پنج‌شنبه , می 9 2024

Half-Life 3 در سال 2015 و به دلیل تمرکز ولو روی VR لغو شده است

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که Half-Life 3 قرار بوده است تا تمرکز بیشتری روی ژانر مخفی‌کاری داشته باشد و داستان آن نیز با پرشی 20 ساله، در ایالات متحده روایت شود.

از زمان انتشار Half-Life 2: Episode 2 و تجربه‌ی پایان‌بندی میخکوب‌کننده‌ی آن، بسیاری از بازی‌بازان سالهاست که انتظار قسمت‌های سوم و چهارم سری را می‌کشند. در این مدت ولی شرکت ولو (Valve) که سخت مشغول پشتیبانی از پلتفرم استیم است، سکوت اختیار کرده و به‌جای آن، این شایعات هستند که هر از چندگاهی به‌عنوان گزارش‌هایی از مراحل توسعه‌ی Half-Life 3 سرتیتر خبرها می‌شوند. اگرچه تمام این شایعات معمولاً به جریان داشتن داستان نسخه‌ی سوم در Borealis اشاره دارند اما لیک‌های اخیر Half-Life 3 گزارش می‌دهند که داستان این بازی، در شرکت اپرچر (Aperture) واقع در ایالات متحده، و 20 سال بعد از اتفاقات اپیزود دوم جریان داشته است.

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی تایلر مک‌ویکر (Tyler McVicker)، منبع داخلی شرکت ولو، این بازی در سال 2015 به‌دلیل اختلاف نظرهای داخلی با مدیران سطح بالا لغو شد؛ چراکه این افراد ساخت بازی بر بستر واقعیت مجازی را به سبک تیراندازی کلاسیک، ترجیح دادند. متاثر از این موضوع، روند توسعه‌ی Half-Life 3 با سرعت بسیار پایینی ادامه پیدا کرد و قبل از انحلال کامل، ولو تنها موفق شد تا بخش ابتدایی بازی که شامل فرار از شرکت اپرچر می‌شد را پیاده‌سازی کند.

طبق این گزارش‌ها، بازی در جایی آغاز می‌شد که گوردون فریمن (Gordon Freeman)، شخصیت اصلی بازی، در رویایی عجیب به‌سر می‌برد که در آن مشغول مبارزه در نبرد هفت ساعته است. این بخش قرار بود تاریک‌ترین قسمت Half-Life 3 باشد چراکه شخصیت‌های مهمی از جمله کلاینر (Kleiner)، الی (Eli) و آلیکس (Alyx) کشته می‌شوند و در زمان روایت داستان نسخه‌ی سوم حضور نخواهند داشت. بعد از اتمام این رویا، گوردون از خواب بیدار شده و خود را در ساختمان شرکت اپرچر، پیدا می‌کند.

باتوجه به اینکه اپرچر، درواقع مکانی است که داستان سری Portal در آن جریان دارد، در Half-Life 3 می‌توانستیم شاهد کراس اُور (Cross Over) بین دو فرنچایز Half-Life و Portal باشیم. همچنین قرار بود گوردون یک بازوی فلزی مصنوعی داشته باشد که از قابلیت‌های سیستم فیزیک موتور بازی‌سازی Source 2 استفاده می‌کرد. این بازوی مکانیکی به بازی‌بازان اجازه می‌داد تا جهت حل کردن معماهای بازی، اندازه و دمای اجسام را تغییر دهند.

مک‌ویکر در اظهارات خود اینطور ادامه می‌دهد که گوردون پس از فرار از اپرچر، شهری در مقابل خود می‌بیند که توسط امپراطوری Combine کنترل می‌شود؛ این یعنی ایالات متحده به‌صورت کامل ویران شده است. این شهر قرار بود فضایی خشن‌تر از City 17 داشته باشد به‌طوری که از قسمت مرکزی آن به‌عنوان کمپ‌های پرورش انسان‌ها جهت تامین منابع استفاده می‌شد و هیچکس موفق به فرار از آن نشده بود.

با توجه به تاریک‌تر شدن داستان بازی، شورشیان نیز گرودون را به چشم مُنجی موعود خود نمی‌دیدند و اعتقاد داشتند که او نفرینی است که روی سرنوشتشان سایه انداخته است. مک‌ویکر توضیح می‌دهد که به دلیل اینکه حالا دنیا گوردون را طور دیگری می‌بیند، وی تمام تلاشش را می‌کند تا اعتماد شورشیان را به‌دست آورد. ضمناً ماموریت‌های Half-Life 3 به‌صورت Procedural ایجاد می‌شدند که چنین رویه‌ایه، موجب می‌شد تا داستان بازی، کم‌تر خطی بوده و دارای یک پایان‌بندی باز باشد.

علاوه بر این، باتوجه به اینکه شورشی‌ها تمایلی به کمک کردن به گوردون ندارند، او یک کارخانه‌ی مرده‌سوزی در اطراف شهر پیدا می‌کند و پس از راه‌اندازی آن، Crematorها (موجوداتی که وظیفه داشتند تا با سوزاندن جنازه‌ها، آن‌ها را از خیابان‌های شهر پاک کنند) را برای مبارزه، بازمی‌گرداند.

درنهایت، گفته می‌شود که Half-Life 3 قرار بوده است تا تمرکز بیشتری روی ژانر مخفی‌کاری داشته باشد. به‌صورتی که بازی‌بازان می‌توانستند از تجهیزاتی چون زیپ لاین و نارنجک‌های جاسوسی استفاده کنند و پهپبادهایی وجود داشتند که می‌شد آن‌ها را به اتاق‌های مختلف فرستاد و از فعالیت‌ها و نوع دشمنان درون آن‌ها، مطلع شد.

مطالب بالا در صورتی که صحت داشته باشند، آخرین دانسته‌های ما از بیلدهای نافرجام Half-Life 3 هستند. اگرچه گفته می‌شود این بازی به‌دلیل تمرکز ولو روی Half-Life: Alyx لغو شد، اما هنوز احتمال اینکه روزی شاهد بازگشت گوردون فریمن باشیم، وجود دارد.

منبع: TheGamer


منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =