پنج‌شنبه , می 9 2024

بهترین فیلم های کریستین بیل (Christian Bale)؛ معرفی 18 عنوان برتر

کریستین بیل یکی از مطرح‌ترین و معروف‌ترین بازیگران آمریکایی است که طرفداران زیادی دارد. در این مطلب به معرفی بهترین فیلم های کریستین بیل می‌پردازیم.

کریستین بیل بی‌تردید یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بازیگران آمریکایی در ایران و سراسر دنیاست. او را شاید به عنوان یک شعبده‌باز حرفه‌ای، یک قاتل روان‌پریش و یا حتی یک ابرقهرمان تسلیم‌ناپذیر بشناسید!

کارنامه کریستین بیل به حدی پر از فیلم‌های ماندگار و درخشان است که انتخاب لیست بهترین فیلم های کریستین بیل کاری بس دشوار بوده اما ما در این مطلب با تکیه بر نظر تماشاگران، نمرات IMDb و موفقیت فیلم‌ها در جشنواره‌های معتبر، لیستی از فیلم های کریستین بیل تهیه کرده‌ایم که شاید بهترین‌های این بازیگر محبوب باشند.


‌بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های کریستین بیل

کریستین بیل شاید از معدود بازیگرانی باشد که از دوران نوجوانی و مراحل اولیه بازیگری، کار را کاملا حرفه‌ای و در قامت یک بازیگر بزرگ آغاز کرد. بیل در حالی که تنها 12 سال داشت، در فیلم پرفروش استیون اسپیلبرگ بزرگ یعنی امپراتوری خورشید ظاهر شد.

بهترین فیلم های کریستین بیل
بهترین فیلم های کریستین بیل

شمار آثاری که کریستین بیل در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته از عدد 40 گذر کرده و او در طول این دوران پربار فعالیتش هر جایزه‌ای از ایندیپندنت اسپیریت تا اسکار را دریافت کرده است.

بیل به عنوان بازیگری با طیف گسترده‌ای از توانایی‌ها تقریبا بازی در هر ژانری از اکشن و کمدی گرفته تا وسترن و بیوگرافی را در کارنامه دارد و انواع نقش‌های مثبت، منفی، کاریزماتیک و غیره را ایفا کرده است. او کسی است که برای ایفای یک فیلم 25 کیلو وزن کم می‌کند و برای نقش دیگر، وزن شدیدی می‌افزاید!

بهترین فیلم های کریستین بیل
هر دو شخصیت کریستین بیل هستند. یکی در ماشین‌باز و دیگری در معاون!

با این وصف،‌ انتخاب بهترین فیلم های کریستین بیل کار ساده‌ای نیست و شاید در لیست ما برخی از مهمترین فیلم‌های او نباشد، اما می‌کوشیم بهترین فیلم‌های او را به شما معرفی کنیم.

امپراتوری خورشید (Empire of the Sun)

بهترین فیلم های کریستین بیل

  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران: کریستین بیل، جان مالکوویچ، بن استیلر، میراندا ریچاردسون و…
  • امتیاز IMDb: نمره 7.7

همانطور که گفتیم، یکی از مهمترین و بهترین فیلم های کریستین بیل مربوط به دوران نوجوانی او و همکاری با استیون اسپیلبرگ است. او در سن 12 سالگی در فیلم امپراتوری خورشید یکی از تاثیرگذارترین اجراهای بازیگران کودک در تاریخ سینما را به نمایش گذاشت و با اجرای تصنیف زیبای «Suo Gân» خودنمایی کرد.

امپراتوری خورشید روایتی از واقعیت‌های جنگ از چشم یک کودک است. این فیلم مانند دیگر آثار اسپیلبرگ بر مضامین خانوادگی و پسران از دست رفته در جنگ تمرکز دارد و حاکی از مراحل گذار یک مرد از جوانی به بلوغ است.

در این فیلم شاهد زندگی جیم‌گراهام و خانواده ثروتمندش در شهرک بین‌المللی شانگهای هستیم که با تهاجم ژاپن به چین پس از حمله پرل هاربر در سال 1941 و در جریان فرار از چین از هم جدا می‌شوند. جیم حالا باید به تنهایی زنده بماند اما اسیر می‌شود و چالش‌های زیادی از سر می‌گذراند.

توزان (Equilibrium)

بهترین فیلم های کریستین بیل

  • کارگردان: کرت ویمر
  • بازیگران:‌کریستین بیل، امی واتسون، تی دیگز و شون بین
  • امتیاز IMDb: نمره 7.4

توازن به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن کریستین بیل روایتگر داستانی علمی تخیلی در ژانر اکشن است و ماجرای آن به دنیایی می‌پردازد که در آن صلح به دست آمده و انسان‌ها باید هر روز دارو بخورند تا احساسات انسانی را از بین ببرند. در این جامعه البته شورش‌هایی علیه وضع موجود هم وجود دارد و کریستین بیل به عنوان یک مامور ارشد به نام جان پرستون موظف است که شورشیان و هر آنچه که احساسات انسان‌ها را برمی‌انگیزد را از بین ببرد.

در این فیلم که از بهترین فیلم های کریستین بیل محسوب می‌شود شاهد اولین نقش‌آفرینی او در قامت یک ستاره اکشن هستیم. البته که داستان فیلم آن کشش و جذابیتی که باید در بعضی مواقع ندارد و این تنها بیل است که با نقش‌آفرینی بی‌نظیر خود فیلم را نجات داده می‌دهد.

ماشین‌چی/ماشین باز (The Machinist)

بهترین فیلم های کریستین بیل

  • کارگردان: برد اندرسون
  • بازیگران:‌کریستین بیل، جنیفر جیسون لی، جان شارایان و…
  • امتیاز IMDb: نمره 7.7

ماشین‌چی یا ماشین‌کار یکی دیگر از بهترین فیلم های کریستین بیل است که در آن این بازیگر کارکشته، نقش ترور رزنیک یک کارگر صنعتی بدخواب و کم‌خواب را ایفا می‌کند.

گفته می‌شود بیل برای ایفای این نقش کاهش وزن شدیدی حدود 25 کیلوگرم تجربه کرد تا بتواند به شخصیت ترور نزدیک شود. فردی که آرام و قرار ندارد و مشاهدات ترسناکی می‌بیند که سبب شده دیگران سلامت روانی‌اش را زیر سوال ببرند. برد اندرسون، کارگردان این فیلم داستان را خارج از یک خط ثابت روایت می‌کند و در نتیجه مشخص نیست که رویداد دقیقا چه زمانی اتفاق می‌افتند و تا چه حد بخشی از توهمات ترور هستند. بیل در اجرای این نقش رازهای فیلم را پنهان و در عین حال به پیچش‌های نهایی فیلم اشاره می‌کند.

روایت هیجان‌انگیز فیلم مخاطبان را شگفت‌زده می‌کند و باعث می‌شود واقعیت را زیرسوال ببرید. مانند برخی دیگر از آثار بیل، در پایان این فیلم هم یک توییست بزرگ وجود دارد که آن را به اثری هیجان‌انگیز بدل کرده است.

بیل طوری در این نقش غرق شده که گویی او را برای این نقش ساخته‌اند. او به خوبی شخصیت فردی که خود را نابود می‌کند به نمایش گذاشته است و در نهایت هم همین سبک کار برد اندرسون با بازی کریستین بیل بوده که فیلم را به یک شاهکار روانشناختی جذاب بدل کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اشتون کوچر (Ashton Kutcher)؛ معرفی 12 فیلم برتر

بهترین فیلم های کیانو ریوز (Keanu Reeves)؛ معرفی 14 فیلم برتر

متخاصمان (Hostiles)

بهترین فیلم های کریستین بیل

  • کارگردان: اسکات کوپر
  • بازیگران: کریستین بیل، رزاموند پایک، جسی پلمونز و…
  • امتیاز IMDb: نمره 7.2

متخاصمان شاهکار اسکات کوپر یکی از بهترین فیلم های اکشن کریستین بیل محسوب می‌شود که در ژانر وسترن ساخته شده و طی سالیان اخیر ثابت کرده که واقعا یکی از بهترین‌های این ژانر است.

این فیلم به خوبی ماهیت سینمای وسترن غرب را با نگاهی به رابطه بین مردم بومی و آمریکایی‌ها بررسی و بیان می‌‌کند. روند پرحادثه توسعه بخش‌هایی از غرب آمریکا داستان این فیلم است که کریستین بیل و وس استودی با نقش‌آفرینی خود به برجسته‌تر شدن آن کمک می‌کنند.

در جریان این فیلم، کاپیتان جوزف جی بلوکر با بازی کریستین بیل، یک کهنه سرباز جنگ است که عمری را صرف مبارزه با بومیان کرده و حالا آرزو دارد از حرفه خطرناکش بازنشسته شود. اما بلوکر یک ماموریت کلیدی برای انتقال شاهین زرد با بازی استوری به خانه تشریفاتی خود قبل از مرگش قبول می‌کند و با گردانی از سربازان و خانواده شاهین زرد سفر می‌کند.

درگیری بین شاهین زرد و بلوکر به مرور کاهش می‌یابد چراکه هر دو به تدریج متوجه بیهودگی تنش و درگیری بین خود می‌اندیشند. نکته جالب اما اینکه بیل هرگز نمی‌کوشد بلوکر را در قامت یک قهرمان به تصویر بکشد. بیل دیالوگ‌هایی که در ذهن بلوکر اتفاق می‌افتند را خودش نوشته و موفق شده عصبانیت و تنفری که در ذات اوست را به خوبی نمایان کند. تماشای متخاصمان به عنوان یکی از بهترین فیلم های کریستین بیل را از دست ندهید.

سپیده‌دم رهایی (Rescue Dawn)

بهترین فیلم های کریستین بیل

  • کارگردان: ورنر هرتسوک
  • بازیگران: کریستین بیل، جرمی دیویس، ایوان جونز و…
  • امتیاز IMDb: نمره 7.3

یکی از بهترین فیلم های اکشن کریستین بیل فیلم سپیده‌دم رهایی است که داستانی واقعی از سرنوشت یک خلبان آلمانی نیروی دریایی آمریکا به نام دیتر دنگلر (کریستین بیل) را روایت می‌کند که در جریان نبردی در لائوس در طول جنگ ویتنام اسیر می‌شود.

او تنها با انصراف از حضور در ایالات متحده عفو خواهد شد اما به عنوان یک ایده‌آلیست از چنین انتخابی امتناع می‌کند و این سبب شکنجه شدید او توسط اسیرکنندگانش می‌شود.

بیل در این فیلم هم به بهترین وجه در نقش دیتر دنگلر غرق شده و تجارب عجیبی از سر می‌گذراند. او برای ایفای این نقش 55 پوند وزن کم کرد، مورد گزش زالوها قرار گرفت، زیر پای بوفالوها افتاد و با دستان بسته بین شکاف دیوار قرار گرفت. بیل اما با استادی این نقش را ایفا می‌کند و این نقش‌آفرینی حرفه‌ای او، برخی را به یاد بیل در فیلم امپراتوری خورشید می‌اندازد.

3:10 به یوما (3:10 To Yuma)

بهترین فیلم های کریستین بیل

  • کارگردان: جیمز منگولد
  • بازیگران: راسل کرو، کریستین بیل، بن فاستر، پیتر فوندا و …
  • امتیاز IMDb: نمره 7.7

جیمز منگولد پیش از ساخت لوگان هدایت یک داستان کلاسیک وسترن را برعهده داشت و در این فیلم از کریستین بیل استفاده کرد؛ فیلمی که در آینده به یکی از بهترین فیلم های اکشن کریستین بیل بدل شد.

فیلم 3:10 به یوما ترکیبی از الگوهای سنتی وسترن با آثار مدرن است که در آن کریستین بیل و راسل کرو به عنوان آنتاگونیست و پروتاگونیست در کنار هم ایفای نقش می‌کنند. این دو وقتی مورد حمله قرار می‌گیرند ناگزیر به مشارکتی دور از انتظار با هم می‌شوند و جذابیت داستان را چندبرابر می‌کنند.

این شاهکار یک اکشن خالص است که داستان آن در نیومکزیکو جریان دارد و در واقع بازسازی یک فیلم قدیمی به همین نام از سال 1975 است.

در این فیلم کریستین بیل در نقش دن ایوانز ایفای نقش می‌کند و وظیفه خطرناکی برعهده می‌گیرد. آن هم اینکه بن وید با بازی راسل کرو را که یک آدمکش حرفه‌ای است به قطاری برساند که او را به زندان بازمی‌گرداند.

3:10 به یوما به عنوان یکی از بهترین فیلم های کریستین بیل تنها یک بخش دیگر از مراحل پیشروی بیل به سمت موفقیت بود و همچنان مخاطبان را به خوبی تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. او در نقش ایوانر هم شکست و هم پیروزی و شجاعت خود را به مخاطب نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ملیسا مک کارتی (Melissa Ann McCarthy)؛ معرفی 12 عنوان برتر

بهترین فیلم های جولیا رابرتز (Julia Roberts)؛ از زن زیبا تا دنیا را پشت سر بگذار

دنیای جدید (The New World)

بهترین فیلم های کریستین بیل

  • کارگردان: ترنس مالیک
  • بازیگران: کریستین بیل، کالین فارل، کوریانکا کیلچر و…
  • امتیاز IMDb: نمره 6.7

دنیای جدید از بهترین فیلم های کریستین بیل است که نه فقط یک شرح بیوگرافیک استاندارد از تاریخ، بلکه داستان اسکان مردم آمریکا را در قالب یک حماسه عشقی جهانی با شکوه و عظمتی بی‌نظیر به تصویر می‌کشد.

این فیلم چندان به بخش تاریخی متمرکز نیست بلکه بیشتر بر مسائلی چون عشق، از دست دادن و رابطه خویشاوندی تمرکز دارد و در آن مالیک به خوبی در بازنمایی زندگی بومی موفق است. کریستین بیل در این بین یکی از بهترین بازی‌های محتاطانه خود را ایفا می‌کند و تا پایان شادی واقعی خود را بیان نمی‌کند.

داستان فیلم به استعمار شهر جیمز تاون در ویرجینیا مربوط است؛ جایی که کاپیتان جان اسمیت با بازی کالین فارل عاشق پوکوعانتس جوان با بازی کوریانکا کیلچر شده و او را عشق زندگی خود می‌داند. با این وجود در طول رابطه آن‌ها، اسمیت بیش از حد روی حرفه خود تمرکز می‌کند و آن عشق نخستین را فراموش می‌کند. در نتیجه این مسئله، پوکوهانتس با جان رولف با بازی کریستین بیل ازدواج می‌کند، درحالی که در اعماق قلبش هنوز به اسمیت مایل است. اوضاع اما بدین منوال نمی‌ماند و او بعد از سفر به انگلیس، به تدریج متوجه شدت علاقه جان رولف شده و او را به عنوان معشوق واقعی خود می‌پذیرد.

فورد در برابر فراری (Ford v Ferrari)

بهترین فیلم های کریستین بیل

  • کارگردان: جیمز منگولد
  • بازیگران: مت دیمون، کریستین بیل و کیت‌ریونا بالف
  • امتیاز IMDb: نمره 8.1

یکی از بهترین فیلم های کریستین بیل فیلم فورد در برابر فراری بوده که یک شاهکار تامل‌برانگیز و از مهمترین علل محبوبیت کریستین بیل است که متاسفانه نامزد اسکار نشد.

این فیلم از جذابترین فیلم‌های ورزشی و مربوط به مسابقات اتومبیل‌رانی است که هر علاقه‌مند به خودرویی از تماشای آن لذت می‌برد. جیمز منگولد کارگردان فیلم که از علاقه‌مندان مسابقات ورزشی است در طراحی و روایت ماجرا به بهترین شکل عمل می‌کند.

فورد در برابر فراری به خوبی موفق می‌شود مخاطبان را با شخصیت‌های بیل و دیمون و رقابت شدید آن‌ها درگیر کند و قطعا دیدن این فیلم شما را به خود جذب می‌کند.

این فیلم که از فیلم های کریستین بیل محسوب می‌شود در سال 1966 روایت می‌شود و به مسابقات 24 ساعته له‌مانز مربوط است که از قدیمی‌ترین رقابت‌های خودروهای اسپرت دنیا است و از سال 1923 هر ساله در شهر له‌مانز فرانسه در رشته استقامت برگزار می‌شود.

داستان این فیلم به شخصیت کرول شلبی با بازی مت دیمون می‌پردازد که به عنوان یک طراح ماشین، خودرویی انقلابی برای فورد می‌سازد و مدعی است این خودرو می‌تواند خودروهای فراری را به چالش بکشد. حالا کن مایلز با بازی کریستین بیل در قامت یک راننده حرفه‌ای و نترس می‌کوشد این برتری را ثابت کند.

پرستیژ (The Prestige)

بهترین فیلم های کریستین بیل

  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: هیو جکمن، کریستین بیل، مایکل کین، اسکارلت جوهانسون و…
  • امتیاز IMDb: نمره 8.5

پرستیژ یکی از مهمترین فیلم‌های کارنامه کاری کریستوفر نولان است که یکی از بزرگترین کارگردانان معاصر محسوب می‌شود. در این فیلم کریستین بیل یک نقش مهم را ایفا می‌کند و نولان به بیل فرصت می‌دهد تا یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های بیل نمایان شود.

نولان که توانایی خوبی در پنهان‌کردن توئیست‌های داستانی دارد، از بیل برای ایفای یک نقش هیجان‌انگیز استفاده کرده و به خوبی به داستان پیچیده خود شکل داده است. در این اثر نولان برای روایت پرپیج‌و‌خم داستان نیاز به بازیگری باهوش داشت و از قضا بیل به خوبی از پس این کار برآمد تا یکی از بهترین فیلم های کریستین بیل را شاهد باشیم.

داستان فیلم در سالیان پایانی قرن نوزدهم در لندن جریان دارد و به دو شعبده‌باز به نام‌های رابرت انگیر با بازی هیو جکمن و آلفرد بوردن با بازی کریستین بیل می‌پردازد که برای برتری بر یکدیگر کارهای خطرناکی می‌کنند. پرستیژ فضاسازی و اتمسفر شگفت‌انگیز دارد و با جزئیات خیره‌کننده خود، مدام مخاطب را غافلگیر می‌کند. درست در زمانی که به نظر می‌رسد پرده از رازها برداشته شده، با یک غافلگیری دیگر مواجه می‌شوید که همه‌چیز را دگرگون می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جیک جیلنهال (Jacob Benjamin Gyllenhaal)؛ معرفی 14 فیلم برتر

بهترین فیلم های رایان گاسلینگ (Ryan Gosling)؛ از دفترچه خاطرات تا باربی

حقه‌باز آمریکایی (American Hustle)

بهترین فیلم های کریستین بیل

  • کارگردان:‌ دیوید او.راسل
  • بازیگران: بردلی کوپر، جنیفر لارنس، ایمی آدامز، کریستین بیل و…
  • امتیاز IMDb: نمره 7.2

حقه‌باز آمریکایی یکی از بهترین فیلم های کمدی کریستین بیل است و در این اثر، بازیگر محبوب آمریکایی به خوبی نشان داد که چقدر در ژانر کمدی هم قابل اطمینان است و می‌تواند شخصیت‌های متفاوتی را به نمایش بگذارد.

او که معمولا به خاطر بازی نقش‌های تاریک و جدی مشهور است، وقتی با فیلم‌های کمدی هم مواجه می‌شود همان کیفیت خاص خود را در ژانری متفاوت به نمایش می‌گذارد.

در حقه باز آمریکایی، کریستین بیل در نقش ایروینگ روزنفلد که یک کلاهبردار بدنام است ایفای نقش می‌کند. در این فیلم و موفق می‌شود در یک پرونده کلاهبرداری به پلیس فدرال آمریکا کمک کند.

ایروینگ رونفیلد با بازی بیل یک کلاهبردار حرفه‌ای است که با سیدنی پروسر با بازی ایمی آدامز مشغول کلاهبرداری و شیادی هستند. آن‌ها توسط مامور ریچیدوماسو با بازی بردلی کوپر دستگیر می‌شود و ماسو که مامور پلیس است به این دو قول می‌دهد که در صورت همکاری برای دستگیری برخی از سیاستمداران فاسد آمریکایی، می‌توانند از دادگاه آزاد شوند. در نتیجه روزنفیلد وارد باند مافیای نیوجرسی می‌شود تا قلب اصلی فساد را پیدا کند.

این فیلم بر اساس پرونده‌های ابسکم ساخته شده که در واقعیت، پرونده‌های مربوط به رسوایی برخی سیاستمداران آمریکایی است. با این حال در داستان این فیلم، بخشی از داستان و نام شماری از شخصیت‌ها تغییر کرده است. به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی کریستین بیل حتما حقه‌باز آمریکایی را ببینید.

روانی آمریکایی (American Psycho)

بهترین فیلم های کریستین بیل

  • کارگردان:‌ ماری هرون
  • بازیگران: کریستین بیل، جرد لتو، ریس ویترسپون و…
  • امتیاز IMDb: نمره 7.6

روانی آمریکایی از بهترین فیلم های کریستین بیل است. ایفای نقش‌های کاریزماتیک کار هر کسی نیست اما کریستین بیل که تجربه هر نقشی را در کارنامه کاری پربارش دارد طبیعتا می‌تواند از ایفای نقش‌های کاریزماتیک نیز بربیاید.

بیل به سادگی انتظارات مخاطبان از یک شخصیت شرور را با ظاهری شیک و جذاب زیر سوال می‌برد. پاتریک بیتمن از روانی آمریکایی بی‌تردید یکی از پیچیده‌ترین سایکوپث‌های مدرن تاریخ سینما است چراکه بیل می‌تواند به خوبی نشان دهد که چطور حتی به ظاهر عادی‌ترین و بی‌آزارترین فرد جامعه می‌تواند واجد یک جنبه تاریک و بی‌رحم باشد.

در پشت ظاهر تاجر موفق وال‌استریت، قاتلی زنجیره‌ای پنهان شده که شب‌ها قربانیان خود را شکار می‌کند. بیل پیچیدگی‌های مبارزه بیتمن را بررسی می‌کند زیرا او تلاش زیادی برای پنهان‌کردن جنایاتش به خرج می‌دهد. شاید بگویید یک فیلم ترسناک است اما بیل آنقدر در نقش غرق شده که فیلم همزمان خنده‌دار هم از آب درآمده و در برخی از دردناک‌ترین صحنه‌ها، شما به خنده می‌افتید. البته شاید این یکی از بهترین فیلم های کمدی کریستین بیل نباشد اما قطعا شاهکاری است که باید دید.

داستان فیلم به دهه هشتاد میلادی و یک مرد ثروتمند و موفق یعنی پاتریک بیتمن با بازی کریستین بیل مربوط است که غرق در دنیای تجمل و پول خود به یک قاتل خطرناک بدل می‌شود.

دنیای بیتمن در عین خشن بودنش کمدی خاصی دارد که بیل به خوبی از اجرای آن برآمده و لحظاتی به‌یادماندنی خلق کرده است.

معاون (Vice)

بهترین فیلم های کریستین بیل
بهترین فیلم های کریستین بیل
  • کارگردان: آدام مک‌کی
  • بازیگران: ایمی آدامز، کریستین بیل، استیو کارل، سم راکول و…
  • امتیاز IMDb: نمره 7.2

یکی از بهترین فیلم های کریستین بیل بی‌تردید فیلم معاون است. وقتی می‌گوییم بیل یکی از به‌یادماندنی‌ترین و خاص‌ترین بازیگران تاریخ سینما است بی‌دلیل نیست چون او عادت کرده برای بازی در نقش شخصیت‌های خیالی نویسندگان و کارگردانان، دگرگونی‌های فیزیکی زیادی پشت سر بگذارد!

همانطور که در برای بازی در نقش ترور رزنیک 25 کیلو وزن کم کرد تا به بهترین شکل ظاهرش شبیه به یک کارگر منزوی افسرده و کم‌خواب باشد، در معاون با افزایش وزن و کار گذاشتن پروتزهای سنگین، سعی کرد ظاهری شبیه به معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، دیک چنی داشته باشد.

نقشی که بیل را به دریافت اسکار نزدیک کرد. آیا واقعا هر بازیگری می‌تواند به مردی بدل شود که در رسانه‌ها ظاهر شده و در عین حال اینکار را به باورپذیرترین شکل ممکن بکند؟ بله بیل می‌تواند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های رایان رینولدز (Ryan Reynolds)؛ معرفی 14 فیلم برتر

بهترین فیلم های اما استون (Emma Stone)؛ معرفی 12 عنوان برتر

مبارز (The Fighter)

بهترین فیلم های کریستین بیل

  • کارگردان: دیوید او.راسل
  • بازیگران: مارک والبرگ، کریستین بیل، میکی وارد و…
  • امتیاز IMDb: نمره 7.8

بیل توانایی خاصی در بدل کردن چهره‌های تراژیک به شخصیت‌های پیچیده دارد و می‌تواند یک جسم تنومند را با درونی عاطفی ترکیب کند و این کاری است که در مبارز انجام داد.

درام ورزشی مبارز که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت به داستان میکی وارد بوکسور مشهور با بازی مارک والبرگ می‌پردازد که زیر نظر برادرش دیکی ایکلاند آموزش می‌بینید. دگرگونی‌های فیزیکی بیل برای ایفای نقش اکلوند در قیاس با تسلط فیزیکی او در نقش‌های دیگر بسیار آزاردهنده است، چراکه مبارز بین بازی‌های سخت او در شوالیه تاریکی و شوالیه تاریکی برمی‌خیزد است.

با این وجود این صرفا فیزیک بدنی نیست که برای بیل اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در سال 2011 به ارمغان آورد، شخصیت ایکلاند واقعیت‌های خود را کاملا درک کرده و نگرانی‌های خانواده را با جبه‌های کمدی و شخصیت کاریزماتیک خود پوشش داده است.

بیل برای رسیدن به جایزه اسکار هر زحمتی کشیده و در نقش ایکلاند معتاد که قبلا بوکسور خوبی بوده همه تکنیک‌های بازیگری خود را با کمدی فیزیکال خاص خودش در فیلم مبارز به کار برده است.

رکود بزرگ (The Big Short)

بهترین فیلم های کریستین بیل

  • کارگردان: آدام مک‌کی
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، مارگو رابی، کریستین بیل، استیو کارل و برد پیت
  • امتیاز IMDb: نمره 7.8

پیش از ایفای نقش ماندگار معاون رئیس جمهور، بیل در فیلم رکود بزرگ با یک چالش خاص مواجه شد. بازی در نقش یک مدیر سرمایه‌گذاری تنها و احتمالا احساساتی که در عموم صحنه‌ها در دفتر کار کوچکش با تلفن حرف می‌زند یا به مانیتور روبروی خود خیره شده است.

شخصیت او در فیلم بسیار عجیب است و او در این دنیای مملو از بی‌اخلاقی معامله‌گرانه فیلم، حال‌وهوایی خاص تزریق می‌کند. رکود بزرگ درواقع به ماجرای رکود اقتصادی بزرگ و باگ‌های ساختار سرمایه‌داری آمریکا می‌پردازد. فیلم نشان می‌دهد که چطور یک اتفاق کوچک و تشخیص درست یک مدیر سرمایه‌گذاری در آستانه نابود کردن کل ساختار سرمایه‌داری و اقتصاد آمریکا و اروپا بود.

شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

بهترین فیلم های کریستین بیل
بهترین فیلم های کریستین بیل
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: کریستین بیل، هیث لجر، مگی جیلنهال، گری اولدمن و…
  • امتیاز IMDb: نمره 9

برخی معتقدند نقش بیل در سه‌گانه بتمن چندان قابل توجه نیست و او سهمی در موفقیت این فیلم نداشته، اما باید گفت که واقعا این فیلم یکی از بهترین فیلم های کریستین بیل است و با توجه به موفقیت بی‌سابقه فیلم، بازی او در نقش بتمن دست‌کم گرفته شده است.

شاید مسئله به درخشش هیث لجر مربوط باشد که تمرکز بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد. برخی دیگر هم به کارگردانی دقیق نولان پرداختند اما کسی به شخصیت خاص و نقش‌آفرینی درخشان کریستین بیل اشاره نکرد.

هیچکس مانند بیل هیچگاه نتوانست روح شکنجه‌شده شخصیت بتمن را به تصویر بکشد و نشان دهد که چطور تراژدی و آموزش‌های دوران کودکی، آدمی را به آنچه امروز هست بدل می‌کند. کار ظریف بیل در آنجا نمایان می‌شود که در حالی که بروس وین درد خود را پنهان می‌کند، چهره یک تاجر شیک ولخرج و زن‌باره را به خود می‌گیرد که ماهیت همدانه خود را زیر پوشش بتمن از بقیه مخفی می‌کند.

بیل چیز مهمی را نشان داد و آن اینکه می‌توان به شخصیت قهرمانان کمیک‌های ابرقهرمانی لایه‌های خاص و جدی‌تری اضافه کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)؛ معرفی 11 عنوان برتر

بهترین فیلم های کیت بلانشت (Catherine Elise Blanchett)؛ معرفی 12 فیلم برتر + بیوگرافی

چشم آبی روشن (The Pale Blue Eye)

بهترین فیلم های کریستین بیل

  • کارگردان: اسکات کوپر
  • بازیگران: کریستین بیل، هری ملینگ، جیلین اندرسون، لوسی بوینتون، شارلوت گنزبور
  • امتیاز IMDb: نمره 6.6

یکی از فیلم های کریستین بیل چشم آبی روشن است که یک فیلم ترسناک و معمایی به کارگردانی و نویسندگی اسکات کوپر است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام به قلم لویی بایار چاپ 2006 ساخته شده است.

داستان این فیلم که نقدهای متفاوتی دریافت کرده در سال 1830 جریان دارد. آگوستوس لندر، کارآگاه کهنه‌کار در حال بررسی مجموعه‌ای از قتل‌های مرموز در آکادمی نظامی ایالات متحده در وست پوینت نیویورک است. ادگار آلن پو، یکی از دانشجویان دانشکنده افسری او را در این فرایند یاری می‌کند.

آمستردام (Amsterdam)

بهترین فیلم های کریستین بیل

  • کارگردان: دیوید او. راسل
  • بازیگران: مارگو رابی، کریس راک، آنیا تیلور-جوی، مایک مایرز، مایکل شنون، تیلور سوئیفت، ماتیاس خونارتس، آلساندرو نیوولا، رامی ملک، رابرت دنیرو
  • امتیاز IMDb: نمره 6.1

آمستردام از جمله فیلم های کریستین بیل است که به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسنده دیوید او راسل ساخته شده است. این فیلم نخستین فیلم راسل بعد از 2015 محسوب می‌شود و بازیگران بزرگی چون مارگو رابی، کریستین بیل و رابرت دنیرو در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. حتی پای تیلور سوئیفت هم به این فیلم باز شده است.

در حالی که از بازی بازیگران و توسط منتقدان ستایش شد اما نقدهای منفی زیادی علیه کارگردانی و نویسندگی راسل ثبت شد که امتیاز کلی فیلم را پایین آورد. در داستان این فیلم، سه دوست که یک وکیل، یک پزشک و یک پرستار هستند، مظنونان اصلی قتلی در دهه 1930 می‌شوند.

ثور: عشق و آذرخش (Thor: Love and Thunder)

بهترین فیلم های کریستین بیل
بهترین فیلم های کریستین بیل
  • کارگردان: تایکا وایتیتی
  • بازیگران: کریستین بیل، کریس همسورث، تسا تامپسون، جیمی الکساندر، تایکا وایتیتی، راسل کرو، ناتالی پورتمن
  • امتیاز IMDb: نمره 6.2

ثور عشق و آذرخش از جدیدترین فیلم های کریستین بیل در ژانر ابرقهرمانی است. این فیلم توسط مارول استودیوز ساخته و توسط والت دیزنی منتشر شده است و دنباله‌ای بر ثور: رگناروک ساخته 2017 محسوب می‌شود.

این فیلم بیست و نهمین فیلم دنیای سینمایی مارول است که کارگردانی آن بر عهده تایکا وایتیتی بوده و فیلمنامه آن را جنیفر کیتین رابینسون به نگارش درآورده است.

کریس همسورث نقش ثور را بازی می‌کند و چهره‌های سرشناسی چون کریستین بیل، ناتالی پورتمن، راسل کرو، تسا تامپسون و جیمی الکساندر از دیگر بازیگران فیلم هستند.

در این فیلم، ثور در تلاش است به آرامش درونی برسد اما باید به جایی بازگردد و با کمک گرفتن از والکیری، کورگ و جین فاستر که حالا بدل به ثور شده، گور، قصاب خدایان را از نابود کردن تمام خدایان بازدارد.

سوالات متداول

بهترین فیلم های کریستین بیل کدامند؟

از بین فیلم‌های کریستین بیل می‌توان به پرستیژ، روانی آمریکایی و شوالیه تاریکی به عنوان بهترین فیلم های کریستین بیل اشاره کرد.

بهترین فیلم های کمدی کریستین بیل کدامند؟

کریستین بیل کمتر نقش کمدی ایفا کرده اما شاید بتوان طنز خاص شخصیت کریستین بیل را که در فیلم حقه‌باز آمریکایی به خوبی بروز یافته در نظر گرفت و این فیلم را بهترین فیلم کمدی بیل معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین فیلم های کریستین بیل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


منبع techrato.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 11 =