جمعه , می 17 2024

داستان موفقیت: مجموعه TEAMS.gg | پی اس ارنا

[ad_1]

در سری مقالات «داستان موفقیت» نگاهی کوتاه به سیر موفقیت مجموعه‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه‌ی ورزش های الکترونیک در دنیا می‌اندازیم؛ در قصه‌ی موفقیت این استارت‌آپ‌ها، نقل قول‌های مهمی شنیده می‌شود پس همراهمان بمانید.

این قسمت: مجموعه TEAMS.gg

داستان موفقیت: مجموعه TEAMS.gg

 

همه‌چیز از یک خرده‌فروشی شروع شد

James Duffield، یک گیمر تمام‌وقت و حرفه‌ای بود. او پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه برای طراحی کاتالوگ‌های تبلیغاتی در یک خرده‌فروشی به نام Toys”R”Us (که اکنون دیگر وجود ندارد) مشغول به کار شد. وی در واقع وارد دنیای بازاریابی و تبلیغات شده بود که باعث می‌شد تا از خلاقیت خود برای طراحی کاتالوگ‌ها و تبلیغات این خرده‌فروشی بهره‌ی لازم را ببرد. این خلاقیت و البته شجاعت، او را به سمت تولید محتوای تبلیغاتی ویدیویی در پلتفرم Twitch برد تا بتواند در این زمینه پیشرفت کند.

 

داستان موفقیت: مجموعه TEAMS.gg

مدتی بعد، پلتفرم توییچ توسط کمپانی آمازون خریداری شد و این شرکت، به دنبال طراحی و یکپارچه‌ سازی برند این پلتفرم جذاب بود؛ پس از مدت‌ها تلاش و کار کردن در یک خرده‌فروشی، اکنون شانس به James روی آورده بود، پس او توسط آمازون برای هدفی که در بالا ذکر کردیم استخدام شد.

James فرد پرتلاش و البته شجاعی بود، پس در کنار وظایف خود در آمازون، همچنان به تولید محتوای ویدیویی در این پلتفرم ادامه داد. همه می‌دانیم که شجاعت داشتن، آن هم در ساخت و انتشار ویدیو واقعا در هرکسی یافت نمی‌شود. James هم با وجود شجاعتش اما همچنان مضطرب بود، چرا که استقبال از ویدیو آن هم در فضای مجازی سلایق و چارچوب‌های خاصی را می‌طلبد که با وجود رعایت شدن آن از سوی بسیاری از افراد حرفه‌ای این زمینه، همچنان شاهد شکست این افراد در جذب مخاطب هستیم اما این موضوع برای James Duffield به گونه‌ای دیگر ورق خورد.

او ویدیویی با عنوان «How To Find A CS:GO Team» منتشر کرد و پس از مدتی، شاهد ثبت صدها کامنت در پایین ویدیوی خود بود، او دید که بسیاری به دنبال یک هم‌تیمی برای انجام بازی‌های آنلاین از جمله CS می‌گردند، اما نمی‌دانند که چگونه باید به هم‌بازی‌های هم‌سلیقه و هم‌فکر دست پیدا کنند؛ این موضوع جوششی در ذهن James برای توسعه‌ی سکوی مجموعه TEAMS.gg بود، سکویی که به بازیکنان کمک کند تا به هم‌بازی‌هایی با سلیقه و فکر متناسب با خود دست پیدا کنند و با هم به تجربه‌ی بازی آنلاین بپردازند.

آغاز توسعه‌ی پلتفرم مجموعه TEAMS.gg

Duffield همچنان تولید محتوای ویدیویی را در توییچ ادامه داد، اما به همراه دو دوست خود یعنی Stuart Crouchman و Tom Russell -که دو توسعه دهنده‌ی back-end و front-end بودند،  توسعه‌ی پلتفرم TEAMS.gg را آغاز کرد. هدف نهایی این فرد، ایجاد یک پلتفرم برای یافتن هم‌تیمی توسط بازیکنان در بازی‌های چندنفره بود. او و دو دوستش، در طول سال‌های متعدد، مدل‌های مختلفی را آزمایش کردند تا به یک مدل عالی و تکامل یافته دست یابند. Duffield به عنوان کسی که زمانی گیمز بوده است دغدغه‌ی رفع نیاز از جامعه‌ی گیمرها را داشت، چیزی که در طول سال‌ها توسط کمپانی‌های صنعت ویدیوگیم به دفعات، نادیده گرفته می‌شد.

پس از تست مدل‌های مختلف، تصمیم بر این شد که TEAMS.gg، یک پلتفرم مبتنی بر داده باشد، یعنی سیستمی که با یک الگوریتم خاص مبتنی بر توجه به خواسته‌ی بازیکنان، نظرسنجی‌ها، آمار و البته علایق مشترک بازیکنان کار می‌کند. این سیستم مبتنی بر داده می‌توانست تا بازیکنان را براساس اهداف و خواسته‌هایی که دارند به هم‌بازی مورد نظرشان پیوند دهد.

 

داستان موفقیت: مجموعه TEAMS.gg
دوست دارید هم‌تیمی شما کدامیک از موارد بالا را داشته باشد تا با او بازی کنید؟ توانایی‌ها و قابلیت‌های او، زبان و محل زندگی‌اش، آن‌تایم بودنش، انجام مسئولیت در تایم مقرر، تمرکز یا هدف‌مند بودن و رویا پرداز بودن وی؟

سال ۲۰۱۹ بود که James احساس کرد وقت یک حرکت شجاعانه‌ی دیگر است؛ پلتفرم‌اش دیگر فاصله‌ی چندانی با لانچ نداشت پس او و دو دوستش، از کار کردن‌های آخر هفته و آخر شب‌ روی توسعه پلتفرم به مرحله‌ی تلاش تمام وقت برای لانچ نهایی و ارتقای این سکو رسیدند. پلتفرم TEAMS.gg در ابتدا تنها برای بازیکنان بازی CS:GO طراحی شده بود، اما توانست تا در اولین روز راه‌اندازی خود، ۲۰۰۰ لیست را ثبت کند که یک آمار جذاب برای آن به شمار می‌رفت.

 

داستان موفقیت: مجموعه TEAMS.gg
هم‌بازی‌های در دسترس، آن هم با فیلتری که شما اعمال کرده‌اید

طرح تجاری The Clutch

James Duffield و دوستانش در ابتدا تصور می‌کردند که نیازی به تبلیغات و بازاریابی برای پلتفرم‌شان ندارند اما خیلی زود به اشتباهشان پی بردند؛ چرا که این پلتفرم برای کسب موفقیت تجاری لازم باید برای سرمایه‌ گذاران معرفی و توضیح داده می‌شد. اینجا بود که طرح حمایتی The Clutch وب‌سایت Esports Insider برای معرفی این طرح و تمام طرح‌ها در چنددقیقه، مفید واقع شد. Duffield توانست تا جایزه‌ی The Clutch را به عنوان بهترین طرح استارت‌آپی در رویداد ESI Digital Summit در سال ۲۰۲۰ کسب کند و ۵۰۰۰۰ یورو برای توسعه جدی‌تر و افزایش مقیاس پلتفرم سرمایه گذاری شود.

 

داستان موفقیت: مجموعه TEAMS.gg
بازی های تحت پوشش پلتفرم TEAMS.gg

آینده و شرایط مجموعه TEAMS.gg

پلتفرم TEAMS.gg پس از سرمایه‌گذاری‌‌های صورت گرفته توانست تا عدد 150,000 کاربر را برای خود ثبت کند. توسعه‌ی این سکو برای دیگر بازی‌های پرطرفدار از جمله VALORANT و Rocket League در کنار راه‌اندازی سیستم چت برای بهتر پیدا کردن هم‌بازی، اتفاقات مثبتی بودند، اما گاهی همه چیز آن‌طور که باید، رقم نمی‌خورد…

تحولات اقتصادی اخیر در دنیا باعث شده تا مجموعه TEAMS.gg با کاهش تعداد کارکنان و تمرکز بیشتر روی درآمد زایی مواجه شود. James Duffield شجاع است و ایمان دارد که روزی این بحران‌های اقتصادی کمرنگ شده و مشکلات حل خواهند شد. او معتقد است که پلتفرمی چون TEAMS.gg همیشه پتانسیل خود را حفظ می‌کند و همواره استقبال بازیکنان و البته ناشران را در پی خواهد داشت. به استقبال ناشران از این جهت اشاره شده که با حفظ نیاز بازیکنان برای پیدا کردن هم‌بازی و تجربه‌ی بازی‌های آنلاین با دوستان خود تا زمانی نامعلوم، سود سرشاری نیز نصیب ناشران خواهد شد و برای حفظ این سود، مطمئنا طرفدار حفظ چنین پلتفرم‌هایی باقی خواهند ماند. James  و دوستانش همچنان به دنبال توسعه و حفظ این پلتفرم هستند و ایمان به حل مشکلات را از دست نداده‌اند.

آخرین مقالات بازی را در سایت پی‌اس آرنا بخوانید.

منبع:
Esports Insider

[ad_2]
منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =