چهارشنبه , می 8 2024

معرفی انیمه نمایش مرگ؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

انیمه نمایش مرگ تصور جالبی از زندگی بعد از مرگ را به ما نشان می‌دهد. در این مقاله قصد داریم انیمه فستیوال مرگ را به طور کامل بررسی کنیم پس با پلازا همراه باشید.

انیمه Death Parade را می‌توان یک انیمه دارک، فانتزی و معنادار دانست. این انیمه براساس انیمه‌ای کوتاه 25 دقیقه‌ای به نام Death Billiards ساخته شده است. زمان پخش انیمه نمایش مرگ در تاریخ 9 ژانویه 2015 بوده و تعداد قسمت های انیمه نمایش مرگ نیز در 12 اپیزود خلاصه می‌شود. بد نیست بدانید که هر دو ورژن این انیمه را یوزورو تاچیکاوا (Yuzuru Tachikawa) کارگردانی کرده است. این انیمه محصول استودیو Madhouse، استودیو سازنده انیمه دفترچه مرگ است.

فهرست مطالب

داستان انیمه نمایش مرگ

تریلر انیمه Death Parade

انیمه نمایش مرگ حالت اپیزودیک دارد. به این معنی که هر قسمت داستانی جداگانه را دنبال می‌کند. اما طرح کلی داستان درباره باری است که انسان‌ها پس از مرگ به آن‌جا رفته و با انجام بازی‌های مختلف سرنوشتشان مشخص خواهد شد. در واقع، نتایج بازی‌ها نشان می‌دهد که چه رازها و اتفاقاتی آن‌ها را اینجا کشانده و سرنوشت آن‌ها پس از آن چگونه خواهد بود. داوران قضاوت می‌کنند که آیا روح آنها برای تناسخ فرستاده شود یا به خلع و نابودی کشیده شوند.

همچنین بخوانید :

این سریال حول محور دسیم (Decim)، متصدی بار و دستیارش، زن سیاه ‌موی به نام چیوکا (Chiyuki) می‌چرخد. آن‌ها در بار خود وظیفه گردآوری ارواح مردگان را برعهده دارند. دسیم افرادی که اخیرا فوت شده‌اند را به انجام یک بازی تهدید کننده زندگی دعوت می‌کند تا بتواند آن‌ها را ارزیابی کردن و تصمیم بگیرد روحشان را به نابودی یا تناسخ بفرستد.

مهمانان بار، که همان مرده‌ها هستند، ممکن است با هم یا در مکان‌های جداگانه مرده باشند. خاطرات مهمانان او پاک شده است و برنامه ریزی شده است که در طول بازی مرگ آن‌ها را دوباره به یاد آورند. این خاطرات سبب تصمیم گیری آن‌ها درباره بازی و حتی تقلب آن‌ها می‌شود. بازیکنان که از عاقبت خود و همچنین این که الان یک روح هستند آگاه نیستند و فکر می‌کنند تنها درگیر بازی خطرناکی شده‌اند. نحوه رفتار آن‌ها در طول بازی بر نحوه قضاوت دسیم در مورد روح آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

اگر دوست دارید بدانید که هر کدام از این بازی‌های پیچیده ارواح را به چه سرنوشتی دچار می‌کنند، دانلود انیمه Death Parade را به تعویق نیانداخته و با بازی مرگ شخصیت‌ها همراه شوید.

شخصیت های انیمه نمایش مرگ

این انیمه تنها چند شخصیت ثابت دارد و بقیه شخصیت‌ها به صورت موقتی در هر قسمت ظاهر شده و سپس محو خواهند شد. کاراکترهای انیمه فستیوال مرگ به شرح زیر هستند:

همچنین بخوانید :

دسیم (Decim)

معرفی انیمه نمایش مرگ

این نام در ژاپنی دکیمو (Dekimu) تلفظ می‌شود. دسیم متصدی باری است که ارواح مردگان در آن جمع می‌شوند. سرگرمی او ساخت عروسک‌هایی است که شبیه مهمانانی هستند که روی او تاثیر گذاشته ‌اند. او قرار است هیچ عواطف انسانی نداشته باشد، درست مانند همه داورانی که به دلیل اینکه هرگز زندگی نکرده‌اند یا نمرده‌اند، آدمک هستند. به عنوان یک آزمایش مخاطره آمیز، نونا به او اجازه می‌دهد تا علاقه خود را به یادگیری در مورد احساسات انسانی توسعه دهد.

ویس اکتور این شخصیت، توموآکی مائه‌نو (Tomoaki Maeno) است. این ویس اکتور در انیمه‌هایی مانند دکتر استون و به جای شخصیت کینرو (Kinro) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

چیوکی (Chiyuki)

شخصیت های انیمه نمایش مرگ

انسانی که در ابتدا هیچ خاطره‌ای از زندگی یا نام واقعی خود ندارد و به سادگی به عنوان زن سیاه مو (kurokami no onna) شناخته می‌شود. او به ‌عنوان دستیار در بار دسیم کار می‌کند و روش‌هایی را که داوران برای قضاوت در مورد روح انسان استفاده می‌کنند، یاد می‌گیرد. او به دسیم کمک می‌کند تا در مورد رفتار انسان بیاموزد.

ویس اکتور شخصیت زن مو سیاه، آسامی ستو (Asami Seto) است. او در انیمه ظهور شوالیه سپر به جای شخصیت رافتالیا (Raphtalia) و در انیمه جوجوتسو کایسن به جای شخصیت نوبارا کوگیساکی (Nobara Kugisaki) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

نونا (Nona)

کاراکترهای انیمه فستیوال مرگ

نونا ظاهر یک دختر جوان را دارد، با این حال رئیس دسیم است. او به رئیس بزرگ اوکولوس (Oculus) گزارش می‌دهد و داوران را مدیریت می‌کند. نونا داوری درجه یک است و در طبقه 90 کار می‌کند. او گاهی اوقات شاهد چگونه بازی کردن ارواح است.

رومی اوکوبو (Rumi Okubo) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. صدای این ویس اکتور را می‌توانید در انیمه موب سایکو 100 به جای شخصیت ایشیگورو (Ishiguro) بشنوید.

همچنین بخوانید :

گینتی (Ginti)

دانلود انیمه Death Parade

گینتی یک مرد جوان جذاب بوده که متصدی بار و داور است که بازی‌های مرگ را در باری به نام ویگینتی (Viginti) در طبقه بیستم اجرا و نظارت می‌کند. او با دسیم کنار نمی‌آید و اتکای او به چیوکی را تایید نمی‌کند. ویس اکتور گینتی، یوشیماسا هوسویا (Yoshimasa Hosoya) است. او در انیمه‌های زیادی حضور داشته که می‌توان از بین آن‌ها به انیمه سگ های ولگرد بانگو به جای شخصیت دوپو کونیکیدا (Doppo Kunikida) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

کاراکترهای دیگر انیمه فستیوال مرگ

از دیگر کاراکتر‌های انیمه Death Parade می‌توان به شخصیت‌های زیر اشاره کرد:

  • کلاویس (Clavis): او یک مسئول آسانسور است که همیشه لبخند می‌زند.
  • کویین (Quin): یکی از اعضای دفتر اطلاعاتی که قبل از اینکه دسیم جای او را بگیرد، پس از نقل مکان به مرکز اطلاعات، بار را اداره می‌‌کرد.
  • کاسترا (Castra): زنی با کلاه جمجمه که بر مرگ‌ها در سراسر جهان نظارت می‌کند و تصمیم می‌گیرد که چه روحی برای کدام داور فرستاده شود.
  • اوکولوس (Oculus): موجودی قدرتمند با ریش و موی نیلوفر مانند که به خدا نزدیک است و سیستم داوری را مدیریت می‌کند. او اوقات فراغت خود را به بازی استخر کهکشانی می‌گذراند.

امتیازات انیمه فستیوال مرگ

تاکنون منتقدین و مخاطبین بسیاری دست به نقد انیمه رژه مرگ زدند. تمام این نقدها نشان می‌دهد که این انیمه علاوه بر جنبه‌های سرگرمی که دارد، می‌تواند نکاتی درباره کیفر گناهان و وجود کسی که به اعمال خوب و بد ما نظارت می‌کند را به ما آموزش دهد. همچنین مخاطب را به فکر فرو می‌برد و باعث می‌شود درباره ارواح و قضاوت داوران بیاندیشد. شاید به همین خاطر است که برخی ژانر انیمه رژه مرگ را روانشناسی تلقی می‌کنند.

همچنین بخوانید :

انیمه نمایش مرگ با وجود داشتن قسمت‌های کم و کوتاه نمرات خوبی را در طول این سال‌ها به دست آورده است. این انیمه در سایت IMDb نمره 7.9 و در سایت محبوب MyAnimeList نیز نمره 8.2 از 10 را به دست آورده است.

کلام آخر

بررسی انیمه فستیوال مرگ را با هم به اتمام رسانیدم. این انیمه می‌تواند به شما جنبه دیگری از تصورات بعد از مرگ را نشان دهد. امیدواریم از دیدن آن لذت ببرید و اوقات خوشی را در کنار دوستانتان داشته باشید. از این که در انتها نظرات خود را با ما به اشتراک می‌گذارید، سپاسگزاریم.


منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هشت =