پنج‌شنبه , می 9 2024

انتشار تصاویر غیراخلاقی تیلور سوییفت توسط هوش مصنوعی خشم هواداران را برانگیخت!

اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) جمعه گذشته با انتشار بیانیه‌ای انتشار تصاویر هوش مصنوعی «تیلور سوییفت» را محکوم کرد. این تصاویر غیراخلاقی که با هوش مصنوعی تولید شده‌اند خشم هواداران تیلور سوییفت خواننده را برانگیخته است.

این اتحادیه تصاویر را «ناراحت‌کننده، آسیب‌زننده و عمیقاً نگران‌کننده» می‌خواند و می‌گوید: «ایجاد و انتشار تصاویر جعلی – به ویژه تصاویری که ماهیت فحشا دارند – بدون رضایت کسی باید غیرقانونی باشد. ما به عنوان یک جامعه، قدرت کنترل این تکنولوژی‌ها را داریم، اما باید همین حالا اقدام کنیم پیش از آنکه دیر شود. ما از تیلور و همه زنانی که در هر جا قربانی این نوع سرقت از حریم خصوصی و حق استقلال فردی خود شده‌اند، حمایت می‌کنیم.»

در ماه‌های اخیر وبسایت‌هایی که تولید تصاویر با هوش مصنوعی را تسهیل کرده‌اند رشد زیادی داشته‌اند. برخی از آن‌ها محدودیتی در خلق تصاویر مستهجن با استفاده از ظاهر سلبریتی‌ها ندارند.

تاکنون چندین لایحه در رابطه با هوش مصنوعی به قوه مقننه ایالات متحده ارائه شده اما هیچ‌یک از آن‌ها به قانون تبدیل نشده است. با این حال اتفاقاتی از این دست ممکن است روند قانون‌گذاری را تسریع کند.

«ساتیا نادلا» مدیر عامل مایکروسافت سه‌شنبه پیش در مصاحبه با ان‌بی‌سی گفته بود که برای جلوگیری از انتشار بیشتر این نوع تصاویر باید اقداماتی صورت بگیرد. یکی از موانع تصویب قوانین درباره هوش مصنوعی نقض متمم اول قانون اساسی و آزادی بیان است.


منبع moviemag.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =