چهارشنبه , می 8 2024

بیوگرافی و بهترین فیلم های واکین فینیکس

واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) غول دنیای بازیگری است، این جمله اغراق نیست بلکه عین واقعیت، واقعیتی که در تمامی نقش آفرینی‌های او مشهود است و برای درک قدرت بازیگری او کافیست نیم نگاهی به فیلم جوکر او داشته باشید. تمامی این خوب بودن‌ها دلیلی بر این شد تا ما امروز در رسانه پی اس آرنا به زندگی شخصی و هنری این هنرمند بپردازیم و در ادامه بهترین فیلم های واکین فینیکس را به شما عزیزان و همراهان همیشگی خود معرفی کنیم.

11

بیوگرافی واکین فینیکس

«واکین رافائل فینیکس» در 28 اکتبر سال 1974 در شهر سان خوآن پایتخت پورتوریکو به دنیا آمد. . او سومین فرزند از پنج فرزند خانواده است. همچنین مادر وی در لس آنجلس، به عنوان دبیر اجرایی در شبکه ان‌بی‌سی، و پدرش در معماری منظره مشغول به کار بودند.

واکین فینیکس به همراه خواهران و برادر خود توسط یکی از عوامل هالیوود در زمینه بازیگری کودکان کشف شدند. این کار باعث شد تا هر پنج نفر در زمینه بازیگری، تبلیغات و برنامه‌های تلویزیونی به کار گرفته شوند. سپس واکین هشت ساله، اولین تجربه بازیگریش را در کنار برادرش «ریور» در سریال هفت عروس برای هفت برادر به‌دست آورد.

درگذشت برادر و افسردگی گرفتن واکین

در 31 اکتبر سال 1993، سه روز پس از تولد 19 سالگی واکین فینیکس، برادر بزرگ‌تر او، «ریور فینیکس» در یکی از رستوران‌های شهر بر اثر مصرف بیش از حد هروئین و کوکایین در سن 23سالگی درگذشت. «واکین» و خواهرش «رین» که همراه ریور در کلاب بودند، با پلیس تماس گرفتند تا به برادر مرده‌شان کمک کنند، اما دیگر کار از کار گذشته بود. بعد از این اتفاق واکین دچار افسردگی شدید شد و تا مدتی از سینما فاصله گرفت.

بازگشت به سینما پس از چند سال

بازگشت واکین اغلب در نقش مکمل و به عنوان شخصیتی که درگیری روحی و روانی دارد بود، تا اینکه در سال 1995 نقش یک جوان آشفته که توسط یک زن (نیکول کیدمن) اغوا می‌شود تا مرتکب جنایت شود را بازی کرد.

فیلم «به خاطرش مردن» به کارگردانی «گاس ون سنت» در جشنواره کن به نمایش درآمد و موفقیت مالی زیادی را به همراه داشت. منتقد روزنامه نیویورک تایمز، جانت ماسلین بازی فینیکس در این فیلم را ستایش کرد و نوشت: جیمی بیچاره، که توسط آقای فینیکس بازی شده‌است بیانگر حس دردناکی است که باعث می‌شود جزو بازیگرانی حساب شود که حتماً باید بازی‌هایشان را دید.

21

آغاز موفقیت در سینما و جایزه اسکار

در سال 2000 بود که واکین فینیکس با بازی در نقش کومودوس (امپراتور رم) در فیلم گلادیاتور (Gladiator) به کارگردانی ریدلی اسکات توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد و کارنامه بازیگری‌اش را درخشان کند. این فیلم علاوه بر سود بسیار زیاد، منتقدان را شگفت زده کرد؛ فینیکس برای بازی‌اش در این فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و جایزه انجمن صنفی بازیگر نقش مکمل مرد شد و اولین نامزدی اش برای اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل به دست آورد.

او و برادرش ریور اولین برادرانی بودند و هستند که هردو نامزد جایزه اسکار شدند. سپس او چندین‌بار دیگر در آکادمی اسکار نامزد شد تا اینکه درنهایت در سال 2019 برای بازی درخشان خود در فیلم جوکر برنده جایزه اسکار شد.

31

زندگی شخصی

واکین فینیکس در فیلم «او» با همبازی خود رونی مارا آشنا شد و از اواخر 2016 تاکنون با رونی مارا در رابطه است. آنها در ژوئیه 2019 با یکدیگر ازدواج کردند و در مِی 2020 اعلام کردند که منتظر اولین فرزندشان هستند. در 26 سپتامبر 2020 این زوج از به دنیا آمدن اولین فرزندشان خبر دادند. آنها به یاد برادر فوت‌شده واکین، ریور فینیکس، اسم پسرشان را ریور گذاشتند.

بهترین فیلم های واکین فینیکس

ما در ادامه بهترین فیلم های واکین فینیکس را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد؛ پس تا آخر همراه پی اس آرنا بمانید.

