شنبه , آوریل 27 2024

راهنمای تروفی ها و اچیومنت های بازی Resident Evil 3

بازی Resident Evil 3 یکی از محبوب‌ترین شماره‌های سری Resident Evil بود. این امر باعث شد تا Capcom در بازسازی‌های اخیرش، این شماره را نیز موردتوجه قرار داده و با گرافیکی مدرن و امروزی، تجربه این بازی محبوب را بار دیگر برای طرفداران بی‌شمار آن فراهم کند. سری مقالات راهنمای تروفی و اچیومنت داریم راهنمایی دستیابی به تمامی تروفی‌های این بازی را در اختیار شما قرار دهیم تا مسیر راحت‌تری برای پلاتینوم کردن بازی طی کنید و تروفی‌ها را ساده‌تر به دست آورید.

این بازی نسبت به نسخه اصلی‌اش موارد بیشتری برای جمع‌آوری دارد اما دسترسی به تروفی‌های بازی چندان دشوار نیست و برای بخش مهم آن، فقط لازم است تمام آیتم‌های قابل جمع‌آوری را به دست آورید و یک ‌بار هم بازی را در کمتر از دو ساعت با درجه سختی Inferno به پایان برسانید. سایر تروفی‌ها در طول مسیر به‌سادگی به دست می‌آیند. نکته مهم این است که شما می‌توانید پیشروی خود در باز کردن تروفی‌ها را با استفاده از کدهای تقلبی که داخل خود بازی وجود دارد به‌شدت ساده‌تر کنید. این کدها پس‌ازاینکه یک‌بار بازی را تمام کردید در اختیار شما قرار می‌گیرند و در صورت استفاده از آن‌ها اختلالی در باز کردن تروفی‌ها پیش نخواهد آمد.

نقشه کلی تروفی‌های بازی Resident Evil 3 Remake

  • میزان سختی رسیدن به تروفی‌ها: 4 از 10
  • زمان تقریبی لازم برای رسیدن به تمام تروفی‌ها: نزدیک به 25 ساعت
  • تعداد کل تروفی‌ها: 33 عدد (1 پلاتینوم،4 طلایی،12 نقره‌ای،16 برنز)
  • تعداد تروفی‌های آنلاین: 0
  • تروفی‌هایی که ممکن است از دید شما پنهان بماند: تمام تروفی‌ها به‌جز آن‌هایی که مربوط به بخش داستانی بازی هستند ممکن است از چشم شما پنهان بمانند. بااین‌حال در هر پیشروی، همه‌چیز ذخیره‌سازی می‌شود و می‌توانید با استفاده از ذخیره‌سازی‌های خود
  • این وند را تسهیل کنید.
  • تروفی‌هایی که به دلیل باگ فنی ممکن است به دست نیایند: 0
  • آیا درجه سختی بازی در باز کردن تروفی‌ها مؤثر است؟ بله. برای یکی از تروفی‌ها باید بازی را در کمتر از دو ساعت با درجه سختی Inferno به پایان برسانید.
  • حداقل دفعاتی که باید بازی را تمام کنید:3 بار با درجه سختی‌های Hardcore، Nightmare و Inferno
  • آیا استفاده از کدهای تقلب در باز کردن تروفی‌ها مؤثر هستند؟ خیر.
  • آیا قابلیت Free Roam و انتخاب مراحل وجود دارد؟ خیر. هیچ‌کدام از این قابلیت‌ها وجود ندارد اما امکان استفاده از ذخیره‌سازی‌ها در فرایند باز کردن تروفی‌ها میسر است.

راهنمای تروفی های Resident Evil 3

قدم اول: بازی را با درجه سختی Assisted به پایان برسانید و تمام آیتم‌های قابل جمع‌آوری را به دست آورید.

این کار به دلیل درجه سختی Assisted ساده است. همچنین آیتم‌های قابل جمع‌آوری بازی شامل 56 فایل، 20 عدد عروسک چارلی، 20 قفل (شامل هر مدل قفلی در بازی می‌شود)، 10 عدد سلاح و پیدا کردن حداقل یک آیتم ارتقا برای Inventory است. برای آماده شدن برای قدم دوم بهتر است ذخیره‌سازی‌های مختلفی در محل‌های خاص بازی داشته باشید:

  • مرحله Hospital: هنگام مأموریت Give Vaccine to Jill و در محل Makeshift Sickroom
  • مرحله NEST 2: هنگام مأموریت Get the Vaccine و در محل Storage

شما می‌توانید بدون استفاده از Storage Box تروفی Minimalist را نیز در قدم اول به دست آورید اما این کار چندان پیشنهاد نمی‌شود زیرا برای پیدا کردن هر 10 سلاح به مشکل می‌خورید و مدیریت Inventory شما سخت‌تر می‌شود. بهتر است یک‌بار دیگر خیلی سریع بازی را تمام کنید تا این تروفی را در آن راند به دست آورید.

قدم دوم: به دست آوردن 88000 امتیاز برای خرید کد تقلب Infinite Rocker Launcher، دو عدد Hip Pouches که برای ارتقا Inventory لازم است، 2 عدد Recovery Coin و 2 عدد Defense Coin.

شما برای اتمام بازی با درجه‌های سختی بالاتر نیاز است این آیتم‌ها را به ترتیب خریداری کنید:

  1. کد تقلب Infinite Rocket Launcher که به شما مهمات بی‌نهایت و خود سلاح را خواهد داد.
  2. دو عدد Recovery Coin که به‌صورت خودکار سطح سلامتی شما را بازیابی می‌کنند.
  3. دو عدد Defense Coin که شما را در مقابل ضربات دشمن مقاوم‌تر می‌کند.
  4. دو عدد Hip Pouches که Inventory بیشتری در ابتدای بازی در دسترس شما قرار خواهد داد.

برای تمام این موارد نزدیک به 90000 امتیاز لازم خواهید داشت. با یک‌بار اتمام بازی شما نزدیک به 10000 امتیاز دریافت خواهید کرد و برای باقی آن بهترین روش کشتن دشمنان با سلاح‌های مختلف است که می‌توانید با ذخیره‌سازی بازی در نقاطی که دشمنان زیادی وجود دارند به‌سادگی این کار را انجام دهید، زیرا پیشروی و امتیازهای شما همواره باقی می‌ماند و با بارگذاری دوباره ذخیره‌سازی‌های خود، چیزی از امتیازها را از دست نخواهید داد.

یکی از بهترین مراحل برای انجام این کار، مرحله Hospital و بخشی از آن‌ که باید توسط Carlos در برابر موج عظیم دشمنان مقاومت کنید. با هر بار اتمام این مرحله نزدیک به 11000 امتیاز دریافت خواهید کرد.

قدم سوم: اتمام بازی با درجه سختی Hardcore و بدون استفاده بیش از یک‌بار از Herbs یا Health Spray

با آیتم‌هایی که در قدم دوم به دست آوردید، حالا باید بازی را با درجه سختی Hardcore تمام کنید. سلاح Rocket launcher شما همه‌چیز به‌جز خود Nemesis را با یک ضربه از پا در خواهد آورد. بهتر است اینجا تروفی I Might Need These later را هم به دست آورید که طی آن نباید بیش از یک‌بار از آیتم‌های بازیابی سطح سلامتی مثل Herb یا Health Spray استفاده کنید. این یک‌بار استفاده هم مربوط به زمانی می‌شود که توسط عنکبوت‌ها آلوده می‌شوید و چاره‌ای نخواهید داشت؛ اما خوشبختانه به دلیل Recovery Coin هایی که در اختیاردارید، این موضوع چندان برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

آیتم‌های مربوط به کد تقلب در Storage Box ظاهر می‌شوند به همین دلیل در پیشروی‌های شما در درجه‌های سختی بالا، تروفی مربوط به عدم استفاده از Storage Box قابل باز کردن نخواهد بود.

قدم چهارم: اتمام بازی با درجه سختی Nightmare

پس از اتمام بازی با درجه سختی Hardcore، این درجه باز خواهد شد. این پیشروی هم مانند پیشروی قبلی شما خواهد بود و شما صرفاً باید تمام کارهای قدم سوم را تکرار کنید.

قدم پنجم: اتمام بازی در کمتر از دو ساعت و با درجه سختی Inferno

این درجه، سخت‌ترین حالت بازی است که باید بازی را در کمتر از دو ساعت در آن تمام کنید. تمام آیتم‌های ذکرشده در قدم دوم را حتماً همراه داشته باشید. همچنین شما باید رنک S را نیز در این قدم به دست آورید که فقط با ذخیره‌سازی کمتر از 5 بار و اتمام بازی در کمتر از 2 ساعت به دست می‌آید. نکته مهم این است که ذخیره‌سازی‌های خود را قبل از مبارزه با Boss ها انجام دهید (مراقب باشید بیش از 5 بار نشود!) و درصورتی‌که مردید، هرگز دکمه Continue را نزدید زیرا در این صورت زمان بازی ادامه پیدا می‌کند و نمی‌توانید هدف زیر دو ساعت را تکمیل کنید. اگر مردید دوباره ذخیره‌سازی خود را بارگذاری کنید تا زمان هم Reset شود. همچنین این موضوع را مدنظر داشته باشید که در درجه سختی Inferno ذخیره‌سازی خودکاری وجود ندارد و باید تمام آن‌ها را دستی انجام دهید.

قدم ششم: اتمام بازی بدون استفاده از Storage Box

این مرحله را در صورتی انجام دهید که تروفی Minimalist را بعد از تمام کارهای دیگر به دست نیاوردید. برای این کار دوباره درجه سختی Assisted را انتخاب کنید. نکته مهم اینجا این است که دیگر نمی‌توانید از آیتم‌ها و کدهای تقلب قدم‌های قبلی استفاده کنید زیرا تمام آن‌ها فقط در Storage Box ظاهر خواهند شد.

راهنمای تروفی های Resident Evil 3

So Long RC

So Long RC

تمام تروفی‌های بازی را به دست آورید.

First Escape

First Escape

از آپارتمان Jill فرار کنید.

این تروفی به‌صورت خودکار در بخش داستانی باز می‌شود.

Somebody to Lean On

Somebody to Lean On

از قسمت شمالی شهر فرار کنید.

این تروفی به‌صورت خودکار در بخش داستانی باز می‌شود.

Escape from the City

Escape from the City

به قسمت مرکزی شهر برسید.

این تروفی به‌صورت خودکار در بخش داستانی باز می‌شود.

I Don’t Feel So Good

I Don’t Feel So Good

از میدان Clock Tower خارج شوید.

این تروفی به‌صورت خودکار در بخش داستانی باز می‌شود.

Dominator

Dominator

بازی را با درجه سختی Inferno به پایان برسانید.

این تروفی در قدم پنجم در کنار سایر تروفی‌ها باز خواهد شد.

Basic Chemistry

Basic Chemistry

آیتمی را در قسمت Crafting بسازید.

برای این کار شما با ترکیب آیتم‌های مختلف با یکدیگر در Inventory، آیتم جدیدی ساخته و تروفی را باز خواهید کرد. ساخت هر آیتمی برای به دست آوردن این تروفی کافی است.

Gunsmith

Gunsmith

یکی از سلاح‌های خود را ارتقا دهید.

برای ارتقا سلاح‌ها ابتدا باید اجزای مربوطشان را پیدا کنید و در بخش Inventory آن‌ها را با سلاح موردنظر ادغام کنید.

Get Organized

Get Organized

Inventory خودتان را ارتقا دهید.

برای این تروفی شما باید حداقل باید یک عدد از Hip Pouch ها را پیدا کنید.

Nemesis Down

Nemesis Down

برای این تروفی باید کاری کنید تا Nemesis صدمه ببیند و جعبه‌ی مهماتی از او افتاده که شامل اجزای جانبی مربوط به Handgun است. ساده‌ترین راه این است که در درجه سختی Assisted، به سمت او نارنجک پرتاب کنید تا درجا صدمه زیادی ببیند و جعبه ظاهر شود.

Nemesis Down 2

Nemesis Down?

Nemesis را مبارزه روی پشت‌بام شکست دهید.

این تروفی به‌طور خودکار در روند داستانی بازی باز خواهد شد.

Power Stones

Power Stones

تمام جواهرهای گم‌شده در برج ساعت را پیداکرده و در جای خود قرار دهید.

در Safe Room مرحله Clock Tower جعبه‌ای وجود دارد که سه جایگاه با رنگ‌های مختلف در آن وجود دارد. شما باید سه جواهر رنگی قرمز، آبی و سبز را پیداکرده و در جای مخصوص خود قرار دهید. تمام آن‌ها درون جعبه‌هایی قرار داشته که در مرحله Downtown پیدا می‌شوند. برای باز کردن جعبه‌ها به Lockpick احتیاج دارید که با پیشروی در بخش داستانی بازی آن را به دست خواهید آورد.

مکان جعبه‌ها به شرح زیر هستند:

  1. جواهر سبز در اسباب‌بازی‌فروشی منطقه Downtown قرار دارد. شما با باز کردن یکی از درهای قفل موجود در اسباب‌بازی‌فروشی جعبه را پیدا خواهید کرد.
  2. جواهر آبی در سوپرمارکت موجود در منطقه Downtown قرار دارد. این مغازه دقیقه مقابل اسباب‌بازی‌فروشی است و شما باید با قیچی آهن‌بر، زنجیر در ورودی آن را بازکنید. جعبه حاوی جواهر داخل آن وجود دارد.
  3. جواهر آبی در مغازه دونات فروشی و داخل Safe Room آنجا قرار دارد. جعبه آن را می‌توانید داخل این اتاق پیدا کنید.

The Carlos Express

The Carlos Express

اداره پلیس را ترک کنید.

این تروفی به‌طور خودکار در بخش داستانی بازی باز خواهد شد.

An Unfortunate End

An Unfortunate End

وقتی برای اولین بار در نقش شخصیت Carlos بازی می‌کنید، اولین دشمنی که با آن روبه‌رو می‌شوید نسخه زامبی کاراکتر Brad است که از بقیه زامبی‌ها کمی سرسخت‌تر بوده و گلوله‌های بیشتری برای کشتنش لازم دارید. با کشتن او این تروفی باز می‌شود.

Jill Valentine

Jill Valentine

بازی را با رنک S و در درجه سختی Inferno به پایان برسانید.

به قدم پنجم راهنما مراجعه کنید.

I Need a Hero

I Need a Hero

از موج حمله زامبی‌ها در مرحله Hospital جان سالم به در ببرید.

این تروفی به‌صورت خودکار در روند داستانی بازی باز می‌شود.

The Pursuer

The Pursuer

Nicholai را تا مقرهای زیرزمینی دنبال کنید.

این تروفی به‌صورت خودکار در روند داستانی بازی باز می‌شود.

Electric Slide

Electric Slide

تمامی فیوزهای موجود در بخش انبار را در کمتر از 5 دقیقه پیدا کنید.

پس از خروج از بیمارستان شما توسط آسانسوری به یک انبار بزرگ می‌رسید. در این قسمت Nicholai از پشت اتاقکی شیشه‌ای شما را نگاه می‌کند و شما باید 3 فیوز مخفی را در این مرحله پیدا کنید. محل این فیوزها به شرح زیر هستند:

  1. پس‌ازاینکه چراغ‌ها خاموش شدند، آسانسور سمت راست را سوار شوید تا فیوز اول را پیدا کنید.
  2. پس از عبور میان دو کانتینر، به اتاقی در قسمت جنوبی Safe Room بروید که در طبقه بالا قرار دارد. سمت چپ آن دری وجود دارد که پشت آن نردبانی قرار داشته که با پایین رفتن از آن به فیوز دوم می‌رسید.
  3. با ادامه مسیر در قسمت جنوبی Safe Room، تعدادی زامبی از داخل مخزنی بیرون می‌آیند. درون آن مخزن فیوز سوم قرار دارد.

Nemesis Down!?

Nemesis Down!?

Nemesis را در منطقه NEST 2 شکست دهید.

این یکی از مبارزات Boss داخل بازی است که با پیشروی در بخش داستانی و شکست Nemesis به‌طور خودکار، تروفی به دست می‌آید.

Nemesis Down!!!

Nemesis Down!!!

آخرین مبارزه با Nemesis را پیروز شوید.

این مبارزه که آخرین مبارزه بازی است برای بار آخر شما را مقابل Nemesis قرار می‌دهد. شما برای صدمه زدن به او باید از سلاح لیزری قدرتمندی که در وسط اتاق نبرد قرار دارد استفاده کنید. با هر بار شلیک، باید باتری‌های اصلی سلاح را در دو طرف اتاق در زمانی مناسب که Nemesis به شما نمی‌تواند دسترسی پیدا کند دوباره جایگذاری کنید. جاخالی دادن از ضربه‌های Nemesis در این مبارزه امری ضروری است.

Hello Charlie

Hello Charlie

یکی از عروسک‌های چارلی را نابود کنید.

به تروفی Goodbye Charlie مراجعه کنید.

Two for One Deal

Two for One Deal

دو دشمن را با یک شلیک نابود کنید.

این تروفی به‌سادگی با استفاده از شاتگان در قسمت عنکبوت‌ها به دست می‌آید زیرا در این منطقه تعداد زیادی عنکبوت هم‌زمان به شما حمله می‌کنند که با یک شلیک شاتگان می‌میرند. بااین‌حال می‌توانید از Rocket Launcher نیز بر روی زامبی‌های کنار هم استفاده کنید.

Bookworm

Bookworm

تمام فایل‌های موجود در بازی را بخوانید.

Goodbye, Charlie!

Goodbye, Charlie!

تمام عروسک‌های چارلی موجود در بازی را از بین ببرید. این عروسک‌ها در جای‌جای دنیای بازی وجود دارند و اگر به آن‌ها نزدیک باشید، با صدایی این موضوع را به شما اطلاع می‌دهند.

Kendo’s Armory

Kendo’s Armory

تمام سلاح‌ها را در بخش داستانی به دست آورید.

RE Master of Unlocking

RE: Master of Unlocking

تمام قفل‌های مربوط به گاوصندوق‌ها و … را در بازی بازکنید.

Survivor

Survivor

بازی را با درجه سختی استاندارد یا بالاتر تمام کنید.

Veteran

Veteran

بازی را با درجه سختی Hardcore یا بالاتر تمام کنید.

Conqueror

Conqueror

بازی را با درجه سختی Nightmare یا بالاتر تمام کنید.

Sensational Work

Sensational Work

بازی را با به دست آوردن رنک S تمام کنید.

نکته: تمام تروفی‌های بالا و مربوط به درجه سختی، زمانی که تروفی Jill Valentine را به دست آوردید در کنار آن باز می‌شوند.

Minimalist

Minimalist

بازی را بدون استفاده از Storage Box به پایان برسانید.

Storage Box یک صندوق بزرگ در Safe Room است که می‌توانید آیتم‌های مختلف را در آن جاسازی کنید و همچنین آیتم‌های مربوط به بخش کدهای تقلب نیز در آن ظاهر می‌شوند. برای این تروفی بهترین کار این است که یک‌بار بازی را با سرعت ‌بالا و درجه سختی Assisted بدون استفاده از Storage Box تمام کنید.

I Might Need These Later!

I Might Need These Later

بازی را فقط با یک‌بار استفاده از آیتم‌های بازیابی سطح سلامتی به پایان برسانید.

برای این کار فقط یک‌بار می‌توانید از Herb یا Health Spray استفاده کنید که این یک‌بار، فقط در منطقه عنکبوت‌ها و زمانی که آلوده می‌شوید باید انجام شود؛ یعنی به‌نوعی حق استفاده از آن‌ها را در هیچ جای دیگر بازی نخواهید داشت اما به لطف وجود Recovery Coin ها، به دست آوردن این تروفی بسیار ساده است.

Sprinter

Sprinter

بازی را در کمتر از 2 ساعت به پایان برسانید.

این تروفی نیز در کنار تروفی Jill Valentine باز خواهد شد. به قدم پنجم مراجعه کنید.

این بود مختصری راهنمایی از روش به دست آوردن تروفی‌های بازی Resident Evil 3 Remake. به دست آوردن تمام آن‌ها و پلاتینوم کردن بازی چندان دشوار نبوده و فقط نیازمند چند بار اتمام بازی و استفاده از کدهای تقلب طراحی‌شده داخل خود بازی است که به لطف آن‌ها، این مسیر بسیار تسهیل شده است.


منبع par30games.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =