جمعه , می 17 2024

نقد و بررسی بازی Party Animals

[ad_1]

بازی سرگرم‌گننده و چندنفره‌ی Party Animals بعد از بارها تاخیر برای Xbox و PC عرضه شد و حالا با بررسی آن با شما هستیم.

تبلیغات

بازی Party Animals از آن دسته عناوینی به شمار می‌رود که هدف ‌اصلی‌اش سرگرم‌کردن شما و دوستانتان است. این مورد را می‌شد از همان تریلر اولیه هم فهمید و معمولا چنین بازی‌هایی که یک تجربه‌ی سرگرم‌کننده و خنده‌دار چندنفره را رقم می‌زنند، کمیاب هستند و از این جهت طرفداران زیادی دارند. انتشار این عنوان در روز عرضه روی Game pass و انحصاری کنسولی‌ بودن این بازی برای Xbox کمی انتظارات را هم بالا برده بود.

Party Animals بعد از بارها عقب افتادن تاریخ عرضه، مدت کوتاهی است که منتشر شده و حالا می‌خواهیم با بررسی بخش‌های مختلف آن، به یک نتیجه‌گیری کیفی برای آن برسیم. چنین بازی‌هایی با رعایت چند مورد خاص و ایجاد تنوع می‌توانند به یک عنوان بسیار خوب تبدیل شوند؛ آیا Party Animals توانسته با رعایت پارامترهای لازم به یک عنوان چندنفره‌ی باکیفیت تبدیل شود یا رسیدن به این هدف ناکام مانده است؟

Party Animals

Party Animals داستانی ندارد و نزدیک‌ترین نمونه به آن را می‌توان بازی Fall Guys و Gang Beast در نظر گرفت. این بازی سعی داشته با الهام گرفتن از نقاط قوت این ۲ بازی، یک اثر کامل و کم‌نقص را در ژانر خود عرضه کند و تمرکز کاملش روی گیم‌پلی و تا حدودی کیفیت بصری بوده است. این عنوان در ابتدا شما را وارد یک بخش آموزشی می‌کند و خیلی زود می‌فهمید کنترل کاراکترتان کم‌چالش‌تر از Gang Beast نیست و باید با شخصیت‌هایی نسبتا نامتعادل سیر کنید؛ البته بخش آموزشی بسیار کامل است و تقریبا قلق کنترل سخت بازی زود دستتان می‌آید.

IMG 20231010 154258 101

بخش چندنفره بازی فعلا تنها بخش آن است و بازی به صورت آفلاین حتی قابل اجرا هم نیست. در بخش چندنفره، شاهد ۲ گزینه Quick Match و Custom Match هستیم که می‌توانید در هر دو قسمت با دوستانتان تیم تشکیل دهید یا به صورت تکی با تیم‌های دیگر همراه شوید. خوشبختانه شاهد سرورهای بسیار خوبی هستیم و فقط چند ثانیه برای ساخت بازی‌ها منتظر می‌مانید. قسمت Quick Match خیلی زود به اتمام می‌رسد و فقط یک نقشه و یک بازی خاص را برای شما می‌آورد و با اتمام آن و زنده‌ماندن تیم یا فرد آخر، مدال داده شده و مسابقه به اتمام می‌رسد؛ دقیقا خلاف چیزی که در Fall Guys وجود دارد و بازی‌ها به صورت تدریجی ادامه می‌یابند و با یک دست همه‌چیز تمام نمی‌شود.

Party Animals از تنوع زیادی برخوردار بوده و تعداد نقشه‌ها هم زیاد است که باعث می‌شود از محیط بازی اصلا خسته نشوید. بازی‌ها به ۳ صورت تکی، دوتایی و چهارتایی طراحی شده‌اند و در هر دسته بازی‌های خاصی قرار می‌گیرند. در بازی‌های تیمی هدفتان کسب امتیاز بیشتر و در بازی‌های تکی و دوتایی، هدف شما زنده‌ ماندن به عنوان آخرین تیم است. بازی‌ها به صورت کلی خلاقیت خوبی در طراحی دارند و نمونه‌هایشان را احتمالا کمتر دیده‌اید. نوع بازی‌های دوتایی حتی از Crash Bash هم الهاماتی داشته که همین مورد نقطه‌ قوتی برای این بخش محسوب می‌شود و آن را یک سر و گردن از دیگر قسمت‌ها بالاتر نگه داشته است.

IMG 20231010 154251 035

بازی‌های فوتبال، دزدی از معدن و … از جمله حالت‌های تیمی چندنفره هستند و بازی‌هایی چون تلاش برای گرم‌ماندن در سرما، پیروزی در بازی‌های Arcade و آخرین باقی‌مانده در رودخانه از جمله بازی‌های تیمی ۲نفره خلاقانه هستند که شما را به خوبی پای خود می‌نشانند و اوقات خنده‌دار و سرگرم‌کننده‌ای را رقم می‌‌زنند. نکته‌ی جالب آن است که در هر لحظه از بازی، اعضای تیم‌ها می‌توانند متغیر باشند و تا زمانی که ۲ نفر در بازی حضور داشته باشند، ترک بازی توسط افراد خللی در روند بازی بقیه به وجود نمی‌آورد.

قسمت Custom Match که توسط خود اعضا ساخته می‌شود، محبوبیت بیشتری نسبت به بخش قبلی دارد. در این قسمت، همانند بازی‌های Battlefield، می‌توانید بین سرورها و بازی‌های ساخته‌ شده توسط دیگران جست‌وجو کنید و به دلخواه وارد هر کدام که خواستید شوید. گزینه‌ی فیلتر کردن سرورها هم وجود دارد و سازندگان وقت زیادی را برای طراحی این قسمت گذاشته‌اند. ویژگی و برتری دیگر این بخش، امکان ادامه‌ دادن بازی‌ها است. شما برای ساخت یک Custom Match می‌توانید بازی‌ها و نقشه‌های زیادی را در Playlist قرار دهید و به صورت نامحدود به ادامه‌ی بازی‌ها با دیگر اعضا بپردازید. محدودیت بسیار کمتر در این قسمت، تقریبا آن را به بخش اصلی بازی تبدیل کرده است.

IMG 20231010 154249 672

متاسفانه سرور خاورمیانه برای بازی وجود ندارد و مسلما کیفیت پینگ این کشورها کم‌تر از عناوینی همچون فیفا خواهد بود؛ با این حال، به دلیل حساس نبودن موقعیت‌های لحظه‌ای در این بازی، مشکل چندانی برای پینگ‌های بالای ۱۰۰ وجود ندارد. مشکل اصلی بازی به نبود بخش کوآپ محلی (Local Co-op) برمی‌گردد. متاسفانه با وجود پتانسیل‌های بسیار بالا برای انجام بازی به صورت خانگی با دیگر اعضا به صورت آفلاین، فعلا قادر به چنین کاری نیستید و تنها راه بازی به صورت محلی، وصل بودن به اینترنت و انجام بازی‌ها به صورت Quick یا Custom Match است.

IMG 20231010 154252 206

برخلاف دیگر بازی‌های چندنفره همچون فورتنایت یا Fall Guys، شما برای مدتی طولانی با یک پوسته و شکل تکراری مواجه نمی‌شوید و از همان ابتدا در قالب حیوانات زیادی چون گرگ و خرس و سگ که تعدادشان زیاد است می‌توانید به دلخواه وارد بازی‌ها شوید. تعدادی از حیوانات و پوسته‌ها قفل هستند که می‌توانید به صورت پولی از فروشگاه یا پول درون بازی آن‌‌ها را خریداری کنید؛ با این حال، در اینجا یک مشکل مهم به چشم می‌خورد و آن هم لوت‌باکس‌ها هستند. متاسفانه شما در اکثر اوقات نمی‌توانید یک پوسته‌ی مورد نظر را مستقیما از فروشگاه بخرید و آن‌ها در لوت‌باکس‌ها مخفی شده‌اند؛ در واقع شما برای چیزی که نمی‌دانید پول می‌دهید و این وجهه‌ی خوبی ندارد. این که تعدادی از پوسته‌های Premium تنها از این راه به دست می‌آیند، چندان شمایل خوبی برای Party Animals ندارد و امیدواریم در آینده این روند اصلاح شود.

IMG 20231010 154247 706

در طول بازی، کنترل جالب آن اجازه می‌دهد اعمالی چون پرش، مشت زدن، گرفتن، لگد، کله‌زدن، سرعت‌گرفتن و ترکیب کردن این موارد را انجام دهید که میزان سرگرم‌کنندگی و عدم تکراری شدن آن را بسیار زیاد می‌کند. هر شخصیت یک نوار استقامت (Stamina) دارد که با اتمام آن دیگر نمی‌تواند سرعت گرفته و کارهای تهاجمی انجام دهد. همچنین، میزان این نوار با میزان قدرت ضربات شما رابطه‌ی مستقیم دارد و باید سعی کنید توجهتان به آن جلب باشد. شما برای یک پرش و رفتن به لبه‌ی دیگری از نقشه باید بعد از پریدن آن را با دکمه‌ی LT بگیرید و سپس سعی کنید با نگه‌ داشتن دو دکمه، خود را بالا بکشید؛ در همین حین ممکن است بارها دیگر افراد شما را به پایین کشیده، از فرط کتک بیهوشتان کرده و از بازی حذفتان کنند. روند بازی تا این حد غیرقابل پیش‌بینی و جالب است.

خوشبختانه بازی از Cross Platform هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید دوستانتان از دیگر پلتفرم‌ها (Xbox یا PC) هم به لیست دوستان اضافه کنید و با آن‌ها بازی کنید. متاسفانه بازی به دلیل این ویژگی، لیست دوستانتان در بازی را به کلی از لیست دوستان در پلتفرم جدا کرده و باید مجددا افراد موردنظر را برای بازی کردن به صورت پارتی در قسمت دوستان اضافه کنید و این ویژگی هم برای افراد پلتفرم دیگر کمی باگ دارد و بازیکنان را دچار مشکل می‌کند. به هر حال، کراس‌پلتفرم بودن بازی به شلوغی آن کمک زیادی کرده است، اما چنین مشکلاتی نیز باید با آپدیت برطرف شوند.

IMG 20231010 154245 876

کیفیت بصری بازی راضی‌کننده بوده و کمی هم فراتر از انتظارات ظاهر شده است. تکسچرها بسیار باکیفیت هستند و حتی مناظر دور دست و اطراف نقشه‌ها نیز با توجه خوبی طراحی شده‌اند. افکت‌هایی چون آتش، برف، باران و جزئیاتی چون واکنش اجزای محیط و تخریب‌پذیری چشم‌نواز است و شاید شما را متعجب کند. کیفیت فنی بازی نیز نقطه‌ ضعف خاصی ندارد و رنگ‌بندی محیط‌ها با تنوع خوبی کار شده و نرخ فریم بازی نیز کاملا ثابت است. نکته‌ی مهم این بازی‌ها انیمیشن‌های کاراکترها است که با انعطاف و تنوع مناسب، شما را از بازی دلسرد نکنند؛ Party Animals از این منظر هم یک سر و گردن از عناوین هم‌رده‌ی خود بالاتر بوده و انیمیشن‌های بسیار خوبی برای شخصیت‌ها پیاده‌سازی شده است.

IMG 20231010 154254 975

صداگذاری و موسیقی بازی می‌توانست درجه‌ی کیفی بالاتری داشته باشد. تعداد موسیقی‌های بازی کم است و احتمالاً بعد از گذشت مدتی شما را خسته کند. اگر برای هر نقشه یا حالت چند موسیقی خاص ساخته می‌شد، تنوع بازی بسیار بیشتر به چشم می‌آمد. صداگذاری حیوانات راضی‌کننده است و محیط و افکت‌ها نیز اصوات طبیعی‌ای دارند و حس زنده‌ بودن بازی را القا می‌کنند.


این بازی روی Xbox Series S تجربه و بررسی شده است

OpenCritic

[ad_2]
منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =