پنج‌شنبه , می 9 2024

بیوگرافی متیو پری | افول ستاره سریال Friends

متیو پری بازیگر و کمدین افسانه‌ای آمریکایی بود که با درخشش فوق‌العاده در سریال فرندز و نقش چندلر بینگ، در خاطره‌ها ماند. اما این ستاره آمریکایی برخلاف زندگی‌اش در سریال فرندز، زندگی آنچنان خوبی هم نداشته است. ما امروز در پی اس ارنا نگاهی بر زندگی این هنرمند بزرگ خواهیم داشت پس در ادامه متن همراه سایت خود باشید.

uijsa4sw4m061

اوایل زندگی متیو پری

متیو پری در سال 1969 در ماساچوست آمریکا به دنیا آمد. پدر متیو در کودکی خانواده آن‌ها را ترک کرد و متیو به قول خودش، مرد خانواده شد. او در این باره گفته است:

وقتی پدرم خانه را ترک کرد، فهمیدم که مرد خانواده هستم و باید کاری کنم. از همین رو تصمیم گرفتم همه را بخندانم. خانواده‌ام را، دوستانم را، همکارانم را و … برای همین من به یک دلقک تبدیل شدم.

پدر و مادر پری زمانی که او کودک بود، طلاق گرفتند و او با مادرش به اتاوا، کانادا مهاجرت کرد و در آنجا به مدرسه رفت.

پدر پری، جان بنت پری، نیز یک هنرپیشه است که به خاطر بازی در فیلم‌هایی مانند «احمق‌ها به داخل» و «روز استقلال» شهرت دارد.

بعدها متیو پری تصمیم گرفت ورزش تنسی را دنبال کند. او در این رشته بسیار خوش درخشید و توانست جوایز مهمی را نیز به دست‌آورد. اما رفته رفته متیو علاقه خود را به این رشته را از دست داده و تصمیم گرفت حرفه مورد علاقه‌اش، یعنی بازیگری را دنبال کند.

skynews friends matthew perry 63400731

زندگی شغلی

پری فعالیت بازیگری خود را در اواخر دهه 1970 با حضور در برنامه‌های تلویزیونی و تبلیغات مختلف آغاز کرد. در سال 1987، او به لس آنجلس نقل مکان کرد تا حرفه بازیگری را دنبال کند و اولین نقش اصلی خود را در کمدی شانس دوم به دست‌آورد. او سپس در تعدادی از برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی از جمله بورلی هیلز، 90210، داستان ران کلارک و بال غربی ظاهر شد. با این حال متیو پری با نقش چندلر بینگ در سریال دوستان به شهرت رسید. پری به خاطر بازی در نقش چندلر طعنه آمیز و شوخ، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و برای بازی خود نامزد دریافت جایزه امی شد.

فرندز و اوج معروفیت

چندلر میوریل بینگ یک شخصیت خیالی و اصلی از مجموعه تلویزیونی دوستان ساخت شبکه ان بی سی است. شخصیت چندلر بینگ را متیو پری ایفای نقش کرده است. چندلر همچنین در نظرسنجی به عنوان محبوب ترین شخصیت سریال انتخاب شد.

چندلر بینگ شخصیتی بذله‌گو و شوخ است، چنان‌که گاهی این رفتار او باعث آزردگی دیگران می‌شود. پدر و مادر چندلر در کودکی از او طلاق گرفتند، به همین دلیل او از این ویژگی‌ به عنوان مکانیزم دفاعی استفاده می‌کند.

والدین او در کودکی‌اش حین اجرای مراسم روز شکرگزاری از هم جدا شده‌اند و چندلر به همین دلیل به جشن شکرگزاری حساسیت دارد. چندلر همچنین در دوران دانشگاه، هم‌اتاقی راس گلر بود.

چندلر در بخش تحلیل داده‌ها و آمار یک شرکت مشغول به کار بود. اما هیچ یک از دوستانش به درستی درکی از شغل او ندارند. در یکی از قسمت‌های سریال، چندلر ناچار می شود به دلیل سختی‌های کار استعفا بدهد تا بتواند پیش همسرش مانیکا گلر بماند.

متیو پری آخرین جمله از دیالوگ‌های سریال فرندز را گفت و پس از آن این سیتکام آمریکایی به پایان رسید. این که شخصیت «چندلر» گوینده آخرین دیالوگ سریال باشد، درخواست بازیگر این نقش بوده است.

متیو پری در این باره گفته است:

پیش از آخرین قسمت، من «مارتا کافمن» [خالق سریال و تهیه‌کننده] را به کناری کشیدم و گفتم: «هیچ کس غیر از من به چنین چیزی اهمیت نمی‌دهد. پس لطفا، می‌شود من آخرین جمله را داشته باشم؟» و این طور شد که وقتی ما همگی از آپارتمان خارج می‌شویم و ریچل پیشنهاد آخرین قهوه را می‌دهد، این من هستم که پرده نمایش فرندز را پایین می‌کشم.

پس از پایان کار سریال فرندز، متیو پری به بازی در برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی از جمله استودیو 60 در نوار غروب آفتاب، آقای آفتاب و زوج عجیب و غریب ادامه داد.

پری علاوه بر حرفه بازیگری، به عنوان نویسنده، تهیه کننده و کارگردان نیز فعالیت داشته است. او در مجموعه تلویزیونی آقای آفتاب مشارکت داشت که در آن به ایفای نقش هم پرداخت و چندین برنامه تلویزیونی و فیلم دیگر را نیز نویسندگی و تولید کرد.

MatthewPerry OpenGraph

نویسندگی

متیو پری یک کتاب با عنوان فرندز نوشته است. کتاب فرندز  با زیرعنوان دوستان و عاشقان- خاطرات متیو پری به قلم خود او است. این اثر، زندگی او به‌عنوان بازیگر، مبارزه‌اش با اعتیاد و تجربیاتش در صحنه‌ی فیلمبرداری سریال پرطرفدار فرندز را بررسی می‌کند.کتاب فرندز، دوستان و عاشقان از آن دسته خاطره‌نویسی‌ها و زندگی‌نامه‌هایی است که به محض انتشار، در میان کتاب‌های بسیار پرفروش نیویورک تایمز و سایر رسانه‌ها قرار گرفت.

پیری‌های متیو پری

حواشی زندگی

متیو پری در کتاب خاطرات خود با عنوان دوستان، عاشقان و چیز وحشتناک بزرگ که در یکم نوامبر منتشر شد، فاش کرد اعتیادش به مواد مخدر زمانی شروع شد که تنها ۲۴ سال داشت، درست در زمانی که او برای بازی در سریال فرندز انتخاب شد.

متیو پری در سال ۱۹۹۷ یک برنامه ۲۸ روزه برای اعتیاد به ویکودین را گذراند. در سال‌های گذشته انتشار چندین عکس از این هنرپیشه که وضعیت آشفته او از اعتیاد را نشان می‌داد، جنجال‌های بسیاری به پا کرد.

او علاوه بر ویکودین، به متادون، آمفتامین و الکل هم اعتیاد داشت. متیو پری به خاطر اعتیادش در سال ۲۰۰۱ به یک مرکز توانبخشی رفت.

 

متیو پری و جولیا رابرتز

رابطه با جولیا رابرتز

زمانی جولیا رابرتز و متیو پری در سریال دوستان به همدیگر دل باختند و مدتی را عاشقانه در کنار یکدیگر سپری کردند. اما در نهایت این رابطه به جدایی کشیده شد، جولیا با دنی مودر در یک فیلم آشنا شد و ازدواج کرد و اکنون سه فرزند دارند.

متیو دراینباره نوشته:

رابطه عاشقانه با جولیا رابرتز برای من خیلی سنگین بود. دائماً فکر می کردم رابطه‌اش را با من بهم می زند. از خودم می پرسیدم اصلاً چرا نباید این کار را کند.

متیو پری

دیگر رابطه‌های عاشقانه متیو پری

متیو پری با یاسمین بلیث و لورن گراهام رابطه داشته‌است. او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ با لیزی کاپلان رابطه داشت. او از سال ۲۰۱۸ با مالی هرویتز در رابطه است و در سال ۲۰۲۰ از او خواستگاری کرد. البته این زوج از یکدیگر قبل از ازدواج جدا شدند.

درگذشت

جسد پری در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ در جکوزی خانه اش در لس آنجلس پیدا شد. براساس گزارش‌ها علت مرگ او «غرق شدن» بوده‌است.

تمام فیلم های متیو پری

  • یک شب در زندگی جیمی رردون
  • او غیرقابل کنترل است
  • مرد چاق و پسر کوچک
  • روابط مرگبار
  • وارد شدن
  • هجوم احمق‌ها
  • قهرمانان تقریبی
  • سه تا مانده تا تانگو
  • همه نه یارد
  • بچه
  • در خدمت سارا
  • همه ده یارد
  • ماجراهای رون کلارک
  • بی‌حس
  • پرندگان آمریکا
  • دوباره ۱۷
  • بالا رو نگاه نکن

بهترین فیلم و سریال های متیو پری

ما در ادامه متن بهترین فیلم و سریال‌های متیو پری را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد پس در ادامه متن همراه ما بمانید.

بازیگران اصلی سریال Friends

سریال Friends

بی‌شک بهترین و ماندگارترین اثر متیو پری، سریال فوق‌العاده فرندز است که به مدت 10 سال روی آنتن رفت.

متیو پری در این سریال نقش چندلر بینگ را ایفا می‌کرد و طبق نظرسنجی‌های متعددی او بهترین کاراکتر سریال انتخاب شد. متیو پری در این سریال با بازیگرانی همچون جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیسا کودرو، مت له بلانک و دیوید شویمر همبازی بوده است. این بازیگران گروه بازیگران این مجموعه هستند که به‌ترتیب در نقش‌های ریچل، مانیکا، فیبی، جوئی، چندلر و راس ظاهر شدند.

خلاصه داستان سریال فرندز

ریچل گرین از عروسی‌اش فرار می‌کند و به دنبال دوست دوران کودکی‌اش، مانیکا گلر، سرآشپزی که در نیویورک زندگی می‌کند، می‌رود. آن‌ها هم‌اتاقی یکدیگر می‌شوند و ریچل به گروه دوستان مانیکا می‌پیوندد که همگی در دهه سوم زندگی‌شان هستند: جویی تریبیانی بازیگر، چندلر بینگ که شغل اولش کارمندیست و در اواسط فصل به عضویت شرکتی تبلیغاتی تحت عنوان ایده پرداز درمی‌آید. فیبی بوفی که موسیقیدان و ماساژور است و راس گلر برادر بزرگ‌تر مانیکا که دیرینه‌شناسی است که به تازگی طلاق گرفته‌است. برای تأمین مخارج زندگی‌اش، ریچل به عنوان پیش‌خدمت شروع به کار کردن در سنترال پرک می‌کند، کافه‌ای در منهتن که این شش نفر معمولاً در آن جا وقت می‌گذرانند و اگر در آنجا نباشند، معمولاً این گروه در آپارتمان مانیکا و ریچل در وست ویلج یا آپارتمان چندلر و جویی که روبه‌روی آپارتمان همان‌هاست وقت می‌گذرانند.

متیو پری در فیلم Again 17

فیلم سینمایی 17 Again

با اینکه متیو بازیگر تلوزیون است اما او چندین اثر درخشان سینمایی نیز دارد. یکی از بهترین فیلم کمدی‌هایی او که در آن به ایفای نقش پرداخته است؛ فیلم 17 Again به کارگردانی بور استیرز است.

فضای کلی این فیلم کمدی است که متیو طبق معمول توانسته از مخاطب چند خنده درست و حسابی را بگیرد. یکی دیگر از جذابیت‌های این فیلم، بازی زک افرون، بازیگر جذاب آمریکایی است که نقش جوانی متیو را ایفا می‌کند.

خلاصه داستان فیلم 17 Again

مایک اودانل ۳۷ ساله (متیو پری) متوجه می‌شود در زندگی‌اش به هیچ موفقیتی نرسیده‌است و همسرش که عشق زندگی او بوده و از دوران دبیرستان با هم آشنا بوده‌اند در حال طلاق از اوست و فرزندان نوجوان او نیز از او حسابی نمی‌برند. در همین شرایط مایک فردای شبی که به یاد دوران باشکوه زندگی خود در نوجوانی می‌افتد، وقتی که از خواب بیدار می‌شود، درمی‌یابد که به دوران ۱۷ سالگی خود بازگشته است. او برخلاف مخالفت‌های بهترین دوست خود تصمیم می‌گیرد که از این فرصت طلائی بهره ببرد. او در نوجوانی بازیافته‌اش با پسر و دختر خود، دوست و همکلاس می‌شود و با همسرش رابطه جدیدی برقرار می‌کند.

فیلم Again 17

سریال Go On

این سریال کوتاه، یکی دیگر از کارهای جذاب متیو پری است که بسیار مورد توجه قرار گرفت. البته درست است که هیچ سریالی نتوانست جای فرندز را بگیرد اما با این حال سریال Go On

یکی از کارهای جذاب و کمدی متیو پری است که پی اس ارنا تماشای آن را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کند.

خلاصه داستان سریال Go On

رایان (متیو پری) گوینده بی ادب و در عین حال جذاب برنامه ورزشی پس از مدتی آرامش خودش را از دست می‌دهد و کارش به جلسات گروه درمانی میکشد. او در این گروه با افراد مختلفی آشنا می‌شود که هرکدام به نحوی زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

کلام آخر

بسیار خرسندیم که تا پایان همراه ما بودید. ما امروز و در این مقاله سعی کردیم به زندگی شخصی و هنری Matthew Perry پرداخته و همچنین ما در ادامه متن بهترین فیلم‌ و سریال‌های او را به شما عزیزان معرفی کردیم. در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله و همچنین دیدن فیلم‌های معرفی شده نهایت لذت را ببرید.

بیشتر مطالعه کنید:


منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − ده =