دوشنبه , می 6 2024

ایکس باکس گیم پس و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

در سال 2017 مایکروسافت سرویس جدیدی را تحت نام ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) معرفی کرد. عملکرد این سرویس به‌گونه‌ای است که مخاطب حق اشتراک ماهانه یا سالانه را پرداخت کرده و در عوض آن به مجموعه‌ی از بازی‌های مختلف دسترسی پیدا می‌کند. در این مطلب جوانب مختلف ایکس باکس گیم پس من‌جمله قیمت، نحوه فعال‌سازی و انواع آن را توضیح خواهیم داد. گیم پس دریچه جدیدی برای تجربه بازی‌های ویدیویی جذاب با کمترین پرداخت از سمت بازیکن است که با خرید اشتراک آن به صدها بازی دسترسی پیدا کرده و از تجربه آن‌ها لذت خواهید برد. پرداخت ماهیانه بسیار ارزان و تنوع بالای آن‌ها استفاده از گیم پس را برای بسیاری به یک امر ضروری تبدیل کرده است. با پارسی‌ گیم همراه باشید.

ایکس باکس گیم پس چیست؟

ایکس باکس گیم پس سرویس جدید مایکروسافت است که برای ویندوز 10 و کنسول ایکس‌باکس وان از سال 2017 در دسترس قرار گرفته است. مخاطبین می‌توانند با پرداخت ده دلار ماهانه به مجموعه‌ی بزرگی از بازی‌های مختلف به‌صورت رایگان دسترسی داشته باشند. گیم‌پس عملکرد مشابهی به نتفلیکس دارد و به همین دلیل به سرویس گیم‌پس لقبِ «نتفلیکس بازی‌ها» را داده‌اند.

در Library گیم‌پس بازی‌های فوق‌العاده‌ای مثل Gears 5، Devil May Cry 5، The Outer Worlds، Halo Master Chief Collection و صدها بازی دیگر موجود است که فقط با خرید اشتراک این سرویس می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. مشترکین این سرویس می‌توانید بازی‌ها را دانلود کرده و همیشه در کنسول خود داشته باشند، اما برای استفاده از آن‌ها باید اشتراک گیم‌پس فعال داشته باشند.

بازی‌های ایکس باکس گیم پس

بازی‌های ایکس باکس گیم پس

بزرگ‌ترین مزیت ایکس باکس گیم پس، دسترسی به کتابخانه بزرگ بازی‌هاست. هم‌اکنون در این سرویس بیش از 100 بازی فوق‌العاده موجود است و به مرور زمان بازی‌های مختلفی نیز به آن اضافه می‌شود. برخلاف سرویس ایکس ‌باکس لایو گلد، با خرید این سرویس می‌توانید به تعدادی بازی‌ها به‌صورت رایگان در روزه عرضه دسترسی داشته باشید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که این دو سرویس کاملاً جدا هستند. برای مثال اگر بازی Master Chief Collection که قابلیت آنلاین دارد به گیم‌پس اضافه شود، برای تجربه‌ی بخش آنلاین آن، باید اشتراک ایکس‌باکس لایو گلد نیز داشته باشید.

در کنار بازی‌های جدید، به لطف قابلیت Backward Compatibility مشترکین این سرویس می‌توانند به بازی‌های ایکس‌باکس 360 نیز دسترسی داشته باشند. همچنان نسخه‌ی بتا گیم‌پس روی ویندوز 10 نیز از سال 2019 در دسترس قرار گرفته است که تفاوت آن با نسخه‌ی ایکس‌باکس در لایبراری بازی‌ها و قیمت آن است.

هم‌اکنون بازی‌های بزرگی چون Gears 5، Devil May Cry 5، The Outer Worlds، Ori and the Blind Forrest، Hellblade: Senua’s Sacrifice، Dishonored 2 و صدها عنوان دیگر که لیست کامل بازی‌های آن را در صفحه ایکس باکس گیم پس وجود دارد، در دسترس مشترکین قرار گرفته است.

تفاوت ایکس باکس گیم پس آلتیمیت با ایکس‌باکس گیم پس معمولی

اوایل سال 2019 مایکروسافت نسخه‌ی دیگری از Xbox Game Pass را تحت نام ایکس باکس گیم پس آلتیمیت معرفی کرد. در بخش بازی‌های ایکس باکس گیم پس توضیح دادیم که سرویس‌های ایکس‌باکس لایو گلد و ایکس باکس گیم پس کاملاً جدا از یکدیگر هستند. حال ایکس باکس گیم پس آلتیمیت نسخه‌ی تلفیقی از هردوی این سرویس است. یعنی با خرید ایکس باکس گیم پس آلتیمیت شما هم‌زمان اشتراک سرویس‌های ایکس باکس گیم پس و ایکس‌باکس لایو گلد را خریداری کرده‌اید. در کنار این دو اشتراک، ایکس باکس گیم پس آلتیمیت به شما اشتراک گیم‌پس نسخه‌ی ویندوز 10 را نیز می‌دهد.

قیمت ایکس باکس گیم پس یک ماهه و یکساله

قیمت ایکس باکس گیم پس یک ماهه و یکساله

در کنار لیست عناوین‌ ایکس باکس گیم پس، قیمت ناچیز آن مقابل این همه بازی بزرگ‌ترین برگ برنده این سرویس محسوب می‌شود. قیمت اشتراک ایکس باکس گیم پس 10 دلار در ماه و 120 دلار در ‌سال است. از طرف دیگر قیمت ایکس باکس گیم پس آلتیمیت 15 دلار ماهانه و 180 دلار سالانه خواهد بود. قبل از خرید اشتراک آن باید تصمیم بگیرید که آیا قصد دارید بازی‌ها را به‌صورت آفلاین یا آنلاین تجربه کنید. اگر اهل بازی‌های آفلاین هستید خرید اشتراک Xbox Game Pass ساده بهترین گزینه است. اگر هم دوست دارید بازی‌ها را به‌صورت آنلاین تجربه کنید، قطعاً خرید ایکس باکس گیم پس آلتیمیت بهترین گزینه است. از آنجایی که قیمت سالانه‌ی ایکس باکس گیم پس تخفیفی نسبت به نسخه‌ی ماهانه ندارد، استراتژی خریدتان بستگی به شما و درآمدتان دارد. اگر قادر هستید که 120 دلار در سال بپردازید، قادر خواهید بود از خرید چند باره اشتراک جلوگیری کنید و تخفیف خوبی را به جیب بزنید؛ اما اگر نمی‌توانید این مقدار را پرداخت کنید، گزینه‌ی خرید ماهانه در دسترس شما است. این موضوع بر ایکس باکس گیم پس آلتیمیت نیز صدق می‌کند و انتخاب اشتراک آن بستگی به نوع نیاز شما خواهد داشت.

اما نکته‌ی قابل توجه این سرویس در این است که اگر برای اولین بار از این سرویس استفاده کنید، می‌توانید اشتراک آن را فقط با پرداخت 1 دلار خریداری کنید.

نحوه خرید و فعال‌سازی ایکس باکس گیم پس

برای فعال‌سازی ایکس باکس گیم پس دو راه وجود دارد. راه اول خرید مستقیم از سایت ایکس‌باکس است که نیاز به PayPal یا MasterCard یا کارت‌ بانکی جهانی دیگر دارد. از آنجایی که این امکانات در ایران در دسترس نیست، راه دوم که خرید گیفت‌کارت است، ساده‌ترین راه باقی‌مانده برای خرید و فعال‌سازی ایکس باکس گیم پس است. بعد از تهیه گیفت‌کارت با اکانت ایکس‌باکس وارد سایت ایکس‌باکس شوید. گزینه Redeem Code را انتخاب کنید و کد 25 رقمی را وارد کنید.

XBox-Game-Pass-2

آیا ایکس باکس گیم پس ارزش خریدن دارد؟

در یک کلام؛ بله. سرویس ایکس باکس گیم پس قطعا یک سرویس بی‌نظیر است که هیچ دارنده ایکس‌باکس وان نباید آن را از دست دهد. ایکس باکس گیم پس یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های ممکن را دارد که در آن بیش از 100 بازی قدیمی و جدید را می‌توانید به‌صورت رایگان تجربه کنید. همه‌ی این بازی‌ها را می‌توانید با پرداخت فقط 10 دلار در ماه به دست آورید. جدا از لایبراری بزرگ آن، اکثر عناوین انحصاری مایکروسافت نیز در روز عرضه در این سرویس در دسترس است.

ایکس باکس گیم پس و ایکس باکس گیم پس آلتیمیت قطعاً بهترین سرویس اشتراکی بازی‌های ویدئویی است. با داشتن بیش از 100 بازی موجود در آن و قیمت مناسب، خریداری این اشتراک را برای هر شخصی که ایکس‌باکس وان دارد به ضرورتی امر تبدیل می‌کند. حتی اگر اهل تجربه‌ی بازی‌های کوچک و قدیمی هم نباشید بازهم باید خرید اشتراک این سرویس را در اولویت قرار دهید؛ زیرا که مایکروسافت بازی‌های انحصاری خود را در روز عرضه برای مشترکین ایکس‌‌باکس گیم‌پس در دسترس قرار می‌دهد.


منبع par30games.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 9 =