پنج‌شنبه , می 9 2024

بیوگرافی ایمان ولانی | بازیگر نخستین ابرقهرمان مسلمان هالیوود

ایمان ولانی با بر عهده گرفتن نقش کامالا خان به عنوان نخستین ابرقهرمان زن مسلمان هالیوود به شهرت یافته است.

تبلیغات

ایمان ولانی در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۰۲ میلادی (۱۲ شهریور ۱۳۸۱) در شهر کراچی واقع در کشور پاکستان و در خانواده‌ای مسلمان و شیعه متولد شد. سپس در حالی که تنها ۱ سال سن داشت، همراه با خانواده خود به شهر مارکهام در کشور کانادا مهاجرت نمود و باقی زندگی خود را در آنجا گذراند.

او پس از گذراندن دوره دبیرستان و در حالی که سعی داشت تا به دانشگاه هنر و طراحی شهر مارکهام ورود کند، نظر مثبت استودیو مارول را برای ایفای نقش نخستین ابرقهرمان زن مسلمان هالیوود یعنی شخصیت کامالا خان/خانم مارول جلب نمود. شخصیتی که برای نخستین‌بار قرار بود تا در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول از طریق یک سریال تلویزیونی ۶ قسمتی در مقابل دوربین قرار بگیرد.

1 12

مسئله‌ای که در سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام شد و اساساً نخستین تجربه بازیگری این نوجوان ۱۸ ساله پاکستانی به شمار می‌رفت. در حقیقت موضوعی که سبب شده بود تا پای ایمان ولانی به بازیگری باز شود، به عمه وی مربوط می‌شود؛ زیرا او کسی بود که فراخوان بازیگری استودیو مارول را پیدا کرد و با تهیه و ضبط یک ویدیو کوتاه از بازیگری برادرزاده‌اش، مسیر وی را برای ایفای نقش در هالیوود هموار نمود.

ویدیویی که نظر مثبت تهیه‌کنندگان مارول را جلب کرد و آن‌ها تدارک ۲ تست بازیگری را برای ایمان ولانی مهیا کردند. نخست یک تست حضوری و سپس مصاحبه‌ای مجازی با حضور خود شخص سنا امانت، یکی از خالقین شخصیت کامالا خان که صحبت‌های آن‌ها و فاش شدن این که ایمان ولانی جزو طرفداران درجه یک مارول و انتقام‌جویان محسوب می‌شود که کلکسیونی از وسائل مرتبط با آن‌ها را در اتاقش جمع کرده است، سبب شد تا در سال ۲۰۲۲ میلادی با سریال Ms. Marvel رسماً حرفه بازیگری را آغاز نماید.

2 8

سریالی که اگرچه نقدها و نمرات قابل توجهی را دریافت کرد و حتی هنرنمایی ایمان ولانی نیز با تحسین مواجه شد اما در کسب بینندگان چندان موفق ظاهر نشد و به عنوان یکی از کم‌بیننده‌ترین آثار دنیای سینمایی مارول در تلویزیون محسوب می‌شود. تغییر قدرت و توانایی‌های کامالا خان، داستانی کلیشه‌ای و چنگ انداختن به ترندهای فرهنگی روز سبب شده بود تا مخاطبین ارتباطی با این شخصیت برقرار نکرده و علاقه‌ای به ماجراجویی‌های وی نداشته باشند.

ورود ایمان ولانی به دنیای سینمایی مارول از اهمیت ویژه‌ای برای کمپانی دیزنی و استودیو مارول برخوردار بود. زیرا او به عنوان نخستین ابرقهرمان زن مسلمان هالیوود به شمار می‌رفت و تبلیغات بسیاری حول محور این موضوع به راه افتاد تا حدی که به عنوان جوان‌ترین و جدیدترین عضو این مجموعه بزرگ، در مستند و پروژه‌های مختلفی همچون A Fan’s Guide to Ms. Marvel، Assembled: The Making of Ms. Marvel و Avengers: Quantum Encounter ظاهر شد و عملاً به نماد تبلیغات MCU برای جوامع مسلمان دنیا تبدیل شده بود.

3 9

استودیو مارول برای هرچه بیشتر شناساندن ابرقهرمان زن مسلمان خود در حالی که شخصیت‌های مهمتر و پرطرفدارتری از MCU برای پرداخت بیشتر در صف بودند، به سراغ ایمان ولانی رفت و نقشی مهم در فیلم The Marvels در کنار بازیگر مشهور هالیوودی یعنی بری لارسون برای وی در نظر گرفته شد. فیلمی که ۳ ابرقهرمان زن مارول یعنی کارول دنورز، مونیکا رمبو و کامالا خان را در کنار یکدیگر قرار داده و برای اکران در پایان سال ۲۰۲۳ میلادی در نظر گرفته شده است.

فیلمی که زمان چندانی به اکران آن باقی نمانده و طبق شواهد به نظر می‌رسد که با بزرگترین شکست مالی دنیای سینمایی مارول طرف خواهیم بود که خود شخص کامالا خان با هنرنمایی ایمان ولانی به یکی از مسائلی بدل گشته که مخاطبین علاقه چندانی به تماشای این دنباله نداشته‌اند. با این حال استودیو مارول به نظر می‌رسد که توجهی به انتقادات و خواسته طرفدارانش نداشته و بیش از پیش همکاری خود با این بازیگر ۲۱ را گسترش داده است. موضوعی که در دراز مدت می‌تواند برای آن‌ها گران تمام شده و حتی زندگی شخصی این بازیگر جوان را تحت‌الشعاع قرار دهد.

4 7

او نه تنها صداپیشگی در انیمیشن Marvel Zombies به عنوان یکی از مورد انتظارترین پروژه‌های دنیای سینمایی مارول را انجام خواهد داد، بلکه حتی پا را از حرفه بازیگری فراتر گذاشته و مسئولیت نویسندگی در کمیک کوتاه Ms. Marvel: The New Mutant را نیز بر عهده گرفته است. مسئولیتی که با توجه به تجربه کم وی و عدم دریافت بازخورد مثبت از سوی مخاطبین، تصمیم عجیبی از سوی مارول به شمار می‌رود.

ایمان ولانی که عملاً به بازیگر تمام وقت استودیو مارول تبدیل شده، در سال ۲۰۲۲ نخستین جایزه هنری خود را نیز از سوی جشنواره ساترن برای هنرنمایی در قامت بازیگری جوان دریافت نموده است. بازیگری که اگرچه اشتیاق فراوانی برای شناخته شدن و حضور در پروژه‌های مختلف دارد اما به جز عده‌ای معدود، در کسب نظر عموم مخاطبین سینما و تلویزیون تاکنون موفق عمل نکرده و بعید به نظر می‌رسد که خارج از دنیای سینمایی مارول بتواند جایگاهی برای خود در حرفه بازیگری دست و پا نماید.

منبع: گیمفا


منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 2 =