سه‌شنبه , آوریل 30 2024

معرفی فیلم گاهی اوقات به مردن فکر می کنم

فیلم گاهی اوقات به مردن فکر می کنم (Sometimes I think about Dying) یک اثر درام، کمدی و عاشقانه محصول سال 2023 است که در این مقاله با آن آشنا می‌شویم.

ریچل لمبرت (Rachel Lambert) در سال 2023 با کارگردانی فیلم گاهی اوقات به مردن فکر می کنم (Sometimes I think about Dying) نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. این فیلم آمریکایی براساس نمایشی به نام Killer (2013) و فیلم کوتاهی به همین نام که در سال 2019 منتشر شد، ساخته شده است. ژانر فیلم گاهی اوقات به مردن فکر می کنم عاشقانه، کمدی و درام و محصول کشور آمریکا است. کوین آرمنتو (Kevin Armento)، استفانی آبل هوروویتز (Stefanie Abel Horowitz) و کتی رایت-مید (Katy Wright-Mead) نویسندگان فیلمنامه این فیلم درام هستند. فیلم اولین بار در 19 ژانویه 2023 (29 دی 1401) در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد. تاریخ اکران فیلم Sometimes I think about Dying در سینماهای آمریکا برابر با 26 ژانویه 2024 (6 بهمن 1402) است.

در این مقاله از پلازا قصد داریم داستان فیلم را بخوانیم، با بازیگران آن آشنا شویم و سپس نگاهی به نظرات منتقدین بیندازیم. پیشنهاد می‌کنیم پس از خواندن مقاله معرفی فیلم گاهی اوقات به مردن فکر می کنم از مقاله بهترین فیلم‌های جهان و مقاله بهترین فیلم‌های کمدی جهان غافل نشوید.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم سینمایی گاهی اوقات به مردن فکر می کنم

بررسی فیلم Sometimes I think about Dying 2023 معرفی فیلم گاهی اوقات به مردن فکر می کنم

داستان فیلم گاهی اوقات به مردن فکر می کنم در شهر کوچکی در اورگان و پیرامون زن جوانی به نام فران روایت می‌شود. فران که یک کارمند دست‌وپاچلفتی است، آرامش را در اتاقک خود یافته و اکثر اوقات در انزوا و تنهایی خویش به زمزمه دائمی همکارانش گوش می‌دهد. فران گاهی برای گذران وقت خیال‌پردازی می‌کند و در این رویاها اغلب آرزوی مرگ خود را دارد. زمان در حال گذر است که همکار جدیدی به نام رابرت قدم به صحنه می‌گذارد. رابرت در تلاش است تا این حباب انزوای فران را بترکاند و با او دوست شود، و حال تنها مانع بین این دو نفر، حود فران است.

هنرپیشه های فیلم سینمایی گاهی اوقات به مردن فکر می کنم

در اکتبر 2021 خبر رسید که دیزی ریدلی به طور مخفیانه برای یک فیلم درام مستقل در اورگان جلوی دوربین رفته است. یک ماه بعد خبر ساخت فیلم به صورت رسمی منتشر شد. همچنین اعلام شد که دیزی ریدلی علاوه بر ایفای نقش اول فیلم، یکی از تهیه‌کنندگان آن نیز هست. در این بخش از مقاله نگاهی به بیوگرافی بازیگران اصلی داریم و سپس با دیگر هنرپیشه‌های فیلم Sometimes I think about Dying آشنا می‌شویم.

دیزی ریدلی در نقش فران

تاریخ اکران فیلم Sometimes I think about Dying هنرپیشه های فیلم سینمایی گاهی اوقات به مردن فکر می کنم

دیزی جز ایزابل ریدلی (Daisy Jazz Isobel Ridley) بازیگر انگلیسی متولد 10 آوریل 1992 (21 فروردین 1371) است. او بازیگری را از سال 2013 آغاز کرد و با ایفای نقش ری درسه‌گانه استار وارز، شامل فیلم The Force Awakens (2015)، فیلم The Last Jedi (2017) و فیلم The Rise of Skywalker (2019) به شهرت رسید. وی بازیگر نقش مری دبنهام در فیلم Murder on the Orient Express (2017) و نقش افیلیا در فیلم Ophelia (2018) نیز هست. دیزی در گویندگی نیز دستی بر آتش دارد و صداپیشگی در فیلم Peter Rabbit (2018) و بازی یدئویی Twelve Minutes (2021) را تجربه کرده است.

همچنین بخوانید :

دیو مرهجه در نقش رابرت

نقد فیلم Sometimes I think about Dying نمرات فیلم سینمایی گاهی اوقات به مردن فکر می کنم

دیو مرهجه (Dave Merheje) یک بازیگر و استندآپ کمدین کانادایی است. او متولد شهر ویندزور در استان انتاریو کانادا، در یک خانواده لبنانی است. وی تحصیلات خود را در دبیرستان مرکزی کاتولیک و سپس کالج سنت کلر ادامه داد و در سال 2003 در رشته بازاریابی تجاری فارغ‌التحصیل شد. او فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان یک استندآپ کمدین آغاز کرد. اولین بار با نقش دیو بچارا در سریال Mr. D (2017-2018) جلوی دوربین رفت. سال بعد ایفای نقش احمد در سریال Ramy، که پخش آن از سال 2019 آغاز شده و همچنان ادامه دارد، را به او سپردند. آلبوم کمدی مرهجه به نام Good Friend Bad Grammer در مراسم جوایز جونو 2019 برنده عنوان بهترین آلبوم کمدی سال شد.

پروِش چینا در نقش گرت

فیلم Sometimes I think about Dying بازیگران فیلم گاهی اوقات به مردن فکر می کنم

پروش سینگ چینا (Parvesh Singh Cheena) متولد 22 جولای 1979 (31 تیر 1358) در دهکده‌ای در ایلینویز و اصالتا هندی است. او بازیگری را از سال 2002 با نقش سمیر در فیلم Barbershop آغاز کرد، نقشی که 2 سال بعد آن را در فیلم Barbershop 2: Back to Business تکرار کرد. وی امروزه برای ایفای نقش گوپتا در سریال Outsourced (2010-11) و نقش سانیل در سریال Crazy Ex-Girlfriend (2015-19) شناخته می‌شود. همچنین پروش صداپیشه بودهی در سریال انیمیشنی T. O. T. S. و بلیدز در سریال انیمیشنی Transformers: Rescue Bots نیز هست.

مگ استالتر در نقش ایزوبل

فیلم Sometimes I think about Dying ژانر فیلم گاهی اوقات به مردن فکر می کنم

مگان استالتر (Megan Stalter) بازیگر و کمدین آمریکایی، متولد 15 سپتامبر 1990، برابر با 24 شهریور 1369، است. او از سال 2018 با پست کردن ویدئوهایش به صورت آنلاین، حرفه خود به عنوان کمدین را آغاز کرد. در سال 2019 به نیویورک رفت، یک مدیربرنامه برای خود استخدام کرد و خیلی زود تبدیل به یکی از کمدین‌های موفق نیویورک شد. وی بازیگری را با فیلم Little Miss Ohio در سال 2020 آغاز کرد. او تاکنون در 7 فیلم سینمایی و 9 سریال و برنامه تلویزیونی حضور داشته است. در میان آنها می‌توانیم فیلم Cora Bora (2023)، سریال Hacks (2021-24) وصداپیشگی در سریال Tooning Out the News (2020-2021) را نام ببریم.

همچنین بخوانید :

در فهرست زیر نام و نقش دیگر بازیگران فیلم گاهی اوقات به مردن فکر می کنم را با هم می‌خوانیم:

  • مارسیا دبونیس (Marcia DeBonis) در نقش کارول
  • بریتانی اوگریدی (Brittany O’Grady) در نقش سوفی
  • بری الرود (Bree Elrod) در نقش آملیا
  • لورن بیوریج (Lauren Beveridge) در نقش تلولا
  • آیانا برکشایر (Ayanna Berkshire) در نقش اما
  • شان تارجیوتو (Sean Tarjyoto) در نقش شان
  • جب بریر (Jeb Berrier) در نقش داگ
  • ریچ هینز (Rich Hinz) در نقش ریچ
  • جون آیسلر (June Eisler) در نقش جون
  • ترژر لونان (Treasure Lunan) در نقش بنی

نقد فیلم Sometimes I think about Dying

نمرات فیلم سینمایی گاهی اوقات به مردن فکر می کنم از سوی منتقدین و بینندگان خوب است. بینندگان در وبسایت IMDb به آن امتیاز 6.4 از 10 را داده‌اند که قابل قبول است. منتقدین استقبال گرمتری داشته و در میان 111 نقد در وبسایت راتن تومیتوز، 80% آنها نقد مثبت ارزیابی شده است. در بخش اجماع نظر منتقدین آمده: “با جدا شدن از کمدی کارمندی، فیلم گاهی اوقات به مردن فکر می کنم ارتباط انسانی انتقادی را از طریق دیزی ریدلی فوق‌العاده مالیخولیایی بررسی می‌کند.” در ادامه نگاهی به نظرات منتقدین خواهیم داشت.

داستان فیلم گاهی اوقات به مردن فکر می کنم فیلم Sometimes I think about Dying

Collider/ راس بونیم: 91

فیلم Sometimes I think about Dying یک کمدی تیره از خویشتن‌داری و سکوت است، اما این سکوت قدرت و احساسی باورنکردنی دارد. ریدلی شاید بهترین بازی‌اش را ارئه می‌دهد و لمبرت دقیقا می‌داند چگونه حال‌وهوای ظریف فیلم را در تعادل نگه دارد.

Polygon/ پترانا رادولوویچ: 83

این فیلمی است که از لحظات آرام تشکیل شده است: مکث در مکالمه، نگاه‌های طولانی و دستانی باز. لمبرت بر اهمیت این فعل و انفعالات کوچک و راه‌هایی که برای ایجاد ارتباط ارائه می‌دهند، تاکید می‌کند. این یک داستان آرام است که به بهترین شکل دردناک روایت می‌شود.

San Francisco Chronicle/ میک لاسال: 75

فیلم گاهی اوقات به مردن فکر می کنم کارت ویزیت خوبی برای دیزی ریدلی است، که ثابت می‌کند به بازی در ماجراجویی‌های عجیب غریب و قدیمی در کهکشان‌های بسیار دور محدود نمی‌شود. در عوض نیرومندی فشرده‌ای دارد که می‌توان از آن در نقش‌های مختلف استفاده کرد.

همچنین بخوانید :

The New York Times/ آلیسا ویلکنسون: 70

فیلمی مانند این، محتاطانه و کمی مرموز، می‌تواند دلسردکننده باشد. گهگاه به نظر می‌رسد فیلم بیش از حد خوددار است و داستانی که باید تعریف کند را به پایین می‌کشد. اما اینجا چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد.

Empire/ هلن اوهارا: 60

با اجرای زیبا و آرام دیزی ریدلی، داستانی که تقریبا به حدی است که انگار وجود ندارد، نادیده گرفته می‌شود. با این حال اگر از فیلم‌های فاخر و موفق خسته شده‌اید، این فیلم می‌تواند یک پادزهر باشد.

Variety/ پیتر دبروژ: 50

این یک فیلم مشاهده‌ای ضعیف و نحیف برای مخاطبانی است که خود را در بی‌دست‌وپایی‌های فران می‌شناسند.

فیلم Sometimes I think about Dying خلاصه فیلم سینمایی گاهی اوقات به مردن فکر می کنم

The Guardian/ بنجامین لی: 40

ریدلی ثابت‌قدم و به نوعی روشنگرانه، و بازیگری است که به دنبال یافتن جایگاه خود پس از فرنچایز، همانطور که اغلب اتفاق می‌افتد، به سختی تلاش می‌کند و یک اجرای ظریف و عمیقا احساسی شگفت‌انگیز ارائه می‌دهد.

Observer/ رکس رید: 25

به لطف کارگردانی کند ریچل لمبرت و فیلمنامه‌ای از سه نفر، که استعداد متمرکز نویسندگی یک نفر را هم ندارند، این فیلم از ابتدا تا انتها بی‌رمق است.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید این مقاله از پلازا به بررسی فیلم Sometimes I think about Dying 2023 اختصاص یافته است. این بار در کنار هم با یک داستان جدید و بازیگرانی تقریبا گمنام آشنا شدیم. آثار درام مستقل، اگر به فیلم‌های درام علاقمند باشید، معمولا پیشنهاد خوبی برای تماشا در انتهای یک روز خسته‌کننده هستند. نظر شما درباره فیلم گاهی اوقات به مردن فکر می کنم چیست؟ از تماشای آن لذت بردها‌ید؟ نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − چهار =