دوشنبه , آوریل 29 2024

۱۰ بازی موبایل مورد انتظار و جذاب در سال ۲۰۲۴

سالانه تعداد زیادی بازی موبایل ساخته و به بازار عرضه می‌شود، اما همۀ آن‌ها ارزش وقت شما را ندارند. ما اینجا هستیم تا مورد انتظارترین بازی‌های موبایل سال ۲۰۲۴ را به شما معرفی کنیم که وعدۀ یک تجربۀ هیجان‌انگیز را می‌دهند.

تبلیغات


۱- Rainbow Six Mobile

۱۰ بازی موبایل مورد انتظار و جذاب در سال ۲۰۲۴ - گیمفا

Rainbow Six Mobile شامل همان ویژگی‌‎های جذاب و منحصر به فرد Rainbow Six Siege، از جمله گیم‌پلی شوتر اول شخص تاکتیکال درگیرکننده، در قالبی کوچک‌تر می‌شود. با یک عنوان ۵v5 تیراندازی اول شخص روبه‌رو هستیم که با بهره‌گیری از حالت‌های «تصاحب» و «بمب»، شما را در موقعیتی قرار می‌دهد که مجبور هستید با استراتژی پیش بروید.

تا به این لحظه، Rainbow Six Mobile در برخی کشورها به صورت آلفا و بتا مورد آزمایش قرار گرفته است. یوبیسافت (Ubisoft) ابتدا قصد داشت بازی را در سال ۲۰۲۲ برای Android و iOS عرضه کند، اما بعد از تاخیرهای مداوم، حالا باید در سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور/مهر ۱۴۰۳) منتظر انتشار آن باشیم.

۲- Assassin’s Creed Jade

۱۰ بازی موبایل مورد انتظار و جذاب در سال ۲۰۲۴ - گیمفا

Assassin’s Creed Jade قرار است بازی‌بازان را به چین باستان ببرد و یک داستان هیجان‌انگیز را روایت کند. یوبیسافت روی این عنوان موبایلی به طور ویژه حساب باز کرده و قرار است شاهد شخصیتی پردازش شده و یک «جهان باز» بزرگ و غنی باشیم. Jade به طور رایگان عرضه خواهد شد و هدف یوبیسافت در قبال این بازی، ارائۀ گرافیکی شبیه به عناوین کنسولی سری Assassin’s Creed است.

هم‌اکنون هیچ تاریخ دقیقی برای انتشار Assassin’s Creed Jade مشخص نشده است.

۳- Braid

۱۰ بازی موبایل مورد انتظار و جذاب در سال ۲۰۲۴ - گیمفا

بازی پازل پلتفرمر Braid که توسط استودیوی Number None ساخته شده است، در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) و در قالب «نسخۀ سالگرد» برای موبایل عرضه خواهد شد. این ورژنِ جدید، شامل صوت بهبود یافته، طراحی هنری دستی جدید و چند موسیقی تازه می‌شود.

Braid رویکردی منحصر به فرد را در قبال پازل‌ها پیش می‌گیرد. شما به دنیا‌های مختلف سفر خواهید کرد و با پازل‌هایی روبه‌رو خواهید شد که شخصیت اصلی به لطف قدرت «کنترل زمان» خود می‌تواند آن‌ها را حل کند. همچنین، بازی رویکردی غیرخطی دارد، بدان معنا که اگر نتوانستید برای مدت طولانی یک پازل را حل کنید، می‌توانید سراغ مراحل و بخش‌های دیگر بروید. عنوان Braid روی استیم امتیاز ۹/۱۰ را کسب کرده و یک اثر پازل کلاسیک و مهم در تاریخ گیمینگ محسوب می‌شود.

۴- Wuthering Waves

۱۰ بازی موبایل مورد انتظار و جذاب در سال ۲۰۲۴ - گیمفا

استودیوی Kuro Games با رونمایی از بازی Wuthering Waves سر و صدای زیادی به پا کرد. این عنوان در فوریه گذشته دومین فاز بتا را پشت سر گذاشت و تا به این لحظه همه چیز در مورد آن فوق‌العاده به نظر می‌رسد؛ از انیمیشن‌های باکیفیت و گیم‌پلی اکشن روان گرفته تا یک جهان باز بزرگ که منتظر است تا آن را مورد اکتشاف قرار دارد. تیم سازنده مدتی پیش اعلام کرد که بر اساس بازخورد پلیرها، داستان بازی ۹۰ درصد نسبت به فاز بتا تغییر کرده است و این موضوع نشان می‌دهد که سازندگان تا چه اندازه به بازی متعهد هستند تا بهترین‌ها را برای طرفداران به ارمغان بیاورند.

متاسفانه هنوز تاریخ عرضۀ رسمی بازی مشخص نشده، اما ما باور داریم که تا انتهای سال ۲۰۲۴ در دسترس مخاطبین قرار خواهد گرفت. اگر به دنبال یک بازی شبیه به Genshin Impact اما با گیم‌پلی چالش‌برانگیزتر و هاردکورتر هستید، Wuthering Waves ارائۀ چنین تجربه‌ای را هدف قرار داده است و باید آن را در فهرست عناوین مورد انتظار خود قرار دهید.

۵- Zenless Zone Zero

۱۰ بازی موبایل مورد انتظار و جذاب در سال ۲۰۲۴ - گیمفا

استودیوی HoYoverse قصد دارد در آیندۀ نزدیک، کل بازار عناوین گاچا (Gacha) را در دست بگیرد و برای رسیدن به این هدف، هم‌اکنون روی چندین بازی جدید کار می‌کند. برای اولین بار در ماه مه ۲۰۲۲ از بازی Zenless Zone Zero رونمایی شد و انتظار می‌رود که بازی در سال ۲۰۲۴ منتشر شود. دومین بتای خصوصی بازی مدتی پیش برگزار شد و واکنش‌ها به آن مثبت بود. بازی شامل برخی سیستم‌های آشنا در عناوین دیگر شرکت HoYoverse مانند Genshin Impact و Honkai: Star Rail می‌شود، اما در کنار آن، سیستم‌ها و مکانیک‌های جدیدی را نیز معرفی می‌کند.

بدون هیچ شکی Zenless Zone Zero در زمان عرضه، یک شوک و زلزلۀ بزرگ برای بازار عناوین Gacha به وجود خواهد آورد. این اولین باری است که HoYoverse یک دنیای جدید به وجود می‌آورد و قرار نیست از کاراکترهای دیگر بازی‌های خود استفاده کند.

۶- Age of Empires Mobile

۱۰ بازی موبایل مورد انتظار و جذاب در سال ۲۰۲۴ - گیمفا

سری استراتژیک Age of Empires نیازی به معرفی ندارد و بسیاری از گیمرها نسخه‌های مختلف آن را روی PC تجربه کرده‌اند. حالا ایدۀ بنا کردن یک امپراتوری و گسترش آن قرار است به پلتفرم‌های موبایل بیاید و این بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است.

تریلر منتشر شده برای Age of Empires Mobile تایید می‌کند که در بستری آنلاین به میلیون‌ها پلیر دیگر ملحق خواهید شد، جایی که قرار است امپراطوری خود را توسعه دهید. بازی همچنین شامل شخصیت‌های تاریخی واقعی به عنوان کاراکترهای قابل استخدام خواهد شد. هر یک از این شخصیت‌ها و قهرمانان مهارت‌ها و ارتش خاص خود را دارند. شما در این بازی می‌توانید ارتش‌های خود را مدیریت و به امپراتوری‌های سایر پلیرها حمله کنید. بازی برای عرضه در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده، اما تاریخ دقیق انتشار آن مشخص نیست.

۷- Valorant Mobile

۱۰ بازی موبایل مورد انتظار و جذاب در سال ۲۰۲۴ - گیمفا

بازی Valorant از شرکت Riot Games، یکی از پرطرفدارترین بازی‌های PC است. این عنوان شوتر اول شخص آنلاین، میلیون‌ها پلیر دارد و در صحنۀ eSports نیز خوش می‌درخشد. از زمان عرضۀ نسخۀ رایانه‌های شخصی، گیمرها خواهان انتشار بازی روی پلتفرم‌های موبایل و کنسول‌های خانگی بوده‌اند و سازندگان نیز این فرصت را غنیمت شمرده و در حال توسعۀ ورژن موبایلی و کنسولی Valorant هستند. اگرچه تاریخ انتشار این ورژن‌ها هنوز مشخص نشده است، اما انتظار داریم در ۲۰۲۴ این اتفاق رخ دهد یا حداقل اطلاعات بیشتری به اشتراک گذاشته شود.

البته، نسخه موبایلی Valorant یک فاز بتای خصوصی را طی کرده و هم‌اکنون برای تعدادی از پلیرها چینی در دسترس قرار دارد. این سخت است که پیرامون عملکرد بازی در فاز بتا صحبت کنیم، اما چندین ویدیوی گیم‌پلی در سطح اینترنت فاش شده‌اند. بر اساس این کلیپ‌ها، گرافیک نسخۀ موبایلی غنی و جذاب به نظر می‌رسد و سلاح‌ها و نقشه‌ها دقیقاً مشابۀ نسخۀ PC هستند. با توجه به محبوبیت کنونی روی رایانه‌های شخصی، Valorant روی موبایل احتمالاً برای مدت‌ها بازار را در دست خواهد گرفت.

۸- The Division Resurgence

۱۰ بازی موبایل مورد انتظار و جذاب در سال ۲۰۲۴ - گیمفا

بله، The Division در سال ۲۰۲۴ به موبایل خواهد آمد. این بازی چندنفرۀ رایگان (free-to-play) برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ با یک تریلر پر زرق و برق رونمایی شد. سازندگان تایید کردند که بازی شامل یک داستان جدید می‌شود و در دنیایی مشترک با دو بازی The Division روی کنسول‌ها و PC قرار دارد. طبق اعلام رسمی، این عنوان شامل یک دنیای باز PvE خواهد شد که می‌توانید به صورت تک‌نفره یا کوآپ آن را تجربه کنید.

در کنار یک کمپین کاملاً جدید، Resurgence شامل دو حالت PvP تحت نام‌های Skirmish و Domination و همچنین یک حالت PvPvE به نام Dark Zone خواهد شد. بازی هم‌اکنون در فاز بتا قرار دارد و اگر همه چیز به خوبی پیش برود، در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد.

۹- Honor of Kings

۱۰ بازی موبایل مورد انتظار و جذاب در سال ۲۰۲۴ - گیمفا

بازی Honor of Kings شرکت Tencent همین حالا در کشور چین یکی از غول‌های بازی‌های موبایلی محسوب می‌شود و گسترش آن به کشورهای دیگر، مطمئناً چشم‌انداز آثار موبایلی را تغییر خواهد داد. این عنوان که در ابتدا تنها برای بازار چین طراحی شده بود، سود قابل توجه‌ای را روانۀ حساب‌های بانکی Tencent کرد و حالا برای انتشار در سرتاسر جهان آماده می‌شود تا با دیگر عناوین MOBA رقابت کند.

گیمرها نیز هیجان‌‎زده هستند تا عمق رویکرد استراتژیک و فهرست بلند بالای شخصیت‌های جذاب آن را تجربه کنند. نسخۀ جهانی Honor of Kings شامل بومی‌سازی و قابلیت‌های دسترسی برای مخاطبین جدید خواهد شد. تنوع فرهنگی، گیم‌پلی استراتژی‌محور و گرافیک باکیفیت باعث می‌شوند تا این عنوان یکی از مورد انتظارترین بازی‌های موبایل در سال ۲۰۲۴ لقب بگیرد.

۱۰- Project: The Outcast

۱۰ بازی موبایل مورد انتظار و جذاب در سال ۲۰۲۴ - گیمفا

Project: The Outcast یک بازی موبایلی PvP با تم مبارزات رزمی است که از زمان معرفی، به لطف انیمیشن‌های روان و همکاری با بروس لی، توانسته طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند. این عنوان که بر اساس سریال انیمه‌ای Hitori No Shita: The Outcast ساخته می‌شود، برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده و مطمئناً در زمان عرضه سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد.


منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هشت =