سه‌شنبه , می 14 2024

درگذشت مارک دادسون، صداپیشه معروف «گرملینز» و «جنگ ستارگان»

مارک دادسون، صداپیشه شناخته شده برای نقش‌هایش در فیلم‌های «گرملینز» و «بازگشت جدای» از سری «جنگ ستارگان»، در سن ۶۴ سالگی درگذشت.

مارک دادسون، صداپیشه‌ای که با صدای منحصر به فرد خود شخصیت‌هایی در فیلم‌های «گرملینز» و «جنگ ستارگان: بازگشت جدای» را زنده کرد، روز شنبه درگذشت. او ۶۴ سال داشت. خبر درگذشت او توسط آژانس استعدادهای برجسته‌اش برای حضور در برنامه‌ها، استلار آپیرنسز، در فیسبوک منتشر شد.

دادسون که بیش از چهار دهه در عرصه صداپیشگی فعالیت داشت، با شرکت در ده‌ها فیلم، بازی ویدیویی، تبلیغات و آگهی‌ها، صدای خود را به شخصیت‌ها و فیلمنامه‌های متفاوتی اهدا کرد. او که در میان طرفداران بسیار محبوب بود، در کنوانسیون‌های مختلف در سراسر جهان حضور یافت و از دیدار با طرفدارانش لذت می‌برد. دادسون به خاطر صداپیشگی در نقش‌هایی مانند سالاسیوس کرامب در «جنگ ستارگان: بازگشت جدای» در سال ۱۹۸۳ و موگوای در فیلم «گرملینز» در سال ۱۹۸۴ شناخته شده بود.

علاوه بر این‌ها، او صدای چندین زامبی را در فیلم «روز مردگان» در سال ۱۹۸۵ و نقش نیما اسکاونجر در «جنگ ستارگان: اپیزود VII – بیداری نیرو» در سال ۲۰۱۵ ایفا کرد. دادسون همچنین در بازی‌ها و تبلیغات مختلفی از جمله «گوسترانر II»، «بندی و تاریکی احیا»، «لگو جنگ ستارگان: ساگای اسکای‌واکر» و «گوسترانر» صداپیشگی کرده بود.

دختر او، سیارا، و نوه‌هایش از او به یادگار مانده‌اند. دادسون که برای شرکت در کنوانسیون ترسناک به اونزویل، ایندیانا رفته بود، در خواب بر اثر حمله قلبی درگذشت.

منتخب کاربران

منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =