دوشنبه , آوریل 29 2024

ساعت پخش سریال چراغ گاز (Gaslit) +خلاصه داستان

سریال چراغ گاز (Gaslit) یک مجموعه تلویزیونی دلهره‌آور و سیاسی آمریکایی است که از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. ما در این مطلب به خلاصه داستان و ساعت پخش سریال چراغ گاز می‌پردازیم.

سریال چراغ گاز به کارگردانی مت راس، بر اساس فصل اول پادکست Slow Burn اثر لئون نیفخ ساخته شده‌ است. مجموعه «چراغ گاز» از کاربران سایت IMDB امتیاز 7.2 از 10 را دریافت کرده است.

این سریال برنده‌ی یک جایزه و نامزد 32 جایزه از جمله نامزدی بهترین بازیگر زن در گلدن گلوب و چهار نامزدی در امی ساعات پربیننده (Primetime Emmy Award ) نیز شده است.

اگر از طرفداران سریال‌های خارجی هستید می‌توانید این مجموعه را از شبکه چهار تماشا کنید. در ادامه ساعت پخش سریال چراغ گاز ، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

ساعت پخش سریال گاندو 2 از شبکه آی فیلم [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال بیگانه ای با من است از شبکه تماشا

ساعت پخش سریال چراغ گاز از شبکه چهار

بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه چهار، زمان پخش سریال چراغ گاز هر شب ساعت 24:00 (صفر بامداد) است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعت 11:00 و 18:00 روز بعد که زمان تکرار سریال چراغ گاز از شبکه چهار است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

 ساعت پخش سریال چراغ گاز
ساعت پخش سریال چراغ گاز از شبکه چهار

چراغ گاز یک سریال تاریخی و سیاسی محصول آمریکا در سال ۲۰۲۲ است که در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۲۲ از شبکه استارز این کشور پخش شد. این مجموعه ساخته رابی پیکرینگ است و در آن بازیگرانی مطرح از جمله شان پن، جولیا رابرتز، دن استیونس و بتی گیلپین به ایفای نقش پرداختند.

این مجموعه پربیننده، نگاه انتقادی به سیاست در آمریکا دارد و لحظات طنز جذابی را هم برای مخاطب ایجاد می‌کند. بازی‌ درخشان جولیا رابرتز و شان پن هم جذابیت این مجموعه را دوچندان می‌کند.

گسلایت (Gaslight) «چراغ گازی» یا «نور چراغ گازی» معنا می‌دهد؛ اما برای اشاره به نوعی فریب و سوءاستفاده روانی به قصد کنترل‌گری استفاده می‌شود. به همین دلیل در برخی سایت‌های فیلم و سریال این سریال با نام فریب خورده منتشر شده است.

زمان تکرار سریال چراغ گاز از شبکه چهار

سریال تاریخی و سیاسی «چراغ گاز» با گویندگی چهل نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل دوبله شده است.

مدیر دوبله این سریال افشین زی نوری است. شیلا آژیر، رضا آفتابی، بابک شکبوس، ارغوان افراسیاب، آزاده اکبری، رضا الماسی، دانیال الیاسی، آرزو امیربدری، باران بهرامی، محمد تنهایی، مریم جلینی، ارسلان جولایی، امیر حکیمی، محمدعلی دیباج، علی اصغر رضایی نیک، شیرین روستایی، منوچهر زنده دل، حسین سرآبادانی، لادن سلطان پناه، شایان شامبیاتی، ابوالفضل شاه بهرامی، پریا شفیعیان، زهره شکوفنده، سعید شیخ زاده، بهروز علی محمدی، مینا قیاس پور مرادی، علیرضا کامیابی پور، امیرصالح کسروی، کسری کیانی، میرطاهر مظلومی، مریم معینیان، اردشیر منظم، امیر منوچهری، اسفندیار مهرتاش، علی همت مومیوند، بهمن هاشمی، علیرضا ناصحی، عباس نباتی، نازنین یاری و افشین زی نوری صداپیشه‌های سریال چراغ گاز (Gaslit) بوده‌اند.

خلاصه داستان سریال چراغ گاز (Gaslit)

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال چراغ گاز (Gaslit) از شبکه چهار، سراغ قصه این مجموعه تاریخی، سیاسی و زندگینامه‌ای می‌رویم که درباره‌ی ماجرای رسوایی واترگیت در تاریخ معاصر آمریکاست که باعث شد ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور آمریکا از مقام خود استعفا دهد.

 ساعت پخش سریال چراغ گاز
زمان تکرار سریال چراغ گاز از شبکه چهار

در خلاصه داستان سریال چراغ گاز آمده است: «ان میچل مشاور نیکسون در کاخ سفید است. همسرش مارتا عاشق مصاحبه با مطبوعات است. جان میچل با یک گروه از ماموران وفادار خود تصمیم می‌گیرند با گذاشتن شنود در هتل واترگیت به اطلاعات محرمانه دموکرات‌ها دست یابند. ماموران او در حین کار در هتل واترگیت توسط پلیس دستگیر شده و کل نقشه بهم می‌ریزد. مارتا ناغافل موضوع را با یک خبرنگار مطرح می‌کند و رسوایی بزرگ آغاز می‌شود.»

این مجموعه خوش ساخت، در بازسازی دوران تاریخی مورد نظر بسیار موفق بوده است و با نگاهی نو ماجرای واترگیت را مورد بررسی قرار می‌دهد و بیشتر بر نقش مارتا میچل، همسر جان میچل، عضو کابینه نیکسون و رئیس کارزار انتخاباتی نیکسون (و یکی از افراد درگیر ماجرای واترگیت) در حوادث پس از رسوایی واترگیت، رابطه پرپیچ و خم او با همسرش و شهادت او علیه نیکسون متمرکز است.

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال چراغ گازنقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این مجموعه جولیا رابرتز، شان پن، دن استیونز، بتی گیلپین، شیا ویگهام و داربی کمپ به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال چراغ گاز چند قسمتی است؟

این سریال 8 قسمت 45 دقیقه‌ای، به کارگردانی مت راس ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ساعت پخش سریال چراغ گاز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.


منبع techrato.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 17 =