شنبه , آوریل 27 2024

بهترین سریال های کره ای عاشقانه (23 سریال رمانتیک جدید)

برخلاف تصور رایج که سریال های کره ای را فقط عاشقانه و تکراری می داند، این سریال ها تنوع زیادی دارند و می توانند در ژانرهای مختلف جذاب باشند.بهترین سریال های کره‌ ای عاشقانه به دلیل سبک خاص خود، طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند. از جمله ویژگی های مشترک این سریال ها می توان به استفاده از آیدل های کی پاپ، والدین کنترل گر، مثلث های عشقی و ازدواج های از پیش تعیین شده اشاره کرد.

این سریال ها بسیار اعتیاد آور هستند و می توانند شما را تا ساعت ها سرگرم کنند. در این مقاله تعدادی از بهترین سریال های کره ای عاشقانه در ژانرهای کمدی، درام و فانتزی معرفی شده اند.

همچنین اگر به‌دنبال بهترین فیلم کره‌ ای عاشقانه با ویژگی های خاص هستید، می توانید در قسمت نظرات، نام آن را برای ما بنویسید تا پس از بررسی به لیست اضافه کنیم.

عاشقان ماه – Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo

Moon Lovers

سال انتشار: 2016
امتیاز IMDB: 8.7 از 10
تعداد قسمت‌ها: 20 + 2 قسمت ویژه
ژانر: عاشقانه| درام| تاریخی| ملودرام| سفر در زمان| فانتزی

سریال عاشقان ماه که در لیست بهترین سریال های عاشقانه خارجی قرار دارد، از سریال چینی با همین نام برگرفته شده و کارگردانی آن بر عهده کیم کیو ته بوده است. این کارگردان یکی از برجسته‌ترین کارگردانان کره‌ای بوده که جوایز زیادی برده و فیلم و سریال‌های بسیار معروفی از جمله فیلم “آیریس” و سریال “مشکلی نیست این عشقه” ساخته است.

یکی از نقطه‌های قوت این سریال، داستان آن است که در رابطه با دختری به نام گو ها جین بوده که از نزدیک‌ترین افراد خود خیانت دیده است. روزی فردی را می‌بیند که در حال غرق‌شدن است و به کمک او می‌شتابد. در همان لحظه، ها جین به داخل آب افتاده و ماه‌گرفتگی رخ می‌دهد که منجر به تغییر زندگی او می‌شود. ها جین به‌عنوان شخصیتی کاملاً جدید در عصری دیگر بیدار شده و خود را به‌عنوان یکی از اعضای خانواده سلطنتی می‌یابد.

باید به بازیگری شخصیت اصلی یعنی آی یو (IU) اشاره کنیم؛ چراکه او یکی از محبوب‌ترین خواننده‌های زن در کره جنوبی بوده و با این حال که بازیگری شغل اول او نیست، توانسته چنین مهارتی را به نمایش بگذارد. شخصیت اصلی مرد نیز برای کسانی که اهل تماشای سریال کره‌ای هستند نیازی به معرفی ندارد؛ چرا که لی جون گی از معروف‌ترین بازیگران کره‌ای است. در این سریال شاهد بازیگران قوی دیگری همچون کانگ ها نول و نام جو هیوک که در سریال 25 21 اشاره‌ای به او داشتیم، نیز هستیم.

 مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم طراحی لباس و فضای این سریال است. با تماشای این سریال سریعاً متوجه خلاق بودن کارگردان و طراحان خواهیدشد. سریال عاشقان ماه موضوعات مهمی را به تصویر می‌کشد؛ به‌عنوان ‌مثال شخصیتی را داریم که می‌توانیم ببینیم چگونه بی‌توجهی والدینش نسبت به او، در زندگی شخصیت مذکور تاثیر مستقیم داشت.

منشی کیم چشه؟ – ?What’s Wrong With Secretary Kim

بهترین سریال های کره ای عاشقانه ؛ منشی کیم چشه؟ - ?What's Wrong With Secretary Kim

سال انتشار 2018
امتیاز IMDb 8.1
تعداد قسمت‌ها 16
ژانر عاشقانه| کمدی

سریال “منشی کیم چشه؟” که با اسم “منشی کیم چه مشکلی داره؟” هم شناخته می‌شود از معروف‌ترین سریال‌های کره‌ای در ژانر عاشقانه و کمدی است. این سریال از رمانی به همین نام اقتباس شده است. کارگردان مشهور کره‌ای پارک جون هوا، خالق اثرهای معروفی مثل “کیمیای روح”، این سریال را کارگردانی کرده است. “منشی کیم چشه؟” در سال 2018 در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از کانال tvn پخش شد.

لی یونگ جون مدیر عامل یک شرکت بزرگ است. او به لطف هوش زیادش موفقیت‌های زیادی کسب کرده است و به همین علت اعتماد به نفس فوق‌العاده بالایی دارد و به شدت خودشیفته است. وقتی کیم می سو که به مدت 10 سال منشی شخصی‌اش بود ناگهان تصمیم به استعفا می‌گیرد، یونگ جون وارد شوک بزرگی می‌شود. او به هرکاری دست می‌زند تا منشی کیم را منصرف کند.

افسانه دریای آبی – The Legend of the Blue Sea

بهترین سریال کره‌ ای عاشقانه؛ افسانه دریای آبی - The Legend of the Blue Sea

سال انتشار 2016
امتیاز IMDB 8.1 از 10
تعداد قسمت‌ها 20
ژانر عاشقانه| کمدی | فانتزی

سراغ هر لیستی بروید که مجموعه‌ای از بهترین سریال های عاشقانه کره ای را گردآوری کرده باشد، به احتمال خیلی زیاد با سریال افسانه دریای آبی مواجه خواهید شد. این سریال که برگرفته از افسانه‌های دوره چوسان کره جنوبی است، به طور موازی دو دهه متفاوت را به تصویر می‌کشد. در دوران چوسان سریال، پری دریایی داستان سه هوا و شهردار کیم دام ریونگ را داریم در حالی که در دنیایی موازی یک پری دریایی به نام شیم چونگ را داریم که گیر شیادی میفتد.

در این سریال بهترین بازیگران کره‌ای اعم از لی مین هو، جونگ جی هیون و یکی از آیدول‌های مشهور کی پاپ یعنی جین یانگ، به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. زوج اصلی فیلم که توسط لی مین هو و جونگ جی هیون بازی شده، در مراسم اس بی اس کره جنوبی، برنده جایزه بهترین زوج شد و همواره یکی از زوج‌های محبوب میان طرف‌داران محسوب می‌شود.

وارثان – The Heirs

بهترین سریال کره‌ ای عاشقانه؛ وارثان - The Heirs

سال انتشار 2013
امتیاز IMDB 7.5 از 10
تعداد قسمت‌ها 20
ژانر عاشقانه| کمدی | درام

کم پیش میاید کسی قصد معرفی سریال کره ای عاشقانه داشته باشد اما نامی از سریال وارثان نبرد. این سریال عاشقانه ترین سریال کره ای است که در زمان خود توانست در چندین شبکه خارجی پخش شود و شهرتی جهانی به‌خصوص در حوزه آسیا را به دست آورد.

مجموعه‌ای از ستارگان از جمله لی مین هو، پارک شین هی، کیم وو بین، کیم جی وون، کانگ مین هیوک و کانگ ها نول در سریال وارثان به ایفای نقش پرداختند. شاید چند تن از بازیگران نامبرده در زمان پخش سریال آن‌چنان معروف نبودند؛ اما امروزه همگی آنها از بهترین بازیگران کره‌ای به شمار می‌روند.

داستان سریال وارثان راجع به گروهی از دانش‌آموزان ثروتمند و خودشیفته است که سعی دارند جایگزین پدر و مادرهایشان شوند. از طرفی دختری با وضعیت مالی ضعیف داریم که سرنوشتش با کیم تان و یونگ دو، از وارثان شرکت‌های بزرگ، گره می‌خورد.

زیبای حقیقی – True Beauty

بهترین سریال کره‌ ای عاشقانه؛ زیبای حقیقی - True Beauty

سال انتشار 2020
امتیاز IMDB 8 از 10
تعداد قسمت‌ها 16
ژانر عاشقانه| کمدی

وبتون‌ها و کمیک‌های آنلاین میان مردم کره جنوبی بسیار محبوب هستند. از جمله مشهورترین وبتون‌ها، وبتون زیبای حقیقی بود که در سال 2018 منتشر شد و این سریال هم بر اساس وبتون مذکور ساخته شده است. داستان راجع به دختری دبیرستانی است که دانش‌آموزان دیگر او را به‌خاطر ظاهرش اذیت می‌کنند. او تصمیم می‌گیرد به خودش برسد و کم کم با کسب مهارت در آرایش کردن، تبدیل به زیباترین دختر مدرسه می‌شود.

این سریال که بازیگرانی نظیر چا اون وو، مون گا یونگ و هوانگ این یوپ دارد، یکی از محبوب‌ترین و پربیننده‌ترین سریال های کره ای عاشقانه در سال 2020 بود. سریال زیبای حقیقی لحظات طنز بامزه‌ای دارد و بهترین سریال عاشقانه کره ای برای تینیجرها به شمار می‌رود.

دهکده ساحلی چاچاچا – Hometown Cha-Cha-Cha

بهترین سریال کره‌ ای عاشقانه؛ دهکده ساحلی چاچاچا - Hometown Cha-Cha-Cha

سال انتشار 2021
امتیاز IMDB 8.4 از 10
تعداد قسمت‌ها 16
ژانر عاشقانه| کمدی

اگر نیاز به سریالی مفرح دارید که با دیدن آن حال و هوایتان عوض شود، سریال دهکده ساحلی چاچاچا بهترین سریال کره ای عاشقانه برای شما محسوب می‌شود. این سریال دوست‌داشتنی درواقع بازسازی فیلم کره‌ای با نام «آقای هونگ» محصول سال 2004 است. سریال دهکده ساحلی چاچاچا در نتفلیکس حضور دارد و در سال انتشارش توانست یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های غیرانگلیسی‌زبان آن شود.

 همان‌طور که از نام سریال برمیاید، جریانات آن در دهکده‌ای ساحلی اتفاق میفتد. در ابتدا دندانپزشکی به نام یون هی جین را داریم که دختری همه‌چیزتمام است. به نظر میاید هی جین زندگی فوق‌العاده‌ای در شهر می‌گذارند؛ اما پس از برخوردن به مشکلاتی تصمیم می‌گیرد به دهکده ساحلی نقل مکان کرده و در آنجا با هونگ دو شیک آشنا می‌شود.

استارت آپ – Start Up

بهترین سریال کره‌ ای عاشقانه؛ استارت آپ - Start-Up

سال انتشار 2020
امتیاز IMDB 8 از 10
تعداد قسمت‌ها 16
ژانر عاشقانه | کمدی | درام

به سوزی، عضو گروه سابق Miss A، از جمله بازیگرانی است که طرف‌داران از دیدن او در سریال‌های عاشقانه کره ای خوشحال می‌شوند. حال او نقش اصلی سریال استارت آپ را در کنار نام جو هیوک محبوب برعهده دارد. سوزی در این سریال نقش دختری به نام دال می را دارد که آرزو دارد استیو جابز کره شود. او در همین حین در مثلث عشق بین صاحب یک شرکت تکنولوژی محور و مدیر تیمی گیر میفتد.

سریال دوست‌داشتنی استارت آپ از دسته سریال های کره ای عاشقانه است که اوقات خوشی برایتان رقم می‌زند و در عین حال پیامی مهم دارد. این سریال به ما نشان می‌دهد هرچقدر هم خانواده ازهم‌پاشیده باشد، در نهایت باز هم پیوندهای عمیق بین اعضای آن وجود دارند.

چیزی در باران – Something in the Rain

بهترین سریال کره‌ ای عاشقانه؛ چیزی در باران - Something in the Rain

سال انتشار 2018
امتیاز IMDB 8.1 از 10
تعداد قسمت‌ها 16
ژانر عاشقانه| درام

سریال چیزی در باران یکی از سریال های کره ای عاشقانه است که چیزی بیشتر از لحظات عاشقانه به تصویر می‌کشد. این سریال کره ای، تابوهایی را که در کره جنوبی حول محور روابط وجود دارند، زیر سوال می‌برد و به نحوی از آنها انتقاد می‌کند. سریال چیزی در باران کاری از کارگردان مشهور آن پان سوک است که در آن بازیگرانی نظیر سون یه جین، جونگ هه این و جانگ سو یون به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان حول محور دختری به نام جین آه می‌چرخد که در دهه 30 سالگی خود قرار دارد. از طرفی جون هی انیماتوری است که به‌تازگی از خارج برگشته است. جون هی پس از مدت‌ها دوباره جین آه را که دوست صمیمی خواهرش بوده، ملاقات می‌کند.

خلوت عاشقان – Just Between Lovers

بهترین سریال کره‌ ای عاشقانه؛ خلوت عاشقان – Just Between Lovers

سال انتشار 2017
امتیاز IMDB 8.2 از 10
تعداد قسمت‌ها 16
ژانر عاشقانه| ملودرام

سریال خلوت عاشقان که با نام درخشش باران هم شناخته می‌شود، یکی از سریال های کره ای عاشقانه به شمار میاید که شاید برای خیلی‌ها امیدبخش باشد. این سریال نشان می‌دهد که چطور انسان‌ها حتی اگر گذشته سختی پشت سر گذاشته باشند، باز هم عشق و امید در وجودشان ریشه دارد. اگر از طرف‌داران قدیمی کی پاپ باشید، بازیگر اصلی سریال خلوت عاشقان برایتان آشنا خواهد بود چرا که لی جون هو که نقش اصلی را برعهده دارد، خواننده اصلی گروه 2PM است.

در مقابل او بازیگر تازه‌کار، وون جین آه، قرار دارد که بابت عملکردش در این سریال نامزد جایزه بهترین بازیگر زن بکسانگ شد. داستان سریال خلوت عاشقان یا درخشش باران راجع به دو شخص است که عزیزترین‌هایشان را در تصادفی از دست می‌دهند. آنها تلاش دارند پس از چنین واقعه‌ای به زندگی خود ادامه داده و این اتفاق را پشت سر بگذراند. اگر قصد دانلود سریال کره ای عاشقانه خلوت عاشقان را دارید، کافی است به جست‌وجوی ساده‌ای در گوگل بپردازید.

پری وزنه بردار کیم بوک جو – Weightlifting Fairy Kim Bok joo

بهترین سریال کره‌ ای عاشقانه؛ پری وزنده بردار کیم بوک جو - Weightlifting Fairy Kim Bok-joo

سال انتشار 2016 – 2017
امتیاز IMDB 8.3 از 10
تعداد قسمت‌ها 16
ژانر عاشقانه| ورزشی | کمدی

سریال پری وزنه‌بردار کیم بوک جو از جمله سریال های کره ای عاشقانه است که در ابتدا مورد استقبال تماشاگران قرار نگرفت و نرخ بازدید پایینی داشت؛ اما مدتی بعد به سریالی محبوب به‌خصوص در قشر نوجوان و جوانان تبدیل شد. داستان این سریال از روی زندگی وزنه‌بردار جانگ می ران الهام گرفته که قهرمان المپیک است. سریال پری وزنه‌بردار یک سریال کره ایی عاشقانه است که می‌تواند به‌خاطر حال و هوایش اوقات خوبی را برایتان رقم بزند.

داستان سریال پری وزنه‌بردار حول محور دختری به نام کیم بوک جو می‌چرخد که رویای وزنه‌بردار شدن را دارد. او در همین حین از برادر دوست صمیمی خود، جونگ جه یی، خوشش میاید. از دلایلی که می‌توان این سریال را میان سریال های کره ای عاشقانه محبوب آورد، حضور لی سونگ کیونگ و نام جو هیوک به‌عنوان بازیگران اصلی است.

علاقه پادشاه – The King’s Affection

بهترین سریال کره‌ ای عاشقانه؛ علاقه پادشاه - The King's Affection

سال انتشار 2021
امتیاز IMDB 7.9 از 10
تعداد قسمت‌ها 20
ژانر عاشقانه| تاریخی | کمدی

سریال‌های تاریخی کره جنوبی همواره از محبوب‌ترین‌ها هستند و این بار تصمیم داشتیم سراغ سریال علاقه پادشاه برویم که نقش اصلی آن را بازیگری بسیار محبوب بازی می‌کند. رو وون، عضو گروه پسرانه SF9 یکی از محبوب‌ترین بازیگران مرد کره‌ای به شمار میاید که حالا در این سریال نقش اصلی را در مقابل پارک اون بین، ستاره سریال وکیل ووی خارق‌العاده، بازی می‌کند. جالب است بدانید سریال علاقه پادشاه جایزه امی در دسته بهترین «Telenova» را دریافت کرد.

داستان سریال علاقه پادشاه به دوران چوسان برمی‌گردد که در آن زمان دوقلوها عامل بدشگونی شناخته می‌شدند. هنگامی که شاهزاده دوقلو به دنیا میاورد، دستور می‌دهند تا یکی از آنها را بکشند؛ از این رو برای جلوگیری از اتفاق او را به بیرون قصر می‌فرستند. سال‌ها بعد این دختر به قصر برمی‌گردد تا به‌عنوان خدمتکار در آنجا کار کند.

پادشاه: سلطنت ابدی – The King: Eternal Monarch

بهترین سریال کره‌ ای عاشقانه؛ پادشاه: سلطنت ابدی - The King: Eternal Monarch

سال انتشار 2020
امتیاز IMDB 8.1 از 10
تعداد قسمت‌ها 16
ژانر عاشقانه| فانتزی | درام | رازآلود

اگر قصد دارید به معرفی سریالهای کره ای عاشقانه بپردازید، سریال پادشاه: سلطنت ابدی را به هیچ عنوان فراموش نکنید. این سریال حتی برای افرادی که ژانر عاشقانه را نمی‌پسندد، می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. سریال پادشاه: سلطنت ابدی از عوامل خوبی برخوردار است که می‌توان به فیلمنامه‌نویس کیم اون سوک که چندین مورد از بهترین سریال های کره ای عاشقانه را برعهده داشته و همچنین بازیگران آن که شامل لی مینهو و کیم گو اون می‌شوند، اشاره کرد. البته باید خاطرنشان کنیم این سریال با وجود بودجه بسیار زیاد آن و عوامل قوی، مورد انتقاد برخی از افراد قرار گرفت.

داستان راجع به امپراتور پادشاهی کره در عصر مدرن است که متوجه می‌شود دنیای دیگری وجود دارد که در آن جمهوری کره که ما می‌شناسیم، پابرجاست. او تصمیم می‌گیرد از دری جادویی عبور کند تا به دنیای دیگر برسد.

تابستان دوست‌داشتنی ما – Our Beloved Summer

بهترین سریال کره‌ ای عاشقانه؛ تابستان دوست‌داشتنی ما - Our Beloved Summer

سال انتشار 2021 – 2022
امتیاز IMDB 8.2 از 10
تعداد قسمت‌ها 16
ژانر عاشقانه| کمدی

بسیاری از سریال کره ای عاشقانه جدید، حال و هوایی تازه دارند که تماشای آنها لذت زیادی دارد و سریال تابستان دوست‌داشتنی ما از همین دسته است. این سریال با محوریت کیم دا می و ستاره فیلم انگل یعنی چوی وو شیک تولید شده که در آن این دو شخص نقش زوجی را دارند که مجبور می‌شوند دوباره باهم وارد رابطه شوند. با وجود اینکه عهد بسته بودند دیگر یکدیگر را نبینند، به‌خاطر مستندی که در دبیرستان از آنها وایرال می‌شود، مجبور می‌شوند دوباره با هم جلوی دوربین دوستشان بروند.

سریال تابستان دوست‌داشتنی ما، دومین همکاری بین وو شیک و دا می است. این دو بازیگر پیش از این در فیلم اکشن ساحره محصول سال 2018 با یکدیگر هم‌بازی شده بوند. پس از انتشار سریال، وبتونی با همین نام منتشر شد که درواقع خاطرات پیشین این زوج را به تصویر می‌کشد.

افسانه نه دم – Tale of the Nine Tailed

بهترین سریال کره‌ ای عاشقانه؛ افسانه نه دم - Tale of the Nine Tailed

سال انتشار 2020
امتیاز IMDB 7.9 از 10
تعداد قسمت‌ها 16
ژانر عاشقانه| درام | ترسناک | فانتزی

افسانه روباه نه دم از مشهورترین افسانه‌ها در کره جنوبی است که بارها از آن فیلم و سریال تولید شده؛ حالا با یک سریال کره ای فانتزی عاشقانه روبه‌رو هستیم که از این افسانه الهام گرفته است. این سریال به‌قدری به شهرت رسید که تولید فصل دوم تأیید شد و قرار است امسال منتشر شود.

ستاره اصلی سریال افسانه نه دم، لی دونگ ووک است که پیش‌تر او را در سریال‌های فانتزی دیدهایم. مقابل او کیم بوم، ستاره سریال نوستالژیک پسران برتر از گل و جو بو آه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال افسانه نه دم به طور کلی راجع به یک گومیهو یا همان روباه نه دم است که عاشق یک انسان می‌شود. این دو پس از درگیر شدن در عشق یکدیگر، با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند.

آقای آفتاب – Mr. Sunshine

Mr. Sunshine

سال انتشار: 2018
امتیاز IMDB: 7.8 از 10
تعداد قسمت‌ها: 24
ژانر: عاشقانه| ملودرام| تاریخی

لیست بهترین سریال کره‌ ای عاشقانه را با سریالی که توانسته جایگاه ششم بیشترین میزان بیننده را کسب کند، یعنی آقای آفتاب ادامه می‌دهیم. میانگین میزان بیننده همه قسمت‌های این سریال، چیزی حدود 12.955% بوده و این مقدار در قسمت آخر سریال به 18.129% رسید. علاوه‌براین، آقای آفتاب، کاری از نویسنده کیم اون سوک، توانست جایزه بهترین سریال سال 2018 را از آن خود کند و همین امر این اثر را در لیست بهترین سریال های خارجی قرار می‌دهد.

کیم اون سوک سریال‌های بسیار محبوبی در کارنامه کاری خود ثبت کرده از جمله باغ مخفی، نسل خورشید و وارثان. در ادامه سریال نسل خورشید را به‌عنوان بهترین سریال عاشقانه کره‌ای معرفی خواهیم کرد.

داستان این سریال در اوایل دهه 1900 اتفاق افتاده و حول محور فعالان سیاسی که برای استقلال کره تلاش می‌کنند، اتفاق می‌افتد. در دوره گفته شده، ژاپن در حال فتح کره بود. اتفاقات جاری در سریال بر اساس اتفاقات واقعی ساخته شده‌اند؛ ولی داستان کلی توسط نویسنده نوشته شده است. سریال آقای آفتاب از آن دسته سریال‌هایی است که شما را با تاریخ کشور خود آشنا می‌کنند.

باید خاطرنشان کنیم تیم فیلم‌برداری، صحنه‌هایی را ضبط کرده‌اند که بسیار چشم‌نواز بوده و شما در نهایت، از کیفیت فیلم‌برداری کاملاً راضی خواهید بود. انتخاب بازیگرهای این سریال به بهترین نحو ممکن انجام شده و شاهد بازیگرانی قوی همچون لی بیونگ هون و کیم ته ری خواهیم بود. با اینکه شخصیت‌های اصلی هرکدام ملیت متفاوتی دارند، بازیگران این موضوع را به‌خوبی به تصور کشیده و در نقش خود فرورفته‌اند. عناصر مختلفی از جمله بازیگران خوب، داستانی زیبا، تصویربرداری و صحنه‌های فوق‌العاده، باعث می‌شوند از سریال آقای آفتاب، به‌عنوان بهترین سریال عاشقانه کره‌ای یاد کنیم.

بیست و پنج بیست و یک – Twenty-Five Twenty-One

Twenty-Five Twenty-One

سال انتشار: 2022
امتیاز IMDB: 8.6 از 10
تعداد قسمت‌ها: 16
ژانر: عاشقانه

این سریال یکی از پرطرف‌دارترین و بهترین سریال های کره‌ ای در سال 2022 است که از کیفیت خوبی در جوانب مختلف، برخوردار است. سریال 25 21 کاندیدای بهترین سریال تلویزیون، بهترین بازیگر جدید مرد و بهترین بازیگر زن در جشنواره Baeksang Arts Award بوده است.

این سریال در دوران کرونا پخش شد و افراد زیادی توانستند با داستان آن ارتباط برقرار کنند؛ چرا که داستان فیلم در رابطه با تلاش جوانان برای رسیدن به آرزویشان، با وجود بد بودن شرایط است. داستان این فیلم در دوره بحران مالی آسیا در سال 1998 اتفاق می‌افتد و شخصیت اصلی آن دختری به نام نا هی دو بوده که شخصیت بانمک او می‌تواند لبخند بر لب شما بنشاند.

جالب است بدانید کاراکتر نا هی دو توسط کیم ته ری که در سریال آقای خورشید معرفی کردیم، بازی شده است. این بازیگر در دهه 30 سالگی زندگی خود بوده و با این وجود شخصیت نا هی دوی 18ساله را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد.

در طرف دیگر ماجرا پسری به نام بک یی جین را داریم که می‌تواند نماد استقامت برای بسیاری از جوانان باشد. بازیگر این کاراکتر نام جو هیوک بوده که نقش پسر سخت‌کوشی را دارد که تمام مسئولیت زندگی خانواده‌اش بر دوش او می‌افتد.

زوج نام جو هیوک و کیم ته ری بسیار دوست‌داشتنی بوده و رابطه عاشقانه محکمی را به نمایش می‌گذارند که می‌تواند الگویی برای زوج‌های جوان باشد. دیالوگ‌های زیبایی از این سریال خواهیم شنید که یکی از نمونه‌های آن را در ادامه می‌آوریم.

مردم شاید در حال از دست دادن چیزی باشن، اما به من ربطی نداره. مسائل آدم بزرگاس. من فقط 18 سالمه و برای از دست دادن هر چیزی زیادی جوونم. چیزایی که دارم نمی‌تونن از دست برن. مثلاً آرزوم و اراده‌م.

گابلین – Goblin: The Great and Lonely God

Goblin

سال انتشار: 2016
امتیاز IMDB: 8.6 از 10
تعداد قسمت‌ها: 16 قسمت + 3 قسمت ویژه
ژانر: عاشقانه| درام| کمدی| فانتزی

بار دیگر همچون سریال آقای آفتاب، یکی از بارزترین ویژگی‌های این سریال، انتخاب بازیگران آن است. نقش اصلی مرد آن گونگ یو بوده که به‌احتمال خیلی زیاد با او در سریال بازی مرکب آشنا شده‌اید. بازیگران دیگر یعنی کیم گا اون، شخصیت اصلی زن و لی دونگ ووک نیز به‌خوبی از پس نقش خود برآمده و مهارت فوق‌العاده‌شان را به نمایش می‌گذارند.

این سریال به‌قدری از همه جوانب قوی است که نمی‌توان بین جوانب آن فرق گذاشت. از انتخاب بازیگر گرفته تا کارگردانی و داستان عالی، همگی دست‌به‌دست هم داده تا ما شاهد بهترین سریال عاشقانه کره‌ای باشیم.

در اینجا علاوه بر عشق به یار عاطفی، شاهد عشق‌ورزی به دوستان و حتی چیزهای دیگر خواهیم بود. سریال گابلین نشان داد که می‌توان ژانرهایی همچون فانتزی، تاریخی، مدرن و عاشقانه را با هم آمیخت و نتیجه‌ای فوق‌العاده داشت. این موضوع با کمک تهیه‌کنندگان از جمله کیم اونگ بوک، کوان هیوک چان و یون جونگ هو و نویسنده خلاق این سریال یعنی کیم اون سوک عملی شد.

مورد دیگری که باید به آن اشاره شود، موسیقی پس‌زمینه آن بوده که خوانندگان آن‌ها، از معروف‌ترین خوانندگان کره‌ای از جمله ایلی (Ailee) و کراش (Crush) هستند. سریال گابلین روایت دختری به نام اون تاک را روایت می‌کند که روی پای خود بزرگ شده و با واقعیت تلخ تنهایی روبه‌رو می‌شود. مشکلات او از کودکی شروع شده که او را به‌خاطر دیدن ارواح، دختری دردسرساز می‌خوانند.

بعدها اون تاک مردی به نام کیم شین (با بازی گونگ یو) را ملاقات کرده که به‌خاطر توانایی‌اش در دیدن شمشیری، قصد ازدواج با او را دارد. با دیدن سریال متوجه خواهید شد که شمشیر چیست و داریم از چه چیزی سخن می‌گوییم.

مشکلی نیست که خوب نباشی – It’s Okay to Not Be Okay

It’s Okay to Not Be Okay

سال انتشار: 2020
امتیاز IMDB: 8.6 از 10
تعداد قسمت‌ها: 16
ژانر: عاشقانه| فانتزی

سریال مشکلی نیست که خوب نباشی، راجع به موضوعات روان‌شناسی بوده و همین موضوع ارزش دیدن آن را بالا می‌برد. لازم است بیان کنیم این سریال کاندید 7 جایزه در جشنواره‌های کره‌ای و بین‌المللی شده است. کارگردان، تهیه‌کنندگان و نویسنده این سریال به‌خوبی از پس ترکیب نشان دادن زاویه دید بیماران روانی و اتفاقات کمدی برآمده‌اند تا این سریال به سریالی سنگین و دردناک تبدیل نشود. سینماتوگرافی این سریال بسیار قوی بوده و با وجود استفاده از افکت‌های CGI، شبیه سریال‌های فانتزی کلیشه‌ای نیست.

مشکلی نیست که خوب نباشی، عشقی غیرمنتظره بین دو فردی را روایت می‌کند که به‌مرور زمان مرحم دردهای یکدیگر می‌شوند. چیزی که در این سریال به چشم میاید، کمیستری بین دو شخصیت اصلی یعنی کیم سو هیون و سئو یه جی است. کیم سو هیون نقشی پسری به نام مون گنگ ته را داشته که در بخش بیماران روانی به مراقبت می‌پردازد. از طرفی دیگر شخصیت اصلی زن این سریال یعنی کو مون یونگ، شخصیتی بی‌خیال و جامعه گریزی داشته و برخی جاها توانایی کنترل رفتار خود را ندارد. با وجود این تفاوت‌ها، رابطه‌ای عاشقانه بین این دو نفر شکل می‌گیرد.

نسل خورشید – Descendants of the Sun

Descendants of the Sun

سال انتشار: 2016
امتیاز IMDB: 8.3 از 10
تعداد قسمت‌ها: 16 قسمت + 3 قسمت ویژه
ژانر: عاشقانه| اکشن| درام| ملودرام

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، نویسنده این سریال کیم اون سوک بوده که فیلمنامه‌ سریال‌های محبوبی را نوشته است. در اینجا نیز شاهد یکی از قوی‌ترین کارهای او خواهیم بود. سریال نسل خورشید در سال 2016، کاندید 10 جایزه بزرگ اعم از بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردان، بهترین سریال تلویزیونی و غیره شد.

جالب است بدانید معمولاً سریال‌های کره‌ای، قسمت به قسمت تولید می‌شدند؛ اما از این سریال به بعد، متدها تغییر یافت. این سریال کاملاً از پیش تولید شده بود و همین موضوع باعث شد برای اولین‌بار، یک سریال کره‌ای به طور هم زمان هم در کره و هم در چین پخش شود؛ علاوه بر این، پیش تولید به‌طور کلی کیفیت بالاتری نسبت به روش مذکور ارائه می‌دهد. سریال نسل خورشید در زمان خود به‌قدری معروف شده بود که دولت چین ابراز نگرانی کرد.

داستان این سریال حول محور رابطه عاشقانه بین یک جراح داوطلب و یک افسر نیروی ویژه بوده که بازیگران محبوب، سونگ جونگ کی و سونگ های کیو، این شخصیت‌ها را بازی می‌کنند. در سریال نسل خورشید نه خبری از مثلث عشقی کلیشه‌ای هست، نه والدین و خاندان بسیار پول‌دار و نه توطئه‌های خانوادگی. این سریال چیزی بیشتر از موارد مذکور است و همین مورد باعث می‌شود آن را بهترین سریال عاشقانه کره‌ای خطاب کنیم. در این سریال شاهد صحنه و مناظر بسیار زیبایی خواهیم بود و خیلی از صحنه‌ها در یونان فیلم‌برداری شده است.

خواستگاری کاری – BUSINESS PROPOSAL 

BUSINESS PROPOSAL

سال انتشار: 2022
امتیاز IMDB: 8.1 از 10
تعداد قسمت‌ها: 12
ژانر: عاشقانه| کمدی

این سریال یکی از بهترین سریال‌های کمدی سال 2022 بود. سریال خواستگاری کاری از روی وبتونی ساخته شده که در آن یک کارمند معمولی قصد دارد با مخفی کردن هویت خود، سر قراری با فرد ناشناس یا به‌اصطلاح Blind Date برود؛ اما غافل از آنکه فرد ناشناس، رئیس شرکت اوست. اگر وبتون را خوانده باشید، لذت تماشای این سریال چندبرابر می‌شود چرا که فیلم‌برداری و طراحی صحنه به‌طوری بوده که صحنه‌های وبتون به طور دقیق بازسازی شده‌اند.

یکی از دلایلی که باعث شد این سریال را در لیست برترین سریال‌های کره‌ای عاشقانه بیاوریم، خسته‌کننده نبودن سریال است. سریال خواستگاری کاری، پر از صحنه‌های خنده‌دار است و از این جهت بسیار پیشنهاد می‌شود.

از بازیگران این سریال می‌توان به کیم سه جونگ اشاره کرد که علاوه بر خواننده‌ای با صدای فوق‌العاده، بازیگری ماهر نیز هست. کیم سه جونگ در نقش کارمندی که در ابتدا ذکر کردیم بازی می‌کند و آن هیو سوپ در نقش رئیس شرکت به ایفای نقش می‌پردازد.

سقوط بر تو – Crash Landing on You

Crash Landing on You

سال انتشار: 2019
امتیاز IMDB: 8.7 از 10
تعداد قسمت‌ها: 16
ژانر: عاشقانه| کمدی

در صورتی که نسل خورشید را تماشا کرده‌اید و جزو سریال‌های موردعلاقه‌تان شده است، پیشنهاد می‌دهیم سریال سقوط بر تو را نیز در لیست تماشای خود قرار دهید. کارگردانی این سریال توسط لی جونگ هیو و نویسندگی آن توسط پارک جی اون انجام شده است. پارک جی اون، نویسندگی کارهای محبوب دیگری همچون عشق من از ستاره‌ای دیگر و افسانه دریای آبی را نیز برعهده داشته است.

در اینجا روایت دختری، از وارثان خانواده‌ای سرشناس، با نقش‌آفرینی سون یه جین به تصویر کشیده می‌شود که به‌خاطر اتفاقی مجبور به سقوط اضطراری در کره شمالی می‌شود. از طرفی دیگر، افسر نیروی کره شمالی را داریم که بازیگر آن هیون بین محبوب بوده و این شخص عاشق دختر مذکور می‌شود. تا همین‌جا متوجه شدیم با تیم بازیگری فوق حرفه‌ای روبه‌رو هستیم. هیون بین و سون یه جین، هر دو از بهترین بازیگران کره‌ای بوده و علاوه بر آن، کمیستری خوبی با یکدیگر دارند. در این سریال علاوه بر به نمایش درآمدن رابطه عاشقانه زیبا، شاهد ارتباطی بامزه و قوی بین هیون بین و دوستان هم‌رزمش خواهیم بود.

یک شب بهاری – One Spring Night

One Spring Night

سال انتشار: 2019
امتیاز IMDB: 7.9 از 10
تعداد قسمت‌ها: 32
ژانر: عاشقانه| درام

موضوع یک شب بهاری کمتر در سریال‌های کره‌ای دیده شده و در واقع راجع به مشکلات یک مادر دست‌تنها است. در این سریال خواهیم دید که چالش‌های فرد مذکور با وجود فرهنگ کره‌ای چطور خواهد بود و آیا شخصیت اصلی از پس آن برمیاید یا خیر؟ نویسندگی این سریال بر عهد کیم اون سانگ بوده که کاری قوی را ارائه کرده است. کارگردان این سریال، آن پان سوک کارهای خوبی از جمله چیزی در باران در رزومه کاری خود دارد.

شخصیت‌پردازی در سریال یک شب بهاری به‌خوبی انجام شده و نقش اصلی یعنی هان جی مین، بازی فوق‌العاده از خود به نمایش گذاشته است. در صورتی که این بازیگر برای شما آشناست و نمی‌دانید او را در کجا دیده‌اید، باید بگوییم هان جی مین نقش دوست یانگوم در سریال جواهری در قصر را داشته است. بازیگر نقش اصلی مرد این سریال، یعنی جونگ هه این نیز با وجود تازه‌کار بودن مهارت بی‌نظیری از خود ارائه داده است.

همان‌طور که گفتیم این سریال حول محور یک مادر دست‌تنها بوده و مشکلاتی را که باید با آنها دست‌وپنجه نرم کند، به تصویر می‌کشد. در این سریال می‌بینیم که چگونه شخصیت اصلی علاوه بر تحمل مشکلات خود، چگونه با عقاید متفاوت اطرافیان کنار آمده و شخصیتی بسیار قوی نشان می‌دهد. از پیام‌های این سریال می‌توان به قبول حقیقت و بخشش اشاره کرد.

در صورتی که تابه‌حال به تماشای این سریال نپرداخته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در اسرع وقت آن را تماشا کنید؛ چرا که علاوه بر جنبه‌های فنی خوب این سریال، خیلی چیزها می‌توانید از آن بیاموزید. پیام‌های آموزنده و کنار آمدن هه این جوان با مشکلات مادر بودن و ورود شخصی جدید با هدف جبران زندگی سابق او، از دلایلی است که یک روز بهاری را بهترین سریال کره‌ای عاشقانه به‌حساب آورده‌ایم.

عشق در مهتاب – Love in the Moonlight

عشق در مهتاب - Love in the Moonlight

سال انتشار: 2016
امتیاز IMDB: 7.8 از 10
تعداد قسمت‌ها: 18
ژانر: عاشقانه| کمدی| تاریخی

این سریال هرآنچه که از بهترین سریال کره ای عاشقانه انتظار می‌رود، در خود گنجانده است. کارگردانی عالی، مهارت فوق‌العاده بازیگران و داستانی گیرا باعث می‌شود با سریالی باکیفیت روبه‌رو باشیم. سریال عشق در مهتاب به‌خوبی می‌داند کجا قلب شما را در مشت خود بگیرد و کجا شما را بخنداند.

این سریال از فیلم‌برداری گرفته تا پردازش نهایی و ادیت، بسیار خوش‌ساخت است. علاوه بر خوش‌ساخت بودن، داستان آن به هیچ عنوان گیرایی خود را از دست نمی‌دهد و در طول سریال خسته نخواهید شد. نقطه قوت آن می‌تواند بازیگران آن باشد. پارک بو گوم و کیم یو جونگ با ارائه بازی درخشان، ارزش تماشای این سریال را بالا برده‌اند. سریال عشق در مهتاب از جمله سریال‌هایی است که باعث محبوبیت پارک بو گوم و به تصویر کشیدن مهارت بی‌نظیر بازیگری او شد.

داستان حول محور دختری به نام هونگ را اون با بازی کیم یو جونگ می‌چرخد که برای امرارمعاش خود را به شکل پسر درآورده و به مردان مشاوره می‌دهد. پارک بو گوم به ایفای نقش ولیعهد هیوم یونگ می‌پردازد که به را اون مراجعه می‌کند. هیچ‌کدام از وضعیت یکدیگر خبر ندارند؛ نه ولیعهد می‌داند طرف مقابلش دختر است نه را اون می‌داند در مقابلش ولیعهد قرار دارد. خیلی زود ولیعهد به را اون علاقه‌مند می‌شود و در این راه مشکلاتی برای را اون پیش میاید.

هر دو بازیگران این سریال موفق به کسب جوایز محبوب‌ترین بازیگر مرد و محبوب‌ترین بازیگر زن در سال 2017 در مراسم Baeksang Arts Award شدند. اگر به سریال‌ های تاریخی کره ای علاقه دارید که لحظات احساسی خوشی را به تصویر بکشد، سریال عشق در مهتاب بهترین سریال عاشقانه کره ای برای شما خواهد بود.

خلاصه‌ای بر معرفی برترین سریال‌های کره‌ای عاشقانه

سریال‌ های کره‌ای زمان طولانی است که وارد سلایق ایرانی‌ها شده و منبع سرگرمی بسیار خوبی برای بسیاری از افراد هستند. بازیگران خوب، کارگردانی جذاب و نمایی از فرهنگ کره می‌توانند چیزهایی باشند که ما را پای بهترین سریال ‌های اکشن کره ای می‌نشانند. در این مطلب نیز تلاش داشته‌ایم بهترین سریال کره‌ای عاشقانه به تفکیک ژانر را برای شما بیاوریم. ممنونیم که تا اینجا مقاله پابه‌پای ویدو، ما را همراهی کردید.


منبع vido.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 4 =