چهارشنبه , می 8 2024

بهترین فیلم های کره ای 2023【36+ عنوان محبوب و جدید کره ای】

صنعت سینمای کره در سال‌های اخیر خود را با فیلم هایی که در سطح جهانی معروف شده‌اند، اثبات کرده است. اما این موضوع دلیل نمی‌شود بگوییم فیلم‌های کره‌ای به‌تازگی پیشرفت کرده‌اند؛ بلکه سینمای کره سال‌هاست که فیلم‌های بی‌نظیر و هنجارشکنی تولید می‌کند. بهترین فیلم های کره ای دارای سبک خاص و منحصربه‌فردی هستند که اگر از یکی از آن‌ها خوشتان بیاید، به‌احتمال زیاد از باقی فیلم‌ها هم لذت خواهید برد. البته این موضوع به هیچ عنوان به معنای تکراری بودن سبک فیلم‌های کره‌ای نیست. در ادامه قرار است با اسم فیلم های کره ای که کیفیت و ارزش تماشای بالایی دارند، آشنا شوید.

لیست معرفی بهترین فیلم های کره ای تاریخ تا سال 2023

کره جنوبی از اواخر قرن 19 و ابتدای قرن 20 در حال تولید آثار باکیفیتی است که ما قصد داریم بهترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. فیلم‌های کره‌ای شامل ژانرهای مختلفی می‌شوند؛ اما بیشتر آن‌ها درام‌هایی هستند که اشکتان را درمی‌آورند یا فیلم‌های رازآلودی هستند که هیجان را در رگ‌های شما تزریق می‌کنند. شاید اگر کره جنوبی را با فیلم های عاشقانه‌اش بشناسید، از تماشای این حجم از فیلم‌های ترسناک و خون‌آلود متعجب شوید. با تایم سیتی همراه باشید تا سراغ معرفی برترین فیلم های کره ای برویم.

قانون شکنان - The Roundup

قانون شکنان – The Roundup

سال انتشار

18 می 2022

کارگردان

سانگ یونگ لی

ژانر

اکشن، جنایی، تریلر

امتیاز IMDb

7 از 10

امتیاز راتن تومیتوز

96%

بازیگران

ما دونگ سوک، سوکو سون، گوی هوا چوی، هیو دونگ وون، پارک جی یونگ

اگر به دنبال یک اثر اکشن و جنایی هستید، قانون شکنان بهترین فیلم کره ای در این ژانر است که می‌توانید تماشا کنید. این فیلم که از پرفروش‌ترین فیلمهای کره ای پس از شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود در واقع دنباله‌ای از فیلم قانون شکنان ساخته سال 2017 است.

قانون شکنان به کارگردانی سانگ یونگ لی و فیلم‌نامه مین سیونگ کیم ساخته شده است. بازیگرانی مانند ما دونگ سوک، سوکو سون، هیو دونگ وون، پارک جی یونگ در قانون شکنان 2 به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نقش‌آفرینی بازیگران به خصوص ما دونگ سانگ در این اثر مورد ستایش قرار گرفته است و بازی او را منحصر به فرد تعریف کرده‌اند. همچنین، کارگردانی و به تصویر کشیدن تماشایی صحنه‌های اکشن فیلم از سوی منتقدین تحسین شده است.

اگر به دنبال جدیدترین فیلم‌های کره ای هستید تماشای این فیلم اکشن را از دست ندهید. با انتخاب این فیلم قرار است در یک تعقیب و گریز هیجانی و طولانی غرق شوید.

خلاصه داستان فیلم قانون شکنان

ما سوک دو برای دستگیری یک مظنون به یک کشور دیگر می رود و در این بین، او با پرونده‌های دیگری مواجه و با پرونده قاتلی که سال‌ها فراری است درگیر می‌شود …

فیلم دختر شرور - The Villainess

فیلم دختر شرور – The Villainess

سال انتشار

8 ژوئن 2017

کارگردان

جونگ بیونگ گیل

ژانر

اکشن، درام، تریلر، جنایی

امتیاز IMDb

6.6 از 10

امتیاز راتن تومیتوز

85%

بازیگران

کیم اوک بین، شین ها کیون، کیم سو هیونگ، سونگ جون، جو اون جی

فیلم دختر شرور یکی از فیلم‌های خوب کره ای با محوریت شخصیت زن است. کارگردان و نویسنده این فیلم یعنی جونگ بیونگ گیل بیان کرده ایده «دختر شرور» را از فیلم «دختری به نام نیکیتا» الهام گرفته است. فیلم از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و داستان جذابی را روایت می‌کند.

همچنین باید به بازیگر نقش اصلی یعنی کیم اوک بین اشاره کرد که به بهترین روش ممکن شخصیت نقش اصلی را بازی کرده و به‌واسطه آن برنده جایزه بهترین بازیگر زن در چندین جشنواره شده است.

داستان فیلم راجع به آدمکش حرفه‌ای به نام سوک هی است. فیلم با دستگیر شدن سوک هی توسط پلیس شروع می‌شود که در آن سوک هی را به آژانس اطلاعات کره می‌برند. آنها برای اینکه شروعی دوباره به سوک هی ببخشند، چهره جدیدی با جراحی پلاستیک و نام جدیدی به او می‌دهند.

فیلم جنگل کوچک - Little Forest

فیلم جنگل کوچک – Little Forest

سال انتشار

28 فوریه 2018

کارگردان

سون یه ریم

ژانر

درام، کمدی

امتیاز IMDb

7.2 از 10

امتیاز راتن تومیتوز

91%

بازیگران

کیم ته ری، ریو جون یول، مون سو ری، جین کی جو

این فیلم دوست‌داشتنی از روی مانگایی با همین نام اثری از دایسوکه ایگاراشی تولید شده است. این فیلم از جمله فیلم‌هایی است که می‌تواند حالتان را خوب کند. در فیلم «جنگل کوچک» خبری از شخصیت‌های منفور، درگیری و توطئه و خیانت نیست؛ این فیلم روایتی از یک دختر جوان را به تصویر می‌کشد که شهر را رها می‌کند و به روستای کودکی‌اش باز می‌گردد.

در این میان پیام زیبایی دریافت می‌کنیم مضمون بر اینکه اگر از بعضی چیزها بگذریم، موارد و شرایط بهتری پیش روی ما هستند. همان‌طور که از کیم ته ری انتظار می‌رود، بازی زیبایی از خود برجای گذاشت و به‌عنوان دختر شخصیت اصلی به بازی پرداخت.

فیلم بیگانه – Alienoid

فیلم بیگانه Alienoid

سال انتشار

20 جولای 2022

کارگردان

چوی دونگ هون

ژانر

اکشن، علمی تخیلی

امتیاز IMDb

6.3 از 10

امتیاز راتن تومیتوز

83%

بازیگران

کیم ته ری، ریو جون یول، کیم وو بین، سو جی سوب، لی هانی، جون یو بین

در سال‌های اخیر کره جنوبی به تولید فیلم‌های علمی تخیلی روی آورده که اتفاقاً در آن موفق هم بوده است. فیلم بیگانه یکی از جدیدترین فیلم‌های علمی تخیلی کره ای با مجموعه بازیگرانی تواناست. این فیلم با وجود اینکه عملکرد نسبتاً خوبی در باکس آفیس کره داشت، در مجموع شکست خورد چرا که هزینه ساخت آن بسیار بالا بود و نتوانست به سود برسد.

این فیلم با نظرات ضدونقیضی مواجه شده است؛ بسیاری از تماشاگران از دنیای جدیدی که فیلم بیگانه به تصویر می‌کشد راضی هستند؛ اما برخی هم با شلوغ بودن فیلم و متمرکز نبودن داستان‌ها و شخصیت‌پردازی مشکل دارند.

داستان فیلم بیگانه به سلسله گوریو برمی‌گردد که در آن فردی به نام گوروس باید شمشیر مقدسی را به دست آورد. از طرفی دنیای جدیدی داریم که مردم در آن به دنبال یک موجود فضایی هستند که خود را در قالب انسانی مخفی کرده است. هنگامی که پرتال سفر در زمانی باز می‌شود، این دو جهان به هم پیوند می‌خورند.

فیلم اعلام وضعیت اضطراری - Emergency Declaration

فیلم اعلام وضعیت اضطراری – Emergency Declaration

سال انتشار

3 آگوست 2022

کارگردان

هان جه ریم

ژانر

اکشن، تریلر، درام، ماجراجویی، رازآلود

امتیاز IMDb

6.9 از 10

امتیاز راتن تومیتوز

64%

بازیگران

ایم شی هوان، لی بیونگ هون، کانگ هو سونگ، سول این آ، کیم نام گیل

اولین موردی که در رابطه با این فیلم باید اشاره کنیم، بازیگرهای اصلی آن یعنی لی بیونگ هون و کانگ هو سونگ هستند. ترکیب این دو که از بزرگ‌ترین و بهترین بازیگران کره ای هستند می‌تواند دلیل خوبی برای تماشای این فیلم باشد. فیلم وضعیت اضطراری توانست تبدیل به هشتمین فیلم پرفروش 2022 شود. توجه داشته باشید داستان فیلم بر اساس روایات واقعی نیست؛ اما به حدی واقع‌گرایانه است که ذهن شما را به این سمت می‌برد.

داستان به پروازهای اینچئون به هاوایی برمی‌گردد. ویدئو مسیجی از هواپیما پخش می‌شود که در آن یک تروریست قصد جان افراد را کرده است. در همین حین یکی از مسافران ابتدا علائمی از خود نشان می‌دهد و ناگهان فوت می‌کند. از همین رو متوجه می‌شوند با مشکلی اساسی روبه‌رو هستند و کمک‌خلبان وضعیت اضطراری را اعلام می‌کند.

فیلم گانگستر، پلیس، شیطان - The Gangster, the Cop, the Devil

فیلم گانگستر، پلیس، شیطان – The Gangster, the Cop, the Devil

سال انتشار

15 می 2019

کارگردان

چوی دونگ هون

ژانر

اکشن، تریلر، جنایی، ماجراجویی، رازآلود، درام

امتیاز IMDb

6.9 از 10

امتیاز راتن تومیتوز

97%

بازیگران

ما دونگ سوک، کیم سونگ کیو، کیم مو یول، کیم گیوری

این فیلم می‌تواند بهترین فیلم کره ای اکشن نام بگیرد؛ چرا؟ چون میزان عناصر مختلفی را که از یک فیلم اکشن اثری باکیفیت می‌سازد، تا حد متعادلی در خود جای داده است. فیلم گانگستر، پلیس، شیطان با 34 نقد و بررسی در راتن تومیتوز، امتیاز 97 را کسب کرده همین موضوع مهر تایید دیگری بر کیفیت فیلم می‌زند. جالب است بدانید در همان سال اعلام شد قرار است نسخه آمریکایی این فیلم با بازی سیلوستر استالونه تولید شود.

داستان راجع به همکاری یکی از رؤسای باندهای مافیایی و جنایی با یک کارآگاه است. این دو شخص قصد دارند یک قاتل سریالی را که قصد جان رئیس مافیا را داشته، پیدا کنند.

فیلم زنده - Alive

فیلم زنده – Alive

سال انتشار

24 ژوئن 2020

کارگردان

چو ایل هیونگ

ژانر

زامبی، تریلر، درام

امتیاز IMDb

6.3 از 10

امتیاز راتن تومیتوز

88%

بازیگران

یو آ این، پارک شین هی، لی هیون ووک، جون به سو

فیلم زنده از جمله فیلم‌های زامبی محور خوب است که فیلمنامه آن اقتباسی از فیلمنامه فیلمی با نام «تنها» اثر مت نیلور است. درواقع چو ایل هیونگ فیلمنامه‌ای مشترک با مت نیلور داشت که هر دو فیلم‌های خود را در سال 2020 ارائه دادند.

این فیلم با نظرات مثبتی روبه‌رو شد. افراد معتقد بودند با وجود تکراری شدن ژانر زامبی، فیلم زنده روایتی تازه را بیان می‌کند. فیلم زنده در اوج همه‌گیری ویروس کرونا انتشار شده بود و بسیاری از افراد به‌خاطر قرنطینه و پاندمیک توانستند با این فیلم ارتباط برقرار کنند.

فیلم حول محور یوتیوبری با بازی یو آ این می‌چرخد که پس از پخش شدن ویروس و تبدیل شدن مردم شهرش به زامبی، خود را در خانه حبس می‌کند. درست زمانی که این فرد امید خود را از دست می‌دهد، متوجه می‌شود بازمانده دگری وجود دارد.

فیلم شکار – Hunt

فیلم شکار Hunt

سال انتشار

20 جولای 2022

کارگردان

لی جونگ جه

ژانر

تریلر، جاسوسی، جنایی، رازآلود

امتیاز IMDb

6.8 از 10

امتیاز راتن تومیتوز

69%

بازیگران

لی جونگ جه، جونگ وو سونگ، کیم نام گیل، گو یون جونگ، هو سونگ ته، جون هی جین

احتمالاً همه شما با بازیگر نقش اصلی این فیلم، ستاره سریال بازی مرکب، لی جونگ جه آشنا باشید. او نه‌تنها نقش اصلی فیلم را برعهده دارد، بلکه آن را کارگردانی کرده، و با همکارانی به تهیه‌کنندگی و نوشتن فیلمنامه هم پرداخته است. فیلم شکار اولین کار کارگردانی لی جونگ جه به شمار می‌رود. با این وجود، فیلم شکار توانست تبدیل به چهارمین فیلم پرفروش سال شود و لقب بهترین فیلم کره ای اکشن 2022 را از آن خود کند.

این اثر با سه واقعه تاریخی در دهه 1980 کره جنوبی درگیر است که در آن رئیس جمهور پارک کشته می‌شود. از همین رو کره شمالی وضعیت را مناسب می‌بیند و یکی از جاسوس‌های بالقوه‌اش را به کره جنوبی می‌فرستد. پارک پیونگ هو و کیم جونگ دو دو نقش اصلی با بازی لی جونگ جه و جونگ وو سونگ هستند که وظیفه دستگیری این جاسوس را دارند.

فیلم دلال – Broker

فیلم دلال Broker

سال انتشار

8 ژوئن 2022

کارگردان

هیروکازو کوره ادا

ژانر

درام

امتیاز IMDb

7.2 از 10

امتیاز راتن تومیتوز

94%

بازیگران

سونگ کانگ هو، گانگ دونگ وون، به دونا، لی جو یونگ، لی جی اون

فیلم دلال را می‌توان بهترین فیلم کره ای 2022 نامید. این فیلم اثری از یک کارگردان ژاپنی است. فیلم دلال توانست موفقیت‌های زیادی کسب کند که مواردی از آنها کسب جایزه Ecumenical Jury Award و جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم کن بود. در واقع سونگ کانگ هو اولین بازیگر کره ای است که توانست در این جشنواره جایزه‌ای کسب کند. موفقیت‌های این فیلم تنها به همین دو جایزه ختم نمی‌شود و جوایز بزرگ دیگری در مراسم‌های مختلف کسب کرده است.

داستان فیلم حول محور افرادی می‌چرخد که ناخواسته و با دست سرنوشت گرد هم میایند. در این فیلم شاهد دو مرد هستیم که به طور غیرقانونی بچه‌های بی‌سرپرست را جابه‌جا می‌کنند و از این طریق پول درمیاورند. روزی مادری تصمیم می‌گیرد فرزند خود را به آنها بسپارد و این‌گونه ماجرا شروع می‌شود.

فیلم فرار از موگادیشو - Escape from Mogadishu

فیلم فرار از موگادیشو – Escape from Mogadishu

سال انتشار

28 جولای 2021

کارگردان

ریو سونگ وان

ژانر

اکشن، درام، تریلر

امتیاز IMDb

7 از 10

امتیاز راتن تومیتوز

95%

بازیگران

کو کیو هوان، زو این سونگ، کیم سو جین، کیم یون سوک، ها جون هو

فیلم فرار از موگادیشو می‌تواند به‌عنوان بهترین فیلم کره ای در لیست قرار بگیرد. این فیلم بر اساس روایات واقعی از فرار دو کارمند کره شمالی و کره جنوبی برگرفته شده است. این اثر از جنبه‌های مختلفی مورد تحسین قرار گرفته که از جمله این جوانب می‌توان به بازی عالی بازیگران، کارگردانی، میزان طنز به‌کاررفته و صحنه‌های اکشن فیلم اشاره کرد.

این فیلم تنها در سطح کره به محبوبیت نرسید؛ بلکه در باکس آفیس جهانی توانست رتبه 5 ام را در هفته اول اکران کسب کند. تنها پس از 56 روز از اکران فیلم، حدود 3.5 میلیون بازدیدکننده داشت که این اولین فیلم کره ای است که توانسته به این میزان بازدیدکننده برسد. فیلم فرار از موگادیشو نماینده کره جنوبی در اسکار بود؛ اما به نامزدی جایزه نرسید. این فیلم در مجموع 25 جایزه از جشنواره‌های مختلف کسب کرده است.

داستان حول محور دو دیپلمات کشورهای کره جنوبی و کره شمالی است که به‌خاطر جنگ‌های داخلی موگادیشو در سومالی گیر افتاده‌اند. از آنجایی که پشتوانه‌ای از دولت‌هایشان ندارند، مجبور می‌شوند خودشان به فکر فرار بیفتند.

فیلم تصمیم جدایی - Decision to Leave

فیلم تصمیم جدایی – Decision to Leave

سال انتشار

20 جولای 2022

کارگردان

پارک چان ووک

ژانر

اکشن، تریلر، عاشقانه، رازآلود، درام، جنایی

امتیاز IMDb

7.3 از 10

امتیاز راتن تومیتوز

93%

بازیگران

تانگ وی، پارک هه ایل، لی جونگ هیون، گو کیونگ پیو، جونگ یی سو، کیم شین یونگ

فیلم تصمیم جدایی بهترین فیلم کره ای 2022 است که یکی از نامزدهای جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن بود. هرچند که نتوانست به این جایزه دست یابد؛ اما کارگردان فیلم یعنی پارک چان ووک جایزه بهترین کارگردان را از این جشنواره دریافت کرد. فیلم تصمیم جدایی یکی از نمایندگان کره جنوبی در اسکار بود. همچنین این فیلم توانست لقب یکی از 5 فیلم برتر خارجی سال را از هیئت ملی بازبینی فیلم بگیرد.

فیلم تصمیم جدایی نزدیک به 50 عدد نامزدی در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی دارد که بسیاری از آنها را تبدیل به جایزه کرده است. یکی از مواردی که در فیلم به چشم میاید، فیلم‌برداری و سینماتوگرافی بی‌نظیر آن است که ترکیب زیبایی با کارگردانی قوی آن ایجاد کرده است. به گفته یکی از منتقدان، هر صحنه از این فیلم همچون نقاشی است که اطلاعاتی از روایت‌های در حال وقوع و شرح حال شخصیت‌ها می‌دهد.

داستان راجع به کارآگاهی است که برای رسیدگی به پرونده قتل گماشته می‌شود. او پرونده قتل مردی را برعهده دارد که در کوهستان به قتل رسیده است. او کم کم در دادگاه به همسر مقتول علاقه‌مند می‌شود و همین موضوع باعث شروع ماجراهایی تازه برای او می‌شود.

شب در بهشت – Night In Paradise

شب در بهشت Night In Paradise

سال انتشار

3 سپتامرب 2020

کارگردان

پارک هون جونگ

ژانر

درام

امتیاز IMDb

6.7 از 10

امتیاز راتن تومیتوز

70%

بازیگران

جون یو بین، آم ته گو، چا سونگ وون، پارک هو سان

فیلم شب در بهشت برای اولین بار در جشنواره ونیز پخش شد و پس از آن در نتفلیکس منتشر شد. این فیلم با دریافت نظر 20 منتقد امتیاز 70% را در راتن تومیتوز کسب کرده که درصد قابل‌قبولی است. منتقدان روی داستان خوب و شخصیت‌پردازی آن تاکید داشته و آنها را تحسین کرده‌اند. بسیاری بر این عقیده‌اند که فیلم شب در بهشت یکی از بهترین فیلم‌های گانگستری کره در سال‌های اخیر است.

داستان فیلم روی این موضوع تاکید دارد که هرکس قصد انتقام دارد، نمی‌تواند از آن بی‌گناه بیرون بیاید. فیلم شب در بهشت با فردی به نام ته گو شروع می‌شود که عضو یکی از باندهای جنایت‌کار است؛ اما تصمیم می‌گیرد از آن بیرون بیاید. با این کار تحت تعقیب اعضای گروه قرار می‌گیرد و در همین حین با دختری آشنا می‌شود.

My Sassy Girl

دختر پرروی من – My Sassy Girl

سال انتشار 2001
کارگردان جائه یونگ کواک
ژانر عاشقانه | کمدی | درام
امتیاز IMDb 8
بازیگران چا تائه هیون، جون جی هیون، کیم این مون، هان جین هی

یک نمونه عالی از فیلم های عاشقانه کره ای بر اساس تجربه واقعی نویسنده My Sassy Girl یک عنوان فوق‌العاده پروفروش نه تنها در کره بلکه در همه‌ی کشورهای شرق آسیا بود که در سال 2001 رکورد سریع‌ترین فروش فیلم های کمدی در تاریخ سینمای کره را جابجا کرد

این فیلم آنقدر محبوب شد که از سال 2001 تابحال فیلم‌های بسیاری بر اساس داستان آن ساخته شده‌اند و حتی یک شویِ تلویزیونی و یک سریال هم با داستان و نام این فیلم ساخته شده. توجه کنید که نسخه اصلی نسخه‌ی 2001 است.

خلاصه داستان فیلم دختر پرروی من

داستان درمورد یک دانشجوی مهندسی به نام “کیونگ وو” است که عاشق می‌شود و همه چیز آنطور که او دلش می‌خواهد پیش می‌رود.

خاطرات قتل - Memories of Murder

خاطرات قتل – Memories of Murder

سال انتشار 2003
کارگردان بونگ جونگ هو
ژانر جنایی | رازآلود | درام
امتیاز IMDb 8.1
بازیگران سانگ کانگ هو، کیم سانگ کیونگ، روها کیم، پارک هایه ایل

یکی از بهترین فیلم‌های جنایی که در سینمای کره یا حتی جهان ساخته شده است بدون شک فیلم خاطرات قتل نام دارد. این فیلم بسیار گیرا و با هدف می‌باشد که از روی داستان واقعی زودیاک کره‌ای ساخته شده است. زودیاکی که طی چند سال بیش از 10 قتل مشابه را در کره جنوبی انجام داد و در آخر هم هویت آن شناسایی نشد. این فیلم را بونگ جون-هوی کارگردانی کرده است.

این فیلم کره ایی همه چیز دارد و تنها دلیل ناشناخته ماندن آن این است که یک اثر هالیوودی نیست و گرنه این فیلم یکی از بهترین آثار ژانر کارآگاهی تاریخ سینماست.

پیر پسر - Old boy

پیر پسر – Old boy

سال انتشار 2003
کارگردان پارک چان ووک
ژانر اکشن | درام | مهیج
امتیاز IMDb 8.4
بازیگران چوی مین شیک، یو جی ته، کانگ هیه جونگ

یکی از مشهورترین فیلم‌های سینمای کره که مورد تحسین بیشتر مخاطبان قرار گرفته است فیلم Old boy می‌باشد فیملی جنایی و روانشناختی به کارگردانی  پارک چان-ووک که قسمت دوم از سه‌گانه انتقام این کارگردان می‌باشد و در سال 2004 توانست جایزه بزرگ جشنواره کن را به خود اختصاص دهد.

فیلم پیر پسر داستان نابی دارد که برگرفته از یک مانگای ژاپنی به همین نام می‌باشد و این داستان ناب به قدری غیرقابل پیش‌بینی است که شما را برای چند ساعت کاملا گیج می‌کند و همین موضوع بیشترین جذابیت فیلم را به دوش می‌کشد.

خلاصه داستان فیلم پیر پسر

داستان در مورد یک فرد مست می‌باشد که در روز تولد دخترش دزدیده می‌شود و برای 15 سال به یک زندان خانگی می‌افتد و حتی نمی‌داند که چرا زندانی شده است.

The Chaser - تعقیب‌کننده

تعقیب‌کننده – The Chaser 

سال انتشار 2008
کارگردان نا هانگ جین
ژانر جنایی| اکشن| درام
امتیاز IMDb 7.8
بازیگران کیم یونگ سیوک، ها جوونگ وو، یونگ هی سیو

عجیب بودن فیلم‌های جنایی کره‌ای به این خاطر است که بیشتر آن‌ها از روی واقعیت ساخته شده‌اند و خیلی سخت است که یک قاتل را بتوانیم اینگونه در ذهن خود تجسم کنیم و وقتی فیلم پخش می‌شود دائما در ذهن خود تکرار می‌کنیم که این بخش از داستان اقرار است ولی باید بدانید که بیشتر این فیلم‌ها تا حد بسیار زیادی به واقعیت نزدیک است.

خلاصه داستان فیلم تعقیب کننده

فیلم کره ایی تعقیب کننده هم از روی زندگی قاتل زنجیره‌ای کره جنوبی، یو یونگ-چول الهام گرفته شده است و داستان یک فرد را  روایت می‌کند که بدون هدف خاصی و از روی غریزه قتل‌های مختلفی را انجام می‌دهد و حتی این قتل‌ها را پیش پلیس اعتراف می‌کند ولی باز هم پلیس مدرک کافی را برای اثبات گناهکاری او ندارد و مجبور می‌شود او را آزاد کند.

I Saw the Devil - من شیطان را دیدم

من شیطان را دیدم – I Saw the Devil  

سال انتشار 2010
کارگردان جی وون کیم
ژانر جنایی | درام | اکشن
امتیاز IMDb 7.8
بازیگران لی بیونگ هان، چویی مین شیک، جیون گوک هوآن

در ادامه لیست به سراغ یک فیلم دلهره آور و روانشناختی از سینمای کره رفتم تا لیست را کمی انعطاف پذیر تر کنم. وقتی ژانر تریلر محبوب شد همه این ژانر را یکه تاز می‌دانستند و معتقد بودند که هیجان رکن اصلی فیلم‌های خوب است و مخاطبان به سراغ دیدن این فیلم‌ها می‌رفتند. در کنار تمام این موضوعات این ژانر بعد از چندین دهه همچنان ثبات خود را حفظ کرده است و سهم بسیاری در آثار محبوب سینمای جهان دارد.

این فیلم دوست داران آثار خشن را بسیار راضی خواهد کرد و برای کسانی که از لخاظ روحی در وضعیت مساعدی نیستند اصلا توصیه نمی‌شود.

خلاصه داستان فیلم من شیطان را دیدم

فیلم سینمایی من شیطان را دیدم در مورد یک قاتل دیوانه می‌باشد که همسر باردار یک افسر پلیس را به طرز فجیعی به قتل می‌رساند و افسر پلیس به دنبال انتقام از قاتل تمام عزم خود را جزم می‌کند.

Train To Busan - قطار بوسان

قطار بوسان – Train To Busan 

سال انتشار 2016
کارگردان سانگ هو یان
ژانر اکشن | هیجان انگیز | ترسناک
امتیاز IMDb 7.6
بازیگران گونگ یو، جونگ یو می، ما دونگ سیوک

قطار بوسان یکی از محدود آثاری در جهان است که هیجان ناشی از زامبی‌ها را برگردانده است و دوباره این موجودات را همراه با خون به نمایش می‌گذارد کاری که مردگان متحرک با زامبی‌ها کرد واقعا بی رحمانه بود یعنی تبدیل این موجودات ترسناک به حریف‌های تمرینی شخصیت‌های اصلی داستان خود که تا چندین فصل هم ادامه دارد.

فیلم قطار بوسان همه چیز دارد و شما را به معنی واقعی کلمه برای چند ساعت سرگرم می‌کند کاری که از سینمای کره خیلی بعید بود ولی نشان داد که کیفیت این سینما رشد قابل توجهی کرده است.

خلاصه داستان فیلم قطار بوسان

داستان پیرامون یک قطار است که ویروس مشکوکی که انسان‌ها را به زامبی تبدیل می‌کند به داخل آن سرایت می‌کند و حالا باید انسان‌ها تا مقصدی که بتوانند از دست این زامبی‌ها نجات پیدا کنند فرار کنند.

Taegukgi - برادران در جنگ

برادران در جنگ – Taegukgi  

سال انتشار 2004
کارگردان جه کیو کانگ
ژانر جنگی | درام | اکشن 
امتیاز IMDb 8
بازیگران جانگ دونگ گان، وون بین، یون جو لی

معمولا فیلم‌های مربوط به جنگ در رده سخت‌ترین آثار قرار می‌گیرند و ساخت جلوه‌های ویژه و یک فضای داستانی زیبا که هم داستان را روایت کند و هم موفق بشود شرایط را واقعی نشان دهد در اینگونه فیلم‌ها بسیار سخت است کاری که فیلم برادران در جنگ آن را انجام داده است.

این فیلم با آثار برتر هالیوودی رقابت می‌کند و شما می‌توانید تبعات جنگ و بدی‌های آن را با گوشت واستخوان خود حس کنید و تا مدت‌ها محو بازی بازیگران و داستان زیبای این فیلم شوید.

خلاصه داستان فیلم برادران در جنگ

داستان در مورد دو برادر است که بعد از جنگ بین دوکره به اجبار راهی جنگ می‌شوند و با چیزهایی رو به رو می‌شوند که آن‌ها را در خواب می‌دیدند در حالی که شغل آن‌ها قبل از جنگ کفاش و دانشجو بوده است.

فیلم کره ای 3Iron

فیلم کره ای 3Iron

سال انتشار 2004
کارگردان کیم کی دوک
ژانر عاشقانه | درام | جنایی
امتیاز IMDb 7.9
بازیگران سونگ یون لی، هی جایه، هیوک هو کوون

3Iron یک فیلم عاشقانه است که هیچ بویی از عاشقانه‌های کلیشه‌ای نبرده. فیلم محصول کشور کره است اما از موسیقی عربی استفاده می‌کند، کلا فیلم متعارفی نیست و قرار نیست همه‌ی شما از تماشای آن لذت ببرید اما افرادی که با این فیلم ارتباط برقرار کنند عاشفش می‌شوند از نامتعارف بودن این فیلم همین نکته که دو شخصیت اصلی حتی یک دیالوگ هم نمی‌گویند و موسیقی فیلم عربی است کافی است تا تفاوت آن را با دیگر فیلم‌ها متوجه شوید، این فیلم یک تیغ دو لبه است یا آن را تماشا می‌کنید و عاشقش می‌شوید یا تماشا می‌کنید و احساس می‌کنید بدترین فیلمی است که تابحال دیده‌اید.

خلاصه داستان فیلم 3Iron

داستان درمورد پسر جوانی است که روی درهای خانه‌های مختلف تراکت نصب می‌کند و اگر کسی تراکت را از روی در برندارد او متوجه می‌شود که خانه خالی است و وارد خانه می‌شود این کار هر روز اوست اما یکبار به اشتباه وارد خانه‌ای می‌شود که خالی نیست و…

تماس - The Call

تماس – The Call 

سال انتشار 2020
کارگردان چونگ هیون لی
ژانر ترسناک | جنایی | مهیج
امتیاز IMDb 7.1
بازیگران پارک شین هه، لی ال، کیم سونگ ریونگ، ا جونگ سی، جانگ سییو جون

تماس (The Call) نیز جزو بهترین فیلم‌ های کره‌ای به شمار می‌رود که لی چونگ هیون کارگردان و نویسنده این فیلم بود. وظیفه تهیه‌کنندگی این اثر برعهده جئونگ هوی سون قرار داشت. 

فیلم تماس نمرات مختلفی دریافت کرد و واکنش‌های متعدد منتقدان را به همراه داشت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پارک شین هه، جیان جانگ سییو، لی ال، کیم سونگ ریونگ، ا جونگ سی، لی دونگ هوی، پارک هوو سن و جانگ سییو جون اشاره کرد. 

خلاصه داستان فیلم تماس

دو نفر در زمان‌های مختلف زندگی می‌کنند. سئون در زمان حال و سوک در گذشته زندگی می‌کند. یک تماس تلفنی این دو را به هم متصل می‌کند و زندگی آن‌ها به شکل غیرقابل بازگشتی تغییر می‌کند.

نبرد بزرگ - The Great Battle

نبرد بزرگ – The Great Battle

سال انتشار 2018
کارگردان کیم گوانگ سیک
ژانر تاریخی | اکشن | درام
امتیاز IMDb 7
بازیگران نام جو هیوک، جو این سونگ، سیول هیون کیم، پارک سونگ وونگ

نبرد بزرگ (The Great Battle) یک فیلم در ژانر تاریخی است که در سال 2018 اکران شد. کیم گوانگ سیک کارگردان و نویسنده این فیلم بود. کیم وو تائک، جانگ کیونگ ایک، پارک جائه سو و مو چونگ جین وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم نبرد بزرگ را برعهده داشت. 

فیلم نبرد بزرگ پس از اکران در زمینه‌های بازی گروه بازیگری و صحنه‌های جنگی مورد تحسین قرار گرفت، اما به دلیل ایرادات فیلم‌نامه با نقدها منفی منتقدان روبه‌رو شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به جو این سونگ، نام جو هیوک و پارک سونگ وونگ اشاره کرد. 

فیلم نبرد بزرگ توانست به موفقیت بزرگی در گیشه دست پیدا کند و استقبال عظیم مخاطبان را به همراه داشته باشد. این فیلم که با بودجه 19 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 41 میلیون دلار فروش کرد. 

خلاصه داستان فیلم نبرد بزرگ 

داستان راجع‌به حمله ارتش امپراتوری تانگ به قلعه آن‌سی در قلمرو امپراتوری گوگوریو در سال 645 میلادی است که 5000 مدافع این دژ به رهبری ژنرال یانگ مان چون 88 روز در مقابل 500000 نفر مهاجم جنگیدند و از قلعه دفاع کردند.

فراموش شده – Forgotten

فراموش شده – Forgotten 

سال انتشار 2017
کارگردان جانگ هان جون
ژانر  هیجان انگیز | معمایی
امتیاز IMDb 7.4
بازیگران کانگ ها نیول، یون جه هیونگ، کیم مو یول، مون سونگ کئون

فراموش شده (Forgotten) فیلمی هیجان‌انگیز و معمایی به کارگردانی و نویسندگی جانگ هان جون است که در سال 2017 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده پارک جون شیک قرار داشت. 

فیلم فراموش شده موفق شد با نقدهای مثبت منتقدان روبه‌رو شود و در زمینه‌های داستان و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار بگیرد. این فیلم حدود 9.9 میلیون دلار در گیشه فروخت. کانگ ها نئول، کیم مو یئول، نا یونگ هی و مون سونگ کئون ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. 

خلاصه داستان فیلم فراموش شده

جین سیوک، 21 ساله، با خانواده خود به یک خانه جدید نقل مکان می‌کند. او مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی است اما تحت مراقبت خانواده خود قرار دارد.

شبه جزیره - Peninsula‎

شبه جزیره – Peninsula‎ 

سال انتشار 2020
کارگردان یان سنگ هو
ژانر ترسناک , فانتزی , کمدی
امتیاز IMDb 5.5
بازیگران گانگ دونگ ون، لی جونگ هیون، لی ری، ون هائه هیو، کیم مین جائه، کو کیو هوآن

شبه جزیره اثری به کارگردانی و نویسندگی یان سنگ هو است که در سال 2020 اکران شد. پارک جو سوک در امر نویسندگی سنگ هو را همراهی کرد.  این فیلم درواقع دنباله فیلم قطار بوسان محسوب می‌شود که در سال 2016 اکران شده بود. 

فیلم شبه جزیره نمرات پایینی دریافت کرد و در گیشه شکست خورد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به گانگ دونگ ون، لی جونگ هیون، لی ری، ون هائه هیو، کیم مین جائه و کو کیو هوآن اشاره کرد. این فیلم با بودجه تولید 16 میلیون دلاری خود، حدود 42 میلیون دلار فروش کرد. 

خلاصه داستان فیلم شبه جزیره

یک ویروس زامبی طی 4 سال گذشته در تمام کره جنوبی گسترش یافته است. 4 کره‌ای در هنگ کنگ سعی دارند برای 20 میلیون دلار که در یک کامیون است، محاصره اینچئون را دور بزنند.

Two Hundred Pounds Beauty

زیبای ۲۰۰ پوندی – Two Hundred Pounds Beauty

سال انتشار 2006
کارگردان یونگ هوآ کیم
ژانر عاشقانه | کمدی | موزیکال
امتیاز IMDb 6.7
بازیگران جو جین مو، کیم آ جونگ، دونگ ایل سونگ، کیم هیون سوک

داستان درمورد دختری به نام “هانا” است که بسیار چاق است و قصد دارد که خواننده شود اما وزن زیادش و ظاهرش باعث می‌شود که صدایش به چشم نیاید سپس او تصمیم می‌گرد که به یک جراحی کامل تن دهد و ظاهر و وزنش را به طور کامل تغییر دهد، این فیلم بر اساس یک مانگای ژاپنی به نام kanna’s big success ساخته شده است.

شاید داستان خیلی عاشقانه به نظر نرسد اما در ادامه فیلم لحظات احساسی و عاشقانه عمیقی وجود دارد که دو جایزه بهترین بازیگر زن سال و نامزد شدن برای جوایز بسیار دیگری را برای Kim Ah-joong نقش اصلی فیلم به ارمغان آورد.

Spellbound

افسون شده – Spellbound

سال انتشار 2011
کارگردان این هو هوآنگ
ژانر ترسناک | فانتزی | کمدی
امتیاز IMDb 6.8
بازیگران سون یه جین، لی مین کی، چول مین پارک

یک شعبده باز با دختری عجیب برخورد کرده و به او پیشنهاد همکاری در نمایشش را می دهد.پس از گذشت یکسال او شخصیت واقعی دختر را شناخته و با وجود مشکلات شخصی اش به او علاقه مند می شود.

این فیلم ترکیب جذابی از قدرت‌های فراطبیعی و اتفاقات روزانه است که کمی تخیل و طنز را چاشنی یک فیلم نامه‌ی عاشقانه کرده.

Windstruck

نوازش باد – Windstruck

سال انتشار 2004
کارگردان جه یونگ کواک
ژانر جنایی | کمدی
امتیاز IMDb 7.1
بازیگران جون جی هیون،  جامگ هیوک، سو رو کیم

داستان در مورد افسر پلیسی به نام “کیونجین” است که به اشتباه به مردی به نام “میونگوو” مشکوک می‌شود و او را دستگیر می‌کند بعد متوجه اشتباهش می‌شود و در ادامه در حالی که “کیونجین” به مبارزه با مجرمان، گنگسترهای کره ای و مافیای روسی مشغول است وارد یک رابطه عاشقانه با “میونگوو” می‌شود.

در نیمه دوم فیلم اتفاقات تخیلی میفتد و پیام خودش را دارد که بهتر است تماشا کنید.

فیلم Penny Pinchers

فیلم انبر دست پنی – Penny Pinchers

سال انتشار 2011
کارگردان کیم جونگ-هوان
ژانر کمدی | عاشقانه
امتیاز IMDb 7.4
بازیگران هان یه سول – سونگ جونگ کی

“گو هونگ شیل” زنی است که تنها هدف زندگی‌اش جمع آوری و ذخیره پول است. او هرگز به فقیری کمک نمی‌کند یا وقتی مریض می‌شود هم پیش پزشک نمی‌رود. وی برای جمع آوری بیشتر پول‌هایش به فکر کارهای نیمه وقت می‌افتد. او طی جریاناتی “چیونگ جی وونگ” را که به پول نیاز دارد ملاقات می‌کند و قول می‌دهد که روش پول درآوردن را به او یاد بدهد ولی در عوض از پسر فقط برای کسب درآمد بیش‌تر استفاده می‌کند و…

طنز خاص فیلم نسبت به اکثر فیلم‌های کره ای و داستان روان از نقاط قوت این عنوان هستند.

فیلم کره ای شیون - The Wailing

فیلم کره ای شیون – The Wailing 

سال انتشار 2016
کارگردان  نا هانگ-جین
ژانر معمایی و ترسناک 
امتیاز IMDb 7.5
امتیاز راتن تومیتوز 99 
بازیگران کواک دو-وان – هوانگ جونگ-مین – جون کونیمورا – چون وو-هی – لی جانگ ایان

شیون (The Wailing) یک فیلم کره‌ای در ژانر معمایی و ترسناک است که نا هانگ جین وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن را برعهده داشت. سوه دونگ هیون و کیم هو سینگ تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. 

فیلم شیون موفق شد توجه منتقدان زیادی را به سمت خود جلب کند و با واکنش‌های مثبت آنان روبه‌رو شود. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کواک دو وان، هوانگ جونگ مین، جون کونیمورا، چون وو هی و لی جانگ ایان اشاره کرد. فیلم شیون فروش بسیار خوبی داشت و موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌ها سینما روانه کند. این فیلم با بودجه تولید 8 میلیون دلاری‌اش، حدود 51 میلیون دلار فروش کرد. 

خلاصه داستان فیلم شیون

تعدادی قتل مرموز در روستایی واقع در کوه‌های کره جنوبی اتفاق می‌افتد و تنها افرادی که از صحنه جنایت نجات پیدا می‌کنند به جنون حالتی شبیه به آن مبتلا‌اند. یک افسر پلیس ترسو مامور می‌شود تا به این حوادث رسیدگی کند. در آغاز پلیس این قتل‌ها را با مصرف نوعی قارچ روان گردان مرتبط می‌داند؛ اما با ورود یک مرد ژاپنی، دختری سفیدپوش، یک جن‌گیر و یک کشیش جوان ماجرا پیچیده‌تر از پیش جلو می‌رود.

فیلم انگل - Parasite

فیلم کره ای انگل – Parasite

سال انتشار 2019
کارگردان یونگ جون هو
ژانر درام، کمدی
امتیاز IMDb 8.5
امتیاز راتن تومیتوز 100
بازیگران سونگ کانگ هو – لی سون کیون – چو یئو جئونگ – چوی وو-شیک – پارک سو-دام – جانگ زیسو – لی جانگ-ایان – جانگ هیه-جین – پارک سئو-جون

فیلم Parasite یا انگل محصول سال 2019 است و یکی از پر سر و صداترین فیلم‌های سال بوده که در جشنواره‌های مختلف از جشنواره فیلم تورنتو تا جشنواره فیلم کن حضور داشته و جوایز مختلفی هم کسب کرده و به عنوان نماینده کشور کره در مراسم اسکار، یکی از شانس‌های اصلی برای کسب عنوان بهترین فیلم خارجی است.

Parasite اختلاف شدید طبقاتی را به بهترین شکل نشان می‌دهد، یک فیلم کمدی که برای جاری کردن اشک شما زور نمی‌زند اما احتمالا با موفقیت این کار را انجام می‌دهد.

خلاصه داستان فیلم انگل 

داستان درباره‌ی خانواده‌ی فقیری است که پسر آن‌ها به عنوان معلم وارد خانه‌ی یک خانواده‌ی ثروتمند می‌شود و با زندگی اشرافی آن‌ها روبرو می‌گردد بعد از آن این پسر تمام سعی خود را می‌کند تا پای دیگر اعضای خانواده را نیز به این خانه باز کند، داستان بسیار بزرگتر و عمیق تر از چیزی است که از یک فیلم چند ساعته انتظار دارید فیلم سوزاندن – Burning

فیلم سوزاندن – Burning

سال انتشار 2018
کارگردان لی چانگ دونگ
ژانر درام، معمایی، تریلر
امتیاز IMDb 7.5
امتیاز راتن تومیتوز 95%
بازیگران جون جونگ سو، استیون یئون، یو آ این

فیلم سوزاندن از جمله بهترین فیلم های کره ای است که سبک بسیار خاصی دارد. در این فیلم در نهایت سکوت و به تصویر درآمدن قاب‌های آرام می‌توانید احساسات مختلفی تجربه کنید؛ به صورتی که در نهایت به تحسین توانایی کارگردان و فیلم‌بردار می‌پردازید.

داستان روند تندی ندارد؛ ولی با این وجود از جمله تریلرهایی است که شما را درگیر خود می‌کند. اگر در طول فیلم خسته شدید، به تماشای آن ادامه دهید؛ چرا که این فیلم می‌تواند سورپرایزی برای شما در بر داشته باشد. نکته دیگری که راجع به فیلم سوزاندن باید ذکر شود، بازیگران بااستعداد آن است. ستاره سریال هالیوودی مردگان متحرک، استیو یئون، یکی از نقش‌های اصلی را در کنار ستارگان کره‌ای جون جونگ سو و یو آ این بازی می‌کند.

فیلمنامه سوزاندن از داستان‌های کوتاه نویسنده ژاپنی، هاروکی موراکامی گرفته شده است. داستان و فیلمنامه سوزاندن مورد دیگری است که این فیلم را تبدیل به یکی از بهترین فیلم های کره ای می‌کند.

خلاصه داستان فیلم سوزاندن

داستان با فردی به نام جونگ سو شروع می‌شود که دختری را که قبلاً در محله آن‌ها زندگی می‌کرده ملاقات می‌کند. هه می از جونگ سو می‌خواهد تا در غیاب او از گربه‌اش محافظت کند. هنگامی که هه می از سفر خود برمی‌گردد، بن، فردی را که تازه با او آشنا شده است به جونگ سو معرفی می‌کند و همه چیز از اینجا شروع می‌شود. فیلم راننده تاکسی – A Taxi Driver

فیلم راننده تاکسی – A Taxi Driver

سال انتشار 2017
کارگردان جانگ هون
ژانر اکشن، درام
امتیاز IMDb 7.9
امتیاز راتن تومیتوز 96%
بازیگران سونگ کانگ هو، ریو جون یول، توماس کرتشمن

حاضرید با یکی از بهترین فیلم های کره ای که ممکن است غمناک‌ترین فیلمی باشد که تا به حال تماشا کرده‌اید، روبه‌رو شوید؟ در صورت مثبت بودن پاسخ شما، فیلم راننده تاکسی برای شماست.

فیلم راننده تاکسی روایتی واقعی از قیام گوانگجو در سال 1980 است. کل فیلم حول محور شخصیت اصلی که بازی آن بر عهده سونگ کانگ هو، ستاره فیلم‌های کارگردان بونگ جون هو و فیلم انگل، می‌چرخد. به‌جرئت می‌توان گفت سونگ کانگ هو یکی از بهترین بازیگران کره ای است. در این فیلم می‌بینیم که چطور یک راننده تاکسی که فردی معمولی است، از پس کار خارق‌العاده و تاثیرگذاری برمی‌آید.

این فیلم با بودجه‌ای حدود 13 میلیون دلار توانست فروشی بیش از 88 میلیون دلار داشته باشد. همچنین در جشنواره‌های Blue Dragon Film Award و Grand Bell توانست جوایزی از جمله بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلم و  بهترین موسیقی را کسب کند.

خلاصه داستان فیلم راننده تاکسی

در سال 1980، خبرنگار آلمانی از یک راننده تاکسی می‌خواهد تا او را به گوانگجو ببرد. در ادامه راننده تاکسی متوجه اعتراضات دانشجویان و حضور ارتش شده و کم کم درگیر ماجرا می‌شود. فیلم آب‌نبات نعنایی – Peppermint Candy

فیلم آب‌نبات نعنایی – Peppermint Candy

سال انتشار 2000
کارگردان لی چانگ دونگ
ژانر درام، سیاسی
امتیاز IMDb 7.6
امتیاز راتن تومیتوز 86%
بازیگران سول کیونگ گو، مون سو ری، کیم یو جین، سو جونگ

یکی دیگر از کارهای کارگردان لی چانگ دوک که به لیست بهترین فیلم های کره ای تعلق دارد، فیلم آب‌نبات نعنایی است. این فیلم هم از دسته فیلم‌هایی به شمار می‌رود که به قیام و کشتار 1980 گوانگجو اشاره دارد.

فیلم درمورد سرگذشت فردی است که در نهایت قصد خودکشی دارد. داستان بسیار آرام پیش می‌رود و بدون عجله گره‌های ماجرا را باز می‌کند و نشان می‌دهد چه چیزی باعث شده این فرد به این مرحله برسد. جالب است بدانید این فیلم از اولین فیلم‌های کارگردان بزرگ لی چانگ دوک بود و آغازی برای او که فیلم‌هایش بین بهترین فیلم های کره ای قرار بگیرند. آگاه باشید که قرار است با یکی از بهترین فیلم‌های ملودرام که پایانی تراژیک و غم‌انگیز دارد، مواجه شوید.

فیلم آب‌نبات نعنایی در جشنواره‌های Blue Dragon Film Award ، Baeksang Arts Award و  Grand Bell موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلم و بهترین کارگردان شد.

خلاصه داستان فیلم آب‌نبات نعنایی

داستان راجع به فردی به نام یونگ هو با بازی سول کیونگ گو است که در ابتدای فیلم خودکشی می‌کند. در ادامه فیلم شاهد وقایع و زندگی او هستیم که چطور او را به این سطح رساندند. فیلم مادر – Mother

فیلم مادر – Mother

سال انتشار 2009
کارگردان بونگ جون هو
ژانر درام، معمایی، تریلر
امتیاز IMDb 7.8
امتیاز راتن تومیتوز 96%
بازیگران وون بین، کیم هی جا، جین گو، چون وو هی

بسیاری از فیلم‌های کارگردان نامدار بونگ جون هو در بین بهترین فیلم های کره ای قرار می‌گیرند و فیلم مادر یکی از آن‌هاست. فیلم مادر می‌تواند نماد فداکاری مادران باشد؛ مادرانی که حاضرند برای فرزندانشان هر کاری انجام دهند.

بونگ جونگ هو به شکستن مرزها بین ژانرها معروف است که این مورد را در فیلم انگل دیدیم. فیلم مادر هم جزو همین دسته از کارهای تلفیقی او به شمار می‌رود. او در این اثر ژانر درام روان‌شناختی را با کمدی سیاه و ژانر معمایی قتل آمیخته و از آن خروجی بسیار خوبی گرفته است.

در مرکز این تلفیق ژانر هم یک شخصیت سن بالا را داریم که آن را کیم هی جا به‌خوبی هرچه‌تمام‌تر نقش‌آفرینی کرده است. این بازیگر توانست در جشنواره‌های مختلف جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کند. به طور کلی فیلم مادر 44 جایزه و 46 نامزدی را کسب کرد و همین موضوع باعث جایگاه بالای او در بین بهترین فیلم های کره ای می‌شود.

خلاصه داستان فیلم مادر

داستان راجع به مادری است که همراه پسر خود که مقداری از لحاظ ذهنی مشکل دارد، در یکی از شهرهای کوچک کره جنوبی زندگی می‌کنند. روزی جنازه دختر جوانی پیدا می‌شود که همه سرنخ‌ها نشان می‌دهند پسر مذکور، یون دو جون، قاتل است. مادر دو جون بر این باور است که قتل کار پسرش نیست و پس از اینکه کمکی از پلیس و سیستم قضایی دریافت نمی‌کند، خودش دست‌به‌کار می‌شود.   فیلم نیمه‌شب – Midnight

فیلم نیمه‌شب – Midnight

سال انتشار 2021
کارگردان کوان اوه سونگ
ژانر تریلر
امتیاز IMDb 6.4
امتیاز راتن تومیتوز 100%
بازیگران وی ها جون، جین کی جو، کیم های یون، پارک هون

فیلم نیمه‌شب از جمله فیلم های جدید کره ای است که توانسته به لیست بهترین فیلم های کره ای راه یابد. اگر سریال بازی مرکب را تماشا کرده باشید، شخصیت اصلی این فیلم با بازی وی ها جون برای شما چهره‌ای آشنا دارد.

این فیلم از خشونت بالایی برخوردار است و از دسته تریلرهایی محسوب می‌شود که شما را از اول تا آخر پای خود میخکوب می‌کند. از نقاط قوت آن کند نبودن سرعت داستان فیلم و کم نشدن هیجان آن است.

فیلم نیمه‌شب از معدود فیلم های کره ای جدید است که توانسته به لیست فیلم های کره ای برتر راه یابد. بازیگران نقطه قوت دیگر آن هستند؛ به‌خصوص جین کی جو که نقش دختری ناشنوا را دارد که باید از زبان اشاره استفاده کند. نقش اصلی فیلم یعنی وی ها جون هم در نقش یک قاتل مرموز به‌خوبی درخشیده است و می‌تواند ترس را به شما تزریق کند.

خلاصه داستان فیلم نیمه‌شب

دختر جوان ناشنوایی به همراه مادرش، ناخواسته شاهد کشته شدن فردی به دست یک قاتل زنجیره‌ای هستند. از آنجا به بعد این دو نفر هدف جدید قاتل مذکور می‌شوند و شاهد ماجراهای تعقیب و گریز این سه نفر خواهیم بود.  

فیلم ویچر: کابوس گرگ The Witcher: Nightmare of the Wolf

فیلم ویچر: کابوس گرگ The Witcher: Nightmare of the Wolf

سال انتشار 2021
کارگردان  کوانگ ایل هان
ژانر انیمیشن | اکشن
امتیاز IMDb 7.2
بازیگران آدام کرواسدل، داریل کوریلو، ای جی لوکاسیو

شاید برای علاقه‌مندان به دنیای فیلم و سینما یکی از عجیب‌ترین‌های لیست بهترین فیلم های کره ای، ویچر باشد؛ اما باید گفت که این اثر در اصل در ژانر اکشن و ماجراجویی، محصول مشترک امریکا و کره جنوبی است. در زمره تولیدات نتفلیکس و بهترین فیلم های کره ای قرار می‌گیرد و فرم کلی آن در واقع مشابه انیمه‌های ژاپنی است.

داستان فیلم در مورد وزمیر است که برای فرار از سختی‌ها و مشقت‌های زندگی، به یک جادوگر تبدیل می‌شود. سعی می‌کند موفقیت‌هایی را برای خود رقم بزند؛ اما متوجه می‌شود که در قبال افرادی که در قالب شیاطین هستند وظایفی دارد که باید به آن‌ها بپردازد.

فیلم با تو بودن Be with You

فیلم با تو بودن Be with You

سال انتشار 2018
کارگردان جانگ هون لی
ژانر درام | عاشقانه | فانتزی
امتیاز IMDb 7.7
بازیگران سو جی سوب، سون یه جین، یو رام بائه

با تو بودن نمونه‌ای بارز از کامل‌ترین آثار سینمای کره جنوبی در ژانر عاشقانه و خانوادگی است که در خصوص یک معضل اجتماعی در قالب داستانی البته عجیب، پیچیده، غیرقابل‌لمس و نسبتاً دراماتیک صحبت می‌کند. وو جین قصه ما پس از مرگ همسرش از فرزندشان مراقبت می‌کند. همسرش قبل از مرگ او یک قول می‌گیرد و پس از آن او یک‌بار دیگر به دنیا بازمی‌گردد.

فیلم توسط جانگ هون لی کارگردانی شده است و شاید یکی از مهم‌ترین موضوعات در مورد آن خلاقیتی است که کارگردان در آن استفاده کرد. برخلاف فیلم‌های کره‌ای که شاید دیده باشید؛ این داستان واقعاً متفاوت وارد عمل شده است.

 

مروری بر بهترین فیلم‌های کره ای

اگر به دنبال نوع و سبک جدیدی از فیلم‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به تماشای بهترین فیلم های کره ای بپردازید. کره جنوبی سال‌هاست که در عرصه فیلمسازی آثار بی‌نظیر و خاصی ارائه می‌دهد؛ اما متاسفانه در سال‌های اخیر تازه موردتوجه جهانیان قرار گرفته است.

به‌عنوان مثال با انتشار سریال بازی مرکب متوجه شدیم که سریال‌های کره ای به‌راحتی می‌توانند بین بهترین سریال های خارجی در سطح جهانی قرار بگیرند. فیلم‌های کره ای معرفی شده هم لایق محبوبیت جهانی هستند و قدیمی بودن برخی از آن‌ها، از کیفیتشان کم نمی‌کند.

آیا شما از طرفداران صنعت سینمایی کره جنوبی هستید؟ آیا در این معرفی فیلم کره ای، بهترین فیلم‌هایی که تماشا کرده‌اید قرار دارند؟ اگر پاسخ شما منفی است خوشحال می‌شویم فیلم‌های کره‌ای موردعلاقه‌تان را از طریق نظرات با ما به اشتراک بگذارید. متشکریم که تا انتهای مطلب همراه تایم سیتی بودید.

 

سوالات متداول:

1. بهترین فیلم کره ای 2022 چیست؟

یکی از بهترین فیلم‌های کره ای 2022، فیلم معمایی «تصمیم جدایی» است.

2. بهترین سریال های کره ای 2022 کدام‌اند؟

سریال‌های همه ما مرده‌ایم و وکیل وو خارق‌العاده از بهترین‌های 2022 هستند.

3. بهترین بازیگران مرد کره ای چه کسانی هستند؟

کیم سو هیون، سونگ جونگ کی، لی جونگ جه و هیون بین جزو بهترین بازیگران مرد کره ای هستند.

4. پربیننده‌ترین سریال کره ای کدام است؟

سریال «منشی کیم چشه» ریتینگ بالایی داشت و یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های کره ای است.

5. قصه فیلم کیم جی یونگ چیست؟

قصه این فیلم در مورد زنی خانه‌دار است که به دلیل حضور در خانه پس از سال‌ها فعالیت اجتماعی، دچار افسردگی می‌شود.

6. بهترین فیلم کمدی کره‌ای کدام است؟

معجزه در سلول شماره هفتم یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین فیلم‌های کره‌ای در ژانر کمدی است.

7. از بهترین فیلم ترسناک کره‌ای که می‌توان دید؟

عطش یک فیلم ترسناک و ژانر وحشت است که در مورد راهبی خواهد بود که برای تست یک واکسن پیش‌قدم می‌شود.

8. فیلم ویچر در چه ژانری است؟

این فیلم در ژانر اکشن و انیمه در کره و امریکا ساخته شده است.

9. بهترین فیلم اکشن و پلیسی لیست کدام است؟

فیلم دنیای جدید New World

 

پیشنهاد مطالب مرتبط توسط کاربران تایم سیتی:

 


منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =