پنج‌شنبه , می 9 2024

بازی‌های Activision Blizzard تا سال 2024 به گیم‌پس اضافه نمی‌شوند

خبر توافق خرید معاملهٔ فراگیر مایکروسافت به اکتیویژن بلیزارد در هفتهٔ گذشته انجام شد و مایکروسافت به صورت رسمی ورود اکتیویژن بلیزارد را به خانواده Xbox خوش آمد گفت. معامله‌ای به این اندازهٔ (نزدیک به 70 میلیون دلار) به طبع باعث تأثیر قابل توجهی در آینده صنعت خواهد شد ولی فعلا، بسیاری به اضافه شدن بازی‌های موجود در کاتالوگ اکتیویژن بلیزارد به کاتالوگ Game Pass امیدوار هستند.

اما به نظر می‌آید که منتظر باید تا سال آینده بمانیم. در یک پادکست اخیر که توسط کانال رسمی Xbox منتشر شد، مدیرعامل بازی‌های مایکروسافت، Phil Spencer، اعلام کرد که برعکس معامله با ZeniMax در سال 2021 که بلافاصله توسط اضافه شدن تعدادی از عناوین Bethesda به کتابخانه Game Pass دنبال شد، کتابخانهٔ بازی‌های پشتیبانی‌شده توسط اکتیویژن بلیزارد به این خدمت تا زمانی که کمی بیشتر بماند وارد نخواهد شد.

وقتی ما معامله با Bethesda را تمام کردیم، لحظه‌ای عالی برای همه ما بود. ما توانستیم تعدادی از بازی‌های پیشین بتسدا را در Game Pass قرار دهیم. اما واقعیت این است که با اکتیویژن بلیزارد کینگ، فرآیند نظارتی خیلی طول کشید و به صراحت، تا هفته‌ای قبل از اتمام معامله، وقتی CMA (Competition and Markets Authority) در نهایت تصمیم خود را گرفت، همچنان مطمئن نبودیم که این معامله به سرانجام برسد. به همین دلیل ما نتوانستیم با اکتیویژن و بلیزارد کار کنیم و درباره عناوینی که می‌توانیم به گیم پس اضافه کنیم صحبت کنیم.

Spencer اعلام کرد که اگرچه صحبت‌های‌مان با اکتیویژن بلیزارد اکنون «آغاز شده» است، اما برای به پایان رساندن آن باید مدتی زمان صرف شود، که به این معنی است که احتمالاً تا سال آینده عناوین اکتیویژن بلیزارد برای مشترکان Game Pass در دسترس نخواهد بود.

اگرچه اسپنسر اعتراف می‌کند که عدم دسترسی به عناوین اکتیویژن بلیزارد در Game Pass از ابتدا ناامیدکننده است، اما او می‌گوید که این معامله با تمرکز بر آیندهٔ دوردست متمرکز شده که او «به شدت متشوق آن است».

باید مردم رک باشم. اگر امسال می‌خواستیم بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را در اشتراک ارائه دهیم، به مردم خواهم گفت. و من می‌دانم که برخی از مردم ناراحت خواهند شد. این معامله به روشن‌بینی آینده اشاره دارد، بنابراین اینکه ما از روز اول با اضافه شدن تعداد زیادی از بازی‌ها به Game Pass شروع نمی‌کنیم، کمی ناامیدکننده است، اما من از آینده به شدت متشوق هستم. و من فقط می‌خواهم با مردم به روشنی در مورد وضعیت ما صحبت کنم.

بعد از اتمام معامله مایکروسافت برای خرید اکتیویژن که شامل شرکت‌های توسعه‌دهنده سری بازی Call of Duty است، تایید شد که مدیرعامل مورد انتقاد اکتیویژن بلیزارد، بابی کوتیک، پس از پایان سال جاری از موقعیت خود در شرکت کناره‌گیری خواهد کرد.

برای مطالعه آخرین اخبار بازی با پی‌اس ارنا همراه باشید.


منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + چهارده =