پنج‌شنبه , می 9 2024

تغییرات بازی CS2 | در نسخه نهایی بازی CS 2 منتظر چه تغییراتی باشیم؟

کمپانی Valve درست در واپسین روزهای منتهی به عرضه‌ی بازی Counter Strike 2، به اصلاحات فنی لازم در نسخه‌ی بتای بازی پرداخت تا گیم پلی بازی Counter Strike 2 را بهبود بخشد و بیش از پیش به نسخه‌ی نهایی و انتشار اصلی خود نزدیک شود. ما قصد داریم تا مهم‌ترین تغییرات بازی CS2 این آپدیت‌ها را مرور کنیم، پس همراهمان باشید.
به گفته‌ی توسعه دهندگان، بازی CS2 بزرگ‌ترین جهش فنی تاریخ سری رخ خواهد داد و به صورت رسمی در تابستان جاری شاهد معرفی ویژگی‌های جدید خواهیم بود. اما فعلا از جزییات رسمی و غیررسمی منتشر شده، صحبت خواهیم کرد تا گزارش رسمی کمپانی ولو را در آینده شاهد باشیم.

در بخش گیم‌پلی باید اعتراف کنیم که تغییرات محسوسی در این بخش از بازی رخ نداده است و این احتمال وجود دارد که تنها بهبودهای جزیی در این قسمت صورت بگیرد. البته که کمپانی توسعه دهنده تمام جزییات بازی جدید را در این آپدیت‌های نسخه‌ی بتا لو نمی‌دهد و باید منتظر اعلام جزییات بیشتر یا تجربه‌‌ی بازی نهایی بمانیم. تغییرات رخ داده در بخش گیم‌پلی نسخه‌ی بتا موارد زیر هستند:

  • اضافه شدن حالت‌های Wingman و Casual به بازی
  • اضافه شدن افکت دود به گلوله‌ها و همچنین نارنجک‌ها؛ دود نارنجک‌ها می‌توانند خطوط دید بازیکن را برای مدتی کوتاه از بین ببرند. دود حاصل از نارنجک و انفجار از طریق در و پنجره‌ها نفوذ می‌کند و شرایط متفاوتی را برای ادامه‌ی نبرد رقم می‌زند. همچنین ترکیب شدن آن با روشنایی موجود باعث می‌شود تا شرایط بصری واقعی‌تری رقم بخورد.

 

آخرین اصلاحات فنی بازی Counter Strike 2
CS2 Buy system در حالت Mirage

مکانیک حرکت کردن

توسعه دهندگان در بخش Movement، تمرکز اصلی خود را روی متعادل‌ سازی قرار داده‌اند؛ از جمله تعادل در سرعت حرکت رو به جلو، کند شدن سرعت Bunnyhopping که البته با تنظیم sv_enablebunnyhopping 1 غیر فعال می‌شود و البته مشکلی که باعث می‌شد تا بازیکنان پس از ریسپاون شدن با زاویه‌ی دوربین نامناسبی روبرو شوند.

 

Workshop Tool

بخش Workshop، به طبع یکی از محبوب‌ترین بخش‌های بازی است که در آن بازیکنان می‌توانند تغییرات مختلفی از جمله در نقشه‌های بازی ایجاد کنند. فعال شدن گزینه‌های undo و redo، شفاف‌تر شدن جزییات صفحه‌ی Help بخش The CS2 Workshop Tools convar، همسان‌سازی Asset های قدیمی با رنگ‌های جدید، پشتیبانی ویرایشگر Hammer (سطح) از Ray-Tracing ایجاد شده توسط GPU و نورپردازی باکیفیت‌تر از جمله تغییرات این بخش هستند. نکته‌ی مهم برای کسانی که قصد استفاده از ویرایشگر Hammer را دارند، دارا بودن حداقل‌ سخت‌افزار گرافیکی زیر است:
Nvidia 2060Ti 6gb (2080Ti+ recommended) یا AMD 6600XT (6800XT+ recommended)

بازی دوم همچنین قرار است تا مدل‌ها و اسکین‌های باکیفیت‌تری را در اختیار بازیکنان قرار دهد.

 

آخرین اصلاحات فنی بازی Counter Strike 2
A Vertigo map in CS2

نقشه‌های بازی Counter Strik 2

اما یکی جذاب‌ترین بخش‌های بازی CS یعنی نقشه‌های آن! البته کمپانی Valve فعلا رونمایی جذابی در این باره نداشته است و تنها در تلاش بوده تا مشکلات گرافیکی و فنی برخی از نقشه‌ها را برطرف کند. تیم توسعه دهنده در سری نقشه‌های Vertigo در تلاش بوده است تا روشنایی محیط را اصلاح کند، به درب‌های کوچک نیز افکت صوتی اضافه و در مجموع، بهبودهای محیطی اعمال کند؛ مهم‌تر از همه، ساختن تمامی نقشه‌ها از پایه است.

