جمعه , می 17 2024

بسیاری از بازی‌های پلی‌استیشن قبل از تولید، لغو می‌شوند

[ad_1]

شوهی یوشیدا، رییس بخش توسعه‌ی مستقل شرکت سونی می‌گوید که از ایده‌های مطرح شده، نمونه سازی اولیه صورت می‌گیرد تا با آزمایش و بررسی آن‌ها، بدانیم که ارزش صرف زمان و منابع زیادی را دارند یا فقط باید لغو شوند.

مجموعه‌ی سونی در حوزه‌ی گیم، عملکرد خیره‌کننده‌ای طی چند سال اخیر داشته است و با عرضه‌ی دو کنسول مهم PS4 و PS5 و همچنین ساخت عناوین فرست‌ پارتی جذابی چون Marvel’s Spider-Man ،Ghost of Tsushima ،Horizon Forbidden West، و God of War Ragnarok کارنامه‌ی درخشانی برای خود رقم زده است. همانطور که این کمپانی از ایده‌های جدید استقبال می‌کند، در ازای آن‌ها بسیاری از بازی‌ها و ایده‌هایی که احتمالا عدم موفقیت دارند را لغو می‌کنند.

مدیر توسعه‌ی مستقل مجموعه‌ی Sony Interactive Entertainment یعنی آقای شوهی یوشیدا پس از دریافت جایزه‌ی BAFTA’s Fellowship برای سال ۲۰۲۳ در مصاحبه با روزنامه‌ی The Guardian گفت که:

پلی‌استیشن ایده‌های جدید و تازه‌ی زیادی را پذیرفته است که بسیاری از آن‌ها شکست خورده‌اند. برای همین، ما از یک ایده یک نمونه‌ی اولیه می‌سازیم و با تحلیل و آزمایش آن، تصمیم می‌گیریم که منابع و وقت زیادی را صرف آن کنیم یا توسعه‌ی آن را لغو کنیم. ما خیلی از بازی‌ها را لغو می کنیم و من تلاش زیادی می‌کنم تا توسعه‌دهندگان را متقاعد کنم که خود را در پروژه‌ای که باید لغو شود، اسیر نکنند و نجات‌شان دهم. وی همچین گفت:

ما علاقه‌مندیم با افرادی کار کنیم که ایده‌های بسیار قوی دارند و به آن‌ها احترام ویژه‌ای می‌گذاریم. بنابراین تلاش برای توقف و لغو پروژه‌ی آن‌ها بسیار سخت است. چرا که این صنعت پیوندی بسیار قوی با استعداد دارد و من سعی می‌کنم تا جایی می‌توانم به آن‌ها کمک کنم.

این گفته‌ی وی با رد شدن ایده‌ی ساخت دنباله‌ی بازی‌های مورد انتظاری چون Days Gone از استودیو Bend مطابقت دارد و این مجموعه با همین سیاست است که برای سال‌ها خود را در راس این صنعت نگه داشته است.

سال پیش‌ رو، سالی بسیار مهم برای کمپانی سونی و بسیار جذاب برای گیمر‌ها خواهد بود. چرا که فعلا تنها عنوان رسمی تایید‌شده و انحصاری آن، دنباله‌ی بازی مرد عنکبوتی از استودیو اینسامنیاک گیمز است و البته فاینال فانتزی ۱۶ و قسمت دوم ریمیک فاینال فانتزی ۷ یعنی Rebirth از کمپانی اسکوئر انیکس نیز در ادامه عرضه خواهند شد. شوکیس ماه آینده‌ی سونی هم اطلاعیه‌های بسیار مهمی خواهد داشت، پس همچنان همراه ما در اخبار بازی از سایت پی‌اس‌آرنا بمانید.

 

[ad_2]
منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 10 =