سه‌شنبه , می 14 2024

دانلود موسیقی متن بازی Resident Evil 4 Remake

با مسیری که کمپانی کپکام برای ساخت ریمیک بازی‌های رزیدنت ایول در پیش گرفت، قابل پیش‌بینی بود که روزی هم به ریمیک بازی فوق‌العاده‌ی رزیدنت ایول ۴ دست پیدا کنیم. در این مطلب ما موسیقی متن بازی Resident Evil 4 را برای‌تان قرار داده‌ایم.

بازی رزیدنت ایول ۴ به خاطر ترکیب فضای وحشت و اکشن به شدت مورد استقبال قرار گرفت و البته از سوی دیگر نیز مورد انتقاد شدید معدود افرادی هم قرار گرفت چرا که دیگر آن حس کمبود مهمات و ضعف در مقابل دشمنان از بین رفته بود. به هرحال با متای ۹۶ همه‌ی کارهای نکرده را انجام داد و در خاطره‌‌ها ماند. اکنون ریمیک بازی با متای ۹۳ دوباره سر زبان‌ها قرار گرفت و مجدد توانست توجهات را جلب کند.

دانلود موسیقی متن بازی Resident Evil 4

اکنون قصد داریم درباره‌ی موسیقی متن بازی و چالش‌هایی که برای ساخت آن وجود داشت صحبت کنیم. واضح است که تغییر موسیقی متن بازی اصلی کار به شدت دشواری بود.

موسیقی متن بازی Resident Evil 4 Remake چگونه ساخته شد؟

Kota Suzuki که در سمت sound composer برای سری رزیدنت ایول شناخته می‌شود می‌گوید:

ما باید به [موسیقی متن] نسخه‌ی اصلی احترام می‌گذاشتیم و در ساخت موسیقی جدید همواره به این موضوع فکر می‌کردیم. وقتی کار شروع شد در ابتدا موسیقی نسخه‌ی اصلی را پخش کردم و درباره‌ی اینکه چه نقشی در بازی اصلی داشت فکر کردم. من طرفدار نسخه‌ی اصلی بودم و خیلی فکر کردم که از نسخه‌ی اصلی چه چیزی را اضافه کنم و چه چیز جدیدی اضافه کنم، مانند ساندترک‌های save theme و the merchant music که تنظیم‌هایی از نسخه‌ی اصلی خود بودند.

دانلود موسیقی متن بازی Resident Evil 4 Remake

همچنین موسیقی مبارزه با Ganado ها از نویزهای جالبی بهره می‌برد که بسیار خلاقانه به نظر می‌رسد. ما هم به دنبال حفظ رویکرد موسیقی متن اصلی بودیم و هم از طرف دیگر اگر نمی‌خواستیم چیز جدیدی تعریف کنیم، اما خب در عصر امروز دیگر استفاده به همان شکل از ساندترک‌های اصلی کار درستی به نظر نمی‌آمد. پس در نتیجه به سراغ بیان همان تفاوت‌ها و ریزه‌کاری‌های مدرن با استفاده از تکنیک‌های مدرن رفتیم. ما درباره‌ی چگونگی ایجاد حس ترس فکر کردیم و به نظرم آمد که لحن بسیار مهم است. به همین دلیل در حین ساخت موسیقی توجه زیادی به آن کردم.

آیا از موسیقی جدیدی در بازی استفاده شده است؟

هیچ آهنگی وجود ندارد که ما از نسخه‌ی اصلی آن استفاده کرده باشیم. احتمالا ۳۰ درصد آهنگ‌ها یک خط ملودی از آهنگ اصلی خود حفظ کرده باشند یا تنظیمی را از اصل موسیقی صورت می‌دهند. مثلا برای همان موسیقی Ganado نیز ما به جای آن نویزها از یک ریتم نامنظم یا یک صدای ترسناک استفاده کردیم که بیشتر حالت صدا دارند تا موسیقی. اما برای برخی از موسیقی‌ها رویکرد متفاوتی در پیش گرفتیم، مثلا یک قطعه‌ در نسخه‌ی اصلی حس وحشت قوی‌تری داشت اما در نسخه‌ی بازسازی شده تصمیم گرفتیم تا کمی آن را دراماتیک‌ طراحی کنیم. فکر می‌کنم که متوجه خواهید شد که موسیقی متن دارای تنوع زیادی در سراسر آن است.

دانلود موسیقی متن بازی Resident Evil 4 Remake

جالب است بدانید که در ساخت موسیقی متن بازی Resident Evil 4 از هیچ ساز یا تم خاصی استفاده نشده است:

در کل چیزی به نام main theme برای بازی وجود ندارد. اما در کل برای ایجاد حس ترس از لحن‌های مختلفی بهره گرفتیم؛ مثلا در مرحله‌ی روستا من از رویکردهای ترکیبی و همچنین چیزهایی چون synthesizer های مدرن استفاده کردم که کارگردان بازی به من گفت که صدای آن خیلی مدرن است و می‌خواهد حس قدیمی روستا به بازیکن منتقل شود.

دانلود موسیقی متن بازی Resident Evil 4 Remake
ساز synthesizer

Kota Suzuki از ایجاد یک سیستم تعاملی موسیقی برای بازی می‌گوید:

…ما در ایجاد یک سیستم موسیقی تعاملی دقت زیادی به خرج دادیم. برای مثال ما برای وضعیت‌های مختلفی چون «محیط خالی از دشمن»، «وضعیت خنثی، هشدار یا نبرد» تعاریفی داریم و موسیقی بسته به هر یک از این حالات تغییر می‌یابد. برای مثال زمانی که تعداد زیادی از دشمنان در اطراف شما حضور داشته باشند، یا تنظیم موسیقی تغییر می‌یابد یا تعداد سازها افزایش پیدا می‌کند. در کل این چیزها باعث می‌شود تا مخاطب بتواند ارتباط احساسی با بازی برقرار کند. ما سعی کردیم که تعادل زیادی بین درام و وحشت بازی با استفاده از استانداردهای مدرن برقرار کنیم و امیدواریم بازیکنان با تجربه‌ی بازی نیز بگویند که هم سرگرم کننده بود و هم ترسناک!

در این مطلب موسیقی متن بازی Resident Evil 4 را برای دانلود و مصاحبه‌ای از آهنگ ساز بازی، کوتا سوزوکی که درباره چگونگی ساخت موسیقی بازی صحبت کرده بود قرار دادیم. شما از کدام موزیک بازی بیشتر خوشتان آمد؟ نظرتان را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.


منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =