چهارشنبه , می 1 2024

ناشر بازی GTA 6 حدود 600 نفر از کارمندان خود را اخراج کرد

کمپانی Take-Two Interactive، مالک استودیوهای راکستار، 2K و ناشر سری GTA اعلام کرد که حدود 600 نفر از کارمندان خود را اخراج کرده است. اینطور به‌نظر می‌رسد که موج اخراجی‌ها از استودیوهای بازیسازی تمامی ندارد. حتی کمپانی‌هایی مثل Take-Two که سالانه چند میلیارد دلار سوددهی دارند نیز وادار به اخراج کارمندهای خود شده است.

در کنار این اخراجی‌ها، خبرگزاری رویتزر اضافه کرد که این شرکت چندین پروژه و بازی معرفی نشده را نیز کنسل کرده است. این اولین باری نیست که ناشر سری GTA دست به اخراج کارمندان خود می‌زد. در سال 2022 و 2023 نیز افرادی زیادی از استودیوهای زیر مجموعه این شرکت اخراج شدند و حالا این سومین سال پیاپی است که این اتفاق رخ می‌دهد.

مجموعه کارمندهای این شرکت نزدیک 11 هزار نفر بودند که با اخراج 5% نیروی کاری و کنسل کردن پروژه‌ها، نزدیک 160 میلیون دلار در هزینه جلوگیری شده است. 140 میلیون از این رقم مربوط به پروژه‌ها و باقیمانده آن دیگر مربوط به هزینه کارمندها می‌شد.

اخراج کارمندان Take-Two ناشر GTA 6موج اخراجی‌ها به کمپانی ناشر GTA 6 رسید

 

شرکت Take-Two توضیحات بیشتری درباره پروژه‌های کنسل شده نداده است. همچنین مشخص نیست که این افراد مشغول ساخت کدام بازی‌ها بوده‌اند و اینکه چقدر این موضوع روی انتشار بازی GTA 6 تاثیرگذار خواهد بود.

این اخراجی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که دو بازی Red Dead Redemption 2 و GTA 5 جزو پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ هستند. این شرکت در کنار فروش بازی، از پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی GTA 5 پول هنگفتی به جیب زده است. با وجود این همه سوددهی و فروش، این سال سومی است که این ابرقدرت صنعت گیم دست به اخراج کارمندهای خود می‌زند.

مشخص است که این شرکت در حال حاضر مشکل مالی ندارد چون ماه گذشته با پرداخت 460 میلیون دلار، استودیوی Gearbox را خریداری کرد. چندی پیش رئیس بخش انتشار استودیوی Larian، مایکل دوز (Michael Douse) در گردهمایی بازیسازها (GDC) در این باره صحبت جالبی انجام داد.

او گفت هیچکدام از این شرکت‌ها و استودیوها به مرز ورشکستگی نرسیده بودند. آن‌ها صرفا برای حفظ ارزش سهام و پر نگه‌داشتن جیب سهام‌داران این کارمندها را اخراج می‌کنند. او در ادامه اضافه کرد که بسیاری از کمپانی‌ها منتظر بودند تا فقط یک کمپانی یا استودیوی دیگر شروع به اخراج کردن کارمندها بکند تا آن‌ها نیز جرأت این کار پیدا کنند.

سال گذشته نزدیک 10 هزار نفر کار خود را در صنعت ویدیوگیم از دست دادند و فقط در سه ماه اول 2024، نزدیک 8 هزار کارمند دیگر اخراج شده است. در حال حاضر امنیت شغلی در صنعت گیم فاجعه است و بسیاری از کارمندها برای جلوگیری ضرر بیشتر دنبال ایجاد اتحادیه بازیسازها هستند. در هر صورت، امیدواریم این وضعیت به‌زودی به پایان برسد.


منبع par30games.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =