پنج‌شنبه , می 9 2024

Frontiers of Pandora را ندارند

طبق گزارش‌ها نسخه کامپیوتر بازی Avtar: Frontiers of Pandora شامل یک تنظیمات گرافیکی با نام unobtanium است که قوی‌ترین سیستم‌ها را هم به مشکل می‌اندازد. این شرایط به گونه‌ای است که حتی پردازنده‌های RTX 4090 اندویدیا هم در اجرای بازی به تقلا می‌افتند.

بازی Avatar: Frontiers of Pandora که به تازگی منتشر شده و واکنش‌های متوسطی هم دریافت کرده، شامل یک تنظیمات گرافیکی سطح بالا با نام Unobtanium می‌شود. شما می‌توانید این تنظیمات گرافیکی را با مراجعه به لانچر یوبیسافت و فایل -Unlockmaxsettings فعال نمایید. در صورت فعال شدن Unobtanium سطح گرافیکی بازی از حالت Ultra هم فراتر می‌رود و ری تریسینگ، سایه زنی‌ها، انعکاس، رزولوشن و… را با بهبود چشم‌گیری روبرو می‌کند.

اما این تنظیمات گرافیکی آنقدری سنگین است که حتی قدرتمندترین سیستم‌ها هم به سختی از پس اجرای درست آن بر می‌آیند. طبق اطلاعات، حتی کارت گرافیک RTX 4090 نیز به سختی می‌تواند روی این حالت گرافیکی نرخ فریم بالاتر از 60 ارائه دهد؛ آن هم درحالی که DLSS Performance Mode فعال باشد. این در حالی است که DLSS وضوح تصویر را آپکسیل می‌کند و تازه آن را به 4K می‌رساند. بدین ترتیب اگر آنقدری خوش شانس هستید که به پردازنده پرچم‌دار انویدیا دسترسی دارید و می‌خواهید Unobtanium را فعال نمایید، باید قید نرخ فریم‌های بالا را بزنید.

راستی اگر می‌خواهید به شخصه تفاوت میان دو سطح گرافیکی Ultra و Unobtanium را در نسخه کامپیوتر Avatar: Frontier of Pandora ببینید، بهتر است به لینک اسکرین شات مقایسه سر بزنید. در حالی که تفاوت میان این دو تنظیمات گرافیکی آنقدر فاحش نیست، اما بدون شک محسوس است و با کمی دقت می‌تواند متوجه آن شوید.

نسخه کامپیوتر Avatar: Frontiers of Pandora

تنظیمات گرافیکی Unobtanium به شدت سنگین است

خوشبختانه، نسخه کامپیوتر Avatar: Frontiers of Pandora از فناوری نسل سوم FSR شرکت ای ام دی پشتیبانی می‌کند. اگر از این فناوری کمک بگیرید می‌توانید شرایط اجرای این بازی را حتی روی بالاترین تنظیمات گرافیکی هم به سطح قابل قبولی برسانید. البته حتی اگر از FSR 3 هم استفاده کنید، Input Delay حاصل از آن اجتناب ناپذیر است و تاخیر ناچیزی را در حین گیم‌پلی به وجود می‌آورد.

اما نکته جالبی که در مورد تنظیمات گرافیکی Unobtanium وجود دارد، ارجاع آن به یک عنصر خیلی کمیاب در دنیای آواتار است. آن‌اوبتانیوم که با نام UBH-310 هم شناخته می‌شود، یک عنصر خیالی در دنیای آواتار است که تنها در سرزمین پاندورا به دست می‌آید. سازمان RDA هم که متشکل از یک سری انسان جاه‌طلب است، استخراج این ماده ارزشمند را به عنوان یکی از اولویت‌های خود در استبداد پاندورا قرار می‌دهد.

نظر شما در مورد نسخه کامپیوتر Avatar: Frontiers of Pandora و تنظیمات گرافیکی Unobtanium چیست؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Wccftech


منبع par30games.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 18 =