دوشنبه , می 20 2024

بیوگرافی میلی آلکاک | از مادر اژدها تا سوپرگرل جدید سینما

[ad_1]

میلی آلکاک با تنها ۲۳ سال سن ورود موفقیت آمیز و جالب توجهی را به سینما و تلویزوین رقم زده است.

تبلیغات

میلی آلکاک در تاریخ ۱۱ آوریل سال ۲۰۰۰ میلادی (۲۳ فروردین ۱۳۷۹) در شهر سیدنی واقع در کشور استرالیا چشم به جهان گشوده است. بازیگر ۲۳ ساله‌ای که صاحب ۲ برادر کوچکتر از خود بوده و دوران تحصیل خود را به ترتیب در مدرسه دولتی واقع در شهر استنمور و سپس دبیرستان هنرهای نمایشی نیوتاون سپری کرده است؛ البته که ورود او به حوزه بازیگری سبب شد تا از تحصیل کناره‌گیری نماید.

نخستین تجربه بازیگری وی به سال ۲۰۱۴ میلادی بازمی‌گردد. جایی که میلی آلکاک با ۱۴ سال سن ایفای نقش در سریال تلویزیونی Wonderland در شبکه نتوورک ۱۰ را بر عهده گرفت و سپس به عنوان مدل برای برندهایی نظیر کی‌اف‌سی، ان‌بی‌ان، کدبری و وولورث سوپرمارکتس تبلیغاتی را بر عهده گرفت که در آن زمان شهرتی نسبی را برایش به همراه داشت.

پس از پشت سر گذاشتن تجربیات مختلف در حوزه مدلینگ و برندینگ به تلویزیون بازگشت و بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ میلادی در شبکه کودک و نوجوان دیزنی کشور استرالیا حضور پیدا کرد و پروژه‌های مختلفی همچون Hanging With را در مقابل دوربین بر عهده گرفت تا این که در همان سال ۲۰۱۷ برای نخستین‌بار در سریال کوتاهی به نام High Life تجربه ایفای نقش اصلی را در کارنامه بازیگری به ثبت رساند.

بیوگرافی میلی آلکاک | از مادر اژدها تا سوپرگرل جدید سینما - گیمفا

تجربیات بازیگری میلی آلکاک اساساً به مدیوم تلویزیون گره خورده بود و در حالی که تاکنون تنها یک فیلم سینمایی آن هم در ژانر وحشت و روان‌شناختی به نام The School را از سینمای کشور استرالیا نقش آفرینی کرده اما تا سال ۲۰۱۹ پروژه‌های تلویزیونی متعددی نظیر A Place to Call Home، Janet King، Fighting Season و Pine Gap را در مقابل دوربین به ارمغان آورده است.

او که آهسته ولی پیوسته مشغول پیمودن پله‌های ترقی در حوزه بازیگری بود، توانست تا در ادامه با نقش آفرینی در سریال‌های Les Norton، Upright، The Gloaming و Reckoning طی مدت زمانی ۳ ساله حسابی قدرت بازیگری خود را به معرض نمایش گذاشته و بزرگترین فرصت زندگی‌ را برای خود مهیا نماید که نه تنها جایگاه وی را به عنوان یک بازیگر دگرگون می‌کرد، بلکه شهرتی بی‌سابقه نیز برایش به همراه می‌داشت.

پس از پایان ناامید کننده‌ مجموعه تلویزیونی حماسی و فانتزی Game of Thrones شبکه HBO در نظر داشت تا دنیای خلق شده توسط جرج آر. آر. مارتین را بیش از پیش گسترش دهد. به همین منظور نیز در ابتدا به سراغ ساخت اثری پیش درآمد گونه به نام House of the Dragon رفت که صدها سال پیش از وقایع بازی تاج و تخت جریان داشت و یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ سرزمین وستروس را به تصویر می‌کشید.

بیوگرافی میلی آلکاک | از مادر اژدها تا سوپرگرل جدید سینما - گیمفا

این سریال که اقتباسی از رمان‌های یخ و آتش به شمار می‌رفت، حول محور داستان مشهور و پرطرفدار رقص اژدهایان جریان داشت؛ رویدادی حماسی، تلخ و تاثیرگذار در دنیای وستروس که میزبان جنگ داخلی خاندان تارگرین برای کسب تاج و تخت بوده و یکی از شخصیت‌های مهم این حماسه شاهزاده‌ای به نام رینیرا تارگرین نام دارد که به عنوان رهبر و ملکه جبهه سیاه شناخته شده است.

با توجه به این که رویداد رقص اژدهایان طی یک بازه زمانی چندین و چند ساله به وقوع می‌پیوندد، شاهد شخصیت پردازی رینیرا تارگرین از دختری نوجوان تا زنی باتجربه می‌بودیم که این مسئله سبب شد تا شبکه HBO برای منطقی جلوه دادن پرش زمانی، از ۲ بازیگر متفاوت برای به تصویر کشیدن این شخصیت بهره بگیرد که ایفای نقش دوران نوجوانی رینیرا بر عهده میلی آلکاک قرار گرفت تا مهمترین نقش آفرینی کارنامه بازیگری خود را تا به امروز به تصویر بکشد.

فصل نخست سریال House of the Dragon در سال ۲۰۲۲ میلادی به نمایش درآمد و میلی آلکاک در ۵ قسمت ایفای نقش رینیرا تارگرین جوان را بر عهده گرفت و به بهترین شیوه ممکن شخصیت وی را به تصویر کشید تا جایی که تحسین تمامی بینندگان و منتقدین سریال را در پی داشت تا حدی که بسیاری از مخاطبین خواهان حضور مجدد وی بوده و علاقه‌ی نداشتند تا اما دآرسی جایگزین وی شود.

بیوگرافی میلی آلکاک | از مادر اژدها تا سوپرگرل جدید سینما - گیمفا

نقش آفرینی در قامت رینیرا تارگرین در کنار شهرت و محبوبیتی که برای میلی آلکاک به همراه داشت سبب شد تا نخستین نامزدی خود در حوزه بازیگری را نیز تجربه نماید؛ زیرا نامزد کسب جوایزی همچون انجمن منتخب منتقدان و جایزه لوگی شده است. دستاوردهای قابل توجهی که سبب شد تا پس از حضوری پرسر و صدا و موفق در حوزه تلویزیون، فرصت دیگری به وی اعطا شود که این بار در حوزه سینما رقم خورده است.

پس از روی کار آمدن جیمز گان و پیتر سفران به عنوان مدیران دنیای سینمایی جدید دی‌سی، شاهد رونمایی از فاز نخست این فرنچایز جدید تحت عنوان DCU بودیم که از فیلمی به نام Supergirl: Woman of Tomorrow برخوردار می‌باشد. فیلمی که میزبان حضور سوپرگرل جدیدی در سینما پس از ساشا کالی در فیلم ناامید کننده و شکست خورده The Flash خواهد بود که طی هفته‌های گذشته به صورت رسمی بازیگر آن توسط خود شخص جیمز گان رونمایی شد و میلی آلکاک برای ایفای نقش کارا زور-ال برگزیده شده است.

قطعاً حضور میلی آلکاک در قامت سوپرگل جدید سینما می‌توانید مسیر تبدیل شدن به بازیگری مشهور چه بسا در قامت یک ستاره سینما را برای وی بیش از پیش هموار نماید. بازیگری زیبا، دوست داشتنی و در عین حال توانمند که به جایگاه ارزشمندی پس از بازیگری در طی ۱۰ سال گذشته دست پیدا کرده و باید دید که پس از ایفای نقش سوپرگرل در فیلم Supergirl: Woman of Tomorrow چه مسیری را در پیش خواهد گرفت.

منبع: گیمفا

تبلیغات
[ad_2]
منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 7 =