پنج‌شنبه , می 9 2024

انیمیشن عروس مرده؛ داستان، بازیگران و نمرات

انیمیشن عروس مرده یکی از انیمیشن‌هایی است که در سال 2005 منتشر شده بود و کاندید دریافت یک جایزه اسکار شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمیشن Corpse Bride 2005 آشنا شویم.

ژانر کارتون عروس مرده درام، خانوادگی، موزیک، رمانتیک و فانتزی است. مایک جانسون (Mike Johnson) و تیم برتون (Tim Burton) کارگردانی کارتون عروس مرده را بر عهده داشته‌اند. از جمله آثار چند سال اخیر تیم برتون می‌توان سریال ونزدی (Wednesday) محصول سال 2022 را نام برد. از جمله بازیگران و صداپیشگانی که ایفای نقش کاراکترهای این انیمیشن را بر عهده داشته‌اند نیز جانی دپ (Johnny Depp)، هلنا بونهام کارتر (Helena Bonham Carter)، امیلی واتسون (Emily Watson) و تریسی اولمن (Tracey Ullman) را می‌توان نام برد.

انیمیشن عروس مرده در تاریخ 7 سپتامبر 2005 برابر با 16 شهریور 1384 در Venice International Film Festival به نمایش گذاشته شد و در تاریخ 23 سپتامبر 2005 برابر با 1 مهر 1384 در ایالات متحده و در تاریخ 13 اکتبر 2005 برابر با 21 مهر 1384 در بریتانیا اکران شد. این انیمیشن کاندید دریافت جایزه بهترین انیمیشن در هفتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار شده بود اما در رقابت با انیمیشن Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit که هلنا بونهام کارتر در آن نیز حضور داشت شکست خورد. همچنین مدت زمان انیمیشن عروس مرده حدود 1 ساعت و 20 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی انیمیشن Corpse Bride 2005 خواهیم پرداخت و بیشتر درباره داستان و بازیگران و نقدهای آن صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن عروس مرده

کارتون عروس مرده

ویکتور ون دورت، یک جوان خجالتی و خوش اخلاق است. پدر و مادر او به دلیل ثروت و جایگاه اجتماعی خانواده اورگلات از پسرشان خواسته‌اند که با ویکتوریا اورگلات ازدواج کند در حالی‌که این دو حتی با هم صحبت نکرده‌اند. البته پس از این که با هم حرف زدند، متوجه شدند که از هم خوششان می‌آید اما ویکتور در مورد مراسم عروسی اضطراب دارد و هنوز نتوانسته است که جمله‌های مربوط به داماد در مراسم را یاد بگیرد.

وقتی او در جنگل مشغول تمرین آن جمله‌ها برای مراسم است، یک شاخه درخت تبدیل به یک دست می‌شود که او را به سرزمین مردگان می‌کشاند. آن دست متعلق به امیلی است که می‌خواهد با ویکتور ازدواج کند اما ویکتور باید قبل از ازدواج ویکتوریا با بارکیس بیترن به سرزمین زنده‌ها برگردد. برای ادامه داستان می‌توانید به تماشای انیمیشن عروس مرده بپردازید.

بازیگران انیمیشن عروس مرده

در این بخش از مقاله با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های کارتون عروس مرده آشنا خواهیم شد. همچنین تعدادی از آن‌ها صداپیشه بیش از یک کاراکتر در این انیمیشن بودند.

هلنا بونهام کارتر در نقش امیلی عروس مرده

انیمیشن Corpse Bride 2005

هلنا بونهام کارتر یک بازیگر انگلیسی است که در تاریخ 26 می 1966 برابر با 5 خرداد 1345 در لندن متولد شد. او کاندید دریافت جایزه‌های مختلفی از جمله دو جایزه اسکار، چهار جایزه تلویزیونی آکادمی بریتانیا، پنج جایزه Primetime Emmy و نه جایزه گلدن گلوب شده است. هلنا بونهام کارتر در تعدادی از قسمت‌های مجموعه فیلم‌های هری پاتر (Harry Potter) حضور داشته است. از جمله فیلم‌های چند سال اخیر که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان قسمت اول و دوم فیلم Enola Holmes در سال 2020 و 2022 را نام برد. همچنین او در این انیمیشن ایفای نقش کاراکتر امیلی عروس مرده (Emily the Corpse Bride) را بر عهده داشته است.

همچنین بخوانید :

جانی دپ در نقش ویکتور ون دورت

بررسی انیمیشن عروس مرده

جانی دپ (John Christopher Depp II) یک بازیگر و موزیسین آمریکایی است که در تاریخ 9 ژوئن 1963 برابر با 19 خرداد 1342 در شهر اونزبورو (Owensboro) در ایالت کنتاکی (Kentucky) متولد شد. او تا به حال یک بار برنده جایزه گلدن گلوب، دو بار کاندید دریافت جایزه بفتا و سه بار کاندید دریافت جایزه اسکار شده است. او بیشتر به دلیل بازی در نقش کاراکترهای عجیب و غیر عادی شناخته شده است.

از جمله معروف‌ترین کاراکترهایی که جانی دپ نقش آن‌ها را بازی کرده است می‌توان کاپیتان جک اسپارو در مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean) را نام برد. از جمله فیلم‌های دیگری که او در آن‌ها حضور داشته است می‌توان Fantastic Beasts and Where to Find Them محصول سال 2016 و Finding Neverland محصول سال 2004 را نام برد. جانی دپ در انیمیشن Rango محصول سال 2011 که برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن شده بود نیز صداپیشگی یکی از کاراکترها را بر عهده داشته است. او در انیمیشن عروس مرده به ایفای نقش کاراکتر ویکتور ون دورت (Victor Van Dort) پرداخته است.

همچنین بخوانید :

امیلی واتسون در نقش ویکتوریا اورگلات

معرفی انیمیشن Corpse Bride 2005

امیلی واتسون یک بازیگر انگلیسی است که در تاریخ 14 ژانویه 1967 برابر با 24 دی 1345 در لندن متولد شد. سریال چرنوبیل (Chernobyl) محصول سال 2019 از جمله سریال‌های معروف چند سال‌ اخیر است که او نیز در آن‌ها حضور داشت و برای بازی در آن کاندید دریافت جایزه Primetime Emmy و گلدن گلوب شد. امیلی واتسون در انیمیشن Corpse Bride نقش ویکتوریا اورگلات (Victoria Everglot) را بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

تریسی اولمن در نقش نل ون دورت

نقد کارتون عروس مرده

تریسی اولمن یک بازیگر، کمدین، خواننده، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان بریتانیایی آمریکایی است که در تاریخ 30 دسامبر 1959 برابر با 8 دی 1338 در برکشایر متولد شد. او برنده جایزه‌های مختلفی از جمله هفت جایزه Primetime Emmy، دو جایزه فیلم آکادمی بریتانیا و یک جایزه گلدن گلوب شده است. تریسی اولمن در کارتون عروس مرده به ایفای نقش کاراکتر نل ون دورت (Nell Van Dort) پرداخته است.

همچنین بخوانید :

پل وایت هاوس در نقش ویلیام ون دورت

نمرات انیمیشن عروس مرده

پل وایت هاوس یک بازیگر، نویسنده، مجری و کمدین ولزی است که در تاریخ 17 می 1958 برابر با 27 اردیبهشت 1337 متولد شد. پل وایت هاوس در انیمیشن Corpse Bride 2005 در نقش کاراکتر ویلیام ون دورت (William Van Dort) حضور داشته است.

همچنین بخوانید :

جوانا لاملی در نقش لیدی مادلین اورگلات

ژانر کارتون عروس مرده

جوانا لاملی یک بازیگر بریتانیایی است که در تاریخ 1 می 1946 برابر با 11 اردیبهشت 1325 متولد شد. او برنده دو جایزه تلویزیونی بفتا شده بود. او در انیمیشن عروس مرده ایفای نقش کاراکتر لیدی مادلین اورگلات (Lady Maudeline Everglot) را بر عهده داشته است.

همچنین بخوانید :

آلبرت فینی در نقش لرد فینیس اورگلات

هنرپیشه های کارتون عروس مرده

آلبرت فینی یک بازیگر انگلیسی بود که در تاریخ 9 می 1936 برابر با 19 اردیبهشت 1315 متولد شد و در تاریخ 7 فوریه 2019 برابر با 18 بهمن 1397 درگذشت. او برنده جایزه‌های مختلفی مانند بفتا، گلدن گلوب، امی، انجمن بازیگران سینما و همچنین پنج بار کاندید دریافت جایزه اسکار شده بود. آلبرت فینی در انیمیشن عروس مرده در نقش کاراکتر لرد فینیس اورگلوت (Lord Finis Everglot) حضور داشته است.

ریچارد ای. گرانت در نقش بارکیس بیترن

بازیگران انیمیشن عروس مرده

ریچارد ای. گرانت یک بازیگر اسواتینی انگلیسی است که در تاریخ 5 می 1957 برابر با 15 اردیبهشت 1336 متولد شد. او کاندید دریافت جایزه اسکار، بفتا و گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده بود. از جمله فیلم‌های معروف چند سال اخیر که ریچارد ای. گرانت نیز در آن‌ها بازی کرده است می‌توان Logan و The Hitman’s Bodyguard محصول سال 2017 و Hitman’s Wife’s Bodyguard محصول سال 2022 را نام برد. ریچارد ای. گرانت در انیمیشن عروس مرده به ایفای نقش کاراکتر بارکیس بیترن (Barkis Bittern) پرداخته است.

نقد کارتون عروس مرده و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات انیمیشن عروس مرده و نقدهای آن می‌پردازیم. این انیمیشن در سه سایت‌ معروف فیلم و سریال آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 7.3 از 10، 84 از 100 و 83 از 100 را به دست آورده است. طبق سایت آی‌ام‌دی‌بی انیمیشن Corpse Bride در مجموع کاندید دریافت 30 جایزه و برنده 9 جایزه شده بود. در ادامه می‌توانید خلاصه تعدادی از نقدهایی که در مورد انیمیشن Corpse Bride 2005 در سایت متاکریتیک قرار گرفته است مطالعه کنید.

Salon / استفانی زاکارک: 100

یک هدیه عاشقانه و ادای احترام با طراوت و گرانبها و مدرن به احساس‌های قدیمی و همچنین روش‌های فیلمسازی از مد افتاده.

Dallas Observer / بیل گالو: 90

علاوه بر این که یک سرگرمی عالی است یک اثر هنری فاخر است.

USA TODAY / کلودیا پویگ: 88

انیمیشن عروس مرده غم انگیزترین قهرمان زن این فصل را همراه با بعضی از سرزنده‌ترین افراد مرده‌ای که تا به حال در هر فیلمی دیده شده اند به نمایش می‌گذارد.

New York Daily News / جک متیوز: 88

خود داستان انیمیشن Corpse Bride 2005 یک جواهر کوچک بدون نقص است.

New York Post / لو لومنیک: 88

از همان ابتدا معلوم است که یک اثر کلاسیک است.

The Boston Globe / وسلی موریس: 88

برتون که این فیلم را به همراه مایک جانسون انیماتور کارگردانی کرده است به ندرت به این اندازه پر از انرژی و فان بوده است.

REEL VIEWS / جیمز براردینلی: 75

در مقایسه با فیلم‌های انیمیشن متوسط و معمولی، Corpse Bride به راحتی بهترین بین آن‌ها در یک سال ضعیف در این زمینه محسوب می‌شود.

San Francisco Chronicle / روث استاین: 75

به طور هیجان‌انگیزی اورجینال است.

The Miami Herald / رنه رودریگز: 63

کارتون عروس مرده پر شده است از انواع اسکلت‌های در حال پوزخند زدن و زامبی‌های در حال تجزیه شدن اما در جهان برتون آن‌ها حتی به کوچکترین اندازه تهدید آمیز محسوب نمی‌شوند. آن چه شما باید نگرانش باشید یک زندگی خسته کننده و بی‌روح به عنوان یک انسان با همه ضعف‌های جسمی و احساسی آن است.

Los Angeles Times / کنث توران: 60

انیمیشن عروس مرده صمیمیت و جذابیت بیشتری دارد نسبت به آن چه عنوانی که برای آن انتخاب شده است نشان می‌دهد اما در نهایت بیشتر از این که دارای طنز خوبی باشد ناخوشایند، شوکه کننده و ترسناک است و حتی در مدت 75 دقیقه آن طولانی‌تر از مدتی که محتوای آن به راحتی می‌تواند پشتیبانی کند به نظر می‌رسد.

 کلام آخر

در این مقاله مختصر از پلازا به بررسی انیمیشن عروس مرده پرداختیم و در مورد داستان و صداپیشگان و نقدهای آن صحبت کردیم. به طور خلاصه کارتون عروس مرده از آن‌جا شروع می‌شود که یک داماد خجالتی به اسم ویکتور در حال تمرین جمله‌های مخصوص داماد در مراسم عروسی است که انگشتر را در یک شاخه درخت قرار می‌دهد و ناگهان یک جوان مرده به اسم امیلی از قبر بر می‌خیزد و چون فکر می‌کند که ویکتور از او درخواست ازدواج کرده، او را به دنیای مردگان می‌برد.

می‌توانید تریلر انیمیشن Corpse Bride 2005 را تماشا کنید و اگر حس می‌کنید می‌توانید از تماشای این اثر برای گذراندن اوقات فراغت خود استفاده کنید، دانلود انیمیشن Corpse Bride 2005 را شروع کنید. همچنین می‌توانید نظر خود را در مورد این انیمیشن همراه با نمره‌ای که به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر برای انیمیشن مورد علاقه شما در این سایت مقاله وجود ندارد می‌توانید نام آن را در یک کامنت بگویید که مقاله آن به سایت اضافه شود. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

منتخب کاربران

منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + یازده =