سه‌شنبه , آوریل 30 2024

توضیحات توسعه‌دهندگان Redfall از نحوه‌ی عملکرد درجه‌ی سختی پویای بازی

بنابر توضحیات اخیر استودیوی آرکین (Arkane Studios)، سیستم درجه‌ی سختی پویای Redfall، چالش‌های این بازی را در هردو حالت تک‌نفره و چندنفره مدیریت خواهد کرد.

استودیوی آرکین از زمان شروع کار روی Arkane، در حال تجربه‌ی چالش‌های جدیدی است که تا پیش از این بازی هرگز با آن‌ها مواجه نشده بود. به‌عنوان مثال، Redfall با وجود چندنفره و شبیه بودن به Left 4 Dead، عنوانی جهان‌باز است و اگرچه تمام آن را به‌تنهایی و تک‌نفره نیز می‌توان به پایان رساند اما حالت Co-op این بازی حداکثر تا 4 بازیکن را پشتیبانی می‌کند و نکته‌ی جالب دیگر اینکه Redfall قرار است از سیستم درجه‌ی سختی پویا در هردو حالت تک‌نفره و چندنفره، بهره ببرد.

به‌تازگی توسعه‌دهندگان استودیوی آرکین، درباره‌ی همین موضوعات، در قالب مصاحبه‌ای در وب‌سایت بتسدا (Bethesda) سخنانی به‌میان آورده و جزئیات بیشتری از نحوه‌ی عملکرد سیستم درجه‌ی سختی Redfall منتشر کرده‌اند. به‌گفته‌ی آرکین، میزان سختی Redfall ثابت نیست و بسته به تعداد بازیکنان و هم‌تیمی‌ها، تعداد دشمنان نیز متغیر خواهد بود. همچنین مقدار پیشروی‌های بازی‌باز میزبان (Host Player) در بخش کمپین، روی سختی بازی تاثیر خواهد گذاشت و میزان آن را با تعداد هم‌تیمی‌ها، تنظیم خواهد کرد. بسته به درجه‌ی سختی که این سیستم برای شما تعیین کرده است، نوع دشمنان، نحوه‌ی حمله‌ی آنان، مقدار خطرناک بودن آن‌ها، قابلیت‌های‌شان و… تغییر خواهد کرد و هیچ‌کدام از این تغییرات، سطحی نخواهد بود.

آرکین در این‌باره، توضیح می‌دهد:

درجه‌ی سختی در Redfall پویا خواهد بود و چندین معیار وجود دارند که برای تعیین آن، همواره درنظر گرفته می‌شوند. در بخش تک‌نفره، با میزان سختیِ بخشِ کمپین، بازی را آغاز می‌کنید و متناسب با پیشروی‌های‌تان، چالش‌های بازی تغییر می‌کنند. در بخش چندنفره نیز همچنان درجه‌ی سختی و مقدار پیشروی‌های صورت گرفته در بخش کمپین مدنظر قرار داده می‌شوند اما تعداد نفرات هم‌تیمی‌ها نیز فاکتوری تاثیرگذار است. بسته به اندازه‌ی گروهِ شما، متوجه‌ی تغییراتی در دشمنانی که با آن‌ها مواجه می‌شوید نسبت به حالت تک‌نفره، خواهید شد. البته این تغییرات، همیشه و همه جا اعمال نمی‌شوند. رویارویی با دشمنان در برخی مواقع ممکن است سخت‌تر یا آسان‌تر شود و بعضی دیگر نیز ممکن است به هیچ‌وجه دچار تغییر نشوند. البته نکته نیز همینجاست؛ اینکه وقتی تعداد بازیکنان بیشتری در اختیار دارید، چیزها باید چالش‌برانگیزتر باشند اما در عین حال، [Redfall] قرار نیست یک بازی چندنفره‌ی یکنواخت باشد.

Redfall در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ (۲ مه ۲۰۲۳ میلادی) برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر و در دسترس کاربران سرویس گیم پس نیز قرار خواهد گرفت. در صورت تمایل، می‌توانید آخرین تریلر منتشر شده از گیم‌پلیِ مبارزات و مراحل این بازی را از طریق این نشانی مشاهده کنید.

منبع: Gamingbolt


منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 4 =