جمعه , می 17 2024

بازی‌های نقش‌آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۲۴

[ad_1]

برای تجربه‌ی کدام آثار نقش‌آفرینی در سال ۲۰۲۴، بیشتر از بقیه هیجان‌زده هستیم؟ با ما همراه باشید.

تبلیغات

سال ۲۰۲۴، سال جذابی برای طرفداران سبک نقش‌آفرینی به شمار می‌آید و بازی‌های نقش‌آفرینی متعددی، از آثار سولزلایک گرفته تا اکشن نقش‌آفرینی‌های کلاسیک، امسال عرضه خواهند شد. در این مقاله نگاهی داشته‌ایم به موردانتظار‌ترین آثار نقش‌آفرینی امسال.

بسیاری از آثار نقش‌آفرینی، تاریخ عرضه‌ی مشخصی ندارند و اکثر آن‌ها، مثل Crimson Desert، Gothic Remake و The First Berserker: Khazan، بعید است که زودتر از ۲۰۲۵ عرضه شوند. به همین دلیل تنها آثاری که قطعا امسال عرضه خواهند شد در این لیست قرار می‌گیرند.

Banishers: Ghost of The New Eden

Banishers Ghosts of New Eden

استودیو Don’t Nod، سابقه‌ی ساخت آثار بسیار متنوع و مختلفی را در کارنامه‌ی خود می‌بیند. از عنوان تحسین شده‌ی تعاملی محور Life is Strange گرفته تا نقش‌آفرینی‌ای بسیار خاص حول محور خون‌آشام‌ها یعنی Vampyr، که تجربه‌ای فوق‌العاده جذاب و خلاقانه را با انتخاب‌های داستانی متنوع در اختیار مخاطبان قرار داد. حال در آخرین ماجراجویی این استودیو، شاهد عنوان نقش‌آفرینی نیمه جهان آزاد Banishers: Ghost of The New Eden هستیم که تجربه‌ای به مراتب جاه‌طلبانه‌تر نسبت به آثار پیشین این استودیو به شمار می‌رود و با عنوانی بسیار شسته رفته‌تر و مدرن‌تر از لحاظ فنی، ساختاری و مبارزات مواجه هستیم. چیزی به انتشار بازی نمانده است و کمتر از یک ماه دیگر، این عنوان رسما عرضه خواهد شد و مخاطبان می‌توانند به تجربه‌ی این عنوان مشغول شوند.

Black Myth: Wukong

black myth wukong image 1536x864 1

آثار سولزلایک، چند سالی است که بخش قابل توجهی از بازار دنیای بازی‌های ویدیویی را به خود اختصاص داده‌اند و آثار اقتباسی متوسط‌تر مثل The Surge را کنار بگذاریم، شاهد برخی آثار بسیار جذاب و فوق‌العاده در این زیر ژانر بوده‌ایم. از Nioh گرفته تا Lies of P، برخی از آثاری که با الهام عمیق از آثار فرام سافتور ساخته شده‌اند، بعضا در برخی زمینه‌ها حتی پا را از آثار میازاکی‌ نیز فراتر گذشته‌اند.

یکی از آثاری که پس از معرفی، بلافاصله سر و صدای زیادی در جامعه‌‌ی گیمینگ به پا کرد، بازی Black Myth: Wukong است که اقتباسی آزاد از رمان چینی «سفر به غرب» به شمار می‌آید و المان‌های سولزلایک متعددی را با یکدیگر ترکیب کرده و در عین حال از مکانیزم‌های مخصوص خود مثل قابلیت تغییر شکل نیز بهره می‌برد. اگر بازی تاخیر نخورد، هنوز چند ماهی تا عرضه‌ی آن فاصله داریم و نمایش‌های منتشر شده از بازی، بسیار امیدوار کننده به شمار می‌آیند.

Rise of the Ronin

6375dd0eec1b rise of the ronin

استودیو Team Ninja با ساخت فرنچایز Nioh، مهارت فوق‌العاده‌‌ی خودش در ساخت آثار نقش‌آفرینی سولزلایک را به همگان ثابت کرده است. سال گذشته بود که عنوان سولزلایک دیگری از این استودیو یعنی Wo Long: Fallen Dynasty عرضه شد که تجربه‌ی قابل قبولی را ارائه می‌داد. حال جدیدترین پروژه‌ی این استودیو، عنوان نقش‌آفرینی جهان آزاد Rise of The Ronin است که در دوران سنگوکو ژاپن جریان دارد. این اثر بیشتر یک عنوان اکشن نقش‌آفرینی کلاسیک است تا یک اثر سولزلایک، با این وجود سازندگان اشاره کرده‌اند که برخی المان‌های سولزلایک در این عنوان حضور خواهند داشت، اما در کل این عنوان هسته‌ی هویتی مستقل خود را خواهد داشت. با توجه به سابقه‌ی تیم نینجا، می‌توان گفت احتمالا حداقل در بخش مبارزات، خیالمان می‌تواند راحت باشد!

Avowed

Avowed

سال ۲۰۲۴، سال بسیار خوبی برای اکوسیستم مایکروسافت به شمار می‌رود و از Hellblade 2 گرفته تا ایندیانا جونز، آثار انحصاری متعددی در راه ایکس باکس و PC است. در این بین، یکی از آثار مورد انتظار امسال، بازی Avowed ساخته‌ی استودیو Obsidian Entertainment است که قبلا مهارت خود در ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی جهان آزاد را با اثری مثل Outer Worlds به نمایش گذاشته است.

بازی Avowed یک آی‌پی جدید به شمار می‌رود که با زاویه دوربین اول شخص و جهانی فانتزی، یادآور آثار نقش‌آفرینی کلاسیک دو دهه اخیر دنیای گیم است و امیدواری زیادی وجود دارد که اثری باکیفیت و جذاب را شاهد باشید و خوشبختانه سابقه‌ی خوب Obsidian Entertainment، تا حدی خیال هواداران را از بابت کیفیت نهایی این اثر راحت کرده است. صد البته که تا هنگام عرضه‌ی بازی و تجربه‌ی آن، نمی‌توان اظهار نظر قطعی انجام داد.

Dragon’s Dogma 2

Dragons Dogma 2 Arisen

پس از سال‌ها وقفه، دنباله‌ی عنوان مورد انتظار Dragon’s Dogma، امسال عرضه می‌شود و به نظر می‌رسد کپ‌کام می‌خواهد پس از موفقیت‌های بزرگ چند سال اخیر خود، پروژه‌ی شگفت انگیز دیگری برای مخاطبان عرضه کند. Dragon’s Dogma 2، با حفظ ساختار و کلیات نسخه‌ی اول، بهبود‌‌های قابل توجهی در بخش مبارزات، طراحی مراحل، شخصیت‌های همراه و کلاس‌های قابل انتخاب به خود دیده است و رنگ و لعابی نسل نهمی در آن دیده می‌شود. با توجه به شرایط درخشان کپ‌کام در چند سال اخیر، می‌توان امیدوار بود که این عنوان نیز بتواند تا حد بسیار خوبی، انتظارات موجود را برآورده سازد و یک عنوان نقش‌آفرینی کلاسیک جذاب را به مخاطبان ارائه دهد.

تبلیغات

Dragon Age Dreadwolf

Dragon Age Dreadwolf e1654197124211jpeg

به عنوان یکی از طرفداران قدیمی و بزرگ این فرنچایز و آثار نقش‌آفرینی کلاسیک-تاکتیکی، بی صبرانه منتظرم تا تابستان ۲۰۲۴ فرا رسد و بتوانم این بازی مورد انتظار را تجربه کنم. سری Dragon Age، به خاطر ساختار متفاوت نسبت به اکثر آثار نقش‌آفرینی دیگر، شاید ازوما به مذاق همه‌ی طرفداران آثار نقش‌آفرینی خوش نیاید، اما اگر با دنیای بازی ارتباط برقرار کنید و از مبارزات تاکتیکی لذت ببرید، یک ماجراجویی غیرقابل وصف در انتظار شماست. نسخه‌ی اول این سری یعنی Origins و نسخه‌ی تحسین شده‌ی Inquisition، در زمره‌ی بهترین آثار نقش‌آفرینی تاریخ بازی‌های ویدیویی قرار دارند و امید زیادی وجود دارد که Dragon Age: Dreadwolf، یک اثر شگفت‌انگیز دیگر در سری را ارائه دهد.

Persona 3 Reload

persona 3 reload screenie 1694015353749

بازسازی نسخه‌ی سوم Persona، که با نام Persona 3 Reload شناخته می‌شود، تا کمتر از سه هفته‌ی دیگر عرضه می‌شود و طرفداران این فرنچایز می‌توانند دوباره در دنیای این فرنچایز غرق شده و به ماجراجویی مشغول شوند. جلوه‌های گرافیکی و فنی جدید به کنار، شخصیت‌های بازی از لحاظ طراحی نسبت به نسخه‌ی اصلی دچار تغییرات شده‌اند تا ظاهری مدرن‌تر و به‌روز‌تر داشته باشند. آینده برای این سری نیز درخشان به نظر می‌رسد و پروژه‌های بیشتر از Persona در راه هستند.

Final Fantasy 7: Rebirth

Final Fantasy 7 Rebirth 2

سال گذشته شاهد بازی بسیار جذاب Final Fantasy 16 بودیم که یکی از حماسی‌ترین تجربه‌های نقش‌آفرینی تاریخ بازی‌های ویدیویی را ارائه داد و حال در سال ۲۰۲۴، باید منتظر نسخه‌ی دیگری از این فرنچایز، یعنی قسمت دوم ریمیک Final Fantasy 7، یعنی Rebirth باشیم. با توجه به کیفیت پارت اول بازسازی، تریلر‌های منتشر شده و استودیو سازنده، به راحتی می‌توان گفت Final Fantasy 7: Rebirth، یکی از بزرگ‌ترین آثار امسال به شمار می‌آید که فصل جدیدی از ماجراجویی‌های کلود و همراهانش را به تصویر می‌کشد.

[ad_2]
منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + یازده =