شنبه , می 18 2024

بهترین شمشیرهای نوری جنگ ستارگان کدام اند ؟ + تصاویر

[ad_1]

جنگ ستارگان به‌عنوان یکی از معروف‌ترین فرانچایزهای تاریخ، دارای شخصیت‌های افسانه‌ای، صحنه‌های به‌یادماندنی و وسایل نمادین است؛ اما از همه مهم‌تر، شمشیر نوری، به‌عنوان نمادی از این مجموعه شناخته می‌شود که از زمان انتشار فیلم “یک امید جدید” در سال ۱۹۷۷ شناخته می‌شود.

این مقاله امکان آشنایی با بهترین شمشیرهای نوری جنگ ستارگان، یکی از بهترین فیلم های خارجی، را به ما می‌دهد، تا براساس رنگ و کارایی، آن‌ها را به‌طور کامل بشناسیم. در ادامه برای مطالعه همراه ما باشید.

ویژگی های بهترین شمشیرهای نوری جنگ ستارگان

برای این‌که یک شمشیر جزو بهترین شمشیرهای نوری جنگ ستارگان قرار بگیرد، باید دارای چندین ویژگی باشد. اول از همه، رنگ شمشیر نوری برای تعریف شخصیت‌های افسانه‌ای بسیار مهم است.

همچنین، طرح‌ دسته‌ها هرکدام به روش خاص و منحصربه‌فرد خود ساخته شده‌اند و سبک مبارزه ویلدر را تغییر می‌دهند. علاوه‌برآن، هر شمشیر نوری دارای یک تاریخچه خاص است که با جنگ ستارگان ارتباط پیدا می‌کند.

این فرانچایز دارای داستان‌های غنی است که تاریخچه هرشمشیر نوری آن را ویژه و خاص می‌سازد. درنهایت، برخی از شمشیرهای نوری واقعاً درخشان هستند، بدون اهمیت اینکه چه چیزی آن‌ها را به این شکوه و عظمت رسانده است.


همچنین به پیشنهاد تیم تحریریه اگر از طرفداران پروپاقرص این مجموعه هستید، مطالعه مقاله بهترین ترتیب تماشای فیلم های جنگ ستارگان را از دست ندهید.


Skywalker برترین شمشیر نوری تاریخ

star wars best lightsabers ranked

هیچ شمشیر نوری‌ای در کهکشان به اندازه شمشیر نوری Skywalker شناخته‌شده نیست. این شمشیر نوری در اصل متعلق‌به آناکین بود که بدون‌شک قدرتمندترین شخصیت در طول تاریخ شناخته می‌شود.

زمانی‌که این شمشیر از اوبی وان کنوبی به پسرش لوک داده شد، مدتی از آن خبری نبود. بعد از مبارزه با دارث ویدر در شهر ابری، توسط ماز کاناتا به ری داده شد.

شمشیر نوری Skywalker دارای تیغه‌ای آبی رنگ است و از نظر ظاهری هیچ تمایز خاصی نسبت‌به بقیه شمشیرها ندارد؛ اما قدرت و تاریخچه‌ای که به آن مرتبط است، آن را به یکی از نمادین‌ترین شمشیرهای نوری تبدیل کرده است. آناکین، لوک و ری سه قهرمان اصلی این سه‌گانه هستند، بنابراین منطقی است که شمشیر نوری مشترک آن‌ها در بالای صفحه قرار بگیرد.

Darksaber پلی بین دو جهان است

star wars best lightsabers ranked1

در این فراچایز که در لیست بهترین فیلم های علمی تخیلی قرار داد، اکثر شمشیرهای نوری به‌دلیل دلبستگی به صاحب خود شناخته می‌شوند؛ اما Darksaber به‌دلیل استقلالی که دارد، مشهور است.

این شمشیر نوری به‌عنوان پلی بین جدی و ماندالوریان عمل می‌کند و توسط تار ویزلا، اولین ماندالوریایی، ساخته شده است. از آن زمان به بعد، Darksaber در دست افراد زیادی از جمله Darth Maul، Bo-Katan، Moff Gideon و اخیراً در دست Din Djarin قرار گرفته است.

Darksaber از بسکار همان فلزی که برای ساخت زره‌های ماندالوریا استفاده می‌شود، ساخته شده است و دارای تنها یک تیغه سیاه رنگ است. فردی که Darksaber را در اختیار دارد، می‌تواند ادعای تاج‌وتخت ماندالور را داشته باشد و آن را به یکی از قدرتمندترین و مهم‌ترین شمشیرهای نوری در داستان جنگ ستارگان تبدیل کند.

شمشیرهای نور بنفش به لطف ساموئل ال جکسون وجود دارند

star wars best lightsabers ranked2

یکی از شناخته‌شده‌ترین شمشیرهای نوری در تمام جنگ ستارگان به میس ویندو تعلق دارد، زیرا او اولین شخصیتی است که یک شمشیر نوری با تیغه بنفش را نشان می‌دهد. داستان این شمشیر نوری فراتر از پارامترهای جهان در جنگ ستارگان می‌رود و به گذشته و ماجراهای مرتبط با آن می‌پردازد.

ساموئل ال جکسون، هنگامی‌که به بازیگران سه‌گانه این پیش‌درآمد در نقش میس ویندو ملحق شد، اصرار داشت که یک شمشیر نوری بنفش داشته باشد، زیرا بنفش رنگ مورد علاقه او بود.

در دنیای جنگ ستارگان، تیغه بنفش نشان‌دهنده منطقه خاکستری اخلاقی و قدرت جدی ویندو در مبارزه است. درهرصورت، این شمشیر نوری به اندازه شخصیت و قدرت مردی که نقش او را بازی می‌کند، حماسی است.

دو تیغه های دارث مول نمادین هستند

star wars best lightsabers ranked3

در جنگ ستارگان، اکثر شمشیرهای نوری تک تیغه هستند؛ اما Darth Maul و Sith Lord، از یک شمشیر نوری دو پره که نور قرمز از دو طرف آن تابانده می‌شود، استفاده می‌کنند. موضع رزمی Maul برای نشان‌دادن مهارت‌هایش در نبرد، استفاده از شمشیر دو لبه با نور قرمز است.

این شمشیر نه‌تنها فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد، بلکه داستان خاصی هم پشت آن وجود دارد. Darth Maul از شمشیر نوری برای کشتن بسیاری از جدای‌ها، به‌ویژه Qui-Gon Jinn در فیلم “Star Wars: The Phantom Menace” استفاده کرد.

او این کار را با مشت‌زدن به صورت Qui-Gon با دسته‌ وسط دو تیغه انجام داد. Maul محبوبیت زیادی در بین طرفداران دارد و شمشیر نوری او بخش قابل‌توجهی از این محبوبیت است.

شمشیرهای نوری The Inquisitor وحشتناک هستند

star wars best lightsabers ranked4

جدای و سیث، تنها افرادی نیستند که از شمشیرهای نوری استفاده می‌کنند؛ Inquisitors نیز از شمشیرهای نوری دو تیغه با حلقه‌ای در وسط جایی‌که دسته آن قرار دارد، استفاده می‌کنند.

در طول شکار جدای، این شمشیر نوری نه‌تنها امکان مبارزه و نبردهای حماسی را می‌دهد، بلکه به‌طرز عجیبی عالی به‌نظر می‌رسد. همچنین تیغه‌ها قابلیت چرخش دور حلقه مرکزی را دارند که نه‌تنها Inquisitors را بسیار خطرناک‌تر می‌کند، بلکه به آن‌ها اجازه می‌دهد در هوا سر را از بدن جدا کنند. هیچ شخصیت دیگری در کهکشان، شمشیر نوری مانند این گروه ندارد.

شمشیر نوری Sith Lord Kouru با همه شمشیرها فرق دارد

star wars best lightsabers ranked5

“Star Wars: Visions” یک داستان معمولی نیست و همچنان پر از داستان‌ها و شخصیت‌های جذاب در دنیای جنگ ستارگان است. یکی از این شخصیت‌ها، Sith Lord Kouru است که به یک دهکده در Genbara حمله می‌کند. او یکی از خلاقانه‌ترین شمشیرهای نوری یعنی Lightsaber Parasol را در اختیار دارد.

شمشیر نوری Sith Lord Kouru دارای یک دسته تک تیغه است که یک باله کمکی همراه با چندین تیغه قرمز به آن اضافه شده است. این ویژگی به او امکان می‌دهد تیغه‌ها را بچرخاند و یک سپر ایجاد کند یا حتی ظاهر یک چتر را نمایان سازد. موارد ذکرشده این شمشیر را به یکی از جالب‌ترین سلاح‌ها در جنگ ستارگان تبدیل کرده است.

شمشیرهای نور سفید آسوکا با کریستال کیبر برگرفته از تفتیش عقاید ساخته شدند

star wars best lightsabers ranked6

آهسوکا تانو مسیری بسیار جالب در کهکشان رقم زده که پر از لحظات قهرمانانه و همچنین بسیار غم‌انگیز است. برخلاف اکثر شخصیت‌های جنگ ستارگان، آسوکا با دو شمشیر نوری شناخته می‌شود.

درزمانی‌که عضو گروه جدای بود، دو شمشیر نوری سبز در اختیار داشت، یکی از آن‌ها یک شمشیر نوری شتو با رنگ سبز متمایل‌به رنگ زرد بود که پس از بازگشت آناکین به تاریکی، شمشیرهایش به رنگ آبی تغییر کردند.

در اواخر زندگی، او از دو شمشیر نوری استفاده می‌کرد که تیغه‌های سفید روشنی داشتند؛ این تیغه‌ها از کریستال‌های کیبر ساخته شده‌ بودند که از برادر بزرگ‌ترش، آناکین، به ارث برده بود و آناکین با نیروی خالص آن‌ها ارتباط برقرار کرده بود.

همچنین، همانند دوکو، دسته‌های شمشیر نوری آسوکا نیز منحنی هستند؛ اما مهم نیست که از کدام جفت شمشیر نوری استفاده می‌کند، همواره به‌خاطر مهارت‌های رزمی برجسته خود به‌عنوان یک مبارز مشهور بوده است.

شمشیر نوری Kylo Ren چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته است

star wars best lightsabers ranked7

شمشیر نوری Kylo Ren در اصل زمانی‌که او درحال آموزش گروه جدای بود، ساخته شد و او را به سمت تاریکی سوق داد. این شمشیر نوری به‌لحاظ ظاهری بسیار پرماجراست، زیرا از نوعی شمشیر نوری متقاطع ساخته شده است که تیغه اصلی آن و دو تیغه کوچک‌تر نزدیک دسته از بیرون ظاهر می‌شوند.

طرفداران بسیاری به دیدن این شمشیر نوری در صحنه‌های اکشن عادت کرده‌اند. بااین‌حال، این فقط یک نمایش تجسمی از تخلفات Kylo است که با خشم منعکس می‌شود.

شمشیر نور زرد ری یکی از بهترین هاست

star wars best lightsabers ranked8

در جنگ ستارگان، تمام شخصیت‌های نیرومند که خودشان شمشیر نوری ساخته‌اند، به‌تصویر کشیده می‌شوند و ری نیز در طول سه‌گانه دنباله‌ها این کار را انجام می‌دهد.

هر شخصیت نیرومندِ کهکشانی در جنگ ستارگان با شمشیر خود تعریف می‌شود و ری هم در طول سه گانه از این قاعده مستثنی نیست. شمشیر نوری ری از قطعات چوب دستی‌اش ساخته شده است، اما قابل‌توجه‌ترین ویژگی آن، انتشار رنگ زرد به‌جای رنگ آبی یا سبز رایجِ جدای‌ها است.

شمشیر نوری او در جنگ ستارگان به‌خاطر رنگ منحصربه‌فردش به‌شدت قابل تشخیص است. او این شمشیر را به خانواده اسکای‌واکر تقدیم می‌کند که بدون‌شک با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایی که دارند، تاثیرگذارترین خانواده‌ای هستند که کهکشان تابه‌حال مشاهده شده است.

شمشیر نوری خمیده Count Dooku زیبا و کارآمد است

star wars best lightsabers ranked9

وقتی بیشتر مردم عبارت “شمشیر نوری” را می‌شنوند، تصویری از ظاهر آن در ذهن خود ترسیم می‌کنند؛ اما در حقیقت، شمشیر نوری Count Dooku چیزی نیست که آن‌ها تصور می‌کنند. دوکو یک شمشیر نور قرمز با دسته‌ای منحنی را در دست می‌گیرد.

علاوه‌براینکه اکثر شمشیرهای نوری دسته‌ای مستقیم در انتها دارند، دسته شمشیر نوری دوکو خمیده است که امکان مبارزه و دوئل بهتری را برای او فراهم می‌کند.

دوکو به‌عنوان رهبر جدایی‌طلبان، یکی از شخصیت‌های نمادین واردشده در سه‌گانه قبلی است و شمشیر نوری او در این نمادپردازی نقش مهمی دارد.

مروری بر مقاله بهترین شمشیرهای نوری جنگ ستارگان

شمشیر‌های نوری، سلاح‌های بسیار جذابی هستند که از وقتی توسط جرج لوکاس در سری فیلم‌های جنگ ستارگان معرفی شد، آن‌ها به محبوب‌ترین سلاح جنگ ستارگان و شاید هم محبوب‌ترین سلاح در دنیای سینمایی تبدیل شدند. این سلاح‌ها با وجود سادگی ظاهری، بسیار خشن و خطرناک هستند و تنها برترین مبارزان کهکشان اجازه استفاده از آن‌ها را داشتند.

در این مقاله سعی کردیم تعدادی از برترین شمشیرهای نوری جنگ ستارگان را به شما معرفی کنیم. از شما سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

[ad_2]
منبع vido.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =