سه‌شنبه , می 21 2024

گرافیک بازی‌های نینتندو سوییچ 2 مشابه PS5 خواهد بود

[ad_1]

با وجود سخت افزار نسبتا ضعیف کنسول دستی نینتندو، ظاهرا نسخه بعدی آن به مراتب قدرتمندتر خواهد بود. ظاهرا کنسول نینتندو سوییچ 2 از قدرت سخت افزاری بالایی برخوردار بوده و موفق به اجرا دمو گرافیکی Matrix Awakens شده است.

شرکت ژاپنی و فوق‌العاده محبوب نینتندو در پشت درهای بسته مراسم گیمزکام از کنسول Nintendo Switch 2 رونمایی کرده و همه را تحت تاثیر قرار داده است. طبق اطلاعات به دست آمده این کنسول جدید می‌تواند خروجی‌های باکیفیتی در حد ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن 5 بدهد. علاوه بر این، ظاهرا نینتندو سوییچ 2 می‌تواند از قابلیت‌هایی نظیر DLSS و ری تریسینگ هم پشتیبانی کند.

این اطلاعات که از سوی رسانه VGC منتشر شده، به اجرای دمو Matrix Awakens روی کنسول دستی جدید نینتندو اشاره دارد. این دمو که برای نمایش قدرت موتور گرافیکی آنریل انجین 5 طراحی شده، جزئیاتی باورنکردنی دارد و حتی برای کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت و سونی نیز سنگین است (به گونه‌ای که با کمی شلوغ کردن شهر با افت فریم روبرو می‌شوید). به هر حال، طبق گفته‌های VGC کنسول نینتندو سوییچ 2 قادر به اجرای دمو مذکور شده و در انجام این کار عملکرد خوبی هم از خود نشان داده.

با گذر از این، باید بدانید که کنسول مورد بحث در کمال ناباوری از قابلیت‌هایی نظیر DLSS و ری تریسینگ هم پشتیبانی می‌کند (دو قابلیت که به ترتیب برای بهبود نرخ فریم و نورپردازی طراحی شده‌اند). این در حالی است که هیچ یک از سه کنسول ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ قادر به انجام چنین کارهای نیستند. بدین ترتیب نینتندو سوییچ 2 نه تنها پیشرفت چشم‌گیری نسبت به کنسول قبلی دارد، بلکه می‌تواند با ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 هم وارد رقابت شود.

نینتندو سوییچ 2

نینتندو سوییچ جدید از ری تریسینگ پشتیبانی می‌کند

رسانه دیگری که از کنسول جدید نینتندو دیدن کرده و آن را Nintendo Switch 2 صدا می‌زند، وبسایت یوروگیمر است. اعضای این رسانه هم کنسول مورد بحث را در مراسم گیمزکام 2023 و پشت درهای بسته مشاهده کرده‌اند و با توجه به گفته‌ها، حسابی از آن راضی هستند. نکته جالبی که وبسایت یوروگیمر به آن اشاره کرده این است که آن‌ها علاوه بر Matrix Awakens، شاهد نسخه بهبود یافته‌ای بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild هم بوده‌اند. البته که خبری از ریمستر این بازی نیست و شرکت سازنده صرفا یک نسخه آزمایشی را برای تست قدرت کنسول جدید در نظر گرفته است.

همان‌طور که گفته شد تمامی این نمایش‌ها و تعامل‌ها پشت درهای بسته برگزار شده و هنوز مشخص نیست که شرکت نینتندو در چه زمانی به معرفی رسمی آن می‌پردازد. با این حال طبق گفته‌های رسانه VGC، نینتندو سوییچ 2 برای عرضه در نیمه دوم سال 2024 برنامه ریزی شده است. ظاهرا شرکت سازنده می‌خواهد کمی در انتشار کنسول خود صبر پیشه کند تا مانند ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن 5 دچار کمبود موجودی در سطح بازار نشود.

علاوه بر این موارد ظاهرا کنسول Nintendo Switch 2 از یک نمایشگر LCD استفاده می‌کند تا با قیمت کم‌تری به دست مخاطب برسد. نکته عجیب این است که نینتندو آخرین نسخه سوییچ را با نمایشگر OLED منتشر کرد و همین موضوع، یک پسرفت محسوب می‌شود. اما اگر هنوز هم به کارتریج‌های فیزیکی علاقه‌مند هستید ناامید نخواهید شد؛ چرا که ظاهرا نینتندو سوییچ جدید از کارتریج‌ها و بازی‌های فیزیکی هم پشتیبانی خواهد کرد.

نظر شما در مورد نینتندو سوییچ 2 و اطلاعات حول آن چیست؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: TheGamer

[ad_2]
منبع par30games.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 11 =