چهارشنبه , می 8 2024

اعلام وضعیت جدید اعتصاب‌کنندگان هالیوود

گزارش جدیدی منتشر شده که می‌تواند حاوی خبری خوش برای سینماگرانی باشد که حواشی‌های اخیر هالیوود موجب نگرانی‌ آن‌ها شده است.

تبلیغات

عدم رعایت حق دستمزد نویسندگان و بازیگران و گسترش مقوله هوش مصنوعی باعث شده تا در ماه‌های اخیر شاهد بروز اعتصابات گسترده‌ای در کشور ایالات متحده آمریکا باشیم تا جایی که صنعت هالیوود را با مشکلات بسیاری مواجه کرده و پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی بسیاری طی روز و هفته‌های اخیر پروسه تولیدشان متوقف شده است.

در حالی که موج عظیم اعتصابات موجب نگرانی سینماگران و مردم عادی شده و آن‌ها بابت تماشای آثار مورد علاقه خود با جنجال و حواشی بسیاری روبرو بوده‌اند اما به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد حزب بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) تحت شرایطی خاص، اجازه ادامه فیلم‌برداری پروژه‌های مختلفی را صادر خواهد کرد و تا این لحظه نیز ۶ پروژه برای ادامه پروسه تولید خود از سوی این نهاد چراغ سبز دریافت کرده‌اند.

با توجه به این که حواشی اخیر نتیجه تقابل میان حزب بازیگران و سازمان‌های دولتی مرتبط با کمپانی‌های بزرگ فیلم‌سازی بوده است، نهادهای مستقل تولیدکننده فیلم و سریال به صورت گزینشی می‌توانند از این جنجال در امان باشند.

یکی از این پروژه‌ها، اثری تحت عنوان Bride Hard (عروس پرصلابت) نام دارد که در گزارش خبرگزاری ددلاین اشاره شده که با توجه به این که آخرین‌بار در دهه ۱۹۸۰ میلادی شاهد چنین موجی از اعتصابات در صنعت هالیوود بوده‌ایم، الگوی قابل استنادی را نمی‌توان در قبال معافیت از اعتصابات پیدا کرد و باید تا انتشار اطلاعات بیشتر از سوی SAG-AFTRA منتظر ماند.

نکته جالب توجه درباره این اعتصابات نیز واکنش یکی از ستارگان دنیای سینمایی مارول یعنی مارک رافلو می‌باشد که در صفحه توییتر خود پستی را منتشر کرده است.

با توجه به رقابت ایجاد شده توسط سازندگان مستقل محتواهای سینما و تلویزیون در مقابل کمپانی‌های فیلم‌سازی و شبکه‌های استریم، چطوره که همگی به سمت حضور در آثار مستقل رو بیاوریم؟

بازیگر نقش هالک دنیای سینمایی مارول اعتقاد دارد که کمپانی‌های فیلم‌سازی طی سال‌های اخیر به امپراتوری‌های میلیارد دلاری بزرگی تبدیل شده‌اند و تصور می‌کنند که ما دیگر ارزشی نداریم. در حالی که آن‌ها مشغول خوش‌گذرانی و مسخره کردنمان هستند، ما نیز در سمت مقابل باید سازمان جدید و متحدی را ایجاد نماییم که بتواند از بازیگران و نویسندگان حمایت نماید.

شاید که اختصاص معافیت به برخی از پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی تا حدودی بتواند اوضاع را آرام نماید اما مسئله واضح این است که بازیگران و نویسندگان اتحادی چشم‌گیر و قابل ستایش را برای گرفتن حق خود تشکیل داده‌اند و باید دید که در ماه‌های آینده این شرایط به کجا ختم خواهد شد.

منبع: کمیک‌بوک


منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =