سه‌شنبه , می 7 2024

چند حقیقت زیبا در مورد انیمیشن عاشقانه آپ (Up) | حقایقی در مورد کارل و خانه پرنده‌اش

داستان این انیمیشن، یک ماجراجویی دلگرم با داستان گیرا و شخصیت های به یاد ماندنی است که توانست قلب پیر و جوان را تسخیر کند.د«آپ» به کارگردانی پیت داکتر و تهیه‌کنندگی استودیو انیمیشن پیکسار، داستان یک پیرمرد سالخورده به نام کارل فردریکسن و یک جوان کاوشگر به نام راسل را روایت می‌کند که سفری شگفت‌انگیز را آغاز می‌کنند.

این فیلم درباره سفر کارل فردریکسن، پیرمردی ۷۸ ساله است که همسر خود را از دست داده و قصد دارد رویای همیشگی همسرش را برای سفر به بهشت فالز برآورده کند.

حقایق جالبی در مورد انیمیشن آپ(Up)

حقایق جالبی در مورد انیمیشن آپ(Up)
حقایقی در مورد انیمیشن آپ(Up)

البته انیمیشن در مورد سفر فیزیکی آنها نیست. در این انیمیشن موضوعات عشق، از دست دادن، دوستی و ماجراجویی در زندگی به نمایش در می‌آید که بسیار زیبا و دلنشین است. در طرح اصلی داستان Up، کارل نمی‌خواست خانه‌اش را پرواز دربیاورد تا به رویای همسرش برسد. او فقط می‌خواست به آسمان برود تا به همسرش نزدیک تر شود. در انگیزه های کارل نوعی قصد خودکشی وجود داشت که برای دنیای کودکان خوب نبود.

نویسندگان تصمیم گرفتند که کارل باید هدفی داشته باشد، جایی که خط داستانی Paradise Falls از آن شروع شد. کارگردان پیت داکتر این مکان را انتخاب کرد؛ زیرا عاشق مکان‌های گرمسیری است.

بیشتر بخوانید: حقایق خواندنی در مورد انیمیشن درون و بیرون (Inside Out)

موفقیت در اولین افتتاحیه

آپ در اولین آخر هفته اکرانش بیش از ۶۸ میلیون دلار فروخت و به یکی از موفق ترین انیمیشن های جهان تبدیل شد. همچنین  در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند شد. Up دومین انیمیشن در تاریخ جوایز اسکار بود که نامزد بهترین فیلم شد. اولین فیلم Beauty and the Beast در سال ۱۹۹۲ بود.

شخصیت های جذاب آپ

انیمیشن آپ
شخصیت های جذاب آپ

از کارل فردریکسن محبوب و بدخلق تا راسل کاوشگر و پرانرژی و پرحرف و الی عاشق، «آپ» دارای شخصیت‌های به یاد ماندنی است که شیفته آن می‌شوید.

موسیقی قدرتمند انیمیشن

موسیقی انیمیشن توسط مایکل جیاکینو ساخته شده و به زیبایی فیلم را تکمیل می‌کند و داستان سرایی و تأثیر احساسی صحنه ها را بسیار بیشتر بیشتر کرده است.

خانه کارل

انیمیشن آپ
خانه کارل

یکی از نمادین ترین بخش انیمیشن “آپ”، خانه پرنده کارل است که با هزاران بالن رنگارنگ پرواز می‌کند. سکانس خانه پرنده به لحظه ای نمادین در تاریخ فیلم انیمیشن تبدیل شده است.

انیماتورهای پیکسار ۱۰۲۹۷ بادکنک را به خانه کارل وصل کردند. با اینحال تیم محاسبه کرد که برای به پرواز درآوردن خانه کارل، به بیش از ۲۶.۵ میلیون بالن نیاز است، اما این در واقعیت عملی نبود.

یک فروشنده حرفه ای بادکنک مثل کارل، ۹ ثانیه زمان نیاز دارد تا بادکنک هلیومی را باد کند و ببندد. اگر کارل میلیون‌ها بادکنک را باد می کرد، تقریباً هفت سال طول می‌کشد.

عدد عجیب

در این فیلم، کارل به دادگاه احضار می شود. شاید متوجه شماره دادگاه شده باشید که آشناست! شماره “A113” را می‌توان بر روی پلاک بالای کارل مشاهده کرد. A113 در موسسه هنرهای کالیفرنیا، یک کلاس درس انیمیشن با شماره A1-13 وجود دارد. این عدد را می‌توانید در بسیاری از فیلم های پیکسار مشاهده کنید!

عشق بی صدا

چیزی که رابطه کارل و الی را فوق‌العاده می‌کند این است که لازم نیست شما یک کلمه  بشنوید تا ببینید چقدر آنها  یکدیگر را دوست داشتند. به گفته پیت داکتر، نویسنده و کارگردان، این فیلم الهام  گرفته شده از فیلم‌های صامت است.

حقایق انیمیشن آپ
انیمیشن آپ

انیمیشن Up یک شاهکار مطلق است که قلب مخاطبان پیر و جوان را تسخیر کرده و احساسات آن‌ها را به وجد می‌آورد.

این انیمیشن با خط داستانی جذاب  و شخصیت های به یاد ماندنی اش، به یکی از بهترین انیمیشین های طول تاریخ تبدیل شده است.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک گذارید.


منبع setare.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 20 =