چهارشنبه , می 8 2024

گزارش: پلی استیشن روی کنسول دستی بعدی خود کار می‌کند

پس از مدتی شایعه و گمانه‌زنی، وبسایت InsiderGaming در گزارشی فاش کرد که کنسول دستی بعدی پلی استیشن در دست ساخت قرار دارد.

این کنسول دستی با نام‌رمزی Q Lite مراحل توسعه را طی می‌کند و به مانند PS VR2، یک سخت‌افزار دیگر است که برای بهره‌گیری از آن باید کنسول پلی استیشن ۵ را خریداری کرده باشید. طبق اطلاعات فاش شده، این کنسول دستی از سرویس ابری بهره نمی‌برد، اما بر پایۀ قابلیت Remote Play طراحی شده و به PS5 متصل خواهد شد.

این دستگاه به اتصال دائمی اینترنت نیاز دارد و رزولوشن ۱۰۸۰p را در کنار نرخ فریم ۶۰ ارائه می‌دهد. بر اساس طرح‌های اولیه و آزمایشی، این کنسول شباهت زیادی به کنترلر PS5 دارد، اما یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی در مرکز آن قرار خواهد داشت. سایر ویژگی‌های یک کنسول دستی مانند دکمه‌های افزایش و کاهش صدا، تریگرهای انطباقی و … نیز در این سخت‌افزار حاضر خواهند بود.

همچنین، این کنسول دستی در مرحلۀ پرسش و پاسخ قرار دارد و برای عرضه پیش از PS5 Pro و پس از مدل جدید PS5 که دیسک درایو قابل جداسازی دارد برنامه‌ریزی شده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی جف گراب (Jeff Grubb)، رویداد بعدی پلی استیشن پیش از مراسم سامر گیم فست (۸ ژوئن) برگزار خواهد شد که به «فاز دوم پلی استیشن ۵» اختصاص دارد. با توجه به اطلاعات قبلی، سونی روی پروژه‌های سخت‌‎افزاری متعددی از جمله مدلی از PS5 با قابلیت جداسازی دیسک درایو، پروژۀ Voyager (هدست بی‌سیم)، Nomad (هدفون بی‌سیم)، Q Lite (کنسول دستی متکی بر Remote Play) کار می‌کند که شاید بخشی از این فاز دوم باشند. گفته می‌شود که کنسول PS5 Pro برای تعطیلات ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما در این باره چیست؟


منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − شش =