شنبه , می 18 2024

بازداشت شدن هانیه توسلی ؛ خبر ناگهانی طناز توسلی از خواهرش

[ad_1]

بازداشت شدن هانیه توسلی ، خبری ناگهانی بود که از سوی طناز توسلی در رسانه های مجازی فارسی پخش شده که حواشی بسیاری را ایجاد کرده است.

اخیرا خبری مبنی بر بازداشت هانیه توسلی در رسانه های مجازی منتشر شده است. گویا دلیل دستگیر شدن هانیه توسلی هنوز مشخص نشده است. این خبر از سوی خواهر هانیه توسلی ” طناز توسلی” منتشر شده است.

بازداشت شدن هانیه توسلی

01000000 0aff 0242 6036 08dbb6ff7d29 cx0 cy17 cw0 w1597 n r1 st s 2
دستگیری هانیه توسلی از زبان خواهرش

هانیه توسلی، خواهر این بازیگر، در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که هانیه توسلی در تاریخ ۲۵ شهریور مورد بازداشت قرار گرفته و به مکان نامعلومی منتقل شده است. با این حال، هنوز نهاد بازداشت کننده و دلیل دقیق بازداشت هانیه توسلی مشخص نیست و هیچ منبع رسمی به این خبر واکنش نشان نداده است.

بیوگرافی هانیه توسلی

photo 2023 09 17 14 11 01 2

هانیه توسلی، هنرپیشه و نمایشنامه‌نویس ایرانی، در ۱۴ خرداد ۱۳۵۸ در شهر همدان متولد شد. او دیپلم تجربی دارد و همچنین کارشناسی نمایشنامه نویسی را از دانشگاه آزاد اسلامی تهران دریافت کرده است. در حال حاضر، هانیه توسلی ۴۲ ساله است و چهار خواهر دارد. خواهر بزرگترش به نام هما در یک مجله به عنوان منتقد فعالیت می‌کند و در حال حاضر به ترجمه مشغول است. مهسا، خواهری دیگر او، جراح مغز است. هدیه نیز در آمریکا به عنوان خواننده فعالیت می‌کند و خواهر کوچکترش در رشته طراحی شهری تحصیل کرده است.

هانیه توسلی از سن ۱۷ سالگی بازی در تئاتر را به صورت آماتور آغاز کرد و پس از ورود به دانشگاه آزاد تهران، به صورت جدی‌تر به این حرفه پرداخت. در آغاز کارش، مشکلی در تلفظ داشت، اما با تمرین‌های زیاد و علاقه به بازیگری، توانست این مشکل را رفع کند.

بازی هانیه توسلی در نمایش «پدر دوست‌داشتنی» در یکی از جشنواره‌های تئاتر نصرالله قادری که او به عنوان داور در آن حضور داشت، توجه وی را جلب کرد و او را برای بازی در نمایش فوق دعوت کرد. سال بعد، در فیلم کوتاه «روی جاده نمناک» به کارگردانی مهدی کرم‌پور حضور یافت. سپس با بازی خوب خود در سریال «غریبه» به کارگردانی جواد اردکانی که در شبکه دو سیما پخش می‌شد، وارد عرصه سینما شد. سپس در فیلم سینمایی «شام آخر» به کارگردانی فریدون جیرانی و بازیگرانی همچون ثریا قاسمی، آتیلا پسیانی، کتایون ریاحی و محمدرضا گلزار نیز نقش داشت.

علاوه بر بازیگری، علایق دیگر هانیه توسلی شامل عکاسی و نقاشی است که به گفته خودش، تأثیر زیادی بر روی او داشته و حتی موجب علاقمندی او به حرفه بازیگری شده است.

جالب است بدانید که در ابتدا هانیه توسلی به عناسی لشکر در فیلم سینمایی «سگ کشی» به کارگردانی بهرام بیضایی حضور داشت. اما او پس از دو سال، به خاطر نقش آفرینی در فیلم سینمایی «شب‌های روشن»، موفق به دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن در هفتمین جشنواره خانه سینما در سال ۱۳۸۲ شد. بازی درخشان توسلی در فیلم سینمایی «دهلیز» به کارگردانی بهروز شعیبی نیز، او را برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر سی و یکم کرد.

حواشی و شایعات هانیه توسلی

بازداشت شدن هانیه توسلی

در روز سالروز کشته شدن مهسا امینی و هم‌زمان با افزایش فشارها بر معترضان در ایران، هانیه توسلی، بازیگر شناخته شده تئاتر و سینما، توسط نهادی ناشناس بازداشت شده است. خبر بازداشت هانیه توسلی از طریق صفحه اینستاگرام خواهرش، طناز توسلی، منتشر شده است. همچنین، صفحه اینستاگرام رسول خادم، قهرمان پیشین کشتی جهان و المپیک، نیز از دسترس خارج شده است.

در استوری اینستاگرام خود، طناز توسلی نوشته است: “خواهرم هانیه توسلی، امشب ۲۵ شهریور ۰۲ ساعت ۱۱:۴۵ شب در منزل شخصی‌اش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.” هانیه توسلی یکی از سینماگران مطرح ایران است و پیش از این در حمایت از اعتراضات سراسری مردم و انتشار مطالب انتقادی در صفحه اینستاگرام خود فعالیت داشت. صفحه اینستاگرام رسول خادم نیز در روز شنبه ۲۵ شهریور از دسترس خارج شده است.

همچنین، بازیگر معروف سینما و تئاتر ایران، مهناز افشار، در یک پست در رسانه اجتماعی به این خبر واکنش نشان داد. او هانیه توسلی را “یک انسان شریف و آزاده” خواند و اشاره کرد که پس از کشته شدن مهسا امینی، او از بازیگری دست کشیده است. افشار در پیام خود گفت: “صدای او باشیم.” با این حال، هنوز نهاد بازداشت کننده هانیه توسلی مشخص نیست و هیچ منبع رسمی واکنشی به این خبر نشان نداده است.

بیشتر بخوانید:

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید.

دیدگاه شما در خصوص بازداشت شدن هانیه توسلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.

[ad_2]
منبع figar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =