) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

سینمایی انیمه شبدر سیاه

انیمه شبدر سیاه: شمشیر شاه جادوگر (Black Clover: Sword of the Wizard King) نام سینمایی این سریال پرطرفدار است که در تاریخ 31 مارس 2023 (11 فروردین 1402) منتشر شد. شمشیر شاه جادوگر، اولین فیلم سینمایی این مجموعه است. شرکت سازنده شبدر سیاه ابتدا در 28 مارس 2021 (8 فروردین 1400) اعلام کرد که این سینمایی را خواهد ساخت. این شرکت همچنین اعلام کرد که این سینمایی ادامه سریال خواهد بود.

یوکی تاباتا (Yūki Tabata) مانگاکای این اثر، سرپرستی این فیلم را بر عهده خواهد داشت که توسط آیاتاکا تانمورا (Ayataka Tanemura) کارگردانی شده و فیلمنامه آن نیز توسط جانی اوتودا (Johnny Otoda) و آی اوری (Ai Orii) نوشته شده است. همانطور که گفته شد این انیمه سینمایی ادامه داستان سریال خواهد بود. پس برای این که به آن پی ببرید بهتر است ابتدا سریال شبدر سیاه را دانلود کرده و سپس به تماشای سینمایی زیبای آن بنشینید.

امتیازات انیمه شبدر سیاه و نقدهای آن

داستان انیمه بلک کلاور

حال که با داستان و کاراکترهای انیمه شبدر سیاه آشنا شدیم، در این بخش به نقد انیمه بلک کلاور و بررسی نمره‌های آن در دو سایت معروف می‌پردازیم. انیمه Black Clover در سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 8.2 از 10 و در سایت My Anime List امتیاز 8.1 از 10 را دریافت کرده است.

در بعضی از نقدهای انیمه بلک کلاور گفته شده است که این انیمه به نوعی ایده‌های زیادی را از انیمه معروف ناروتو کپی کرده است. بعضی از نقدهای دیگر این موضوع را بیان می‌کنند که با وجود ضعف‌ها، این انیمه با ساخته شدن هر قسمت در حال بهتر شدن بوده است. اگر فقط امتیازهایی که از این دو سایت گرفته است معیار قرار دهیم یک انیمه خوب محسوب می‌شود و ممکن است اگر طبق سلیقه شما باشد بتوانید از تماشای آن برای گذران وقت استفاده کنید.

همچنین بخوانید :

کلام آخر

در این مطلب به بررسی انیمه بلک کلاور پرداختیم. این انیمه فانتزی داستان آستا و یونو گرینبال است که برای رسیدن به مقام پادشاه جادو با یکدیگر رقابت می‌کنند. یونو توانایی جادوی باد را دارد اما آستا توانایی استفاده از جادو ندارد و سعی می‌کند با افزایش قدرت جسمی خودش این ضعف را جبران کند. حال که با داستان و شخصیت‌های این انیمه آشنا شدید می‌توانید تریلر انیمه Black Clover را تماشا کنید و اگر حس می‌کنید می‌توانید از تماشای این انیمه لذت ببرید و می‌خواهید با شخصیت‌های دیگر این انیمه آشنا شوید، دانلود انیمه بلک کلاور را شروع کنید. می‌توانید نظرتان درباره انیمه Black Clover را در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم. برای آشنایی با بهترین انیمه‌های سینن نیز می‌توانید نگاهی به این مقاله داشته باشید.

[ad_2]
منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =