سه‌شنبه , آوریل 30 2024

جورج آر آر مارتین از OpenAI و ChatGPT شکایت کرد

جورج آر آر مارتین به همراه تعداد دیگری از نویسندگان از OpenAI و همچنین ChatGPT به خاطر استفاده غیرقانونی از نوشته‌هایش شکایت کرده است.

تبلیغات

در حال حاضر اعتصابات نویسندگان در هالیوود جریان دارد و یکی از دلایل این اعتصابات نیز دخالت فزاینده و رو به رشد هوش مصنوعی در زمینه نویسندگی است و حالا نیز ۱۷ نویسنده سرشناس از جمله جورج آر آر مارتین که به خاطر نگارش مجموعه رمان‌های نغمه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) شهرت دارد، از OpenAI و سیستم هوش مصنوعی آن یعنی ChatGPT شکایت کرده‌اند.

این دادخواست که توسط انجمن صنفی نویسندگان انجام گرفته، ادعا می‌کند که OpenAI به صورت غیرقانونی از آثار دارای حق کپی‌رایت آن‌ها استفاده کرده تا سیستم هوش مصنوعی خودشان را آموزش بدهند. این دادخواست در تاریخ ۱۹ سپتامبر در دادگاه منطقه جنوبی نیویورک به ثبت رسیده است.

نویسندگان به دنبال گرفتن حکمی هستند تا بتوانند جلوی استفاده OpenAI از آثار آن‌ها برای آموزش ChatGPT را بگیرند و حتی بتوانند خسارتی نیز از آن‌ها دریافت کنند. جدای از جورج آر آر مارتین،‌ از جمله این نویسندگان شاکی می‌توان به جان گریشام، جودی پیکولت و جاناتان فرانزن اشاره کرد.

منبع: cbr


منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یک =