پنج‌شنبه , می 9 2024

پیش‌بینی برندگان جوایز اسکار ۲۰۲۳

در سال ۲۰۲۳ میلادی فیلم‌سازان و فیلم‌های متعددی شانس بدست آوردن جوایز آکادمی اسکار ۲۰۲۳ میلادی را دارند.

زمان زیادی تا برگزاری مراسم اسکار سال ۲۰۲۳ میلادی باقی نمانده و حالا اکثر فعالان دنیای سینما خودشان را آماده این رویداد بسیار مهم و مهیج می‌کنند. در همین راستا نیز در این مطلب به پیش‌بینی برندگان جوایز اسکار ۲۰۲۳ میلادی می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

بهترین فیلم

فیلم همه چیز همه جا به یکباره (Everything Everywhere All at Once)
فیلم Everything Everywhere All at Once

فیلم همه چیز همه جا به یکباره (Everything Everywhere All at Once) متحمل‌ترین گزینه برای بدست آوردن جایزه بهترین فیلم سال در مراسم اسکار سال ۲۰۲۳ میلادی به شمار می‌رود. این اثر تاکنون جوایز مختلفی را بدست آورده که شامل جوایز Producers Guild، جوایز Critics Choice و همچنین Spirit Award می‌شود.

با این حال، نظرات درباره این اثر سینمایی در بین اعضای آکادمی متفاوت است، برخی آن را خیلی دوست دارند و برخی دیگر نیز آن را دور از فهم می‌دانند. همین نیز باعث می‌شود تا فیلم آلمانی در جبهه غربی خبری نیست (All Quiet on the Western Front) شانس بدست آوردن این جایزه را داشته باشد، فیلمی که توانست در مراسم بفتا جوایز زیادی بدست بیاورد و در صورت بدست آوردن جایزه، به اولین برنده جایزه بهترین فیلم سرویس آنلاین نتفلیکس تبدیل خواهد شد.

در این میان، فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) نه تنها تحسین منتقدان را بدست آورد، بلکه با فروش بسیار بالای خودش کمک شایانی به رونق دوباره سینماها پس از کرونا انجام داد و ممکن است جایزه بهترین فیلم سال به این اثر برسد.

با این وجود، فیلم بنشی‌های اینیشرین (The Banshees of Inisherin) باید جایزه بهترین فیلم سال اسکار را کسب کند. این اثر توانست یک بلوغ و عمق احساسی بسیار خوب و سطح بالایی را از مارتین مک‌دونا نشان بدهد. بازیگران این فیلم بسیار بااستعداد و توانا هستند و هر کدام نیز به خوبی از پس نقش‌های خود برآمده‌اند. فیلم تار (Tár) ساخته تاد فیلد نیز اثر شایسته دیگری برای بدست آوردن جایزه اسکار بهترین فیلم است.

بهترین کارگردان

استیون اسپیلبرگ، مارتین مک‌دونا و تاد فیلد از جمله کارگردان‌هایی هستند که شایسته دریافت جایزه بهترین کارگردانی امسال را دارند. با این حال، کارگردان‌های فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» یعنی دنیلز که جایزه اصلی مراسم Directors Guild را کسب کردند، احتمالا جایزه بهترین کارگردان امسال اسکار را بدست می‌آورند. با این حال، علاوه بر دنیلز، مهارت بسیار بالای تاد فیلد و همچنین بینش بسیار خوب او در زمینه ساخت فیلم «تار» سبب شده تا او نسبت به بقیه برای دریافت این جایزه شایسته‌تر باشد.

بهترین بازیگر مرد

فیلم بنشی‌های اینیشرین (The Banshees of Inisherin)
فیلم The Banshees of Inisherin

در بین نامزدهای بخش بهترین بازیگر مرد، چهار نفر نسبت به بقیه شانس بیشتری دارند که شامل بیل نای برای بازی در فیلم زندگی (Living)، کالین فارل برای نقش‌آفرینی در فیلم «بنشی‌های اینیشرین»، برندن فریزر برای بازی در فیلم نهنگ (The Whale) و همچنین آستین باتلر برای ایفای نقش الویس پراسلی در فیلم الویس (Elvis) است و در این میان، آستین باتلر احتمالا این جایزه را کسب خواهد کرد.

