سه‌شنبه , می 21 2024

بهترین فیلم های هندی اکشن

[ad_1]

هنگامی که بالیوود به وجود آمد، در ابتدا خبری از فیلم‌های هندی اکشن نبود. صنعت سینمایی هند بیشتر در ژانر عاشقانه مانور می‌داد و حول محور آن می‌چرخید. اما از آنجایی که بالیوود به دنبال کردن ترندها معروف است، کم کم صحنه‌های جنگی به برخی فیلم‌ها اضافه شدند و شاهد ظهور ترکیبی جدید یعنی فیلم‌ های هندی اکشن و عاشقانه بودیم.

در سال 1973، فیلمی اکران شد که مسیر بالیوود را عوض کرد؛ به‌طوری که هنوز هم اگر در لیست فیلم‌ های هندی اکشن بگردید، متوجه تغییر آن به‌مرور زمان خواهید بود. فیلم مذکور، فیلم زنجیر با بازی آمیتاب باچان بود که توانست ترند جدیدی در بالیوود ایجاد کند و تبدیل به یکی از بهترین فیلم‌ های هندی اکشن شود.

پس از این فیلم، فیلم‌های اکشن باکیفیت زیادی منتشر شدند که از همین جهت می‌خواهیم در این مقاله به بهترین آن‌ها بپردازیم. با تایم سیتی در معرفی فیلم‌ های هندی اکشن همراه باشید.

 

لیست بهترین فیلم های هندی اکشن و جنگی تا سال 2022

عنصر اکشن  در سال‌های اولیه آن هرگز بخشی از بالیوود نبود. شاید تنها اکشنی که میتوانید در فیلم‌های کلاسیک با بازی راج کاپور دو آناند یا دیلیپ کومار ببینید یک سکانس مبارزه 1 یا 2 دقیقه ای یا صحنه‌های تعقیب و گریز نفس گیر بود.

دوران دهه 50 بیشتر در ژانر عاشقانه و درام بود و بعداً راجش خانا در دهه 60 با مجموعه ای از بلاک باسترهای رمانتیک چهره سینما را تغییر داد.

در آن زمان بالیوود به دنبال پیروی از روندها شناخته شده بود و فیلمسازان به سختی سایر ژانرها را آزمایش می‌کردند؛ با این حال در میان قهرمانان رمانتیک یک قهرمان اکشن با نام دارمندرا در صنعت سینمای هند نیز وجود داشت.

داشتن شخصیت مصمم و هیکل درشت باعث شد تا فیلمسازان او را برای فیلم های اکشن خود انتخاب کنند؛ اما آمیتاب باچان با بازی در فیلم زنجیر در دهه 70 روند جدیدی برای فیلم‌های اکشن آغاز شد که تا امروز ادامه دارد.

 فیلم اومکارا - Omkara

فیلم اومکارا – Omkara

تاریخ انتشار 28 جولای 2006
کارگردان ویشال بهاردواج
بازیگران آجی دیوگان، سیف علی خان، ویوک اوبروی، کارینا کاپور، بیپاشا باسو
امتیاز IMDb 8.1 از 10

نکته اولی که در این فیلم جلب توجه می‌کند، لیست بازیگران آن است. آجی دیوگان و سیف‌علی‌خان هر دو از بهترین بازیگران بالیوود در زمینه اکشن هستند که در این اثر هم عملکردی فوق‌العاده از خود برجای گذاشتند. مورد دیگری که اومکارا را تبدیل به یکی از بهترین فیلم‌ های هندی اکشن می‌کند، داستان آن است که از تراژدی اتلو، اثری از ویلیام شکسپیر گرفته شده است.

کارگردان فیلم، ویشال بهاردواج به اقتباس‌هایش از داستان‌های شکسپیر معروف است و او را در زمره یکی از بهترین کارگردانان بالیوود قرار می‌دهد. او با این فیلم داستان اتلو را به‌خوبی به هند منتقل کرد و از آن روایتی متفاوت‌تر و مدرن‌تر ساخت.

داستان فیلم هنگامی شروع می‌شود که اومکارا شوکلا با بازی آجی دیوگان، دختری را که عاشق اوست یعنی دالی میشرا با بازی کارینا کاپور را از عروسی‌اش می‌دزدد و با او فرار می‌کند. اما مشکل جایی شروع می‌شود که دست راست اومکارا یعنی لانگدا با بازی ویوک اوبروی، بر علیه او توطئه‌چینی می‌کند.

فیلم اومکارا با وجود اینکه نقص‌هایی دارد و آن‌طور که باید در باکس آفیس عمل نکرد، همچنان یک فیلم هندی اکشن زیبا به شمار می‌رود که ارزش تماشای بالایی دارد. پیشنهاد می‌شود اگر به فیلم‌های هندی و داستان‌های کلاسیک علاقه دارید، تماشای فیلم اومکارا را از دست ندهید.

فیلم سینگهام -  Singham

فیلم سینگهام –  Singham

تاریخ انتشار 22 جولای 2011
کارگردان روهیت شتی
بازیگران آجی دیوگان، پراکاش راج، کاجال آگاروال
امتیاز IMDb 6.8 از 10

فیلم سینگهام یکی از بهترین فیلم‌ های اکشن است که بهترین کار روهیت شتی به شمار می‌رود. همچنین با توجه به نظر بسیاری از طرفداران و تماشاگران فیلم، آجی دیوگان که یکی از ستارگان اکشن است، بهترین عملکرد خود را در فیلم سینگهام به نمایش گذاشته است. این فیلم درواقع بازسازی فیلمی با همین نام است که توسط کارگردان هاری تولید شده بود.

این اثر با بودجه‌ای حدود 410 میلیون روپیه ساخته شده و توانست فروشی بیش از یک میلیارد و 570 میلیون روپیه داشته باشد و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال یا به عبارتی بلاک باستر شود. آجی دیوگان در اینجا نقش پلیسی به نام سینگهام را دارد که دارای آرمان‌ها و اعتقادات قوی است. او تلاش دارد در نهایت صلح وضعیت را آرام نگه دارد؛ اما اگر لازم باشد از قدرت خود استفاده می‌کند.

فیلم دانگال - Dangal

فیلم دانگال – Dangal

تاریخ انتشار 21 دسامبر 2016
کارگردان نیتش تیواری
بازیگران عامر خان، ساکشی تنور، فاطمه ثنا شیخ، سانیا مالهورا
امتیاز IMDb 8.3 از 10

بسیاری از فیلم های عامر خان، جزو قوی‌ترین‌های صنعت سینمایی هندی هستند؛ حال در اینجا با یکی از بهترین فیلم‌ های عامر خان روبه‌رو هستیم. این فیلم از جهات مختلفی به‌خصوص بازیگران، داستان و کارگردان موردتوجه قرار گرفت و عملکردی فوق‌العاده در باکس آفیس داشت. جالب است بدانید عامر خان علاوه بر بازیگری، تهیه‌کنندگی این فیلم را در کنار کیان رائو و سیدهارث روی کاپور انجام داده است.

فیلم دانگال در ژانر ورزشی و درام هم قرار دارد و روایتی بر اساس داستان واقعی دو ورزشکار به نام گیتا پوگات و بابیتا کوماری به تصویر می‌کشد. داستان راجع به فردی به نام ماهاویر پوگات است که آرزوی گرفتن مدال طلا برای هند را داشت؛ اما نتوانست آن را عملی کند. در نهایت تصمیم گرفت دخترانش را طوری تعلیم دهد که بتوانند این افتخار را کسب کنند.

فیلم دانگال به طور قطع می‌تواند لایق لقب بهترین فیلم هندی باشد. این فیلم حاوی پیام‌های مهم زیادی است و می‌تواند جزو آثار تاثیرگذار به‌حساب بیاید. فیلم دانگال توانست افتخارات بسیار زیادی کسب کند که نامزدی جایزه اسکار یکی از آن‌هاست.

علاوه بر این، دانگال توانست جوایزی در دسته بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین اکشن و … را دریافت کند. اگر از طرفداران عامر خان هستید و عادت دارید فیلم‌ها را به زبان فارسی تماشا کنید، دانگال می‌تواند بهترین فیلم هندی اکشن دوبله فارسی باشد.

فیلم تایگر زنده است - Tiger Zinda Hai

فیلم تایگر زنده است – Tiger Zinda Hai

تاریخ انتشار 22 دسامبر 2017
کارگردان علی عباس ظفر
بازیگران سلمان خان، کاترینا کایف
امتیاز IMDb 5.9 از 10

فیلم تایگر زنده است یک فیلم سینمایی هندی اکشن است که شاید امتیازات خوبی دریافت نکرده باشد؛ اما بازی بی‌نظیر سلمان خان آن را تبدیل به یکی از بهترین فیلم‌ های هندی اکشن می‌کند. کاترینا کایف هم در نمایش مهارت بازیگری خود کم نگذاشته و همراهی فوق‌العاده برای نقش مقابلش، یعنی سلمان خان است.

فیلم تایگر زنده است ادامه ماجراهای فیلم اول آن یعنی «یک ببر» است. داستان فیلم حول محور زندگی تایگر و زویا می‌چرخد که به دنبال نجات گروهی از گروگان‌ها از دست داعش هستند. همان‌طور که بیان شد، این فیلم در برخی جوانب ضعیف عمل کرده است؛ اما همچنان ارزش تماشا دارد.

اگر به دنبال یک فیلم هیجان‌انگیز اکشن می‌گردید، فیلم تایگر زنده است می‌تواند پیشنهادی عالی باشد. پیشنهادی که بازی عالی بازیگرانش نقطه قوت آن است.

فیلم جنگ – War

فیلم جنگ – War

تاریخ انتشار 2 اکتبر 2019
کارگردان سیدهارث اناند
بازیگران هریتیک روشن، تایگر شروف، وانی کاپور
امتیاز IMDb 6.5 از 10

اگر صحنه‌های اکشن این فیلم و بازیگران را در نظر بگیریم، فیلم جنگ می‌تواند بهترین فیلم هندی جنگی باشد. همچنین ترکیب کاریزماتیک هریتیک روشن، تایگر شروف و وانی کاپور باعث شده این فیلم ارزش تماشای بالایی داشته باشد.

داستان راجع به خالد رحمانی (تایگر شروف) یک افسر RAW است که باید به دنبال همکار سابقش، کبیر (هریتیک روشن) باشد. از چنین فیلم باکیفیت با حضور ستارگان بااستعداد، انتظار می‌رفت داستان قوی‌تری داشته باشیم؛ اما فیلم جنگ در زمینه فیلمنامه مقداری ضعیف عمل کرده است.

فیلم جنگ در سال 2020 توانست جوایز خوبی از جمله بهترین اکشن، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین ادیت و بهترین جلوه‌های بصری را از جشنواره‌های مختلف کسب کند. در صورتی که به بالیوود علاقه دارید و به دنبال صحنه‌های اکشن باکیفیت هستید، فیلم جنگ، بهترین فیلم سینمایی خارجی برای شما محسوب می‌شود.

 

کلام آخر

معرفی فیلم هندی اکشن کار دشواری است؛ چرا که سال‌هاست بالیوود با این ژانر خو گرفته و می‌داند چطور باید فیلم‌های باکیفیتی تولید کند. هرساله تعداد زیادی از بهترین فیلم‌ های هندی اکشن ساخته می‌شوند که گنجاندن همه آن‌ها در یک مطلب شاید امکان‌پذیر نباشد.

ما تلاش داشته‌ایم از سال‌های مختلف فیلم‌هایی گردآوری کنیم که موضوعات متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته باشند. آیا تا به حال فیلم‌های موجود در لیست را تماشا کرده‌اید؟ اگر فیلم موردعلاقه شما در این مطلب قرار ندارد، می‌توانید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول:

1) فیلم شماره یک بالیوود کدام است؟

دانگال بهترین فیلم هندی به شمار می‌رود.

2) از بهترین سریال های جهان در ژانر اکشن کدام‌اند؟

سریال‌های 100، مردگان متحرک و بازی تاج و تخت از بهترین سریال‌های اکشن جهان محسوب می‌شوند.

3) بهترین فیلم‌ های اکشن بالیوود کدام‌اند؟

قیامت، زنجیر، اومکارا و یک ببر از بهترین فیلم‌های هندی اکشن به شمار می‌روند.

[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 8 =