Joker.jpg2

جوکر  – Joker

  • کارگردان: تاد فلیپس
  • بازیگران: واکین فینیکس، رابرت دنیرو، زاسی بیتس، فرانسیس کانروی، برت کالن
  • سال ساخت: 2019
  • ژانر: جنایی , درام , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.4

شاید جوکر بهترین فیلم واکین فینیکس نباشد، اما می‌توان ادعا کرد که این فیلم بهترین نقش آفرینی دوران هنری واکین فینیکس است، فیلمی که برای او یک جایزه اسکار را به همراه داشت. فیلمی ساختارشکن که با نگاهی دقیق قلب جوامع سرمایه‌داری را نشانه می‌رود.

داستان این فیلم در دهه‌ 1980 میلادی و در شهر گاتهام جریان دارد. فیلم جوکر داستان آرتور فلک را روایت می‌کند که یک دلقک و استند آپ کمدین شکست خورده و افسرده است که از جامعه به دور رانده شده. آرتور از مشکلات روانی و افسردگی شدید رنج می‌برد تا حدی که دارو‌های ضد افسردگی سنگین می‌خورد، همچنین او از مادر مریض خود نگهداری می‌کند تا اینکه یک روز بعد از کتک خوردن توسط سه جوان در مترو همه چیز دگرگون شده و افسار او پاره می‌شود، اکنون خطرناک‌ترین شرور گاتهام متولد می‌شود.

 

her.jpg2

او – Her

  • کارگردان: اسپایک جونز
  • بازیگران: واکین فینیکس، ایمی آدامز، رونی مارا، اولیویا وایلد، اسکارلت جوهانسون
  • سال ساخت: 2013
  • ژانر: درام , عاشقانه , علمی و تخیلی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8

وقتی فیلم Her تمام می‌شود، تنهایی عجیب سرتاسر شما را فرا خواهد گرفت، گویی از این دنیا طرد شده‌اید. این نوشته‌ها لفاظی نیست، این نوشته حسی است که فیلم به مخاطب خود انتقال و بازی درخشان واکین فینیکس این انتقال را سریع‌تر و غنی‌تر انجام می‌دهد.

مطلب مرتبط: بهترین فیلم های عاشقانه

داستان این فیلم در زمان آینده و در شهر لس آنجلس اتفاق می‌افتد. تئودور مرد میانسالی است که  در ازدواج شکست خورده و شغلش نوشتن نامه‌های عاشقانه از طرف افراد متقاضی به عزیزان مختلف مانند مادر، دختر، نامزد، همسر و… است. تئودور نامه‌های عاشقانه را به خوبی نگارش می‌کند، گویی که عاشق ترین فرد روی زمین است و همه او را استاد این کار می‌دانند، اما وی در روابط شخصی خودش چندان موفق نیست. از همین رو او به پیشنهاد یکی از دوستان خود با یک هوش مصنوعی رابطه برقرار می‌کند، خیلی سریع دلبسته او می‌شود و نمیتواند بدون او زندگی کند اما…

Beau Is Afraid.jpg2

بیو میترسد – Beau Is Afraid

  • کارگردان: آری استر
  • بازیگران: واکین فینیکس، ناتان لین، پتی لوپن، ایمی رایان، کیلی راجرز
  • سال ساخت: 2023
  • ژانر: ترسناک , درام , کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.1

نمی‌دانم که آیا شما نیز مثل من طرفدار فیلم‌های روانشناختی هستید یا نه. اما بگذارید این اطمینان را به شما بدهم که فیلم بیو می‌ترسد، اثری جذاب با مضامین روان‌شناختی خاص است که شاید هرکسی از دیدن آن لذت نبرد!

داستان این فیلم درباره مردی بسیار مضطرب به نام بو (با بازی واکین فینیکس) است که رابطه‌ خوبی با مادرش ندارد و هرگز پدر خود را به درستی نشناخته. هنگامی که مادر بو می‌میرد، او به خانه بازمی‌گردد تا در مراسم دفن او شرکا کند اما در مسیر بازگشت به خانه با حوادث عجیب و رویا گونه‌ای روبرو می‌شود.

Napoleon.jpg2

ناپلئون – Napoleon

  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: واکین فینیکس، ونسا کربی، طاهر رحیم
  • سال ساخت: 2023
  • ژانر: درام، تاریخی، بیوگرافی
  • امتیاز در ای ام دی بی:

ناپلئون بناپارت به احتمال زیاد مهم‌ترین چهره انقلاب کبیر فرانسه است، حال فیلمی را تصورر کنید که درباره زندگی او ساخته شده باشد و واکین فینیکس دوست داشتنی نیز در آن به ایفای نقش بپردازد.

داستان این فیلم طریقه به قدرت رسیدن ناپلئون بناپارت (فرمانده توپخانه ارتش فرانسه) و رابطه اعتیادآور و ناپایدار او با ملکه ژوزفین را به تصویر می‌کشد که چه اتفاقاتی در آن برهه تاریخی اتفاق افتاده است.

Sign.jpg2

نشانه‌ها – Signs

  • کارگردان: ام نایت شیامالان
  • بازیگران: میل گیبسون، واکین فینیکس، روری کالکین، ابیگیل برسلین
  • سال ساخت: 2002
  • ژانر: درام , رازآلود , علمی تخیلی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.7

نمی‌دانم شیامالان را می‌شناسید یا نه، اما اگر می‌شناسید قطعا می‌دانید که تخصص او ساخت فیلم‌هایی عجیب و سورئال است. اگر این نوع این فیلم‌ها را دوست دارید خبر خوش برای شما این است که او با بازی واکین فینیکس چندین فیلم را ساخته و ما نیز این فیلم‌ها را در لیست امروز خود قرار داده‌ایم.

داستان این فیلم درباره خانواده‌ای‌ست که پدر خانواده، گراهام گس (با بازی مل گیبسون)، از راه کشاورزی مخارج را تأمین می‌کند. گراهام تا قبل از مرگ همسرش در حادثه رانندگی، کشیش هم بود، اما بعد از آن حادثه ایمان خود را از دست می‌دهد، خدا ناباور می‌شود و  لباس کشیشی را از تن درمی‌آورد.

شش ماه از این حادثه می‌گذرد و همه چیز آرام پیش می‌رود، گراهام مشغول به کشاورزی است و برادرش آمده تا با آنها زندگی کند. اما اتفاقی مرموز در مزرعه می‌افتد؛ اَشکالی پیچیده و نامفهوم روی محصولات مزرعه آن‌ها ظاهر می‌شوند که حتی دانشمندان هم ناتوان در حل این معما هستند…

Walk the Line.jpg2

سر به راه باش –  Walk the Line

  • کارگردان: جیمز منگولد
  • بازیگران: واکین فینیکس، ریس ویترسپون، ردا گریفیس
  • سال ساخت: 2005
  • ژانر: بیوگرافی , درام , عاشقانه , موزیک
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.8

جانی کش اسطوره دنیای موسیقی کانتری بود. خواننده‌ای که برای صدای پخته و گرم خود، همچنین برای لباس‌های مشکی‌اش معروف بود. حال این شخصیت جذاب را درحالی تصور کنید که واکین فینیکس نقش او را ایفا می‌کند، نقشی که برای واکین فینیکس نامزدی در اسکار را به همراه داشت.

داستان این فیلم درباره خواننده مشهور جانی کش است که در یک خانواده کارگری بزرگ شده، او علاقه بسیار زیادی به موسیقی کانتری پیدا می‌کند اما در حوضه موسیقی موفق نبوده و چندین بار توسط استدیو‌ها رد می‌شود، تا این که اولین ترانه‌های خود را به هنگام خدمت در نیروی دریائی در آلمان می‌نویسد و مسیر موفقیت او نیز از همینجا شروع می‌شود.

The Village.jpg2

روستا  – The Village

  • کارگردان: ام نایت شامالان
  • بازیگران: برایس دالاس هاوارد، واکین فینیکس، آدرین برودی، ویلیام هرت، سیگورنی ویور
  • سال ساخت: 2017
  • ژانر: جنایی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.7

همان‌طور که گفته بودم لیست امروز ما چند فیلم جذاب از شالامان دارد، این فیلم نیز یکی دیگر از بهترین فیلم‌های شیامالان که واکین فینیکس بزرگ در آن به ایفای نقش پرداخته است.

داستان این فیلم در یک دهکده مرموز و ساکت اتفاق می‌افتد، جایی که مردم دهکده هرگز اجازه خارج شدن از جنگل را ندارند چرا که توسط ریش سفید‌های دهکده به آنها گفته شده موجودات خبیثی در بیرون از جنگل وجود دارند.

داستان  از جایی شروع می‌شود که دختری نابینا دلبسته یکی از پسر‌های دهکده می‌شود و این دو قصد ازدواج دارند. اما دیری نمی‌پاید که این رابطه شیرین، تلخ می‌شود. پسر مورد علاقه این دختر نابینا توسط برادر عقب مانده دختر با ضربات متعدد چاقو زخمی می‌شود تا جایی که نزدیک بود جانش را از دست بدهد. برای همین دختر نابینا بعد از دارو‌های گیاهی دهکده که میسر واقع نشد، بخاطر نبود دارو تصمیم می‌گیرد به قصد پیدا کردن دارو دهکده را ترک کند…

You Were Never Really Here.jpg2

تو هرگز واقعا اینجا نبودی – You Were Never Really Here

  • کارگردان: لین رمزی
  • بازیگران: واکین فینیکس، آلساندرو نیوولا
  • سال ساخت: 2017
  • ژانر: جنایی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.7

واکین فینیکس در این فیلم به نوعی تداعی کننده رابرت دنیرو در فیلم راننده تاکسی بود. فیلمی که از لحاظ خط داستانی نیز به راننده تاکسی نزدیک است، البته با این تفاوت که قهرمان داستان ما یعنی واکین فینیکس شخصی کم حرف و ساکت است!

داستان این فیلم درباره یک مزدور به نام جو است، او زمانی که قصد نجات یک دختر نوجوان را از قصد متجاوزین دارد، خودش را میان کلی مشکل می‌یابد.

Irrational Man.jpg2

مرد بی‌منطق – Irrational Man

  • کارگردان: وودی آلن
  • بازیگران: جیمی بلاکلی، واکین فینیکس، پارکر پوزی، اما استون
  • سال ساخت: 2015
  • ژانر: جنایی , درام , کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.6

وودی آلن کارگردانی است که همه فیلم بازان آثار او را دیده و از آن لذت برده‌اند، حال یکی از بهترین فیلم‌های او که واکین فینیکس نیز در آن به ایفای نقش پرداخته است، فیلم بسیار جذاب و دیدنی مرد بی‌منطق است.

داستان این فیلم درباره یک استاد فلسفه‌ خسته از روزمرگی‌های زندگی است که راهی برای سر و سامان دادن به زندگی‌ بی‌معنای خود پیدا می‌کند و در تلاش است تا زندگی اش را دگرگون کند.  اما کاری که باید انجام دهد دور از ذهن، خطرناک و دیوانه وار است، او می‌خواهد قاضی فاسد شهر را بکشد…!

Gladiator.jpg2

گلادیاتور – Gladiator

  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: راسل کرو، واکین فینیکس، کانی نیلسن، الیور رید، درک جاکوبی
  • سال ساخت: 2000
  • ژانر: اکشن , درام , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.5

یکی از بهترین فیلم‌های لیست امروز ما و یکی از بهترین فیلم‌های حماسی تاریخ سینما، گلادیاتور به کارگردانی ریدلی اسکات است، فیلمی که در مقام بازیگری راسل کرو بزرگ و واکین فینیکس بی‌نظیر را دارد که ترکیب فوق‌العاده این دو یکی از بهترین فیلم های واکین فینیکس و راسل کرو رو می‌سازد.

داستان این فیلم درباره فرمانده سپاه روم به نام مکسیموس (راسل کرو) است. زمانی که او در حال جنگ با شورشی‌های شمال است امپراطور روم به دیدنش می‌رود و به او می‌گوید که می‌خواهد بعد از خودش او را امپراطور کند، چرا که از پسرش نامطمئن است. پسر امپراطور (واکین فینیکس) که این قضیه را متوجه می‌شود عصبانی شده و پدرش را به قتل می‌رساند. او همچنین دستور اعدام مکسیموس را صادر می‌کند اما مکسیموس موفق به فرار می‌شود.

The Master.jpg2

استاد – The Master

  • کارگردان: پل توماس اندرسن
  • بازیگران: واکین فینیکس، ایمی آدامز، فیلیپ سیمور هافمن، امبر چایلدرز، مدیسن بیتی
  • سال ساخت: 2012
  • ژانر: درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.2

این فیلم یک شاهکار به تمام معناست که هرچقدر درباره خاص بودن آن بنویسم حق مطلب را ادا نمی‌کند. شما نیز برای درک این جمله تنها باید آن را ببینید تا پی به زیبایی‌اش ببرید.

داستان این فیلم درباره یک سرباز سابق نیروی دریایی است که بعد از جنگ جهانی دوم راه خود را تا خانه پی میگیرد و شاهد اتفاقات ناخوشایندی می‌شود. او مردد و نامطمئن از آینده خودش و ترس از دست دادن همه‌چیز، در تلاش برای معنی بخشیدن به زندگی؛ یک اعتقاد را به وجود می‌آورد. او با یک روانشناس آشنا شده و زندگیش متحول می‌شود، این روانشناس او را به داستان‌های جدید با خود می‌برد تا حدی که قهرمان داستان ما بخاطر مرشد خود دزدی می‌کند، زد و خورد می‌کند، به زندان می‌افتد و…

کلام آخر

ممنون که تا آخر این مقاله همراه مجله پی اس آرنا بودید. ما امروز و در قالب این کلمات سعی کردیم تا درباره بازیگر محبوب هالیوود یعنی واکین فینیکس برای شما بنویسیم تا با او بیشتر از قبل آشنا شوید. همچنین ما در ادامه متن بهترین فیلم های واکین فینیکس را به شما عزیزان معرفی کردیم. در پایان امیدواریم از خواندن این مطالب لذت برده باشید.


منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =