شنبه , آوریل 27 2024

۸ بازی PS5 که در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ باید تجربه کنید

طی این مقاله، ۸ بازی فوق‌العاده در سبک‌های مختلف را به دارندگان کنسول PS5 پیشنهاد می‌دهیم تا برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ چندان در فهرست عناوین فروشگاه و پلی استیشن پلاس سردرگم نباشند. در این فهرست سعی شده سرویس پلاس و دسترسی کم‌هزینه‌تر در نظر گرفته شود.

تبلیغات

۱- Sifu

بازی sifu

Sifu یکی از بهترین بازی‌های اکشن‌ سال ۲۰۲۲ به حساب می‌آید که مدتی پیش به سرویس پلی استیشن پلاس نیز راه پیدا کرد. داستان این عنوان حول محور کاراکتری شکل می‌گیرد که نظاره‌گر کشته شدن پدرش توسط یکی از شاگردان طرد شدۀ وی است. پس از کشته شدن پدر، شخصیت اصلی نیز به قتل می‌رسد، اما به وسیله‌ یک طلسم یا به اصطلاح Pendant خاص، به زندگی بازگردانده و پس از هشت سال تمرین آماده می‌شود تا انتقام پدرش را از ۵ نفری که در قتل او دست داشته‌اند بگیرد. در حالی که داستان تمرکز اصلی سازندگان نبوده و از همین رو از عمق زیادی برخوردار نیست، اما چگونگی روایت و ارائۀ آن کافی است تا شما انگیزه برای ادامه دادن بازی داشته باشید.

چیزی که Sifu را به یکی از بهترین و جذاب‌ترین آثار اکشن چند سال اخیر تبدیل می‌کند، گیم‌پلی و سیستم مبارزات بسیار عمیق، حساب شده و انعطاف‌پذیر است که با برخی مکانیزم‌ها و خصوصیات اختصاصی این عنوان هم راستا شده و تجربه‌ای فوق‌العاده را به پلیر هدیه می‌دهد. شما با هر بار مردن، چندین سال پیرتر شده و دوباره به زندگی برمی‌گردید اما این روند تاثیرات مثبت و منفی خود را نیز روی کاراکتر اصلی و چگونگی عملکرد او می‌گذارد.

۲- Final Fantasy 7 Rebirth

۸ بازی PS5 که در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ باید تجربه کنید - گیمفا

Final Fantasy 7 Rebirth که فصل دوم بازسازی بزرگ نسخۀ هفتم Final Fantasy محسوب می‌شود، کمتر از یک ماه پیش عرضه شد. اگر طرفدار این سری باشید، مطمئناً Rebirth تا انتها شما را جذب خود می‌کند و کنار گذاشتن کنترلر تا زمانی که تمام محتویات آن را تجربه نکرده‌اید، سخت و چالش‌برانگیز خواهد بود. اگر تا به این لحظه بازی را تجربه نکرده‌اید، چه فرصتی بهتر از تعطیلات نوروز؟ مقطعی که بتوانید به طور تمام و کمال و بی هیچ دغدغه، این عنوان را تکمیل کنید؟

۳- Resident Evil 2 Remake

۸ بازی PS5 که در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ باید تجربه کنید - گیمفا

Resident Evil 2 Remake با ساختار اصولی و مستحکم خود، موج جدیدی از بازسازی‌ها در صنعت گیم را آغاز کرد. از ریتم هیجان‌انگیز و اتمسفر گیرا تا معماهای درگیرکننده و مبارزات سنگین و غوطه‌ورانه، ریمیک Resident Evil 2 می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تعطیلات نوروز باشد. این عنوان در کنار نسخۀ سوم، روی سرویس پلی استیشن پلاس اکسترا و پریمیوم نیز در دسترس قرار دارد تا بهانه‌ای برای تجربه نکردن آن نداشته باشید.

۴- Marvel’s Midnight Suns

۸ بازی PS5 که در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ باید تجربه کنید - گیمفا

Marvel’s Midnight Suns نمایندۀ بازی‌های استراتژی نوبتی در فهرست ما است. اگر به ابرقهرمانان مارول و مبارزات نوبتی علاقه دارید، تجربۀ Midnight Suns را بدون درنگ به شما پیشنهاد می‌دهیم. مشترکین پلی استیشن پلاس اکسترا یا پریمیوم در حال حاضر می‌توانند بازی را دانلود کنند. اگرچه این عنوان داستان و شخصیت‌پردازی چندان گیرایی ندارد، اما تقریباً همۀ مخاطبین و طرفداران پیرامون مبارزات و سیستم‌های درگیرکنندۀ آن اشتراک نظر دارند.

۵- Pacific Drive

۸ بازی PS5 که در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ باید تجربه کنید - گیمفا

اگر به دنبال یک تجربۀ تازه، نوآورانه و عجیب و غریب در گیمینگ هستید، Pacific Drive می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. این بازی المان‌های بقاء را با رانندگی ترکیب و در عین حال داستانی مطلوب را روایت می‌کند. مکانیزم‌های ارتقاء و پیش‌روی فوق‌العاده طراحی شده‌اند و به واسطۀ فضاسازی بسیار خوب و موسیقی شنیدنی، Pacific Drive موفق به ارائۀ تجربه‌ای به یادماندنی و جالب توجه می‌شود. اگر از تجربه‌های تکراری و قابل پیش‌بینی خسته شده‌اید، این عنوان را تجربه کنید.

۶- Immortals: Fenyx Rising

۸ بازی PS5 که در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ باید تجربه کنید - گیمفا

بازی Immortals از فرمول جهان آزاد Ubisoft که احتمالا جذابیت قدیم خود را از دست داده پیروی می‌کند، اما درون‌مایه‌ها و طراحی هنری منحصر به فرد خود را دارد. این عنوان در سال ۲۰۲۰ آن طور که باید و شاید نتوانست مخاطبین را به سمت خود جذب کند، اما حالا با قرارگیری بازی روی پلی استیشن پلاس، فرصتی فراهم آمده تا آن را تجربه کنید. Fenyx Rising شاید در مبحث الهام‌گیری از عناوین مختلف، پا را فراتر از گلیم گذاشته باشد، اما خاصیت سرگرم‌کنندگی خود را از دست نمی‌دهد. پس از عرضه، افراد بیشتری از بازی دفاع کردند و خواهان ادامۀ آن شدند.

۷- Dragon’s Dogma: Dark Arisen

۸ بازی PS5 که در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ باید تجربه کنید - گیمفا

با تجربۀ Dragon’s Dogma: Dark Arisen که شامل تمامی بسته‌های‌ الحاقی هم می‌شود، برای نسخۀ دوم آماده خواهید شد. اگرچه سازندگان اعلام کرده‌اند که برای فهم داستان بازی دوم نیازی به تجربۀ نسخۀ اول نیست، اما قطعاً با غرق شدن در دنیای بازی اول، می‌توانید درک بهتر و عمیق‌تری از جهان و پس‌زمینه‌های روایی سری Dragon’s Dogma داشته باشید. هم‌اکنون نسخۀ Dark Arisen در کاتالوگ پلی استیشن پلاس وجود دارد و می‌توانید آن را تجربه کنید.

۸- Guardians of the Galaxy

guardians of the galaxy

در زمان عرضه، Guardians of the Galaxy نتوانست نظر گیمرها را به خود جلب کند، اما با دریافت جایزۀ بهترین روایت در سال ۲۰۲۱ و تخفیف‌های متعدد، بسیاری از مخاطبین به ارزش‌های آن پی بردند. اگر تا به این لحظه Guardians of the Galaxy را تجربه نکرده‌اید، به خاطر داستان و شخصیت‌پردازی آن هم که شده، باید سراغش بروید. هم‌اکنون، این عنوان در کاتالوگ بازی‌های پلی استیشن پلاس نیز حضور دارد.


منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 9 =