جمعه , می 17 2024

بازی Aikode، اثری مشابه NieR که تحسین یوکو تارو را برانگیخت

[ad_1]

تعداد بازی‌های ویدیویی امروزه آن‌قدر افزایش پیدا کرده که گاهی یادمان می‌رود چه آثاری معرفی شده‌اند. تعدادی از این بازی‌ها نیز توسط رسانه‌ها به دست فراموشی سپرده می‌شوند. در حالی که بازی Stellar Blade به‌عنوان اثری مشابه NieR، سر و صدای زیادی پیدا کرده، این بازی اکشن نقش‌آفرینی جدیدی به نام Aikode است که می‌تواند دل طرفداران نیئا را برباید. در این مطلب، معرفی کوتاهی از این اثر نقش‌آفرینی جدید ارائه خواهیم داد.

اگر از طرفداران بازی NieR Automata هستید و می‌خواهید تجربه‌ای مشابه داشته باشید، اثری به نام Aikode به دنبال شما می‌گردد. این بازی به دنیای فلسفی خلق‌شده توسط یوکو تارو احترام می‌گذارد و سعی می‌کند تا مفاهیم عمیقی را بکاود. داستان بر اساس مضمونی به نام سومنیوم روایت می‌شود. سومنیوم به معنی این است که سرنوشت جهان به یک چرخه بی‌پایان مرگ محکوم شده است. شهر اصلی بازی که بر اساس توکیو طراحی شده، دنیای سایبرپانکی را نشان می‌دهد و می‌بینیم که ربات‌ها بر تمدن بشری چیره شده‌اند.

شما نقش یک دختر جوان به نام آیکو را بازی می‌کنید که در واقع یک ربات ساختگی است. آیکو با ربات دیگری آشنا می‌شود که آینده‌های مختلفی را برای او آشکار می‌کند. چند خط زمانی در این بازی وجود دارد و به عبارت دیگر، داستان به‌صورت خطی روایت نمی‌شود. در عین حال صدها شخصیت غیرقابل تجربه وجود دارند که هر کدام یک شغل خاص دارند و برنامه روزانه مخصوص به خود را دنبال می‌کنند. شما نیز می‌توانید بین آنها زندگی کنید، به ماهیگیری بپردازید، لباس و مدل موی خود را تغییر دهید و مینی‌گیم‌های جالب را امتحان کنید. می‌توانید پیاده یا با استفاده از یک موتورسیکلت ویژه، دنیای آزاد بازی را بگردید. امکان پرواز توسط بال‌های ویژه هم وجود دارد.

Aikode بازی مشابه NieRویژگی‌های بازی Aikode

اولویت اصلی بازی Aikode، مبارزه یا نبرد است. نبردهای به‌صورت سوم شخص دنبال می‌شوند که شباهت‌هایی به مجموعه Devil May Cry دارند. بازی‌کننده باید حرکات حریف را بررسی کنید و در موقع مناسبی حمله و دفاع کنید. دشمنان مختلفی طراحی شده‌اند که هر کدام به شکلی شخصیت اصلی را به چالش می‌کشند. شما تنها یک سلاح حمل می‌کنید که سه حالت مختلف دارد. می‌توانید آن را به تفنگ، شمشیر و داس تبدیل کنید. در حین مبارزه باید حالت سلاح خود را به‌طور مداوم تغییر دهید و دشمنان را به اشکال مختلف اذیت کنید.

بازی Aikode توسط تیم استودیو مستقلی با بیست نفر توسعه‌دهنده ساخته می‌شود. آنها دمو بازی را در کنفرانس اخیر GDC نمایش دادند و توانستند نظر چندین رسانه را به خود جلب کنند. نکته قابل‌توجه آن است که یوکو تارو، خالق سری نیئا با این بازی آشنا است و در واکنش به یکی از توییت‌های بازی نوشته بود که این اثر او را تعجب‌زده کرده و زبانش بند آمده است. مدیر استودیو ژاپنی Ace، نظر یوکو تارو را باورنکردنی خواند و هنوز نمی‌تواند باور کند که این بازی‌ساز افسانه‌ای به اثر مستقل آنها واکنش مثبتی نشان داده است.

Aikode بازی مشابه NieRبازی اکشن نقش‌آفرینی جدید هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد. این بازی قرار است ابتدا برای کامپیوتر منتشر شود و سپس راهی PS5‌ و Xbox Series X/S شود. طول داستان بازی حدود 24 تا 30 ساعت اعلام شده و به‌زودی اطلاعات بیشتری دریافت خواهیم کرد.

Aikode Trailer

تریلر گیم پلی کامل بازی اکشن نقش آفرینی Aikode

منبع: RockPaperShotgun

[ad_2]
منبع par30games.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − نه =