در سری نقشه‌های مربوط به حالت Nuke، شاهد بهبود سایه‌ زنی‌ها هستیم. همچنین حالت Nuke نیز به مجموعه حالت‌های Casual، Deathmatch و Competitive اضافه شده است. در نهایت و در سری نقشه‌های Mirage نیز بهبودهای محیطی‌ای نیز اعمال شده است.

 

آخرین اصلاحات فنی بازی Counter Strike 2

صداگذاری بازی CS 2

بخش صوتی بازی نیز در دایره‌ی بهبودهای بازی جای داشته است. تنظیم فرکانس اصوات، بهبود پردازش صدای سه‌بعدی، بهبود ترکیب صدا و البته همسان‌ سازی افکت‌های صوتی با هندسه‌ی اجسام و منابع صوتی نیز از تلاش‌های تیم توسعه دهنده برای بهبود بخش Audio بازی بوده است. افکت‌های صوتی، واضح‌تر و شنیدنی‌تر شده‌اند و از پایه، طراحی شده‌اند.

 

آخرین اصلاحات فنی بازی Counter Strike 2
Nuke mode in CS2

انیمیشن‌های بازی Counter Strike 2

شاید در رقابت‌های بازی CS آن هم در عرصه‌ی ورزش های الکترونیک چندان بخش Animation مورد توجه قرار نگیرد اما تیم سازنده روی بهبودهای فنی این بخش نیز تمرکز داشته است. بهبود انیمیشن Healthshot، انیمیشن ریلود سلاح‌ها از جمله Famas و MP5-SD، تنظیمات مربوط به بخش Viewmodel برای حذف انیمیشن‌ها و همچنین انیمیشن پرش بازیکن نیز بهبودهایی داشته‌اند.

 

آخرین اصلاحات فنی بازی Counter Strike 2
New CS2 Mirage A site

Networking

سرعت ارزیابی و دریافت اطلاعات توسط سرورها افزایش می‌یابد؛ طبق تغییرات جدیدی که کمپانی ولو در سرورهای بازی انجام داده است، نرخ تیک (Tick Rate) افزایش می‌یابد. نرخ تیک در اصل تعداد دفعاتی است که کلاینت و سرور با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و سرور با دریافت تغییرات وضعیت بازیکن، شرایط بازی را به روز می‌کند. هر چه نرخ تیک بازی افزایش یابد، سرعت به روز رسانی بازی و ذخیره‌ی اطلاعات بازیکنان بر اساس تغییرات رخ داده در بازی افزایش می‌یابد. این اطلاعات شامل مواردی چون زمان آغاز بازی، لحظه‌ی آغاز شلیک و موارد این‌چنینی خواهد بود و کمک می‌کند تا نارنجک‌ها به یک شکل در محل مورد نظر فرود بیایند. جالب است که نرخ تیک سرورهای رسمی بازی CS:GO، نرخ ۶۴ بوده است، اما در سرورهای غیررسمی و ترد پارتی، این میزان به عدد ۱۲۸ نیز می‌رسیده است که بالاترین نرخ تیک در یک بازی آنلاین محسوب می‌شود.

گرافیک و جلوه‌ های بصری

رابط کاربری، جلوه‌های بصری شلیک، نورپردازی، ذرات معلق در هوا، انفجارها، آتش و دود، ضرب گلوله‌ها و در کل، افکت‌های ظاهری بازی به طرز قابل توجهی بهبود یافته‌اند. حتی رد خون و جلوه‌های بصری مربوط به خون طراحی مناسبی پیدا کرده‌اند و نحوه‌ی اصابت گلوله و پاشیدن خون به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند بازیکنان را از جهت و چگونگی شلیک به افراد آگاه کند. ظاهر HUD بازی نیز به طرز تاثیرگذاری بهبود یافته که هم مدرن و زیبا است و هم جزییات مهم یک بازی را به نمایش می‌گذارد.

همچنین بهبودهای جزیی در بخش تیراندازی و سیستم ضدتقلب بازی یعنی VAC نیز اعمال شده است که برای تجربه‌ی بازیکنان حرفه‌ای اثرگذار خواهد بود.

بازی Counter Strike 2 در تابستان سال جاری در قالب یک به روز رسانی رایگان برای بازیکنان عرضه خواهد شد؛ قطعا به روز رسانی‌های بازی دوم برای آغاز دوران جدیدی از رقابت‌های جهانی این بازی در بخش ورزش های الکترونیک تاثیرگذار و مهم خواهد بود. باید منتظر ماند و دید، کمپانی ولو چه زمانی را برای عرضه‌ی بازی و همچنین رونمایی رسمی از ویژگی‌های جدید در نظر خواهد گرفت.

آخرین مقالات بازی را در پی‌اس ارنا بخوانید.


منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =