دوشنبه , می 6 2024

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ [ 100 فیلم ترسناک برتر جهان ]

بهترین فیلم های ترسناک از نگاه بینندگان کدام هستند؟ سوالی که شاید جواب‌های زیادی داشته باشد. علاقه‌مندان به فیلم ترسناک و سینمای وحشت درصد بالایی از مخاطبین این عرصه را تشکیل می‌دهند.

حال ما در تایم سیتی قصد داریم طی مقاله‌ای با کمک شما عزیزان بهترین فیلم های ترسناک تاریخ از نظر بینندگان را معرفی کنیم.

بهترین فیلم های ترسناک در جهان

همانند روال همیشه، ما تعدادی از فیلم‌های ترسناک را معرفی می‌کنیم و سایر عناوین با کمک شما و طبق پیشنهادات شما در لیست قرار می‌دهیم. از شما همراهان دعوت می‌کنم دیدگاه ارزشمند و پیشنهادتان را در بخش نظرات به ثبت برسانید.

این نکته را نیز در نظر بگیرید که ما در میان عناوین بزرگ و نامدار، آثاری که کمتر نامشان شنیده شده را نیز معرفی می‌کنیم. چراکه ممکن است برخی دوستان تازه به سینمای وحشت علاقه‌مند شده باشند و یا افرادی باشند که تعداد زیادی از آثاری که در این لیست حضور دارند را دیده باشند، بنابراین باید سعی کنیم عناوین جدیدی از فیلم های ترسناک را به این دسته از دوستان پیشنهاد دهیم. لذا اگر مشاهده کردید که فیلم ترسناک مورد علاقه‌تان در لیست حضور ندارد آن را به ما یادآوری کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک در جهان؛ سینمایی کینه - The Grudge

سینمایی کینه – The Grudge

«کینه»، یکی از مخوف‌ترین و ترسناک‌ترین فیلم‌های ساخته شده در سال‌های اخیر است. این فیلم ژاپنی آمریکایی، به کارگردانی «تاکاشی شیمیزو» اولین بار در  سال 2003/ ۲۰۰۴  فیلم برداری آن استارت خورد و بازیگرانی همچون «سارا میشل گلر»، «کلیا دووال» و «کی دی استریک‌لند» در این فیلم به هنرمندی پرداخته اند. این فیلم از تولیدات کمپانی کلمبیا پیکچرز است و  با حضور در جشنواره های داخلی و بین المللی معتبر، موفق شد برنده 2 جایزه بین المللی و نامزد دریافت 12 جایزه دیگر شود. این فیلم یکی از بهترین فیلم های ترسناک دهه ۲۰۰۰ به بعد می‌باشد.

داستان این فیلم ترسناک قدیمی، درباره یک پرستار آمریکایی است ساکن توکیو می‌باشد؛ اما به طورغیر قابل باوری درگیر یک نفرین ماوراءالطبیعه و عجیب قرار می‌گیرد؛ نفرینی که گریبان‌گیر افرادی می‌شود که با غم فراوان بمیرند و این نفرین از فردی که مرگ را تجربه می‌کند به افرادی دیگر، سرایت می‌کند و این چرخه شوم تا ابد ادامه خواهد داشت.

بهترین فیلم های ترسناک در جهان؛ فیلم سینمایی آن -It

فیلم سینمایی آن -It

فیلم سینمایی آن، بخش اول، محصول ۲۰۱۷ یک فیلم آمریکایی است که در ژانر ترسناک و فراطبیعی توسط  اندی موسکیِتی ساخته شده‌ و فیلم‌نامه این فیلم توسط «کری فوکوناگا» بر اساس رمانی به همین نام، نگارش شده است. این فیلم، پرفروش ترین فیلم ترسناک جهان با فروش ۷۰۱ میلیون دلار، محسوب می‌شود که نقطه عطف دیگری، برای این فیلم به حساب می‌آید.  همچنین بعد از فیلم‌های جوکر، ددپول ۲، ددپول و ماتریکس: بارگذاری مجدد چهارمین اثر پرفروش درجه «R» تاریخ سینماست. فیلم نقدهای بسیار مثبتی در زمینه‌های کارگردانی، شخصیت‌پردازی، موسیقی، فیلم‌برداری و بازیگری از سوی منتقدان و تماشاگران دریافت کرد. منتقدان این فیلم را یکی از بهترین فیلم های ترسناک جهان می‌نامند.

داستان فیلم، روایت هفت کودک را بیان می‌کند. اتفاقات فیلم در تابستان سال ۱۹۸۹ رخ داده که هفت کودک از شهر خیالی دِری در ایالت مین آمریکا با آن مواجه هستند. رد پای دلقکی که نه تنها این کودکان بلکه هیچکس، توان مواجهه با آن را ندارد، در زندگی آنان رخ عیان می‌کند.

بهترین فیلم های ترسناک در جهان؛ فیلم سینمایی راهبه - The Nun

فیلم سینمایی راهبه – The Nun

دومین فیلم «فراطبیعی» در ژانر ترسناک که بعد از «آن» معرفی می‌کنیم، فیلم ترسناک «راهبه» به کارگردانی کورین هاردی و نویسندگی گری دابرمن محصول کشور آمریکا است. این فیلم ساخته ۲۰۱۸ و  برگرفته از داستانی از دابرمن و جیمز وان ، می‌باشد. راهبه، یک پیش‌درآمد از فیلم احضار ۲ در سال ۲۰۱۶ و همچنین  پنجمین قسمت از سری احضار است. بازیگران این اثر بی نظیر، دمیان بیچیر، تایسا فارمیگا و جوناس بلوکت هستند و  بونی آرونز نیز در نقش راهبه یا همان والاک، از فیلم احضار ۲ ،بازی می‌کند. راهبه اولین بار در ۷ سپتامبر ۲۰۱۸ توسط برادران وارنر در ایالات متحده اکران  و با فروش ۳۶۵ میلیون دلاری در سراسر جهان مواجه و تبدیل به پردرآمدترین فیلم این فرنچایز شد.

داستان بر محور یک کشیش کاتولیک رومی و یک راهبه نو آموز دلالت می‌کند. آنها در پی کشف رازی نامقدس که ۱۹۵۲ رخ داده است، می‌باشند.

بهترین فیلم های ترسناک در جهان؛ افسانه سوار بی سر- Sleepy Hollow

افسانه سوار بی سر – Sleepy Hollow

«تیم برتون» کارگردان فوق مطرح آمریکایی این اثر بی نقص را در سالی که اتمام دهه ۱۹۹۰ می‌باشد، ساخته است. بهترین فیلم های ترسناک، قطعا به این اثر خوف برانگیز نیاز دارد تا تکمیل شود. فیلم ترسناک جذاب  اسلیپی هالو که در ایران با نام «شوالیه بی سر» شناخته می‌شود، با هنرنمایی بازیگرانی مطرح همچون، جانی دپ، کریستینا ریچی، میراندا ریچاردسون، کریستوفر لی و مایکل گمبون است. داستان فیلم اقتباسی آزاد از داستان کوتاه «افسانه اسلیپی هالو» به قلم واشینگتن ایروینگ، نوشته شده در سال ۱۸۲۰ است.

داستان از آنجایی شروع می‌شود که، یک پلیس جوان، با منطق و علیت فراوانی که در کارش لحاظ می‌کند، نسبت به شیوه‌های  بی‌منطق و فاقد علیت روسایش اعتراض دارد و این اعتراض را عنوان می‌کند، پس از این اتفاق، قاضی او را به روستای اسلیپی هالو یا همان روستای سوار بی سر می‌فرستد، تا معمای سه قتل اخیر این روستا را حل کند. قتل‌هایی که در آنها سر مقتولان به طرز عجیبی از تن جدا شده است.

بهترین فیلم های ترسناک در جهان؛ تیمارستان استون هرست- Stonehearst Asylum

تیمارستان استون هرست- Stonehearst Asylum

«تیمارستان استون هرست» یکی از بهترین فیلمهای ترسناک جهان محسوب می‌شود؛ البته ناگفته نماند که این فیلم بیشتر بر جنبه روانشناسانه آن دلالت دارد اما با جنبه خوفناک و سهمگین آن، برخورد میکند. اسم فیلم ترسناک بیمارستان استون هرست، «گورهای الیزا» هم می‌باشد. همچنین این فیلم ترسناک، محصول سال ۲۰۱۴ میلادی در کشور آمریکا است. کارگردانی این اثر بر عهده  «برد اندرسون» و نویسندگی آن را هم، «جوزف گانجمی» انجام داده است. از بازیگران مطرح این فیلم می‌توان به «کیت بکینسل»، «جیم استرجس»، «مایکل کین»، «بن کینگزلی» و «دیوید تیولیس» اشاره کرد.

این فیلم بر اساس داستان کوتاهی با عنوان «سامانه دکتر تار و پروفسور فدر»، نوشته «ادگار آلن پو» ساخته شده‌است و ماجرای آن از جایی شروع می‌شود که یک دانشجوی فارغ‌التحصیل شده در سال ۱۸۹۹ در فرانسه، تصمیم می‌گیرد در یک آسایشگاه بیماران روانی به طور پاره وقت، کار کند. او در آنجا روش‌های درمانی هولناکی را مشاهده می‌کند که …

بهترین فیلم های ترسناک در جهان؛ فیلم سینمایی احضار: شیطان مرا وادار کرد- The Conjuring: The Devil Made Me Do It

فیلم سینمایی احضار: شیطان مرا وادار کرد- The Conjuring: The Devil Made Me Do It

«احضار: شیطان مرا وادار کرد» هشتمین فیلم دنیای سینمایی احضار می‌باشد. یکی از بهترین فیلم های ترسناک و همچنین یکی از جدیدترین آثار سینمایی در ژانر وحشت است. فیلم آمریکایی در ژانر « ترسناک فراطبیعی» به کارگردانی «مایکل چاوز» است. فیلم‌نامه این اثر هم توسط «دیوید لزلی جانسون» بر پایه داستانی از «جیمز وان» نگارش شده‌است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم‌های احضار ۲۰۱۳ و احضار۲ محصول  ۲۰۱۶ می‌باشد. از بازیگران این اثر می‌توان به ورا فارمیگا و پاتریک ویلسون اشاره کرد که برای چندمین بار، در نقش اد و لورن وارن ظاهر شده‌اند. این فیلم که محصول سال ۲۰۲۰ است، به علت همه گیری کرونا، انتشار اولیه آن، در سال ۲۰۲۱ رقم خورد.

یکی از پر سر و صداترین پرونده‌هایی که اد و لورن با آن روبرو هستند، در سال ۱۹۸۱ توسط شخصی به نام آرنی جانسون، رقم می‌خورد. او صاحب خانه خود را به قتل می‌رساند اما در دادگاه ادعا می‌کند که هیچ کنترلی بر روی قتلی که انجام داده، نداشته‌است و این کار توسط تحریک نیروهای شیطانی به وقوع پیوسته است. ملاحظات شدیدی بر او و خانواده‌اش صورت می‌گیرد، چرا که این اولین پرونده در تاریخ ایالات متحده آمریکا است که در آن رد پای نیروهای شیطانی دیده می‌شود؛ تا اینکه اد و لورن …

بهترین فیلم های ترسناک در جهان؛ فیلم سینمایی کمد - The Closet

فیلم سینمایی کمد – The Closet

یکی از بهترین فیلم های ترسناک دنیا، قطعا می‌تواند «کمد» محصول کشور کره جنوبی، باشد. یک فیلم در ژانر ترسناک محصول ۲۰۲۰ است که مخلوطی از ترس، اضطراب، غم و اندوه است. نویسندگی و کارگردانی این اثر زیبا، بر عهده «کیم کوانگ بین» است و بازیگرانی مانند، هاگ یونگ وو و کیم نام گیل در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پس از مرگ همسر «سانگ وون» او به همراه تنها دخترش به خانه‌ای جدید نقل مکان می‌کنند که به ناگاه، دخترش ناپدید شده و …

بهترین فیلم های ترسناک در جهان؛ وحشت در آمیتی ویل -The Amityuill Horror

وحشت در آمیتی ویل -The Amityuill Horror

اگر به فیلم های هیجانی ترسناک علاقه مندید، پیشنهاد ما «وحشت در آمیتی ویل» می‌باشد. این فیلم ترسناک آمریکایی محصول سال ۲۰۰۵ به کارگردانی «اندرو داگلاس» است. وحشت در آمیتی ویل نسخه بازسازی شده فیلمی با همین نام که محصول سال  ۱۹۷۹ است، به شمار می‌رود؛ گفتنی است که خود آن فیلم هم براساس رمانی با همین نام، نوشته جی آنسون، ساخته شده ‌است. جالب است بدانید، وحشت در آمیتی ویل، نقدهای منفی بسیاری دریافت کرد اما نکته جالب دیگر آن است که این فیلم یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های ترسناک درجهان محسوب می‌شود. این فیلم با بودجه ۱۹ میلیون دلاری، ۱۰۸ میلیون دلار فروش داشت. کنجکاویم نظر شما را در مورد این فیلم بدانیم.

داستان از آنجایی شروع میشود که جرج، پدر خانواده، خانه ای به پایین ترین مبلغ، در آمیتی ویل، خریداری و خانواده‌اش را در آنجا ساکن می‌کند. خانواده جرج در مدتی کوتاه متوجه می‌شوند که خانه‌ای که خریده‌اند دارای گذشته ای عجیب و هولناک است.

Best Horror Movies of All Time

فیلم ترسناک احضار – the conjuring

نخستین عنوان از بهترین فیلم های ترسناک جهان فیلم سینمایی احضار (The Conjuring) است. این فیلم در سال 2013 ساخته شد و کارگردانی آن را جیمز وان (نویسنده و کارگردان مطرح آمریکایی) انجام داد. احضار نخستین فیلم از این مجموعه است و قابل ستایش ترین اثر از این کالکشن است. کانجورینگ تا حد زیادی موفق بود و منتقدین زیادی به تمجید از دیدگاه حرفه‌ای جیمز وان پرداختند که توانست بدون نشان دادن صحنه‌های خشونت آمیز، استرس و هیجان زیادی را به مخاطب وارد کند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های خارجی در ژانر وحشت است که تماشای آن را به علاقمندان فیلم های ترسناک توصیه می‌کنیم.

داستان فیلم در مورد خانواده‌ای 7 نفری به نام پرون (Perron) است که به یکی از خانه‌های اطراف شهر نقل مکان می‌کنند و خیلی زود متوجه می‌شوند که درگیر یک طلسم شده‌اند. آن‌ها ملتمسانه از دو متخصص در زمینه مسائل ناشناخته و فراطبیعی به نام‌های اد و لورین درخواست کمک می‌کنند. اد و لورین پس از بررسی وقایع متوجه می‌شوند که وارد مخوف‌ترین پرونده زندگی‌شان شده‌اند. گفته می‌شود که داستان این فیلم ترسناک بر اساس واقعیت است.

وقایع داستان در قسمت‌های 2 و 3 این فیلم تکمیل می‌شوند. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این عناوین خواهیم داد.

احضار 1 با هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیون دلار ساخته شد و توانست 318 میلیون فروش گیشه را به خود اختصاص دهد. ازاین حیث می‌توان احضار را یکی از موفق‌ترین فیلم های ترسناک تاریخ دانست.

%D8%AA%D9%BE%D9%87%20%D9%87%D8%A7%20%DA%86%D8%B4%D9%85%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF%20%E2%80%93%20the%20hills%20have%20eyes%20

تپه ها چشم دارند – the hills have eyes

فیلم سینمایی تپه ها چشم دارند یکی از معروف ترین فیلم های ترسناک است که اولین قسمت آن در سال 2006 توسط استودیو فاکس منتشر شد. وظیفه‌ی کارگردانی این فیلم برعهده‌ی الکساندر آژا بوده است و فیلم‌نامه‌ی آن توسط الکساندر آژا با همکاری گرگوری لووسرا نوشته شده است. در واقع اولین نسخه‌ی این فیلم ترسناک در سال 1977 به کارگردانی وس کریون ساخته شد و نسخه‌ی 2006 یک بازسازی است. از بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به آرون استنفورد، کاتلین کویینلان، وینسا شا، رابرت جوی، تد لواین و دن برد اشاره کرد.

تپه ها چشم دارند فیلمی است که می‌تواند در لیست بهترین فیلم ترسناک جهان باشد. حتی با اینکه منتقدان زیادی از آن رضایت نداشتند، این فیلم توانست مخاطبان بسیاری را جذب کند و مورد استقبال طرفداران ژانر ترسناک در سراسر دنیا قرار گیرد. فیلم the hills have eyes از طرف منتقدان نمرات خوبی کسب نکرد اما توانست در باکس آفیس موفق ظاهر شود و به فروش بیش از هفتاد میلیون دلار دست پیدا کند.
داستان درباره‌ی خانواده‌ای است که تصمیم گرفته‌اند با ون خود به سفری کوتاه روند اما ماشین‌شان در بیابان خراب می‌شود. در ابتدا مشکل آنقدرها بزرگ به نظر نمی‌رسد اما اوضاع هنگامی بدتر می‌شود که گروهی از انسان‌های جهش‌یافته به آن‌ها حمله می‌کنند.

%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87%20%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%88%DA%AF%D8%B1%20%D8%A8%D9%84%D8%B1%20%E2%80%93%20blair%20witch%20project

پروژه جادوگر بلر – blair witch project

اگر عبارت بهترین فیلم ترسناک قدیمی را در اینترنت جستجو کنید حتماً با عنوان پروژه جادوگر بلر مواجه خواهید شد. پروژه جادوگر بلر از اولین فیلم‌های سبک found footage بود که در سال 1999 توسط شرکت artisan entertainment منتشر شد. وظیفه‌ی کارگردانی این فیلم برعهده‌ی دنیل مایریک و ادواردو سانچز بوده است و فیلم‌نامه‌ی آن نیز توسط همین دو کارگردان نوشته شده است. جالب است بدانید در این فیلم فقط سه نفر به نام‌های هدر دوناهو، مایکل سی ویلیامز و جاشوآ لئونارد به ایفای نقش پرداخته‌اند و فیلم‌برداری مجموعه توسط یک نفر به نام نئال فردریکس انجام شده است.

پروژه جادوگر بلر یکی از موفق ترین فیلم های ترسناک مستقل در جهان به شمار می‌آید. این فیلم که با بودجه‌ تنها پانصد هزار دلار ساخته شد توانست به فروشی بیش از دویست میلیون دلار دست پیدا کند. پروژه جادوگر بلر در زمان انتشار مورد تحسین منتقدان نیز قرار گرفت و موفق به کسب امتیازات بالایی از طرف آن‌ها شد. این فیلم سینمایی همچنین موفق به دریافت جوایز بسیاری از جمله بهترین فیلم ترسناک سال و بهترین sound effect شد.
داستان درباره‌ی سه دانشجوی فیلم‌سازی است که برای پروژه‌ای به مری‌لند سفر می‌کنند. آن‌ها تصمیم دارند تا مستندی درباره‌ی افسانه‌ی جادوگر بلر بسازند، به همین منظور به جنگل می‌روند و متوجه می‌شوند که این موضوع چیزی بیش از یک افسانه بوده است.

%D8%A7%D8%B1%D9%87%20%E2%80%93%20saw

اره- Saw

یکی از موفق‌ترین و بهترین مجموعه‌های فیلم ترسناک قطعا مجموعه فیلم اره است. اولین نسخه‌ی این فیلم با نام اره در سال 2004 اکران شد. وظیفه‌ی کارگردانی این فیلم برعهده‌ی جیمز ون بوده و فیلم‎نامه‎ی آن توسط جیمز ون و لی ونل نوشته شده است. از بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به کری الویس، دنی گلاور، مانیکا پاتر، مایکل امرسون و خود لی ونل اشاره کرد.
 این اثر اولین تجربه‌ی جیمز ون و لی ونل بوده است. هنگامی که بعد از تلاش‌های بسیار جیمز و لی موفق به ساخت فیلم در استرالیا نشدند، آن‌ها به لس آنجلس سفر کرده و در ابتدا در سال 2003 یک فیلم کوتاه ساختند تا از آن برای جذب تهیه کننده استفاده کنند. سرانجام کمپانی twisted pictures پس از خواندن داستان یک بودجه‌ی یک میلیون دلاری در اختیار این دو فیلم‌ساز جوان قرار داد. این اتفاق در نهایت منجر به فروش 103 میلیون دلاری در گیشه شد. فروش و موفقیت فوق‌العاده‌ی این اثر باعث شد تا جیمز و لی تصمیم به ساخت نسخه‌های بعدی فیلم بگیرند و یکی از بهترین مجموعه فیلم‌های ترسناک تاریخ را تولید کنند.
داستان کلی فیلم‌ها حول محور قاتل زنجیره‌ای به نام اره می‌گردد که قربانیان خود را مجبور به انجام بازی‌های مرگبار می‌کند. او معتقد است که قربانیانش مرکتب جرم‌ها و گناهان بزرگی شدند اما هیچوقت برای آن مجازات نشده‌اند؛ پس اره وارد می‌شود و این وظیفه را خودش انجام می‌دهد.

%D8%A2%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87%20%D9%87%D8%A7%20%E2%80%93%20jaws

آرواره ها – jaws

آرواره‌ها بعد از فیلم‌هایی مانند جن‌گیر، پرفروش ترین فیلم ترسناک جهان است. این فیلم سینمایی در سال 1975 توسط کمپانی یونیورسال پیکچرز اکران شد. وظیفه‌ی کارگردانی این فیلم برعهده‌ی استیون اسپیلبرگ بوده و فیلم‌نامه‌ی آن توسط پیتر بنچلی و کارل گوتلیب نوشته شده است. در واقع آرواره‌ها در ابتدا یک رمان به قلم پیتر بنچلی بوده و بعدا به فیلم تبدیل شده است. از بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به رابرت شاو، روی شایدر، ریچارد درایفس، لورین گری و مورای همپلتون اشاره کرد.

فیلم آرواره ها در زمان انتشارش با استقبال بسیار گسترده‌ی مخاطبان مواجه شد. همچنین این فیلم توانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند و اغلب آن را برای کارگردانی، موسیقی متن و صحنه‌های ترسناکش مورد تحسین و تمجید قرار دادند. فیلم ترسناک آرواره‌ها علاوه بر جوایز بسیار و موفقیت‌هایش در جشنواره‌ها در باکس آفیس نیز بسیار موفق ظاهر شد و تا قبل از اکران فیلم جنگ ستارگان پرفروش ترین فیلم سینمایی تاریخ بود.
داستان در یک روز تابستانی عادی در ساحل رخ می‌دهد. هنگامی که همه چیز عادی به نظر می‌رسد، کوسه‌ای وحشی و تشنه به خون از لانه‌اش در زیر آب بیرون می‌آید و در ساحل آشوب به پا می‌کند. حالا یک زیست‌شناس دریایی، یک دریانورد پیر و یک کلانتر باید جان مردم را نجات دهند.

The Exorcist

جن گیر- The Exorcist

یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ، فیلم ترسناک مشهور و پرآوازه جن گیر است. به گفته‌ی پایگاه‌های بزرگ این فیلم موفق‌ترین و تأثیرگذارترین فیلم ترسناک تاریخ است.

قسمت نخست جن گیر در سال 1973 به کارگردانی «ویلیام فردکین» ساخته شد. گفتنی است که داستان فیلم اقتباس گرفته از رمانی با همین نام اثر «ویلیام پیتر بلتی» است. این فیلم ترسناک در چهل و شِشُمین مراسم اسکار توانست در 10 بخش نامزد کسب جایزه شود که نهایتا 2 جایزه «بهترین فیلمنامه اقتباسی» و «بهترین صدا» را ازآن خود کرد. برای موفقیت یک فیلم ترسناک همین که بگوییم جایزه اُسکار دریافت کرده کافی است. اما داستان فیلم و تصویری که کارگردان به نمایش درآورده از عوامل تأثیرگذار موفقیت این فیلم و شهرت جهانی آن است.

داستان فیلم به شهر جرج تاون (حومه واشنگتن) اتفاق می‌اُفتد. جایی که کریس مک نیل، بازیگر تلویزیون نگران سلامت دختر خود ریگن است. ریگن که به تازگی دچار تشنج‌های شدید شده وضعیت نابسامانی دارد و کریس از پزشکان درخواست کمک می‌کند. هیچ کدام از پزشکان قادر به درمان ریگن نیستند و تنها یکی از آن‌ها به ورود یک موجود بیگانه به جسم دختر بچه مشکوک می‌شود.

از همین رو به کریس پیشنهاد می‌دهد که موضوع را با یک روحانی به نام پدر کاراس مراجعه کند و از او درخواست کمک بگیرد.

پدر کاراس پس از معاینه ریگن و بررسی ماجرا متوجه می‌شود که یک موجود شیطانی به جسم ریگن نغوذ کرده و از کلیسا درخواست کمک می‌کند. کلیسا نیز یک کشیش باتجربه به نام پدر مرین را برای کمک اعزام می‌کند. پدر مرین از باتجربه‌ترین کشیش‌های کلیسا است و با موجودی که ریگن را تسخیر کرده آشنایی دارد.

داستان این فیلم ترسناک یکی از بهترین و مخوف‌ترین داستان‌هایی است که تاکنون نوشته شده و حساسیت فیلم و استرس ناشی از آن می‌تواند لحظاتی هیجانی را برای شما رقم بزند. پیشنهاد می‌کنم این فیلم ترسناک را ببینید و از آن لذت ببرید.

Terrifier

ترساننده – Terrifier

فیلم Terrifier محصول سال 2016 یکی از ترسناک ترین و دلهره آورترین فیلم‌های سال‌های اخیر است که شدیدا مورد بی اعتنایی قرار گرفته و با وجود کیفیت بالا احتمالا به دلیل تبلیغات ضعیف کمتر بینندگانی در ژانر ترسناک این فیلم را دیده‌اند یا حتی از وجودش با خبرند.

با وجود اینکه فیلمنامه در نگاه اول تکراری به نظر می‌رسد اما نحوه ارائه این فیلمنامه و جزئیات فیلم توانسته آن راه به اثری متفاوت تبدیل کند داستان درمورد یک فرد دیوانه است که 3 زن جوان هر کسی که سر راهش قرار بگیرد را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد این داستان در شب هالووین اتفاق می‌افتد و یکی از مهمترین نکات فیلم چهره‌ی ترسناک فرد دیوانه است که حتی در یک تصویر ثابت هم دلهره آور است.

طبق معمول فیلم‌های ترسناک این فیلم تنها با بودجه اندک 100هزار دلاری ساخته شده و تقریبا همه‌ی نقش‌های کلیدی برای این فیلم را یک نفر یعنی دیمین لئونه به عنوان، نویسنده، کارگردان، دستیار تولید، تدوین کننده ایفا کرده است این فیلم در فستیوال فیلم‌های ترسناک Telluride از سوی وب سایت Dread Central به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد و همچنین در مراسم Fangoria Chainsaw Award که مخصوص فیلم‌های ترسناک است در سه رشته‌ی مختلف بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل و بهترین گریم جایزه دریافت کرد.

سکوت مطلق - Dead Silence

سکوت مطلق – Dead Silence 

سکوت مطلق (Dead Silence) را نیز می‌توان یکی از بهترین فیلم های ترسناک سینما دانست که وظیفه کارگردانی آن برعهده جیمز وان قرار داشت. جیمز وان همراه با لی ونل داستان فیلم سکوت مطلق را نیز به رشته تحریر درآوردند. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم سکوت مطلق برعهده مارک بورگ، اورن کولز و گرگ هافمن قرار داشت. 

این فیلم بعد از اکران نتوانست در جلب نظر منتقدان چندان موفق عمل کند و نمرات پایینی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان تنها نقطه قوت فیلم سکوت مطلق را بازی عالی گروه بازیگری آن نسبت دادند؛ آن‌ها اعتقاد داشتند فیلم سکوت مطلق سرشار از مشکلات مختلف در فیلم‌نامه و داستان است. 

با وجود دریافت نقدهای منفی، باید اعتراف کرد که این اثر توانسته صحنه‌های ترسناک جذابی را برای مخاطبانش به‌تصویر بکشد و آن‌ها را بترساند. فیلم سکوت مطلق در گیشه مطابق انتظارات سازندگان ظاهر نشد و نتوانست مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار بگیرد. این فیلم که با بودجه 20 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 22 میلیون دلار در گیشه فروخت.

 رایان کوانتن، جودیت رابرتس، آمبر والتا، دانی والبرگ، باب گانتون و کیر گیلکریست ازجمله بازیگرانی هستند که در سریال سکوت مطلق به ایفای نقش پرداختند. 

خلاصه داستان سریال سکوت مطلق بدین شرح است: یک زوج به نام‌های جیمی و لیزا به شکل ناگهانی هدیه‌ای نامشخص را از سوی فردی نامعلوم دریافت می‌کنند. این هدیه درواقع عروسکی مرموز به نام بیلی است.  هنگام شب جیمی تصمیم می‌گیرد جهت سفارش شام به خارج از خانه برود. لیزا بعد از تنهایی شروع به بازی کردن با بیلی می‌کند؛ اما ناگهان چهره‌ای نامشخص به لیزا نزدیک شده و باعث فریاد او می‌شود. بعد از مدتی جیمی به خانه بازمی‌گردد و جسد لیزا را که به وحشتناک‌ترین شکل ممکن کشته شده است مشاهده می‌کند. 

Annabelle 2014

آنابل – Annabelle 2014

یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک قرن 21، قسمت نخست آنابل است. این فیلم درسال 2014 توسط جان آر.لئونتی و به قلم گری دوبرمن ساخته شد.

آنابل به عنوان پیش زمینه (اسپین آف) برای فیلم احضار (The Conjuring) که درسال 2013 اکران شد ساخته شد و قصد داشت جزئیات بیشتری از عروسک مرموز آنابل را به علاقه‌مندان به فیلم های ترسناک نشان دهد. لازم به ذکر است که داستان آنابل از یک عروسک واقعی با همین نام الهام گرفته شده.

آنابل به طور کلی نمرات متفاوتی را از منتقدین دریافت کرد. عده‌ای معتقد بودند که فیلم جوانب ضعف زیادی به همراه داشته و عده‌ای دیگر آن را قابل قبول و تماشایی می‌دانستند. در نهایت آنابل با فروش بالای خود توانست مهر تأییدی بر موفقیت تهیه کنندگانش بزند. این فیلم ترسناک با بودجه‌ای بالغ بر 6.5 میلیون دلار ساخته شد و نهایتا توانست 257 میلیون دلار فروش را به خود اختصاص دهد.

آنابل یکی از عناوین کالکشن احضار است که درحال حاضر از موفق‌ترین و بهترین فیلم های ترسناک محسوب می‌شود.

Wrong Turn

کالکشن پیچ اشتباه – Wrong Turn

پیچ اشتباه یا (Wrong Turn) نام یکی از مجموعه های ترسناک است که طی سال‌ها چندین قسمت از آن ساخته شده و همیشه هیجان قابل قبولی را در عناوین این کالکشن شاهد بوده‌ایم.

به طور کلی پیچ اشتباه یک فیلم در ژانر اسلشر (در این فیلم‌ها که اکثرا دلهره‌آور و هیجانی هستند یک فرد که صرفا از اختلالات روانی رنج می‌برد به دنبال کشتن افراد دیگر است) می‌باشد که تاکنون 6 قسمت از آن ساخته شده.

در طول شش فیلم چند خانواده آدم خوار را می‌بینیم که به دلیل مخلوط شدن مواد شیمیایی با آب، دچار نقص ژنتیکی شده‌اند و گونه‌ای جدید از آدم خوارها را به وجود آورده‌اند. این خانواده‌ها در جنگل زندگی می‌کنند و شکارهای خود یعنی انسان‌ها را به بدترین نحو ممکن با استفاده از تله‌ها و ابزارهایی که ساخته‌اند به قتل می‌رسانند.

تمامی قسمت‌های این مجموعه ترسناک از هیجان کافی برای آزار دادن مخاطب برخوردار هستند و دلیل اینکه نام آن‌ها کمتر شنیده شده تبلیغات ضعیف است. همانطور که ما در بالا اشاره کردیم ممکن است برخی آثار باشند که کیفیت لازم برای ایجاد دلهره را داشته باشند، اما نامشان آنطور که باید شنیده نشده. پیچ اشتباه یکی از همان دسته فیلم‌هاست. مطمئن باشید که از تماشای این فیلم ترسناک لذت می‌برید.

بیشتر بخوانید : بهترین فیلم های خون آشامی تاریخ

The Others

دیگران – Others

یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک از نگاه مخاطبین، فیلم دیگران (Others) است. این فیلم ترسناک در سال 2001 توسط آلخاندرو آمنابار تولید شد و ستاره‌ی فیلم نیکول کیدمن بود.

فیلم ترسناک دیگران، نخستین فیلم انگلیسی زبانی بود که موفق شد جایزه گوبا را کسب کند. گوبا معتبرترین جایزه آکادمیک اسپانیایی است که شامل بهترین فیلم و بهترین کارگردانی می‌شود. Others بدون اینکه حتی یک کلمه اسپانیایی به کار برده باشد موفق شد 8 جایزه گوبا کسب کند.

داستان فیلم در روزهای پایانی جنگ حهانی دوم اتفاق می‌افتد. گریس استوارت (نیکول کیدمن) یک مادر است که به همراه 2 دختر خود “آن” و “نیکولاس” در یک خانه حوالی شهر زندگی می‌کند. بچه‌های گریس دارای یک نوع بیماری خاص هستند که به نور حساسیت دارند; به همین خاطر زندگی آن‌ها با قوانین عجیب و غریبی روبه‌رو شده، اشعه آفتاب نباید به دخترها بتابد.

همزمان با ورود 3 خدمتکار به خانه گریس، اتفاقات عجیب و غریبی شروع به رخ دادن می‌کند. این حوادث به حدی زیاد می‌شوند که تمامی ساکنین خانه متوجه آن می‌شوند و در می‌یابند که در خانه تنها نیستند. ازهمین رو گریس به سراغ یک کشیش می‌رود تا از او کمک بگیرد.

فیلم ترسناک دیگران یکی از آثار موفق سینمای وحشت بوده. این فیلم با بودجه‌ای بالغ بر 17 میلیون دلار ساخته شد و توانست نهایتا 210 میلیون دلار فروش داشته باشد.

Paranormal Activity

فعالیت فراطبیعی – Paranormal Activity

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های ترسناک، مجموعه فعالیت فراطبیعی است. این عنوان تاکنون در 5 قسمت ساخته شده و از جالب‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت و فراطبیعی به شمار می‌رود.

در سال 2007 اورن پلی (کارگردان این فیلم) ایده ساخت چنین سبکی را برای کمپانی‌های بزرگی بازگو کرد، اما هیچ کدام ازاین شرکت‌های بزرگ ازاین طرح استقبال نکردند. نهایتا اورن پلی تصمیم گرفت با سرمایه‌ای خیلی کم و بدون تهیه کننده این فیلم را ضبط کند. اورن به همراه همکار خود جیسون بلوم کار ضبط فیلم را با یک دوربین هندیکم (دوربین دستی) آغاز کردند و با بودجه‌ای بالغ بر 15 هزار دلار فعالیت فراطبیعی 1 را ساختند.

پس از استقبال شدیدی که ازاین فیلم در روزهای نخست اکران شد، فروش و موفقیت چشمگیری سراغ سازندگان فیلم آمد و این فیلم را به پرسودترین فیلم از جنبه اقتصادی تبدیل کرد. فعالیت فراطبیعی 1، موفق شد چیزی حدود 200 میلیون دلار فروش گیشه را به نام خود ثبت کند.

داستان فیلم در مورد یک زوج جوان (کیتی و همسرش میکا) است که به خانه‌ای در اطراف شهر نقل مکان کرده‌اند. کمی بعد ازاینکه کیتی و میکا در خانه ساکن می‌شوند در می‌یابند که اتفاقاتی در نیمه‌های شب رخ می‌دهد. آن‌ها احساس می‌کنند که یک نیروی فراطبیعی (شیطانی) در کنار آن‌ها وجود دارد. با گذشت زمان حضور این نیرو بیشتر و بیشتر احساس می‌شود تا جایی که شب‌ها جسم میکا تسخیر می‌شود.

آن‌ها تصمیم می‌گیرند یک دوربین فیلمبرداری تهیه کنند و فعالیت‌هایشان را در نیمه شب ضبط کنند. با انجام این کار متوجه می‌شوند که اتفاقات وحشتناکی در زمان خواب آن‌ها رخ می‌دهند. به همین دلیل با یک متخصص در زمینه شناخت نیروها و فعالیت‌های فراطبیعی تماس می‌گیرند و از او درخواست کمک می‌کنند.

فعالیت فراطبیعی 1 را می‌توان از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ دانست. این فیلم علی رغم امکانات بسیار کمی که داشته، به بهترین نحو ممکن توانسته وحشت را در دل بینندگانش ایجاد کند. یکی از فاکتورهایی که چاشنی فیلم‌های ترسناک را بیشتر می‌کند استفاده از موسیقی متن دلهره‌آور است. فعالیت فراطبیعی بدون استفاده از این تکنیک وحشت را به وجود آورده و ازاین حیث باید سازندگانش را ستایش کرد.

سال‌های بعد و با استفبال اسپانسرها و تهیه کنندگان بزرگ، 4 قسمت دیگر از Paranormal Activity ساخته شد.

اگر به دنبال تماشای فیلم ترسناک هستید و تاکنون این کالکشن را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم به فکر دیدن آن باشید; چرا که یکی از بهترین و وحشت‌آور ترین عناوین این ژانر را از دست داده‌اید.

A Quiet Place

یک مکان ساکت – A Quiet Place 

«یک مکان ساکت» (A Quiet Place) یکی از نوآورانه ترین فیلم‌های ترسناک چند سال اخیر است که به نویسندگی و کارگردانی جان کرازینسکی در سال 2018 به روی پرده سینما رفته است.

جان کرازینسکی علاوه بر نویسندگی و کارگردانی در یکی از نقش‌های اصلی این فیلم حضور دارد و همراه کرازینسکی بازیگرانی همچون امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز و نوآ جوپ نیز حضور دارند که به شکل زیبایی در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند. نخستین بار یک مکان ساکت در 9 مارس 2018 به اکران درآمد و با توجه به تجربه جدید این فیلم بازخوردهای مثبتی را از مخاطبان و منتقدان دریافت کرد.

داستان این فیلم در بازه زمانی آینده رخ می‌دهد و در مورد حمله موجوداتی عجیب به سیاره‌ی زمین است. این فیلم به بعد از حمله این موجودات می‌پردازد و رفتار عجیب این موجودات را نشان می‌دهد. این موجودات نسبت به صدا حساس هستند و با کوچک ترین صدایی به سمت آن کشیده می‌شوند. داستان این فیلم یک خانواده را در این وضعیت به نمایش می‌گذارد که کاملا باید در یک وضعیت سکوت مطلق زندگی خود را ادامه دهد.

یک مکان ساکت با واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان همراه بود در بیشتر بخش‌ها نمره قبولی را از نظر ساختار توانست دریافت کند. این فیلم در گیشه بسیار موفق عمل کرد و توانست 341 میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند و در حالی توانست این فروش را ثبت کند که تنها 17-21 میلیون دلار بودجه ساخت آن بوده‌است. دنبالهٔ این فیلم با نام یک مکان ساکت 2 و با حضور دوباره کرازینسکی در حال ساخت می‌باشد.

Crimson Peak

قله‌ای به رنگ خون – Crimson Peak

قله‌ای به رنگ خون فیلمی در ژانر فانتزی و ترسناک است که به وسیله گی‌یرمو دل تورو کارگردانی شده است و موفق شد در سال 2015 جایزه ساترن در بخش فیلم‌های ترسناک را دریافت کند.

گی‌یرمو دل تورو یکی از نوسیندگان و کارگردانان مطرح سینمای هالیوود است که آثاری همچون هابیت: برهوت اسماگ (نویسنده)، هابیت: نبرد پنج سپاه (نویسنده)، حاشیه اقیانوس آرام (نویسنده و کارگردان)، پسر جهنمی (نویسنده و کارگردان) و شکل آب (نویسنده و کارگردان) را در کارنامه موفق خود دارد.

داستان فیلم مربوط به اواخر قرن نوزدهم می‌باشد. در کوهستان‌های شمال انگلستان قصری قدیمی وجود دارد بعد از ازدواج یک زوج سر توماس شارپ (تام هیدلستون) طوری که به نظر می‌رسد نمی‌باشد و با همسر خود صادق نیست و در محل زندگی او جریانات بسیار عجیب و مرموزی وجود دارد که او و خواهرش از آن خبر دارند و حالا ادیت کوشینگ (میا واشیکوفسکا) که عاشق سر توماس شده است و با او به این قصر آمده است متوجه اتفاقات عجیب این خانه و خانواده می‌شود.

تیم بازیگری این فیلم شامل میا واشیکوفسکا، جسیکا چستین، تام هیدلستون، چارلی هونام و جیم بیور می‌باشد. این فیلم در گیشه چندان موفق نیود و با بودجه 55 میلیون دلار فقط 77 میلیون دلار توانست فروش داشته باشد.

Dracula Untold

ناگفته‌های دراکولا – Dracula Untold 

در ابتدا کاملا واضح توضیح می‌دم که سینمای ترس بخش‌های متنوع و خاصی داره و تنها بخش ارواح جزء این ژانر نیست بلکه ممکنه یک فیلم ترس از یک واقع یا حتی معنا ترس در زندگی رو واکاوی کند که کاملا این گونه فیلم‌ها در ژانر وحشت قرار می‌گیرند این پست هم دقیقا به تمام بخش‌ها این ژانر می‌پردازد حالا تعداد فیلم‌های هر بخش از این ژانر نسبت به لیاقت فیلم‌های اون بخش در لیست قرار گرفته است.

بعد از توضیحات بالا به سراغ فیلم ناگفته‌های دراکولا می‌رویم فیلمی در ژانر اکشن و فانتزی تاریک که در سینمای وحشت می‌توان آن را طبقه بندی کرد. این فیلم هم جایزه بخش ترسناک ساترن را در سال 2014 توانست به دست بیاورد و آن را مدیون داستان جذاب بازی، بازیگران و جلوه‌های ویژه‌ای است که خوب از کار درآمده‌اند.

داستان این فیلم پیرامون زندگی ولاد سوم است که بعد از مشکلات فراوانی که پیرامون جنگ برای او پیش می‌آید تصمیم می‌گیرد که معامله‌ای سیاه را انجام دهد که به واسطه‌ی آن قدرت‌های ویژه‌ای را به دست می‌آورد که در جنگ به او کمک شایانی می‌کند.

این فیلم با بودجه‌ای 70 میلیون دلاری موفق شد که در گیشه حدود 217 میلیون دلار فروش داشته باشد.

Bone Tomahawk

تاماهاوک استخوانی – Bone Tomahawk

با وجود اینکه تاماهاوک استخوانی پر از بازیگران نام آشنا و سرشناس است این فیلم به صورت دردناکی نادیده گرفته شده و حتی به بدترین رقبای خود در ژانر وحشت از نظر شهرت و درآمد بازی را باخته است، اما اگر به دنبال یک فیلم خوش ساخت و ترسناک که حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد و از ژانر کلیشه‌ای وحشت فراتر رفته می‌گردید تاماهاوک همه را یک جا دارد و باعث بیدار شدن ترس‌هایی در شما می‌شود که شاید قبل از این نمی‌دانستید که وجود دارند.

حضور بازیگرانی مثل: کرت راسل، پاتریک ویلسون، متیو فاکس، ریچارد جنکینز، لیلی سیمونز و… برای یک فیلم ترسناک که معمولا بازیگران سرشناسی ندارند یک نعمت است، و به این بازیگران روایت آهسته و مبتنی بر شخصیت پردازی عمیق را هم اضافه کنید تا متوجه شوید تاماهاوک قصد دارد ترس را به وجود بیاورد، این فیلم ابتدا با فیلمنامه و بازیگران تحسین برانگیز خود حس همدردی را در بیننده تحریک می‌کند و اینجاست که ترس‌های کاراکترها به جای استفاده از صداهای گوش خراش از طریق همدردی به بیننده‌ها منتقل می‌شود.

این فیلم از معدود فیلم‌هایی است که در ژانر وسترن و ترسناک قرار می‌گیرد و می‌توان ادعا کرد که در هر دو ژانر هم قابل قبول است چه دوست دارید یک فیلم وسترن با دیالوگ‌های جذاب ببینید و چه یک فیلم ترسناک که سکانس‌هایش تا هفته‌ها همراه شما باشد، تاماهاوک استخوانی فیلمی است که باید تماشا کنید.

The invitaion

دعوت – The invitaion

دعوت به آن معنایی که ما ژانر وحشت را می‌شناسیم وحشتناک نیست این فیلم بیشتر یک دورهمیِ هیجان انگیز است تا یک فیلم وحشتناک با حضور جن و روح و پری.

فیلم دعوت محصول سال 2015 روایت داستان یک مهمانی خانوادگی شبانه است که به یک قتلگاه پر از خطرهای مختلف تبدیل می‌شود یک فرد ناشناخته که شاید بین اعضای مهمانی باشد و شاید هم نه قصد دارد که به روش‌های دردناکی مهمانان را می‌کشد و همه درحالی که باید به یکدیگر تکیه کنند از دیگر افراد مهمانی می‌ترسند.

این فیلم در یک توصیف سریع مهمانی ساده‌ای است که به جهنم تبدیل می‌شود، موضوع درباره‌ی تاثیری که غم و اندوه ناشی از، از دست دادن عزیزانمان می‌تواند بر ما داشته باشد و عدم توانایی‌مان در مدیریت آن است. «دعوت» از آن تریلرهای (Thriller) آرام‌سوزی است که تا نتیجه‌گیری انفجاری پایانی‌اش سلانه‌سلانه جلو می‌رود. اما این فاصله را با کاراکترهای عمیق، شرایط عصبی‌کننده، مسیر کنجکاوی‌برانگیز و صد البته پارانویا و بدگمانی آزاردهنده‌ای پر کرده که ما را در تعلیق مطلق نگه می‌دارد و کاری می‌کند تا حتی بعد از اتمام فیلم هم نتوانیم این احساسات سیاه را از ذهن‌مان بیرون کنیم.

از بازیگران این فیلم می‌توان به لوگان مارشال-گرین، تامی بلانچارد و میخیل هایشمان اشاره کرد که همگی سنگ تمام گذاشته‌اند ولی لوگان مارشال گرین به معنای واقعی فیلم را کاملا مال خود کرده و کمتر نقد و بررسی راجع به فیلم وجود دارد که بخشی از آن مختص به تحسین بازی بی‌نظیر او نباشد.

Sinster

شوم – Sinister

شوم یکی از عناوین موفق ترسناک در طی سال‌های اخیر لقب گرفته است فیلمی که ایده جدیدی ندارد ولی اصراری هم به ترساندن لحظه‌ای در آن حس نمی‌شود . Sinster از آن دست فیلم‌هایی است که تا مدت‌ها ذهن شما را درگیر خود می‌کند و تم دلهره‌آور و سبک خاص آن شما را به خود جذب می‌کند. شوم محصول سال 2010 آمریکاست و کارگردانی آن را اسکات دریکسون بر عهده داشته است.

الیسون اوزولت ( اِتان هاوک ) مدتی است که به دنبال یک ایده جذاب برای نوشتن کتاب جدیدش است ولی چیزی به ذهنش نمی‌رسد. اوزولت بعد از جست و جوی فراوان به خانه‌ای که شایعاتی مبنی بر جنایت و قتل در آن وجود دارد می‎‌رسد. الیسون که این داستان‌ها را یک سوژه جذاب برای خود می‌‌بیند خانواده خود را به این مکان می‌آورد تا تحقیقاتش را کامل‌تر کند.‎ اما وی در این خانه یک فیلم سوپر8 را می یابد و با تماشای آن، زندگی برای خودش و خانواده اش تبدیل به کابوس می شود

اِتان هاوک در « شوم » نقش خود را فوق العاده ایفا می‌کند. او به گونه‌ای طبیعی می‌ترسد که بیننده را نیز شوکه می‌کند. جیمز رانسون، وینسنت دن آفریو، کلر فوی از دیگر بازیگران این فیلم جذاب هستند.

این فیلم با بودجه اندک 3 میلیون دلاری توانست در گیشه 87 میلیون دلار فروش داشته باشد تا به یکی از پرسودترین آثار ترسناک جهان بدل شود.

Insidious

توطئه‌آمیز – Insidious

جیمز وان با ساخت توطئه‌آمیز باز هم توانست علاقه‌مندان به سینمای ترس را خوشحال کند. ساختار فیلم‌های این کارگردان تغییر آنچنانی نکرده است ولی می‌توان گفت پختگی در آثار ترسناک جیمز وان به وضوح دیده می‌شود . او در ترکیب صداها با سکانس‌های فیلم استاد است و می‌داند زاویه دوربین چگونه هیجان و ترس را به بیننده انتقال می‌دهد.

جیمز وان برای این فیلم که بعدها سه دنباله برای آن ساخته شد کمتر از 2 میلیون دلار هزینه کرد و توانست فروشی 97 میلیون دلاری را تجربه کند.

در این پروژه نویسنده با استعداد لی ونل همواره به عنوان بازیگر و نویسنده حضور داشته است. در این پروژه افرادی همچون  پاتریک ویلسون، رز بیرن و باربارا هرشی به عنوان تیم بازیگری حضور داشته‌اند. پاتریک ویلسون در این سال‌ها به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مهره‌های فیلم‌های ترسناک شناخته می‌شود. او معمولا نقش اول مرد را در این فیلم‌ها بر عهده دارد و وظیفه او کمک به افرادی است که با این مشکلات درگیر هستند ولی در توطئه‌آمیز او با این مشکل بیشتر از بقیه دست و پنجه نرم می‌کند و این مشکل برای فرزند او اتفاق می‌افتد.

پدر و مادر خانواده لامبرت جاش (پاتریک ویلسون) و رنای (رز بایرن)، به یک خانه جدید به همواره فرزندان خود نقل مکان می‌کنند. پس از گذشت یک مدت کوتاه دالتون پسر کوچک خانواده در شیروانی محل زندگیشان را باز می‌بیند، او از یک نردبان بر اثر کنجکاوی پایین می‌رود و در حالی که می‌خواهد چراغ را روشن کند می‌افتد و یک چهره‌ای را در آینه می‌بیند و از ترس جیغ می‌زند، بعد از این اتفاق دالتون بیهوش می‌شود و به کما می‌رود.

The Descent

سقوط – The Descent

یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک ده اخیر بدون شک فیلم سقوط می‌باشد فیلمی که فقط به شما خون نمایش نمی‌دهد بلکه پا فراتر می‌گذارد و یک حس روانشناسه عجیبی را به شما القا می‌کند حسی که کمتر این روزها در سینمای وحشت شاهد آن هستیم. به شخصه این فیلم را دوست دارم و آن را مدت‌هاست که در لیست فیلم‌های ترسناک مورد علاقه‌ام قرار داده‌ام.

این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و آن را بسیار پر محتوا و هیجانی توصیف کرده‌اند. این فیلم به کارگردانی نیل مارشال در سال 2005 به روی پرده سینما رفت و با بودجه‌ی 3 و نیم میلیون پوندی توانست فروش 57 میلیون دلاری را در گیشه به اسم خود به ثبت برساند تا باز هم شاهد سود سرشارفیلم‌های ترساک در سینمای جهان باشیم.

شش زن که برای دیدن یک غار تماشایی وارد آن می‌شوند ولی سپس متوجه می‌شود که این غار دالان‌هایی را در خود دارد که تا به حال پای بشر به آن باز نشده است. آن‌ها به طور اتفاقی به داخل سوراخی کشیده می‌شوند که دنیای دیگر را رو به روی آن‌ها قرار می‌دهد دنیایی که دیگر یک غار توریستی نیست بلکه یک مکان با میزبان‌های وحشی است. در این فضای مرموز دوستی‌ها متزلزل می‌شود و حالا آن‌ها باید از این مکان جان سالم به در ببرند.

در این فیلم شانا مک دونالد در نقش (سارا کارتر)، ناتالی مندوزا در نقش (جونو کاپلان)، الکس رید در نقش (الیزابت اوبرین) و مبانا برینگ در نقش (سامانتا ورنت) به عنوان بازیگر حضور دارند.

Hush

سکوت – Hush

فیلم Hush یکی از معدود فیلم هایی است در ژانر وحشت که تاییده منتقدان و مخاطبان را به دست آورده است. کارگردانی این فیلم بر عهده مایک فلنگن می‌باشد کارگردانی که در سال های اخیر ژانر وحشت را بهتر از تولیدکننگان این ژانر خاص به نمایش می‌گذارد واین کار را با بودجه‌های بسیار اندک انجام می‌دهد.

مایک فلنگن برای ساخت فیلم سکوت تنها 1 میلیون دلار هزینه کرده است استفاده از این مقدار بودجه و تایید گرفت از مخاطبان کاری است که از این کارگردان بر می‌آید.

مایک فلنگن خالق سریال «تسخیرشدگی خانه هیل» (The Haunting of Hill House) می‌باشد سریالی که در ژانر وحشت بسیار موفق عمل کرده است و به عنوان یکی از سریال‌های یک تاز این ژانر شناخته می‌شود.

داستان فیلم در مورد یک زن کرو لال است که در خانه‌ی جنگلی زندگی می‌کند و در حالی که به زندگی ادامه می‌دهد با قاتلی بی سر و صدا با صورتی که بر روی آن ماسک قرار گرفته است برخورد می‌کند وحالا باید برای فرار از دست قاتل و زنده ماندن تلاش کند آن هم در حالتی که به زندگی امیدی ندارد.

این فیلم یکی از معدود آثاری است که در ابتدا از سایت راتن تومیتوز، امتیاز 100٪ را توانست توسط کاربران دریافت کند.

حلقه - The Ring

حلقه – The Ring

یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک که مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت مجموعه فیلم حلقه است که اولین قسمت آن در سال 2002 و آخرین قسمت آن مربوط به سال 2017 است.

اولین فیلم حلقه به کارگردانی گور وربینسکی ساخته شده است و در آن بازیگرانی هم‌چون نائومی واتس، مارتین هندرسون و برایان کاکس در آن ایفای نقش کرده‌اند.، این فیلم در واقع اقتباسی با چند واسته از رمانی به همین نام است که نویسنده‌ی ژاپنی کوجی سوزوکی آن را خلق کرده است.

داستان دربارهٔ یک فیلم ویدئویی است که محتوای آن یک سری عکس مبهم و تکه فیلم‌های آزاردهنده‌ای است. بعد از تماشای فیلم، تلفنی به بیننده می‌شود که در آن صدای دختری به بیننده می‌گوید: هفت روز دیگر خواهد مرد.

برو بیرون - Get out

برو بیرون – Get out

برو بیرون را به عنوان پدیده ژانر وحشت می‌شناسند این فیلم محصول سال 2017 است و به عنوان یکی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما شناخته می‌شود. فیلم با استقبال خیره‌کننده منتقدین و تماشاگران همراه بوده‌است و توانسته تحسین منتقدان را به خاطر فضاسازی، کارگردانی، نویسندگی و بازیگری دریافت کند.

بدون شک یکی از بهترین فیلم های ترسناکی که می‌توانید ببینید برو بیرون ساخته جوردن پیل است این فیلم در مهم‌ترین وب سایت‌های مربوط به تحلیل و بررسی فیلم‌ها امتیازات باورنکردنی را به دست آورده است از جمله این که فیلم در وبسایت راتن تومیتوز بر پایه 218 نقد امتیاز باورنکردنی 99/100 را دارد و در imdb توانسته است 7.7 را از مخاطبان دریافت کند.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به دنیل کالویا، کاترین کینر، الیسون ویلیامز، برادلی وایتفورد و کلب لندری جونز اشاره داشت.

داستان Get Out درباره پسر و دختر جوانی است که قرار است با یکدیگر ازدواج کنند و آن‌ها برای دیدن خانواده رز به روستای محل زندگی پدر و مادرش دعوت می‌شوند در ابتدا همه چیز خوب به نظر می‌رسد اما این‌که در آن مکان چه داستانی رخ داده است کریس را به طور وحشتناکی می‌ترساند.

The Babadook

بابادوک – The Babadook

بابادوک محصول سال 2014 به کارگردانی جنیفر کنت است که در همین سال هم جزو بهترین فیلم های ترسناک شناخته شده است.

این فیلم علاوه‌ بر رضایت مخاطبان جزو آن دسته از فیلم‌های ترسناکی است که منتقدان بسیاری از آن استقبال کردند و این فیلم دارای امتیاز 6.8 درآی ام دی بی و 98 از 100 در راتن تومیتوز است.

از جمله بازیگرانی که در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به اسی دیویس، نوحا ویسمن، هیلی مکلهینی، باربارا وست و بن وینسپیر اشاره داشت.

داستان این فیلم در مورد آملیا وانک یک زن بیوه و پسر شش ساله‌اش ساموئل است که با هم زندگی می‌کنند اسکار همسر آملیا در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داده است، ساموئل شروع به نمایش رفتارهای نامنظم می‌کند و در برابر یک هیولای خیالی، سلاح‌هایی را می‌سازد و بی‌خواب می‌شود و به خاطر بردن سلاح‌های خود به مدرسه اخراج می‌شود مادر او برایش کتابی می‌خواند به نام بابادوک هیولایی که در جلد یک انسان است و این شروع حضور بابادوک در زندگی این دو است.

 

The-witch-timecity

The Witch – جادوگر

جادوگر  هم یکی دیگر از مثال‌های این لیست برای علاقمندان به ژانر ترس ولی از زاویه دیگر می‌باشد. جادوگر مثل فیلم‌های ارواحی نیست و با سبک دیگری ترس را انتقال می‌دهد سبکی که در فیلم Hereditary هم آن را احساس خواهید کرد. خلاصه این ژانر بسیار سلیقه‌ای است هرچند که به شخصه معتقدم که ترس از هیجان زیاد، خیلی بهتر انتقال پیدا می‌کند.

در این فیلم بازیگرانی همچون آنیا تیلور-جوی، رالف اینسون، کیت دیکی و جولیان ریچینگز حضور دارند و این فیلم تواست امتیاز 89 از 100 را از سایت راتن تومیتوز دریافت کند.

داستان فیلم در مورد یک خانواده انگلیسی می‌باشد که رمز و راز عجیبی را سال‌هاست در خود نگه داشته‌اند تا بالاخره این خانواده را از هم گسسته می‌کند.

Hereditary-timecity

Hereditary – مورثی

این فیلم را می‌شود یک معجون نام برد، معجونی که از ترکیب‌های مختلف ژانر وحشت تغذیه کرده است و هم به گذشته این ژانر وفادار می‌باشد و هم دارای ایده ‌های نو در پس زمینه خودش است. مورثی مسیرش را درست می‌رود و ترسی بهتر از خانه‌های جن زده که مرض سینمای وحشت است را منتقل می‌کند.

این فیلم به عنوان اولین تجربه بلند آری استر شناخته می‌شود و نشان می‌دهد در آینده از این کارگردان خوش ذوق ژانر وحشت بیشتر می‌شنویم.

داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که یکی از اعضای خانواده بزرگ گراهام می‌میرد و دختر او حضور پدرش را هنوز احساس می‌کند و این اتفاقات در حالتی به وقوع می‌پیوندد که این خانواده با مشکلات ماورالطبیعه همیشه  دست و پنجه نرم کرده است و حالا این مشکلات بسیار تشدید می‌شود.

I Saw the Devil

I Saw the Devil – من شیطان را دیدم

در ادامه لیست به سراغ یک فیلم دلهره آور و روانشناختی از سینمای کره رفتم تا لیست را کمی انعطاف پذیر تر کنم. وقتی ژانر تریلر محبوب شد همه این ژانر را یکه تاز می‌دانستند و معتقد بودند که هیجان رکن اصلی فیلم‌های خوب است و مخاطبان به سراغ دیدن این فیلم‌ها می‌رفتند. در کنار تمام این موضوعات این ژانر بعد از چندین دهه همچنان ثبات خود را حفظ کرده است و سهم بسیاری در آثار محبوب سینمای جهان دارد.

فیلم سینمایی من شیطان را دیدم در مورد یک قاتل دیوانه می‌باشد که همسر باردار یک افسر پلیس را به طرز فجیعی به قتل می‌رساند و افسر پلیس به دنبال انتقام از قاتل تمام عزم خود را جزم می‌کند.

این فیلم دوست داران آثار خشن را بسیار راضی خواهد کرد و برای کسانی که از لخاظ روحی در وضعیت مساعدی نیستند اصلا توصیه نمی‌شود.

The Texas Chain Saw Massacre timecity

The Texas Chain Saw Massacre – کشتار با اره‌برقی در تگزاس

در ادامه به سراغ یک فیلم خاص و البته کلاسیک در زمینه فیلم‌های ترسناک رفته‌ایم یک فیلم که در زمان خودش سر و صدای زیادی به پا کرد و حتی بعد از انتشار آن استفاده از اره برقی در آمریکا کمی خطرناک تلقی شد. این فیلم یک اثر متفاوت در ژانر اسلشر است که برای دیدن آن نباید تردید کرد هرچند که کیفیت پایین این فیلم شاید مخاطبان جدید را خیلی راضی نکند.

گونار هانسن در نقش منفی این فیلم به خاطر بازی زیبایش بسیار مورد تقدیر قرار گرفت و به گفته خیلی‌ها بعد از آنتونی هاپکینز در فیلم سکوت بره‌ها این شخصیت نزدیک‌ترین تعریف را از قاتل زنجیره‌ای مشهور آمریکایی اد گین را به تصویر می‌کشد.

داستان فیلم در مورد گروهی از جوانان است که در راه تگزاس گم می‌شوند و در راه‌های فرعی به طور اتفاقی با یک خانواده خونخوار رو به رو می‌شوند که اصلا برای به قتل رساندن آن‌ها شکی به دل راه نمی‌دهند.

Curse-La-Llarona-timecity

The Curse of La Llorona – نفرین لیورونا

نفرین لیورونا یک اثر متفاوت می‌باشد که از دنیای سینمای احظار در سال 2019 عرضه شد و تاحدی موفق بود هرچند که طرفداران این کمپانی برای فیلم‌های جیمز وان بیشتر احترام قائل هستند و از آن‌ها استقبال می‌کنند. کارگردان این فیلم مایکل چاوز می‌باشد و اولین فیلم بزرگ این کارگردان بود. این فیلمساز برای قسمت سوم مجموعه احضار نیز کارگردانی را برعهده خواهد داشت.

لیورونا نام یک زن است که بچه‌‌های خود را در رودخانه سال‌ها پیش غرق کرده است و حالا مانند یک شبح به دنبال بچه‌ها می‌گردد و آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. جیمز وان در این فیلم نقش تهیه کننده را دارد.این فیلم را به عنوان پیش‌درآمدی از فیلم‌های احضار در سینما می‌شناسند.

سین پاتریک توماسلیندا کاردلیانی، پاتریشیا ولاسکوئز، سین پاتریک توماس، لیندا کاردلیانی و ریموند کروز در این فیلم به عنوان بازیگر حضور دارند.

shining movie timecity

Shining – درخشش

درخشش یا تلألو نام یک فیلم‌های ترسناک روانشناختی است که به وسیله استنلی کوبریک یکی از بهترین کارگردانان تاریخ جهان ساخته شده است و بعد از گذشت 40 سال هنوز هم از آن تقدیر می‌شود. این فیلم یکی از سختگیرانه‌ترین آثار کوبریک می‌باشد و برخی صحنه‌ها در این فیلم بالای 80 بار فیلمبرداری شده است که حتی باعث درگیری بین جک نیکلسون واستنلی کوبریک می‌شود.

مرد نویسنده‌ای به همراه همسر و فرزندش در هتلی به عنوان سرایدار اقامت می‌گزیند و در حالی این اتفاق می‌افتد که در فصل زمستان داستان روایت می‌شود. جک که سرایداری را برای بودن در آرامش و اتمام رمانش انتخاب کرده است ناگهان از نظر روانی دچار مشکل می‌شود و یک حس تنفر نسبت به فرزند وهمسرش حس می‌کند و برای قتل آ‌ن‌ها خیز برمی‌دارد.

درخشش تنها فیلم کوبریک در ژانر وحشت محسوب می‌شود. این فیلم بر اساس داستانی به همین نام از استیون کینگ ساخته شد.

the thing timecity

The Thing – موجود

یکی از موفق‌ترین آثار ترسناک مربوط به موجودات فضایی همین فیلم موجود است که داستان 12 محقق را نشان می‌دهد که به طور اتفاقی با یک موجود ترسناک و بسیار بی رحم رو به رو می‌شوند و قصد دارند جان خود را در مقابله با آن نجات دهند.

داستان و موضوع این فیلم در شکل‌های خاصی تا به حال ساخته شده است ولی هیچکدام به اندازه این اثر در زمان خود طرفدار پیدا نکرده است.

کارگردانی فیلم موجود را جان کارپنتر و نویسندگی ان را  بیل لنکستر برعهده داشته است و اقتباسی از فیلمی به نام The Thing from Another World که در سال 1951 ساخته شد.

چند سال پیش هم یک فیلم با همین نام ولی از زاویه‌ی دیگر به همین داستان پرداخت که باز هم بازخورد مثبتی را دریافت کرد هرچند که هیچکدام نتوانستند نسخه 1981 این فیلم را بگیرند نسخه‌ای که تاکید بر ترسناک بودن داستان را کنار گذاشته بود و بر شخصیت ها تکیه داشت.

scream Timecity

Scream – جیغ

این فیلم باعث اتفاقات وحشتناکی در دنیای واقعی شد و به حدی بر مخاطبان تاثیر گذاشت که بچه‌ها ماسک مخصوص شخصیت اسلشر این فیلم را بر سر می‌کردند و با چاقو  ادعا آن را درمی‌آوردند که باعث چند قتل شد که همه قاتل‌ها اعتراف کرده بودند که از این فیلم الهام گرفته‌اند.

این فیلم ترسناک کلاسیک اولین اثر ترسناکی بود که کلیشه‌های داستان‌های ترسناک را از بین برد و آن را با کمدی تلفیق کرد که نتیجه هم بسیار رضایت بخش بود. درکل این فیلم یک اثر خلاقانه و بسیار زیباست که روند ژانر ترسناک را دچار تغییر کرد.

داستان فیلم در مورد چند بچه دبستانی است که بعد از تماس با آن‌ها توسط یک فرد به قتل می‌رسند تا اینکه یکی از این بچه‌ها بعد از حمله موفق می‌شود که نجات پیدا کند و این پسری است که چند سال پیش مادرش به طرز وحشتناکی کشته شده است.

Midsommar timecity

Midsommar – میدسامر

آری استر که در بالاتر فیلم مورثی او را معرفی کردیم حالا با یک فیلم عجیب و بسیار نوآورانه به سینما بازگشته است. انگار این کارگردان سبک خود را ابداع کرده است و مخاطبان خاص خود را دارد.

فیلم جدید این کارگردان در حال و هوای جدیدتری نسبت به فیلم قبلی است و با حالت روانشناختی عجیبش شما را درگیر خود می‌کند. درگیری که شاید مخاطب زیاد به آن جذب نشود ولی از دید یک منتقد یک شاهکار است.

تا به حال شده است که یک فیلم ترسناک در روز اتفاق بیفتد و شمت بترسید احتمالش خیلی ضعیف است و معمولا در زمانی که فیلم در روز در حال دنبال شدن است مخاطب یک نفس راحتی می‌کشد و به خود استراحت می‌دهد. حالا این فیلم کاملا در روز اتفاق می‌افتد و قصد دارد که مخاطب را به شکل جدیدی بترساند حالتی که تا به حال آن را تجربه نکرده‌اید.

raw timecity

Raw – خام

قبل از هر چیزی باید بدانید که این فیلم یکی از پر سر و صداترین آثار این لیست است تا حدی این فیلم متفاوت و عجیب است و تهوع آور که مجموعه پیچ اشتباه را یک شوخی می‌دانید در اکران این فیلم در سینماها نرخ بالای حالت تهوع و غش کردن دیده می‌شود پس توصیه می‌کنم اگر نسبت به کارهای تهوع آور حساس هستید سمت این فیلم نیایید.

فیلم مورد تحسین واقع شد ولی نه برای سیر روایی فوق العده بلکه برای ایده و سبک جدیدی که آن را معرفی می‌کرد البته باز هم تاکید می‌کنم دیدن این فیلم برای افراد حساس اصلا توصیه نمی‌شود.

یک جوان گیاه خوار وارد یک مدرسه دامپزشکی می‌شود و آنجا یک خام خواری را به صورت مستقیم می‌بیند که روی او و سرنوشتش تاثیر خیلی بدی می‌گذارد.

annihilation timecity

Annihilation – نابودی

نابودی یکی از عجیب‌ترین فیلم‌های علمی-تخیلی چند سال اخیر است که شما را با فضایی کاملا متفاوت از فیلم‌های ترسناکی که دیده‌اید رو به رو می‌کند. اگر به فیلم‌هایی مانند بلید رانر 2049 علاقه‌ای ندارید احتمالا از این اثر هم زیاد خوشتان نمی‌آید در کل هر اثری مخاطب خود را دارد و باید به آن احترام گذاشت.

این فیلم نقدهای مثبتی را دریافت کرد ولی متاسفانه در گیشه شکست خورد اتفاقی که با باتوجه به بحث پیرامون این فیلم و واکنش منتقدان خیلی بعید بود ولی اتفاق افتاد.

داستان فیلم در مورد 5 زن متخصص در زمینه‌های مختلف پزشکی و علمی است که وارد یک محیط بسیار عجیب می‌شوند و می‌خواهند آن را درک کنند تا جلوی شیوع آن را بگیرند.

A Dark Song timecity

A Dark Song – یک نغمه تاریک

انسان سال‌هاست که در مورد ارتباط با ماوراالطبیعه اعتقادات و باورهای عجیبی دارد و نه می‌شود آن را رد کرد و نه می‌شود آن را به صورت 100 درصد ثابت کرد حالا در یک فیلم تلاش‌های یک زن رامی‌بینیم که تلاش خود را می‌کند تا با پسر کشته شده خودش یک بار دیگر ارتباط برقرار کند.

این فیلم فلسفه جالبی از ترس دیرینه بشر دارد و با نمادها و راهکارهای خود درک تلاش و نتیجه آن را به بیننده نشان می‌دهد و به شخصه آن را یک اثر قابل دفاع می‌دانم که نباید در مورد آن زود قضاوت کرد.

این فیلم امتیازهای بسیار خوبی را با توجه به بودجه‌اش به دست آورده است و در راتن تومیتوز با 92 درصد رضایت رو به رو شد که خودش یک مرجه بسیار معتبر سینمایی است.

thelma timecity

Thelma – تلما

محیط و خانواده‌ای که در آن رشد می‌کنیم تا حد زیادی در ذهن ما تاثیر گذار است و باید و نبایدهای هر فردی از آن ریشه می‌گیرد موضوعی که در فیلم تلما به آن پرداخته شده است ترس از شکستن خط قرمزها که خانواده برای ما تعیین کرده است و جلوی چشمان ما حضور دارند.

فیلم تلما در مورد یک دختر است که بعد از رفتن به یک محیط جدید برای زندگی جدا از خانواده کم کم متوجه می‌شود که دارای قدرت خاصی است و این قدرت هم جنبه مثبت دارد و هم جنبه منفی و این موضوعی است که به وسیله تلما کنترل می‌شود.

us timecity

Us – ما

این فیلم یکی از موفق‌ترین آثاری است که در ژانر ترسناک چند سال اخیر به آن پرداخته شده است و توانسته با 20 میلیون دلار درآمد 254 میلیون دلاری را به دست آورد و نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد البته این اتفاق بعید هم نبود چون سازنده این اثر فیلم برو بیرون را به عنوان تجربه موفق کارگردانی داشته است.

فیلم ما در مورد یک خانواده است که با همزادان خود درگیر هستند و به گونه‌ای زندگی آن‌ها را با یک وحشت دائمی رو به رو می‌کنند که آن‌ها را تا سرحد جنون می‌کشاند.

این فیلم با استقبال گسترده منتقدان همراه بود و همه جنبه های بصری و فیلمنامه بدون نقص این اثر را مورد ستایش قرار دادند.

Dont Breathe timecity

Don’t breathe – نفس نکش

یکی از آثار با کیفیت سیمای وحشت که هیجان را به بیننده به صورت خیلی مداوم تزریق می‌کند فیلم زیبای نفس نکش محصول سال 2016 می‌باشد. این فیلم توانست جایزه ساترن را در همین سال دریافت کند و از سوی منتقدان و مخاطبان با تحسین رو به رو شود.

فیلم نفس نکش در مورد یک دختر به نام راکی است که برای نجات خواهرش از اعتیاد  وخوشبختیش هر کاری انجام می‌دهد و برای نجات زندگیش مجبور می‌شود که با دو دوست خود به یک خانه وارد شود و اموال یک پیرمرد نابینا مورد سرقت قرار دهد داستان خیلی خوب به جلو می‌رود تا اینکه این سه جوان خودشان به طعمه‌ای برای پیرمرد قاتل تبدیل می‌شوند.

این فیلم با بودجه 10 میلیون دلاری توانست در گیشه 157 میلیون دلار فروش داشته باشد تا از نظر اقتصادی هم جز یکی از آثار برتر سال نامیده شود.

escape room timecity

Escape Room – اتاق فرار

این فیلم را نمی‌توان جزء فیلم‌های ترسناک مستقل دانست. این فیلم هیجان و ایده خوبی دارد و نشان می‌دهد که انسان‌ها چقدر می‌توانند بی رحم باشند و این بی رحمی خود را در یک جایگاه به خصوص به نمایش گذاشته می‌شود.

این فیلم از ایده داستان‌های مربوط به یک اتاق‌های خاص است که برای فرار از آن باید معما ها را حل کنند و برای فرار از آن‌ها جایزه‌ای را در نظر گرفته شده است ولی مشکل آنجاست که چالش‌ها خیلی جدی به نظر می‌رسند و جان این افراد را تهدید می‌کند.

چند فرد به خصوص برای بردن جایزه یک اتاق فرار وارد یک مکان به خصوص می‌شوند ولی متاسفانه شرایط خیلی هم سرگرم کننده نیست.

سکوت بره‌ها -  The Silence of the Lambs

سکوت بره‌ها – The Silence of the Lambs

سکوت‌ بره‌ها (The Silence of the Lambs) را نه‌تنها به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک، بلکه باید به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما دانست.

این فیلم که توسط جاناتان دمی کارگردانی شده است، با اقتباس از رمانی به همین نام اثر توماس هریس ساخته شد؛ فیلم‌نامه فیلم سکوت بره‌‌ها توسط تد تلی نوشته شد و وظیفه تهیه‌کنندگی این اثر نیز برعهده رون بزمن، ادوارد ساکسون و کنث اوت قرار داشت.

فیلم سکوت بره‌های بعد از اکران بلافاصله با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات فوق‌العاده‌ای را از سوی آن‌ها دریافت کرد. بسیاری از منتقدان این فیلم را یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما توصیف کردند. منتقدان فیلم سکوت بره‌ها را به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، شخصیت‌پردازی‌های عالی، فیلم‌نامه قدرتمند و کارگردانی فوق‌العاده مورد تحسین قرار دادند.

این فیلم طی مراسم اسکار در هفت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود، که درنهایت در پنج بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین کارگردانی، و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی این جایزه را کسب کرد.

فیلم سکوت‌ بره‌ها در گیشه نیز بسیار موفق بود و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد؛ این فیلم که تنها با بودجه 19 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 272 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم سکوت بره‌ها به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جودی فاستر در نقش کلاریس استارلینگ، آنتونی هاپکینز در نقش دکتر هانیبال لکتر، اسکات گلن در نقش جک کرافورد، تد لواین در نقش جیم گامب، آنتونی هیلد در نقش دکتر فردریک چیلتون و بروک اسمیت در نقش کاترین مارتین اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم سکوت بره‌ها بدین شرح است: کلاریس استارلینگ توسط جک کرافورد از آکادمی آموزشی اف‌بی‌آی انتخاب می‌شود تا ماموریتی عجیب را به انجام رساند؛ کرافورد به مامور تازه به خدمت گرفته شده خود ماموریت می‌دهند تا با یک قاتل زنجیره‌ای خطرناک به نام هانیبال لکتر گفتگو کند. درواقع کرافورد قصد دارد تا به‌واسطه گفتگو بین استارلینگ و لکتر به مکان یکی دیگر از قاتل‌های زنجیره‌ای به نام بیل بوفالو پی ببرد. بیل بوفالو قاتلی است که پوست قربانیان خود را از تن‌شان جدا می‌کند. به استارلینگ توصیه می‌شود که هنگام گفتگو با لکتر تحت تاثیر سخنان او قرار نگیرد و تنها سعی کند تا از او جهت پیدا کردن بیل بوفالو کمک بگیرد.

چیزهای عجیب - Stranger Things

چیزهای عجیب – Stranger Things 

چیزهای عجیب (Stranger Things) یک سریال ترسناک و علمی تخیلی است که از سال 2016 توسط شبکه نت‌فلیکس شروع به پخش کرد و وظیفه ساخت آن برعهده برادران دافر قرار داشت. 

این سریال تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و به دلیل داستان جذاب، بازی عالی گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌های محشر مورد تحسین قرار گرفت. فین ولفهارد، میلی بابی براون، نوآ اشنپ، گیتن ماتارازو ،کلب مک لاگلین، وینونا رایدر، دیوید هاربر، ناتالیا دایر، چارلی هیتون، جو کیری و کارا بوینو ازجمله بازیگرانی هستند که در سریال چیزهای عجیب به ایفای نقش پرداختند. 

خلاصه داستان سریال چیزهای عجیب بدین شرح است: داستان سریال در اوایل دهه هشتاد میلادی در شهر خیالی هاوکینز واقع در ایالت ایندیانا جریان دارد. سریال چند خط داستانی مرتبط به هم را دنبال می‌کند. یک آزمایشگاه دولتی در هاوکینز که زیر نظر وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا کار می‌کند، به شکل پنهانی در حال پژوهش و آزمایش راجع‌به دنیاهای موازی است. درنهایت نیز موفق می‌شوند پلی میان دنیای واقعی و دنیای موازی ایجاد کنند و برای ارتباط با آن هم از دختر بچه‌ای به اسم الون استفاده می‌کنند که قدرت‌های فراطبیعی دارد.

تسخیرشدگی عمارت بلای - The Haunting of Bly Manor

تسخیرشدگی عمارت بلای – The Haunting of Bly Manor 

تسخیرشدگی عمارت بلای (The Haunting of Bly Manor) نام فصل دوم مجموعه تسخیرشدگی است که در سال 2020 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. مایک فلنگن وظیفه ساخت این سریال جذاب را برعهده داشت. 

سریال تسخیرشدگی عمارت بلای به اندازه فصل نخست در جلب نظر مثبت منتقدان موفق عمل نکرد و واکنش‌های متعدد منتقدان را به همراه داشت. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ویکتوریا پدرتی، الیور جکسون کوهن، آملیا ایو، کارلا گوجینو، هنری توماس و کیت سیگل اشاره کرد. 

خلاصه داستان سریال تسخیرشدگی عمارت بلای بدین شرح است: سال 1987، یک معلم زن جوان آمریکایی به اسم دنی که به تنهایی در لندن زندگی می‌کند، پس از تجربه‌ای سخت که در زندگی خود داشته است، مسئولیت مراقبت از دو کودک را برعهده می‌گیرد که در خانه‌ای قدیمی که در روستایی به اسم بلای واقع شده، زندگی می‌کنند. دنی از همان لحظه ورودش به خانه با برخورد عجیب دو بچه روبه‌رو می‌شود که از دریاچه نزدیکی خانه ترس دارند.

ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا - Chilling Adventures of Sabrina

ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا – Chilling Adventures of Sabrina 

ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا (Chilling Adventures of Sabrina) یکی از بهترین سریال های ترسناک محسوب می‌شود که پخش آن در سال 2018 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد و پس از چهار فصل در سال 2020 به اتمام رسید. 

سریال ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا نمرات متوسطی دریافت کرد و توانست مورد تحسین مخاطبان قرار بگیرد. کرنان شیپکا، روس لینچ، لوسی دیویس، چنس پدرمو، میشل گومز، جز سینکلر، تاتی گابریل، آدلین رودولف، ریچارد کویل و میراندا اتو ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند. 

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: سریال، داستان دختر جوانی به اسم سابرینا اسپل‌من را نشان می‌دهد که با هویت دوگانه نیمه جادوگر-نیمه انسان خود دچار چالش شده‌ است. در همین حال او باید علاوه بر مشکلاتی که خودش دارد، با نیروهایی شیطانی که هم او و هم خانواده‌اش، انسان‌ها و دنیایی را که در آن ساکن هستند تهدید می‌کنند، مبارزه و مقابله کند.

تسخیرشدگی خانه هیل - The Haunting of hill house

تسخیرشدگی خانه هیل – The Haunting of hill house 

تسخیرشدگی خانه هیل (The Haunting of hill house) یک سریال ترسناک است که براساس کتابی به همین نام اثر شرلی جکسن ساخته شد. سریال تسخیرشدگی خانه هیل در سال 2018 توسط سرویس نت‌فلیکس پخش شد. 

این سریال پس از عرضه تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و به دلیل خلاقیت داستانی و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در سریال تسخیرشدگی خانه هیل به ایفای نقش پرداختند می‌توان به میخیل هایسمان، کارلا گوجینو، هنری توماس، الیزابت ریسر، الیور جکسون کوهن، کیت سیگل، ویکتوریا پدرتی، لولو ویلسون و مکینا گریس اشاره کرد. 

خلاصه داستان سریال تسخیرشدگی خانه هیل بدین شرح است: در تابستان سال 1992، زن و شوهر جوانی به اسم هیو و اولویا کرین به همراه پنج بچه خود استیون، شرلی، تئودورا، لوک و الینور به شکل موقت به خانه‌ای بسیار قدیمی و بزرگی نقل مکان می‌کنند که قبلا خانواده دیگری به اسم هیل در آن سکونت می‌کردند. هیو می‌خواهد با تعمیر کردن خانه که برای مدت زیادی خالی از سکنه بوده، آن را بفروشد تا بتواند پول خوبی به دست آورد؛ اما به مرور رخدادهایی غیرقابل پیش‌بینی در خانه رخ می‌دهد که سرنوشت خانواده را برای همیشه تغییر می‌دهد.

میزبان – Host

میزبان – Host 

میزبان (Host) جزو بهترین فیلم های ترسناک به شمار می‌آید که در سال 2020 اکران و توسط راب ساوج کارگردانی شد. جما هارلی، راب ساوج و جد چوپان نویسندگان این فیلم بودند. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم میزبان برعهده داگلاس کاکس، کریگ انگلر، امیلی گوتو، راب ساوج، جد چوپان و ساموئل زیمرمن قرار داشت. 

فیلم میزبان به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و واکنش‌های منفی آنان را در پی داشت. هیلی اسقف، جما مور، اما لوئیز وب، رادینا دراندووا، کارولین وارد، تدی لینارد و سیلان باکستر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. 

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: هیلی و چند تن از دوستانش در خانه‌های جداگانه، جلسه‌ای آنلاین را توسط برنامه زوم ترتیب داده‌اند، تا به کمک زنی به اسم سی‌‌لان که در احضار روح سر رشته‌ای دارد، با عالم مردگان ارتباط برقرار کنند.

معصومان - The Innocents

معصومان – The Innocents 

معصومان (The Innocents) سریالی ترسناک است که وظیفه ساخت آن برعهده سیمون دوریک و هانیا الکینگتون قرار داشت. این سریال در سال 2018 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. 

سریال معصومان نتوانست توجه منتقدان را به سمت خود جلب کند و نقدهای منفی آنان را در پی داشت. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سورچا گراوندسل، پرسل اسکات، گای پیرس و یوهانس هاوکور یوهانسن اشاره کرد. 

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: دو نوجوان به نام‌های جون و هری با هم فرار می‌کنند. در ادامه جون شروع به نمایش توانایی‌هایی می‌کند که آن‌ها را در مسیر خطرناکی قرار می‌دهد.

زیر سایه - Under the Shadow

زیر سایه – Under the Shadow

زیر سایه (Under the Shadow) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های ترسناک قرار بگیرد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده بابک انوری قرار داشت. امیلی لئو، الیور روسکیل و لوکان توه نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. 

فیلم زیر سایه در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و در زمینه‌های فیلم‌نامه و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. نرگس رشیدی، آوین منشادی، بابی نادری، ری هراتیان و آرش مرندی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. 

خلاصه داستان فیلم زیر سایه بدین شرح است: وقایع فیلم در دهه 1980 در اوج دوران جنگ ایران و عراق در تهران جریان دارد. فیلم، داستان مادر جوانی به اسم شیده و دختر خردسال او، درسا است که در غیاب پدر خانواده که پزشک جبهه جنگ است، خانه‌شان مورد اصابت موشکی قرار می‌گیرد که عمل نمی‌کند و منفجر نمی‌شود.

 کلام آخر

این فیلم‌ها جز بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما هستند و در بین مخاطبین خود محبوبیت بسیار زیادی دارند اما ممکن است طرفداران ژانر ترسناک نام برخی از این فیلم ها را نشنیده باشند یا فیلمی از نگاه ما جا مانده باشد. به نظر شما طرفدران این ژانر چه آثاری دیگری در لیست بالا باید قرار بگیرد؟

 

بیشتر بخوانید:


منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 3 =