با این حال، نقش‌آفرینی درخشان کالین فارل در فیلم «بنشی‌های اینیشرین» سبب شده تا او را شایسته دریافت این جایزه دانست. پل مسکال نیز با نقش‌آفرینی در فیلم Aftersun توانسته بدرخشد که البته این نقش‌آفرینی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

بهترین بازیگر زن

Tar FocusFeatures0
فیلم Tár

رقابت برای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن اسکار،‌ میان کیت بلانشت و میشل یئو است که هر دو در فیلم‌های نامزد بهترین فیلم سال نقش‌آفرینی کرده‌اند. کیت بلانشت که دو مرتبه قبلا این جایزه را دریافت کرده، یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خودش را در فیلم «تار» ارائه کرده است.

از آن سو نیز میشل یئو تاکنون جایزه اسکار بدست نیاورده و کسب این جایزه بسیار تاریخی خواهد بود و او به اولین بازیگر زن آسیایی برنده این جایزه تبدیل خواهد شد. احتمال اینکه در نهایت این جایزه به کیت بلانشت برسد بسیار بالا است اما هیچ چیزی قطعی نیست.

بهترین بازیگر مکمل مرد

که هوی کوان توانست در فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» نقش‌آفرینی بسیار درخشان و برجسته‌ای از خودش ارائه بدهد و همین نیز سبب شده تا در این بخش، شانس او برای بدست آوردن جایزه اسکار بسیار بالا باشد. برندن گلیسون و بری کیوگان نیز شایستگی دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد اسکار را دارند اما باید گفت که اسکار امسال به احتمال فراوان به این بازیگر تعلق خواهد داشت.

بهترین بازیگر مکمل زن

فیلم Black Panther: Wakanda Forever
فیلم Black Panther Wakanda Forever

بازیگر فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تاابد (Black Panther: Wakanda Forever) یعنی آنجلا باست شانس بسیار زیادی برای کسب جایزه بهترین بازیگر مکمل زن دارد اما آثار مارول در مراسم اسکار کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و نامزدی آنجلا باست اولین نامزدی بازیگری از آثار مارول در این بخش به شمار می‌رود.

از همین رو، به نظر می‌رسد که رقابت اصلی برای دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل زن بین کری کندن از فیلم «بنشی‌های اینیشرین» و جیمی لی کرتیس از فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» باشد.

بهترین فیلم بین‌المللی

فیلم در جبهه غربی خبری نیست (All Quiet on the Western Front)
فیلم All Quiet on the Western Front

تنها یکی از فیلم‌های نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بین‌المللی در بخش بهترین فیلم سال نیز نامزد شده و آن هم فیلم در جبهه غربی خبری نیست (All Quiet on the Western Front) است و همین نیز حاکی از آن است که این اثر برنده جایزه بهترین فیلم بین‌المللی خواهد بود.

این در حالی است که این اثر سینمایی توانست جایزه بهترین فیلم سال بفتا را نیز کسب کند. با این حال، در بین دیگر نامزدهای این بخش، فیلم ای او (EO) و همچنین فیلم دختر ساکت (The Quiet Girl) نیز شایسته دریافت این جایزه هستند.

بهترین انیمیشن

انیمیشن پینوکیو (Pinocchio)
انیمیشن Guillermo del Toros Pinocchio

همراه شدن نام گی‌یرمو دل تورو که یکی از فیلمسازان برجسته و بزرگ محسوب می‌شود، با این اقتباس استاپ موشن و انیمیشنی از داستان پینوکیو (Pinocchio) سبب شده تا این اثر به انیمیشنی موفق و برجسته تبدیل شود و شانس بالایی برای کسب جایزه بهترین انیمیشن سال اسکار داشته باشد.

علاوه بر انیمیشن «پینوکیو»، انیمیشن مارسل صدف کفش به پا (Marcel the Shell With Shoes On) و همچنین انیمیشن قرمز شدن (Turning Red) از دیزنی نیز شانس کسب جایزه بهترین انیمیشن سال اسکار را دارند.


مراسم اسکار سال ۲۰۲۳ میلادی در تاریخ دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و برندگان جوایز بخش‌های مختلف آن اعلام می‌شوند. به نظر شما، کدام یک از فیلم‎‌ها می‌تواند در اسکار امسال موفق باشد؟

منبع: hollywoodreporter


منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − نه =