سه‌شنبه , می 21 2024

هر آنچه راجع به بازی Rise of the Ronin می‌دانیم

[ad_1]

ساخته جدید استودیوی Team Ninja با عنوان Rise of the Ronin، قصد دارد تا طرفداران سبک اکشن نقش‌آفرینی را در قالبی واقع‌گرایانه‌تر، به ژاپن فئودال ببرد.

شاید بخش عمده‌ای از سروصدایی که توسط Rise of the Ronin به پا شده، به استودیوی سازنده‌ آن مربوط شود. این حقیقت که تیم نینجا (Team Ninja) در حال توسعه بازی است، با توجه به سوابق این بازی‌ساز، باعث شده تا امید طرفداران به خلق یک اثر اکشن نقش‌آفرینی با کیفیت، افزایش پیدا کند‌.
شاید Rise of the Ronin در نگاه اول، یادآور بازی ساخته شده توسط استودیوی ساکر پانچ (Sucker punch) یعنی Ghost of Tsushima باشد؛ اما گویا این دو عنوان، داستانی متفاوت را روایت کرده و تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند. Ghost of Tsushima، روایت‌گر داستان تهاجم مغول‌ها به کشور ژاپن و تلاش یک سامورایی جوان برای نجات سرزمین و مردم خود بود. حال آن‌که داستان Rise of the Ronin، در جریان جنگ‌های داخلی ژاپن جریان داشته و وقایع آن از نظر زمانی، به مراتب نسبت به بازی ساخته شده توسط استودیوی ساکر پانچ، به عصر حاضر نزدیک‌تر است. این بازی، اولین عنوان اکشن نقش‌آفرینی تولید شده توسط تیم نینجا محسوب می‌شود و به تاثیراتی که غربی‌ها در حوالی سال ۱۸۶۳ میلادی، در زمان جنگ‌های داخلی این کشور، بر مردم این سرزمین داشتند، خواهد پرداخت. تیم نینجا در گذشته عناوین زیادی با تم تاریخی خلق نموده است؛ با این‌حال، Rise of the Ronin بزرگ‌ترین بازی خلق شده توسط این استودیو به شمار می‌رود.

oz3cGkkcB7tcn6rfnE5QKK 1200 80jpg 1.webp

چرا Rise of the Ronin توجه بسیاری از مخاطبین سولز را به خود جلب نموده است؟ احتمالاً علت این موضوع به خلاء پس از به پایان رساندن Elden Ring مربوط شود. پس از بیش از ساعت‌ها ماجراجویی در Lands Between، دل‌‌ کندن از بازی اکشنِ نقش‌آفرینی استودیوی فرام‌سافتور (Fromsoftware)، کار چندان آسانی نیست. در چنین شرایطی، معرفی این عنوان جدید و انحصاری پلی استیشن ۵، یک خبر بسیار خوش‌حال‌کننده برای طرفداران سبک اکشن نقش‌آفرینی بود که احتمالا شباهت‌های زیادی به عناوین سولز دارد. این بازی جهان آزاد که در کشور ژاپن و عصر اِدو (Edo) جریان دارد، روایت‌گر ماجراجویی‌های یک سامورایی طرد شده (رونین) بوده و با نمایش صحنه‌های نبرد نفس‌گیر و گیم‌پلی جذاب خود، توانست توجهات بسیاری را به خود جلب نماید. لازم به ذکر است که جنگ‌های داخلی ژاپن در این دوره، از ۱۸۵۲ تا ۱۸۶۷ میلادی ادامه داشته است. به نظر می‌رسد که داستان Rise of the Ronin در سال ۱۸۶۲ شروع می‌شود؛ البته، تاکنون مشخص نشده که این داستان تا چه سالی ادامه پیدا می‌کند.

2QNnrGj2Uf83HvUJacav6K 1200 80jpg.webp

پس از موفقیت بازی Nioh در سال ۲۰۱۷ و Nioh 2 در سال ۲۰۲۰، تیم نینجا مهارت بالای خود در بازی‌سازی را به نمایش گذاشت. این استودیو، پیش‌تر بازی Dead or Alive را در سبک beat ’em up تولید کرده بود؛ با این‌ حال، شاید Ninja Gaiden، معروف‌ترین‌ مجموعه بازی خلق شده توسط تیم‌ نینجا باشد.
طبق اخبار منتشر شده و به نقل از رئیس استودیوی تیم نینجا، آقای یاسودا فامیهیکو (Yasuda Famihiko)، پروسه‌ی توسعه Rise of the Ronin برای بیش از ۷ سال ادامه داشته و این استودیو، از همه‌ تجربیات قبلی خود در سبک نقش‌آفرینی، برای تبدیل این بازی به بهترین اثر خود استفاده نموده است؛ این موضوعی به شمار می‌رود که طرفداران را به شدت برای تجربه‌ این بازی مشتاق‌تر از قبل می‌کند. شاید در نگاه اول، Rise of the Ronin نسخه مدرن‌تر Ghost of Tsushima به نظر برسد؛ اما این دو بازی تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند.

به گفته‌ی یاسودا، وقایع این بازی که بیشتر روی مبارزات تمرکز دارد، در انتهای دوره‌ ۳۰۰ ساله‌ ایدو در ژاپن روایت می‌شود؛ عصری که با وقوع تغییرات بزرگ و اساسی در این‌ کشور شناخته می‌شود. در این زمان، حاکمان سرکوب‌گر مشغول زمینه‌چینی برای آغاز جنگ داخلی در برابر تهاجم غربی‌ها هستند. از سوی دیگر، تاکوگاوا شوگانات (Takugawa Shogunate) و جنبش ضد شوگان‌ها با یکدیگر درگیر نزاع بوده و در عین حال، طاعون و امراض کشنده‌ دیگر، بلای جان مردم شده‌اند. در میان این هرج و مرج، شما در نقش یک شخصیت رونین ظاهر می‌شوید؛ جنگ‌جویی که اربابی نداشته و به طور مستقل تصمیم‌ می‌گیرد. یاسودا در این‌باره می‌گوید:

در بازی Rise of the Ronin، شما مجدداً با سیستم مبارزات آشنای تیم نینجا مواجه خواهید شد. علاوه بر سلاح‌های سرد، شما به سلاح‌های گرم نیز مجهز خواهید بود و وظیفه دارید تا در دنیایی که حوادث آن از وقایع تاریخی واقعی الهام گرفته شده، مسیر خود را پیدا کنید.

kSuwHGeC7SWtfECjMghjZK 1920 80jpg

طبق تریلری که اخیراً از ساخته‌ جدید تیم نینجا نمایش داده شد، سیستم مبارزات Rise of the Ronin، از جذابیت بالایی برخوردار است؛ با این‌ حال، موضوع مهمی که سازندگان باید به آن توجه نمایند، برقراری تعادل بین شمشیر و سلاح‌های گرم است. بازی‌های تیم نینجا به مانند عناوین ساخته شده توسط فرام سافتور، به دشوار بودن شهرت دارند؛ در نتیجه احتمالا با تپانچه نمی‌توانید در بازی مانور داده و از فواصل دور، دشمنان را بدون درگیری و به سادگی از بین ببرید.
موضوع دیگر، دنیای زیبای Rise of the Ronin بوده که نحوه‌ سوارکاری شخصیت اصلی بازی، یادHور Ghost of Tsushima و پرواز او با گلایدر، یادآور Breath of the Wild است. از بوته‌زارها و جنگل‌های مملوء از درختان گرفته تا روستاهایی که در کنار دریا قرار دارند، به نظر می‌رسد که محیط‌های Rise of the Ronin از تنوع بالایی برخوردار خواهند بود. نکته جالب راجع به بازی این است که کیفیت بصری آن در تریلر اخیر، به قدری شگفت‌انگیز بوده که انتظار برای انتشار آن را از همین حالا دشوار می‌کند.

تیم نینجا مدتی پیش Wo Long: Fallen Dynasty را عرضه کرد، اما به نظر می‌رسد که پروژۀ بزرگ بعدی آن‌ها Rise of the Ronin باشد که برای مدتی طولانی پروسۀ ساخت را طی می‌کند و تمامی ویژگی‌های یک اثر جاه‌طلبانه را در خود جای داده است. با این‌که تا تاریخ عرضه Rise of the Ronin فاصله زیادی داریم، باید منتظر مانده و امیدوار باشیم تا تیم نینجا در سال جاری، اخبار بیشتری را از این بازی مورد انتظار منتشر کند.

[ad_2]
منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =