پنج‌شنبه , می 9 2024

Elden Ring Shadow of the Erdtree: مسمر کیست؟

مدتی پیش، ما شاهد تریلر رونمایی بستۀ‌الحاقی Shadow of the Erdtree بازی Elden Ring بودیم. این تریلر سوالات بسیاری به وجود آورد و حتی بیش از پیش بازی را رازآلود و مبهم کرد. اما شخصیت مرموزی که معرفی می‌کند، شاید مهم‌ترین علامت سوال را در ذهن طرفداران به وجود آورده باشد. مسمر یا به طور کامل‌تر، Messmer the Impaler، کیست و چه هدفی را دنبال می‌کند؟

تبلیغات

پیش از هر چیز، همانطور که در تریلر مشاهده می‌شود، مسمر همان شخصیت با شنل و موهای قرمز است. او همچنین در طراحی هنری کلیدی بازی که در بالا آن را مشاهده می‌کنید نیز در مرکز توجه قرار گرفته.

هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، خالق بازی، در مصاحبه‌ای با IGN نام این شخصیت را تایید کرد و جزئیاتی پیرامون اهمیت او برای پس‌زمینۀ روایی Elden Ring به اشتراک گذاشت:

در تصویر هنری کلیدی و تبلیغاتی، شخصیت مسمر در مرکز دیده می‌شود که بر یک تخت پادشاهی تکیه زده و طرفداران حتماً متوجه شده‌اند که این تخت درست همانند آن‌هایی است که در میدان مبارزه با Morgott دیده بودند. این نشان می‌دهد که مسمر با سایر نیمه‌خدایان و فرزندان ماریکا، در یک رده قرار دارد و بسیار برای Lore مهم است. طی تجربۀ این DLC، تا حدودی متوجه می‌شوید که چرا این شخصیت در تاریخچۀ افسانه‌های Erdtree و سرزمین میانه حاضر نبود و چرا در سرزمین سایه حضور دارد.

هیدتاکا میازاکی

Elden Ring Shadow of the Erdtree: مسمر کیست؟ - گیمفا

وبسایت رسمی Elden Ring نیز توضیح زیر را پیرامون نقش مسمر در بازی به اشتراک گذاشته است:

سرزمین سایه، مکانی که Erdtree آن را پنهان کرده است؛ جایی که ماریکا اولین بار در آن قدم گذاشت و سرزمینی که توسط آتش مسمر سوزانده شد.

این سرزمینی بود که میکوئلا به آن تبعید شد و بدن، قدرت و دودمان خود را به آن واگذار کرد. و حالا میکوئلا در انتظار بازگشت ارباب موعود است.

اشاره به میکوئلا در این توضیحات، باعث می‌شود رمز و راز پیرامون مسمر حتی جالب‌تر هم بشود. میکوئلا برادر دوقلوی مالنیا است. این دو امپرین (Empyrean) هستند، بدان معنا که می‌توانند به یک خدا تبدیل شوند. از دیگر امپرین‌ها در Elden Ring می‌توان به Gloam-Eyed Queen ،Ranni و Marika اشاره کرد.

برای مدتی طولانی، بزرگ‌ترین خواسته و آرزوی میکوئلا درمان و خلاصی خواهرش، مالنیا، از بیماری Scarlet Rot بود. اگرچه او هیچوقت نتوانست خواهرش را درمان کند، اما در طول تجربۀ بازی Elden Ring با بقایای تلاش‌هایش در این جهت مواجه می‌شویم. ما در میدان نبرد با Mohg، بازوی میکوئلا را می‌بینیم و میازاکی تایید کرده است که برای ورود به DLC باید با این بازو تعامل برقرار کنیم. میازاکی همچنین اعلام کرد که میکوئلا راهی سرزمین سایه (Land of Shadow) شده و در حقیقت پلیرها به دنبال رد پای او هستند. اگرچه هدف میکوئلا از این سفر مشخص نیست، اما میازاکی اشاره دارد که هدف او به دلایل ملکه ماریکا برای سفر به این قلمرو در سال‌های دور مربوط می‌شود.

Elden Ring Shadow of the Erdtree: مسمر کیست؟ - گیمفا

از اینجای مطلب به بعد، وارد قلمروی حدس و گمان می‌شویم. اگر متصور شویم که مالنیا توسط پلیر کشته شده است، میکوئلا دیگر نباید به دنبال درمان خواهرش باشد , این بدان معنا است که حالا هدف بزرگ دیگری دارد: «درمان خود از نفرین جوانی ابدی».

توضیحات ارائه شده در وبسایت رسمی Elden Ring اشاره دارد که این دنیا (سرزمین سایه) میکوئلا را از بدن، قدرت و دودمانش محروم کرده و حالا می‌خواهد تمام این‌ها را پس بگیرد و خود حقیقی‌اش را بازیابی کند. احتمال دارد که این موضوع به درمان نفرین و تکمیل پروسۀ عروج میکوئلا به درجۀ خدایی اشاره داشته باشد. نکتۀ جالب‌تر آن که میازاکی در مصاحبه‌ای دیگر به طور واضح تایید کرده است ملکه ماریکا اولین بار در «سرزمین سایه» به درجۀ خدایی رسید.

این توضیحات در نهایت به مسمر پیوند می‌خورند. اگر سرزمین سایه مکانی است که ماریکا به درجۀ خدایی رسید (و فرزندان ماریکا و به طور کلی امپرین‌ها قبلاً به دنبال درجۀ خدایی بودند)، پس شاید مسمر به این سرزمین فرستاده شد تا از آن محافظت کند یا این که آن را در عصر عروج ماریکا فتح کرده بود و از آن زمان در این قلمرو مستقر است. این احتمال کاملاً وجود دارد که میکوئلا به دنبال رد پای ماریکا، برای رسیدن به درجۀ خدایی، وارد سرزمین سایه شده باشد.

دو احتمال پیرامون نقش مسمر وجود دارد؛ یا این شخصیت محافظِ قدم‌های مورد نیاز برای عروج است یا این که یک موجود مهم برای تکمیل مراحل عروج محسوب می‌شود. این که در تریلر رونمایی مسمر به مادر خود اشاره دارد، احتمالاً نشان می‌دهد که همچنان به ملکه ماریکا وفادار است. می‌توان گمانه‌زنی کرد که ماریکا و مسمر سرزمین سایه را تصاحب و آتش زدند تا دیگر کسی غیر از ماریکا نتواند به قدرت‌هایی که در دل این سرزمین وجود دارند، دست پیدا کند.

با این حال، همچنان مطمئن نیستیم که مسمر یک شرور خالص و تمام عیار باشد. به هر حال، بازی‌های فرام‌سافتور (FromSoftware) پلیرها را مجبور می‌کند تا با شخصیت‌های منفی مبهمی مواجه شوند که حداقل خودشان را شیطانی ندانسته و تنها همراستا با اهداف کاراکتر اصلی قرار نمی‌گیرند.

Elden Ring Shadow of the Erdtree: مسمر کیست؟ - گیمفا

با این که مسمر و میکوئلا در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و فرام‌سافتور این طور نشان می‌دهد که پلیرها قرار است به میکوئلا خدمت کنند، اما شاید میکوئلا چندان هم بی‌گناه نباشد. تریلر Shadow of the Erdtree به قدرت اغوای میکوئلا اشاره دارد و ممکن است تا انتهای بازی، این کاراکتر به یک شرور تمام و کمال تبدیل شود. هر چه باشد، ابتدای تریلر، زمانی که بازوی میکوئلا نمایش داده می‌شود، دیالوگِ «هیچ چیز ترسناک‌تر از آن نیست» به زبان راوی می‌آید. آیا در طول این بستۀ‌الحاقی تنها به میکوئلا خدمت خواهیم کرد؟ آیا مسمر در نقطۀ مقابل ما قرار دارد یا تنها نمی‌خواهد میکوئلا به قدرت برسد؟ در هر صورت، این دو کاراکتر به یکدیگر پیوند خورده‌اند و شاید همه چیز آنطور که به نظر می‌رسد پیش نرود و با یک توییست دیوانه‌وار روبه‌رو شویم.

تئوری‌های مختلفی در سرتاسر اینترنت پخش شده‌اند. برخی باور دارند مسمر در حقیقت میکوئلا است و عده‌ای او را عضوی از خانوادۀ رایکارد می‌دانند، اما اطلاعاتی قطعی نیز وجود دارد. مسمر یک شخصیت کلیدی در سرزمین میانه خواهد بود که با ماریکا رابطه دارد. پلیرها در سرزمین سایه میکوئلا را دنبال خواهند کرد و به نظر می‌رسد که مسمر یکی از موانع میکوئلا برای رسیدن به اهدافش باشد.


منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + نوزده =